Tulisitko toimeen 2 000 e/kk nettotuloilla?
Kommentit (142)
Minulla netto 1090€, yritän säästää 300€/kk.
Mielestäni sillä 2000€/kk netto tulolla tulee toimeen. Olen sinkku mies ja saan käteen vajaat 1800€ ja parista sijoitusasunnosta 935€. Maksan laskut pois niin sen jälkeen jää noin 1400€. Toinen sijoitusasunto on velaton. Asun omassa kerrostalo- osakkeessa. Mielestäni pärjään mukavasti. En tupakoi enkä käytä alkoholia.
Minun eläkkeeni on n. 1500 €/kk netto, asumiskulut 240 €, vastike, sis. lämmön ja veden, pihan ja jätehuollon, ja tietysti kiin.vak. ja normi korjaukset, hananvaihdot jne. Osakkeeni on velaton, sijoituksia n. 50 000 € ja rahaa tilillä n. 27 000 €. Eli tulen toimeen ja koko omaisuuteni olen kerryttänyt n. 1700 €/nettotuloilla, oli juuri ennen eläkkeelle jääntiäni. Osakkeeni on uuden rivarin päätykolmio, 80 m2.
Onneksi elämäni on muualla kuin somppppujen seassa räkälässä nimeltään Helsinki.
Kaksi aikuista, kaksi lasta.
Tulisimme koko porukka toimeen, jos saisimme molemmat 1000€/kk, eli yhteensä 2000€/kk.
No varmaan sitä toimeen tulisi, onhan sitä vähemmälläkin tullut toimeen. Mutta kyllä siinä hampaita saisi kiristellä, jos nykyinen netto putoaisi 60%.
Minulla ja puolisollani molemmilla 2000 e/kk nettotulot. Eli 4000 e/kk nelihenkinen perhe. Rakennetaan omakotitaloa näillä tuloilla. Tiukkaa välillä tekee, mutta näistä tuloista on säästetty 1000 e/kk taloprojektiin. Pääkaupunkiseudulla ei onnistuisi, mutta maaseudulla onnistuu. Asuminen on halpaa, eikä tonttien hinnat päätä huimaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistakaa mainita myös saamanne asumistuen määrä…
Ei 2000e tuloilla saa mitään tukia.
Täällä moni on maininnut tonnin tulot, enpä usko että siitä kaikki maksetaan ml. asumiskulut ilman tukia. On nimittäin turha verrata tuloja, joista maksetaan kaikki itse ja tuloja, joiden lisäksi saa tukia.
En puhunutkaan tonnin tuloista vaan kahden.
Silti täällä on mainittu tonnin tuloja ja 850 eläkkeitä. Eivät pärjää ilman tukia, joten miksi osallistuvat keskusteluun?
En ymmärrä miksi ei saisi osallistua keskusteluun, mutta pitäisi kyllä kertoa tulot kokonaisuudessaan asumistuki mukaanluettuna.
Tonni tai vähän allekin nettona yhteensä kaikista tuista on kyllä ihan mahdollinen ja pääkaupunkiseudun ulkopuolella työttömälle sinkulle. Eläkeläiselle myös ihan mahdollista, kun asuu velattomassa asunnossa. Tai sitten voi olla kuten minä, ja rahoittaa opiskelua osa-aikatyöllä, kun opintotukikuukaudet on käytetty aikaisempaan tutkintoon. Itselläni tulot ovat kyllä yleensä yli 1100 kuukaudessa, mutta tonni kuussa asumistukineen on aivan mahdollinen skenaario.
Vierailija kirjoitti:
Minulla ja puolisollani molemmilla 2000 e/kk nettotulot. Eli 4000 e/kk nelihenkinen perhe. Rakennetaan omakotitaloa näillä tuloilla. Tiukkaa välillä tekee, mutta näistä tuloista on säästetty 1000 e/kk taloprojektiin. Pääkaupunkiseudulla ei onnistuisi, mutta maaseudulla onnistuu. Asuminen on halpaa, eikä tonttien hinnat päätä huimaa.
Joo, eikä ole myöskään pelkoa siitä, että saisi maaseudulla koskaan ns. omiaan siitä torpasta pois. Syystä tai toisesta jos joutuu myymään perähikiälle rakennetun tönön, niin sitten huudetaan Seiskassa apuja Erkki Liikaselta, kun myyntihinta on puolet maksamastaan ja velkaa jäi vielä päälle.
Pk-seudulla hinnat on kyllä ihan mitä sattuu, mutta jos vilkaisee vaikka noin viimeisen 100 vuoden ajalta asuntojen ja kiinteistöjen hintakehitystä sillä seudulla, niin aika vähissä on negatiiviset vuodet loppuviimein.
