Tulisitko toimeen 2 000 e/kk nettotuloilla?
Kommentit (142)
Vierailija kirjoitti:
Tulisin kyllä sinkkuna toimeen, mutta en voisi elää tällä tyylillä kuin nykyisin elän miehen kanssa. Mutta sinkkuna pystyisin valitsemaan sen elämäntyylin niin että nuo rahat riittäisivät.
Jos joutuisin starttaamaan tuollaisen elämän ilman säästöjä, niin sitten alkaisi varmaan alaleuka väpättää. Jos saisin pitää nykyisen omaisuuteni (220000€ asuntovarallisuutta, 80000€ sijoituksissa ja 110000€ eläkesijoituksissa), niin kyllä pärjäisin ihan kivasti tuolla 2000€/kk netolla.
Ei helv mitä paskaa täällä saa lukea
Tulen toimeen millä vain. Koen että olen tässä suhteessa etuoikeutettu, eikä minun tarvitse juosta mammonan perässä. Onnellinen ihan jokaisesta päivästä. Ainoa joka minua rassaa on sääli niitä kohtaan jotka elävät maailmalle ja yhteiskunnan odotuksille, jäävät paljosta paitsi.
Vähän yli 2000 pk-seudulla. Hyvin pärjää ja vähän jääkin.
Ei ne suuret tulot vaan ne pienet menot...
Minulla jäisi ainakin tonni kuussa säästöön. Olisi se huomattava parannus, tällä hetkellä säästöön jää 20-30 euroa kuussa.
Vajaa 2000e saan nettona kuussa mut ei siitä paljon säästellä.
Nettotuloni n.1800-1950/kk ja en ainakaan asuntolainaamme yksin sillä lyhentäisi, n.1000€/kk menee kaikkinensa siihen. Lapsilisiä ei enää tule, koska 2 aikuisteiniä lapsina.
Jos yksin asuisin niin vuokralla asuisin ja en tiedä millainen luukku (ja missä) se olisi, koska pk-seudulla niin kallista.
Tietysti. Minun nettopalkkani on vähän yli tuon, miehen on reippaasti alle. Lisäksi saamme pääomatuloja sijoitusasunnostamme. Kyllä vain, pankkikin on vakuuttunut että tällaisilla tuloilla voi jopa sijoittaa velaksi. Tosin tällä hetkellä sijoitusasunto lähinnä maksaa itse itsensä, mutta ei se elämiseen saakka tuota varoja. Ja olemme siis myös asuntovelallisia. Meillä on kaksi autoa ja teinillä mopoauto. Olemme siis neljän hengen perhe, molemmat lapset kalliissa iässä (yläkoululainen ja lukiolainen).
Miten ihmeessä tuollainen palkka ei riittäisi? Me elämme vauraasti noilla tuloilla?
Mulla on netto 1500-1600e/kk, joten olisi super ilonen jos netto muuttuisi 2000e/kk.
Vierailija kirjoitti:
Tulisin. Nettopalkkani on noin 4300e/kk mutta laitan siitä juurikin 2300e/kk säästöön. Toki olisi ikävää ettei säästöön jäisi mitään jos olisi 2000e/kk nettotulot mutta toisaalta olen varma että voisin nipistää vielä jostain.
Lainoja minulla ei enää ole eli sellaisia ei tarvitse ajatella.
Ja olet varmaan hakenut kelalta vielä lapsilisääkin.
Tulen toimeen alle 500e/kk. Elänyt näin jo muutaman vuoden. Isompia hankintoja saan säästämällä :)
En millään tulisi, ministerinpalkallakaan ei ruokaan ole varaa.
Hyvin olen pärjännyt tähänastisen työelämäni, eli n. 8 vuotta.
Kuka muka tienaa alle 2000e/kk?!
t. Kokoomuslainen
Hyvin tulen, saan tuon 2 tonnia netto.. Asun Helsingin kantakaupungissa yksityiseltä vuokratussa asunnossa puolisoni kanssa. Vuokra 1100 euroa kuukaudessa, itselle jää maksettavaa 550 kuukaudessa vuokraan. Velkaa ei ole. Ammatti lähihoitaja. En saa asumis- tai muita tukia.
Kyllä: myös pienipalkkaisilla on mahdollisuuksia Helsingissä - joka asua hyvillä paikoilla yksityisillä vuokranantajilla. Ja puolisoni palkka on ihan samaa luokkaa. Harrastamme, tai harrastimme ennen koronaa paljon keikkoja, kävimme ulkona syömässä ja matkustelimme.
Vierailija kirjoitti:
Hyvin tulen, saan tuon 2 tonnia netto.. Asun Helsingin kantakaupungissa yksityiseltä vuokratussa asunnossa puolisoni kanssa. Vuokra 1100 euroa kuukaudessa, itselle jää maksettavaa 550 kuukaudessa vuokraan. Velkaa ei ole. Ammatti lähihoitaja. En saa asumis- tai muita tukia.
Kyllä: myös pienipalkkaisilla on mahdollisuuksia Helsingissä - joka asua hyvillä paikoilla yksityisillä vuokranantajilla. Ja puolisoni palkka on ihan samaa luokkaa. Harrastamme, tai harrastimme ennen koronaa paljon keikkoja, kävimme ulkona syömässä ja matkustelimme.
Kaupungin asuntoa emme saa, muutaman kerran haettu. Tosin siihen voi vaikuttaa se, että haemme vain tietyiltä alueilta, kuten Toukolasta, Vallilasta ja sellaisista. Muualle emme lähde. Omistusasuntoon ei ole varaa eikä säästöjä, emmekä saisi haluamaamme kuitenkaan.
Saan ja riittää hyvin, jääkin. Asun yksin omakotitalossa.