Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

FB Jouluapua-ryhmän perheet?

Vierailija
06.11.2014 |

Siellä on vaikka kuinka paljon 6 tai 9 lapsisia YH-perheitä, tai tyyliin 10 lasta, toinen vanhempi työttömänä ja toinen tk-eläkkeellä.

Miten tuollaiseen tilanteeseen ajautuu?
Miten mukamas elättäisit vaikka 5 lasta vaikka olisitkin töissä, niistähän menisi ihan sairaat päivähoitomaksutkin!

En tajua!

Kommentit (88)

Vierailija
81/88 |
22.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 23:23"][quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 23:18"]

Jep jep:

http://www.talvivaara.com/sijoittajat/osake/suurimmat_osakkeenomistajat

Suurimmat omistajat, päivitetty 31.10.2014

8. Jouluapu Oy 5 295 000 0,25 0 0

Liittyykö tuo oikeasti tuohon facebook ryhmään?

Itse en oikeasti tiedä mitä ajatella noista perheistä, olen todella pahoillani ennenkaikkea, en usko noiden vanhempienkaan olevan hyvistä oloista alunperin.

Silti ajattelisin, että lapsi on niin iso vastuu ja ehkä oma lastaan rakastaisikin niin paljon ettei haluaisi sille tuollaista lapsuutta?

No ei liity. "Jouluapua"-ryhmästä:

"Kuka minä olen?

Olen yksityishenkilö, Heidi Miettinen, 34 vuotta. Olen asunut Tanskassa 16 vuotta ja täältä käsin pyöritän toimintoa. Viime joulun suosion jälkeen olen päättänyt jatkaa jouluapua tänäkin vuonna. Minulla on 9 vuotias poika ja kaksi bonuspoikaa 11 ja 16 v. jotka myös auttavat luomaan joulutunnelmaa koti Suomeen.

Sain idean viime vuonna, kun surffasin netissä ja luin suomalaisia joulutarinoita keskustelupalstoilla. Huomasin, että monella perheellä ei ole varoja toteuttaa haluamaansa joulua. Samalla huomasin, että monella perheellä on varoja ja haluja antaa. Siksi olen linkkipersoona näiden perheiden välillä.

Minulla ei ole valitettavasti paikkaa säilyttää tai mahdollisuutta toimittaa antamia lahjoja, enkä minä rikastu tästä avusta muulla kuin hyvällä mielellä.

Jos haluat kertoa tarinasi sivulla (nimettömänä tai nimellisenä) lahjatoivomuksien kanssa, kirjoitan tarinasi mielelläni. En julkaise kenenkään henkilöllisyyttä ilman henkilön hyväksyntää.

HUOMAUTAN ystävällisesti, että sivulla ei saa kerätä rahaa. Rahankeräyksellä tarkoitetaan toimintaa, jossa yleisöön vetoamalla kerätään vastikketta rahaa. Rahankeräys Suomessa on luvanvaraista ja ilman lupaa rahankeräys on rikos. Rahankeräyslakia ei sovelleta tavarakeräyksiin.

Suuri KIITOS Karttapalvelut.fi joka on lahjoittanut kartan Jouluavulle lahjaksi jouluna 2014. Tämä palvelu mahdollistaa auttaa enemmän perheitä.

Tämä kaikki tehdään lasten vuoksi, kaikilla lapsilla on oikeus jouluun."

"Jos haluat kertoa tarinasi" - juu,varsinaisia satuja siellä onkin...

Vierailija
82/88 |
24.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä mihin noilla menee rahat. Kuudesta lapsesta pelkät lapsilisät on jo aika muhkeat, siihen vielä tyttömyyspäiväraha/sairaspäiväraha/äitiyspäiväraha/kotihoidontuki, asumistuki ja toimeentulotuki plus mahdolliset elarit. MITEN ei voi olla varaa edes jouluruokaan, vaikka laatikoihin ja riisipuuroon?

Ei tarvitse kuin esim. ruokakaupassa kerätä kaikki turhuudet kärryyn niin siitä tulee kuukaudessa valtava lasku.Rahankäyttöhän noilla juuri on täysin päätöntä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/88 |
29.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä mihin noilla menee rahat. Kuudesta lapsesta pelkät lapsilisät on jo aika muhkeat, siihen vielä tyttömyyspäiväraha/sairaspäiväraha/äitiyspäiväraha/kotihoidontuki, asumistuki ja toimeentulotuki plus mahdolliset elarit. MITEN ei voi olla varaa edes jouluruokaan, vaikka laatikoihin ja riisipuuroon?