Vierailija kirjoitti:
Asuminen on halpaa maaseudulla juu, paitsi lämmitys (varsinkin jos sähkö - siirto maksaa maaseudulla huomattavasti enemmän kuin kaupungissa) ja auton käyttökustannukset (1,8e/L hinnoilla suht tyyristä ajella, jos joutuu ajelemaan 50+km/suuntaansa töihin).
Siinä ja siinä.Tosin lainaerän voi laskea ja pk maksu laskisi ainakin puoleen.Autosta voisi tehdä tiukkaa.Vakuutus ja verot on niin sikamaisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistakaa mainita myös saamanne asumistuen määrä…
Ei 2000e tuloilla saa mitään tukia.
Täällä moni on maininnut tonnin tulot, enpä usko että siitä kaikki maksetaan ml. asumiskulut ilman tukia. On nimittäin turha verrata tuloja, joista maksetaan kaikki itse ja tuloja, joiden lisäksi saa tukia.
Siis velattoman rivarin tai kerrostaloasunnon hoitovastike voi olla parisataa kuussa. Jää lähes 800 muuhun, miksei riittäisi? Velattomassa ja hyvässä kunnossa olevassa ok-talossakin on yleensä pienet asumiskulut.
Asuminen on halpaa maaseudulla juu, paitsi lämmitys (varsinkin jos sähkö - siirto maksaa maaseudulla huomattavasti enemmän kuin kaupungissa) ja auton käyttökustannukset (1,8e/L hinnoilla suht tyyristä ajella, jos joutuu ajelemaan 50+km/suuntaansa töihin).
Asuminen on mielestäni aika halpaa Helsingissäkin, kunhan on maksanut oman osakkeen.
Hyvin tulisin toimeen eikä tarvitsisi enää pitkään räpiköidä työelämässä. Nyt ansiotulot 1300 e/kk josta säästöön/sijoituksiin kuukausittain 1000 euroa ja loput kulutukseen. Myös toki samaisilla tuloilla hankittuja sijoituksia joista pääomatuloja ehkä 10000 vuodessa, mut niitä ei nyt tähän lasketa.
500 e kk viimeiset 10 vuotta, kosto on tulossa.
Ei ne suuret tulot vaan ne pienet menot! :)
Itse pärjäisin 1100-1200e, kiinteät kulut katettu ja ruokaan jää rahaa.
Pärjäisin mutta mitään ei jäisi useimpina kuukausina säästöön. Nettotulot on nyt n. 2450 e/kk sisältäen lapsilisät yms. Säästöön ei kyllä jää joka kk 450 euroa eli tiukkaa tekisi kahdella tonnilla. Mutta kyllähän sitä olisi sitten menonsa suhteutettava tuloihin. Asutaan Etelä-Suomessa ok-talossa, (ei pk-seutu), kaksi koululaista ja parempituloinen mies kuuluvat lisäkseni perheeseen. Asuntolaina, kaksi autoa jne.
Minun palkka 2145€/kk netto. 5 henkinen perhe emäntä saa muistaaksen 600€ köyhyys rahaa ja kahdesta lapsesta lapsilisää ehkä 200€ vanhin on jo aukuisikäinen ja asustelee kotona kunnes opuskelut on saatu päätökseen.
Vuokra on 1260€ sis vesimaksun.
Ei saada mitään tukia paitsi lapsilisät.
2000€ eurolla ei pärjättäis.
Hyvin tulisin toimeen.
Nykyään pienistä puroista tulot on noin 1300€ kuussa.
Vierailija kirjoitti:
Pakko tulla. Nettotulot vuorotyötä tekevänä sairaanhoitajana ja kaikki ikälisät mukana 1800-2100€ riippuen siitä, onko maksettu vuorolisiä vai ei. Niitä ei makseta joka kuukausi.
No nytpä pistelet omias… tai sitten oot osa-aikatöissä ja ”unohtanut” laskea lisät mukaan. Saan osa-aikaisena lähärinä enemmän kuussa.
Asumiskulut 1450€ (laina ja yhtiövastike). Tähän päälle vakuutukset, sähkö, auton kulut, lasten harrastusmaksut (n.2000€/vuosi), puhelinlaskut (4 kpl), bussiliput, omat ja miehen harrastukset (n. 600€/vuosi), ruuat (kaksi aikuista ja kaksi erittäin suuriruokaista teiniä), vaatteet, lääkkeet ja kaikki muu mitä tässä ei edes ole tullut mieleen. Kyllä siinä karsia pitäisi ihan reilusti. Laina-aikaa voisi toki pidentää (ei otettu maksimia) niin sillä saisi vähän tuota asumisen osuutta pienemmäksi. Kyllähän sitä varmasti toimeen tulisi jos pakko olisi, mutta paljosta pitäisi luopua.