Mä en TAJUA näitä "vartti aamulla ja ulos" tyyppejä..
ja jotka vain "pesen naaman ja hampaat". (Tuo koiraulkoilutusketju).
Ettekö käy suihkussa joka aamu tai vaihtoeht. pese kainaloita ja alapäätä???? Ainakin tietää ketkä ne hielle joka paikassa haisevat ihmiset on.
Itse herättyä käyn vessassa, pesen alapään, kainalot lavuaarista, kasvot.
Tai käyn suihkussa ja pesen hiukset (ja tässäkin menee aikaa kun pesen hiukset, pyyhekuivaan, laitan hoitoaineen, pesen kropan suihkugeelillä, sheivaan, huuhtelen hoitoaineen).
Dödöä ja hampaiden pesu.
Sitten kosteusvoide naamaan, suihkussa käytyä myös kroppaan. Hajuvettä.
Vaatteet päälle.
Meikki (meikkivoide, jonka laitan erikseen vessassa että voi sen jälkeen pestä kädet, peitepuikko, puuteri, poskipuna, rajauskynä, kajal, ripsiväri, välillä myös luomiväri).
Hiukset ponihännälle (ensin kuivashampoota), TAI jos kävin suihkussa, laitan muotovaahtoa+lämpösuojaa, ja ilmakihartimella laitan hiuksia. Kevyt tupeeraus joihinkin kohtiin ja hiuskiinne.
Sitten korut.
Lasten herätys, pesu, pukeminen, suostuttelu, kantaminen, maanittelu, kiukuttelun kuuntelu.
Eväiden keräily kaapesista mukaan.
joskus pakko myös ripustaa pyykit kuivumaan tai tyhjätä tiskikone.
Ja menoksi.
Tähän kyllä menee aikaa.... Riippuen mitä kaikea pitää tehdä (pitääkö hoitaa lapset vai hoitaako mies, käynkö suihkussa vai en), niin 45min - 2h.
Ja nyt pitäisi yrittää koirasta ottaa enemmän vastuuta ja sekin vielä johonkin väliin änkeä sen lenkitys. HERätys yleensä 6.30 ja juuri sen aikaisemmin en jaksa herätä kun tuokin tekee tosi tiukkaa. Aina en ehdi 8:aan töihin nytkään, jos pitää lapsia huolehtia.
Kommentit (337)
[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 22:27"]
[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 21:51"]
[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 21:43"]
[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 21:34"]
Mä nousen 5.30 keitän kahvin, syön aamupalan ja luen lehden,(tankkaan sähkötupakat)
5.45 meen suihkuun,
5.50 pukeudun, pesen hampaat, kuivaan tukan, rasvaan naaman ja laitan dödön, eväät kassiin, ulkovaatteet päälle .
6.00 ulos ovesta.
Tois siis tapahtuu ilman hoppua, jos tulee kiirus, niin melkein puolet saa ajasta nipistettyä pois ilman, että mikään jää tekemättä.
[/quote]
Helppo homma kun on lyhyt rekkalesbotukka eikä käytä meikkiä ollenkaan! Piece of cake!
[/quote] Kerro, millainen sun rekkalasbotukka on? Mäkin haluun.
[/quote]
Jos peseytymiseen, pukeutumiseen, hampaiden pesuun, tukan kuivaamiseen, naaman rasvaukseen, dödön laittoon, eväiden pakkaamiseen ja ulkovaatteiden pukemiseen kuluu vain 15 minuuttia, voin vakuuttaa että ks. ihmisellä ei ole pitkä tukka. Tai ainakaan selvitetty, kuiva tukka. Kuka tahansahan voi astua ovesta ulos tukka takussa ja märkänä, se aika kuluu juuri siihen että esim. pitkiä hiuksia ei vaan saa setvittyä ja kuivattua tuossa ajassa. Jos omaat armeijasängen, tottakai tuo onnistuu!
[/quote]Eikö sulla ole olemassa muita tukkaamuotoja kuin pitkä/paksu ja sänki? Mulla on ihan tyypillinen ohut/ hento suomalainen puolipitkä tukka, joka kuivuu melkein pyyhkeellä, pikkasen ilmakiharrinta perään (pari minuuttia) ja kuiva on. Musta on alentavaa, että sä haukut näkemättä mun tukkaa rekkalesbotukaksi tai sänkitukaksi. Ap Nimenomaan ei kästiä, miten jotkut selviää muutalalla minuutilla aamurutiineista, toivottavasti tää pikkasen valaisee, että maailmassa on muunlaisiakin hiuksia ja ihmisiä.