Päiväruoka hesessä,mäkkärissä tai tilauspizzaa kotiin kuskattuna,kauppareissuilla kärry täynnä heräteostoksia - ei varmaan rahat riitä.

Vierailija
84/88 |
29.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen kouluissa oli kotitalouden oppikirja, joka luettiin kannesta kanteen ja siitä oli myös kokeita.

Katselin juuri tuota kirjaa. Siinä neuvottiin ihan kaikki, mitä elämässä tarvitaan talouden rahoituksesta, kodinhoidosta, vaatehuollosta ja ruokataloudesta.

Enää ei varmaan koulussa näitä taitoja opita.

Kuka ei ole kiinnostunut( vai pitääkö sanoa, ketä ei ole kiinnostunut😘), ei saaoppia mistään.

Vierailija
85/88 |
29.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen kouluissa oli kotitalouden oppikirja, joka luettiin kannesta kanteen ja siitä oli myös kokeita.

Katselin juuri tuota kirjaa. Siinä neuvottiin ihan kaikki, mitä elämässä tarvitaan talouden rahoituksesta, kodinhoidosta, vaatehuollosta ja ruokataloudesta.

Kuka ei ole kiinnostunut( vai pitääkö sanoa, ketä ei ole kiinnostunut😘), ei saaoppia mistään.

Vierailija
86/88 |
29.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli yläasteella 90 luvulla kotitalouskirja, mutta ei siinä kyllä rahoitus ja talousasioita käsitelty. Pullaa leivottiin ja astiat tiskattiin käsin, eipä muuta.

Vierailija
87/88 |
29.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 14:32"]

Nro 40 kertoo vielä sen että meillä mies on opiskelija minä työtön ja meillä on YKSI 4-vuotias lapsi. Toinen olisi haaveissa mutta ei uskalla ennenkuin edes toinen meistä työllistyy. Tukia saamme lapsilisän ja asumistuen, ei muuta. Eikä tarvita ja säästöönkin jää rahaa joka kk.

No jos sitten toinen teistä työllistyy ja päätättekin tehdä vielä lapsen. No sieltä tuleekin yllärikaksoset.

Ja vuoden päästä hups ehkäisy pettääkin ja vauva ilmoittaa tulostaan.. siinä onkin jo neljä lasta. Sitten toinen menettää työkykynsä, lapset sairastelee paljon ja talo tuhoutuu tulipalossa. Lähipiirissä onnettomuuksia jne. eli ei apua sieltäkään paljon odotettavissa.. Kyllä siinä tilanteessa mielummin ottaa sitä apua vastaan kuin "miksi te teitte noin monta lasta "-saarnoja.

Ikinä ei voi tietää mitä tulevaisuus tuo tullessaan.

On siinä aika monta hupsista :D Kaksoset voi tulla kenelle vaan, jotka raskautta yrittävät. Mutta ihmisenä joka on käyttänyt koko elämän kondomia ehkäisykeinona, koska hormonit eivät sovi, minun on vaikea ymmärtää noita vahinkohupsiksia. Kaksi lasta on tehty kun on ollut niiden aika tulla ja yhtään hupsista ei ole tullut kun on kantanut vastuun itsestään ja käyttäytymisestään.

Työkyvyn menettämiseen varaudutaan säästöillä ja vakuutuksilla.

Lasten sairastaminen hoidetaan julkisella terveydenhuollolla edullisesti.

Talon pitää olla vakuutettu. Ja säästöjä elämän kriisejä varten.

Myös työssäkäydessä on pidettävä kulut sellaisina, että säästöjä kertyy. Jos kulut ovat liian suuret, niin niitä karsitaan.

Eilä tulisi mieleenkään laskea sen varaan, että suku tai joku muu hoitaa ja auttaa.

Vierailija
88/88 |
29.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuhlaavat rahansa turhuuksiin,sehän näillä on normaalia eikä poikkeus.

Ei toimeentulotuella olevat saa lapsilisiä tai noita muitakaan käytännössä, vaan tasan sen minimitoimeentulotuen verran. Kaikki muut tuet kun lasketaan siihen tuloksi, eli mitään ei sen päälle saa.