Käyn illalla suihkussa ja pesen tarvittaessa tukan. Ei yöllä likaannu. Naamanpesu, hampaat ja tukka, niihin menee 10 min. Meikin laitan siinä sivussa, meikkivoide, puuteri, ripsari. Lapset pukevat itse. Aamupalan syön töissä ja lapset tarhassa. Vaatteet olen katsonut valmiiksi illalla. Max 20 min ja ollaan ulkona.
[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 22:21"]
[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 22:15"][quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 22:10"] [quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 21:42"] [quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 21:37"][quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 21:17"] [quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 21:11"] Kaiken tuon jaksat tehdä syömättä mitään. [/quote] Helposti, syön vasta töissä. En saisi mitään alaskaan vielä niin aikaisin. ap [/quote] Syötkö työajalla? [/quote] Samaa mietin. Toiset kun menee sinne töihin tekemään töitä eikä syömään aamupalaa. [/quote] Ooh, työn sankari! Kuule ihmiset tekee erilaisia hommia jos et oo tiennyt. Meillä syödään aina työpöydän ääressä jos ylipäätään meinaa syödä samalla kun työt jatkuu. [/quote]Kaikissa normaaleissa työpaikoissa on jo ihan lainkin mukaan aamuisin 10-15min syömistä ja juomista varten tarkoitettu kahvitauko. Ilmeisesti työelämä ja sen säännöt ovat näille elämäntapakotiäityleille ja muille sossupummeille aivan vieras käsite. [/quote] No kyllä mulla kahvilatyössä ei ole kahvitaukoa aamulla. Aamulla neljältä menen töihin, ja hommaa riittää ennen kuutta kun avaan ovet silloin. Kyllä siinä ennen avaamista kahvikupin ehtii juomaan jos nopea on ollut. Ja äityliksi mua ei hyvällä tahdollakaan voi sanoa, eikä muuten sossupummiksikaan.
[/quote]Niin, toki on näitä poikkeuksia mutta sen takia käytinkin sanaa normaali. Itsekin joskus 18-vuotiaana olin vastaavissa orjahommissa kun en omista oikeuksistani vielä ymmärtänyt. Otan osaa, näitä hyväksikäyttäjiä löytyy niin kauan kuin hölmöjä höynäytettäviä tai pakkoraossa olevia (lähinnä nuoria) työntekijöitä on olemassa.
Käyn joka ilta suihkussa, enkä haise hielle sen enempää kuin haisisin jos kävisin aamuisin suihkussa.
Herätys
Kilpirauhaslääke
1/2 h surffailua netissä
Tee ja leipä vartti
Hiusten, hampaiden, kainaloiden ja kasvojen pesu ja kuivaus vartti
Hätätapauksessa luovun Surffailusta ja aamupalasta.
[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 22:37"]
Mä nousen 5.30 keitän kahvin, syön aamupalan ja luen lehden,(tankkaan sähkötupakat)
5.45 meen suihkuun,
5.50 pukeudun, pesen hampaat, kuivaan tukan, rasvaan naaman ja laitan dödön, eväät kassiin, ulkovaatteet päälle .
6.00 ulos ovesta.
Tois siis tapahtuu ilman hoppua, jos tulee kiirus, niin melkein puolet saa ajasta nipistettyä pois ilman, että mikään jää tekemättä.
[/quote]
Helppo homma kun on lyhyt rekkalesbotukka eikä käytä meikkiä ollenkaan! Piece of cake!
[/quote]
Jos peseytymiseen, pukeutumiseen, hampaiden pesuun, tukan kuivaamiseen, naaman rasvaukseen, dödön laittoon, eväiden pakkaamiseen ja ulkovaatteiden pukemiseen kuluu vain 15 minuuttia, voin vakuuttaa että ks. ihmisellä ei ole pitkä tukka. Tai ainakaan selvitetty, kuiva tukka. Kuka tahansahan voi astua ovesta ulos tukka takussa ja märkänä, se aika kuluu juuri siihen että esim. pitkiä hiuksia ei vaan saa setvittyä ja kuivattua tuossa ajassa. Jos omaat armeijasängen, tottakai tuo onnistuu!
[/quote]Eikö sulla ole olemassa muita tukkaamuotoja kuin pitkä/paksu ja sänki? Mulla on ihan tyypillinen ohut/ hento suomalainen puolipitkä tukka, joka kuivuu melkein pyyhkeellä, pikkasen ilmakiharrinta perään (pari minuuttia) ja kuiva on. Musta on alentavaa, että sä haukut näkemättä mun tukkaa rekkalesbotukaksi tai sänkitukaksi. Ap Nimenomaan ei kästiä, miten jotkut selviää muutalalla minuutilla aamurutiineista, toivottavasti tää pikkasen valaisee, että maailmassa on muunlaisiakin hiuksia ja ihmisiä.
[/quote]Ja oikeesti osaan joskus myös kirjoittaakin :)
[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 21:05"]
Suihkutan alapään jokaisen pissan jälkeen, joten tulee aamulla pestyä. Kainaloita en pese - enkä haise hielle. Suihkussa en käy koskaan aamulla kotona ja ettäkö alkaisin pestä hiuksia ja sheivata?? Hei haloo!
En myöskään tee kotitöitä aamulla enkä puolta muutakaan sinun listastasi.
[/quote]
Oikeesti, jokaisen pissan jälkeen alapään pesu??
[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 22:35"]
Miksi täällä vaikuttaisi alle 15minuutissa valmistautumisen olevan hyve?
[/quote]Ei, vaan ap:lle on kerrottu omat aikataulut, kun ap ei TAJUA miten se on mahdollista.
[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 22:19"]
Meneekö ap iltaisin likaisena sänkyyn vai käykö siis ennen nukkumaanmenoa ja taas aamulla???? Mä nautin mennä puhtaana lakanoiden väliin. AINA peseydyn ennen sänkyyn menoa. Ja päälle puhdas yöpaita. Olen puhdas kun aamulla herään.
[/quote]
Olet vai? Voit siis säästää oikein hyvin aikaa, etkä enää ikinä pese lakanoita tai yöpaitaasi, jos et kerran likaannu ollenkaan. :)
[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 21:08"]
Meillä huutais jo naapurit kuorossa jos alkaisin kolmelta yöllä suihkussa lorotella...
[/quote]
Oikeasti? Onneksi meidän talossa ei naapureiden suihkukäynnit kuulu toisiin asuntoihin, eikä varsinkaan toisten makkareihin...
[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 22:44"]
Meillä huutais jo naapurit kuorossa jos alkaisin kolmelta yöllä suihkussa lorotella...
[/quote]
Oikeasti? Onneksi meidän talossa ei naapureiden suihkukäynnit kuulu toisiin asuntoihin, eikä varsinkaan toisten makkareihin...
[/quote]Suihkussa käyminen kuuluu ns. normaaleihin elämän ääniin, jotka eivät katso aikaa, eikä siihen ole naapureilla sanomista.
[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 22:39"][quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 22:21"]
[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 22:15"][quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 22:10"] [quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 21:42"] [quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 21:37"][quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 21:17"] [quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 21:11"] Kaiken tuon jaksat tehdä syömättä mitään. [/quote] Helposti, syön vasta töissä. En saisi mitään alaskaan vielä niin aikaisin. ap [/quote] Syötkö työajalla? [/quote] Samaa mietin. Toiset kun menee sinne töihin tekemään töitä eikä syömään aamupalaa. [/quote] Ooh, työn sankari! Kuule ihmiset tekee erilaisia hommia jos et oo tiennyt. Meillä syödään aina työpöydän ääressä jos ylipäätään meinaa syödä samalla kun työt jatkuu. [/quote]Kaikissa normaaleissa työpaikoissa on jo ihan lainkin mukaan aamuisin 10-15min syömistä ja juomista varten tarkoitettu kahvitauko. Ilmeisesti työelämä ja sen säännöt ovat näille elämäntapakotiäityleille ja muille sossupummeille aivan vieras käsite. [/quote] No kyllä mulla kahvilatyössä ei ole kahvitaukoa aamulla. Aamulla neljältä menen töihin, ja hommaa riittää ennen kuutta kun avaan ovet silloin. Kyllä siinä ennen avaamista kahvikupin ehtii juomaan jos nopea on ollut. Ja äityliksi mua ei hyvällä tahdollakaan voi sanoa, eikä muuten sossupummiksikaan.
[/quote]Niin, toki on näitä poikkeuksia mutta sen takia käytinkin sanaa normaali. Itsekin joskus 18-vuotiaana olin vastaavissa orjahommissa kun en omista oikeuksistani vielä ymmärtänyt. Otan osaa, näitä hyväksikäyttäjiä löytyy niin kauan kuin hölmöjä höynäytettäviä tai pakkoraossa olevia (lähinnä nuoria) työntekijöitä on olemassa.
[/quote]
No itse asiassa mua ei tuo edes haittaa jos rehellisiä ollaan. Mä tykkään kun saa tehdä, menee muuten aika nopeasti. Joskus kun on hiljaisia päiviä, on kyllä aikaa syödä ja muuta ylimääräistä, mutta aika ei tunnu kulkevan ollenkaan ja siinä vaiheessa alkaa tuntumaan se kello kolmen herätys. Sitten hävettää haukotella kun tulee taas asiakkaita.
5.45 meen suihkuun,
6.00 ulos ovesta.
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Puolipitkä on yhtä kuin max. olkapääpituinen on yhtä kuin lyhyt. Oikeasti pitkä tukka, oli se sitten kuin ohut tahansa, ei vaan kuivu/setviydy tuollaisessa ajassa. Piste. Jos siis haluaa tehdä nuo kaikki muutkin asiat siinä ohella. Pitkähiuksisella menee helposti koko vartti pelkkään tukan setvimiseen ja kuivaamiseen.
[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 22:44"][quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 21:08"]
[/quote]
[/quote]
Oikeasti, meillä valitettavasti kuuluu. Kuten oikeestaan kaikki muutkin äänet.
[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 22:35"]
Miksi täällä vaikuttaisi alle 15minuutissa valmistautumisen olevan hyve?
[/quote]
Koska ap esitti sen olevan pahe. Normaali reaktio
Juu en käy suihkussa joka aamu kun hiuksilla kestää monta tuntia kuivua. Joka ilta sen sijaan käyn. Alapään pesen aamuin ja illoin, mutta en mä silti saa menemään kuin sen vartin. Meikki ja dödö 5 min, hampaat ja alapää 5 min, vaatteet noin 2 min, hiukset polviin asti letille (ovat yönkin kiinni niin ovat aamulla täysin selvät) maksimissaan 3 minuuttia, takki, kengät ja laukku minuutti. Mulla ei ole lapsia, miestä eikä koiraa ja lounastakaan ei tartte ottaa mukaan kun saan sen koulusta. Kotona on koira, sen lenkityskuntoon itsensä saaminen vie noin 5 min. Vaatteet päälle ja ovesta ulos.
[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 22:47"][quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 22:44"]
[/quote]
[/quote]Suihkussa käyminen kuuluu ns. normaaleihin elämän ääniin, jotka eivät katso aikaa, eikä siihen ole naapureilla sanomista.
[/quote]
Joo niinhän se kuuluu. Siitäkään huolimatta ei oikeastaan edes kiinnosta herättää niitä siihen aikaan. Olen minäkin pyytänyt että naapurin mies töistä tullessaan puolenyön aikaan ei niin kovaa paukuttais ovea. Vaikka sekin kuuluu normaaleihin elämisen ääniin. Ja sitten päästäänkin siihen että jos mä nyt herään kolmelta aamuvuoropäivinä, niin haluaisinko herätä vielä aikaisemmin sinne suihkuun, no enpä oikeestaan.
[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 22:50"]
5.45 meen suihkuun,
6.00 ulos ovesta.
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Puolipitkä on yhtä kuin max. olkapääpituinen on yhtä kuin lyhyt. Oikeasti pitkä tukka, oli se sitten kuin ohut tahansa, ei vaan kuivu/setviydy tuollaisessa ajassa. Piste. Jos siis haluaa tehdä nuo kaikki muutkin asiat siinä ohella. Pitkähiuksisella menee helposti koko vartti pelkkään tukan setvimiseen ja kuivaamiseen.
[/quote] En mä väittänytkään, etteikö pitkän tukan selvittäminen veisi aikaa, työkaverin tukan kuntoon laittoon ei tunti riitä mihinkään. Mut silti mulla ei oo mikään rekkalesbotukka.
*naama norsunvitulla*
http://www.vauva.fi/keskustelu/4312400/ketju/kauanko_sinulla_menee_aamuisin_laittautumiseen