Läpimurto: Hiilineutraali polttoaine korvaa bensiinin - sopii tavallisiin moottoreihin
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/05569f8d-4604-4026-8a86-272f7a4d…
Ei tarvitsekaan siirtyä sähköautoihin.
Kommentit (150)
Vierailija kirjoitti:
Eikä maksa kuin kympin litra.
Tuotantomäärien kasvaessa myös hinta laskee.
Mä niin toivon että tästä tulee totta. Tämä on se järkiratkaisu siirtymään jos se toimii nykyisellä autokannalla rinta rinnan. Sitä mukaa kun uuden polttoaineen valmistus kasvaa niin voi vähentää fossiilisten tuotantoa. Olemassa olevia infroja ei tarvitse poistaa ja rakentaa uusiksi. Polttoaine on jälleen säilöttävää ja se riittää myös lapin reissuille.
Hieno homma. Onhan tästä puhuttu jo vuosia, mutta kiva jos tuotanto kasvaa. Miten käypi Nesteen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä maksa kuin kympin litra.
Tuotantomäärien kasvaessa myös hinta laskee.
Tulee aina olemaan vähintään viisi kertaa kalliimpaa tieliikennekäytössä kuin tuotantoon käytetty sähkö jota voisi käyttää sellainen sähköautoiluun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä maksa kuin kympin litra.
Tuotantomäärien kasvaessa myös hinta laskee.
Tulee aina olemaan vähintään viisi kertaa kalliimpaa tieliikennekäytössä kuin tuotantoon käytetty sähkö jota voisi käyttää sellainen sähköautoiluun.
Linkki?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä maksa kuin kympin litra.
Tuotantomäärien kasvaessa myös hinta laskee.
Tulee aina olemaan vähintään viisi kertaa kalliimpaa tieliikennekäytössä kuin tuotantoon käytetty sähkö jota voisi käyttää sellainen sähköautoiluun.
Linkki?
Ole hyvä. 77% hyötysuhde vs 16% hyötysuhde
https://www.forbes.com/sites/jamesmorris/2021/03/27/synthetic-fuels-won…
Ei tuolla ole väliä. Polttoainetta se joka tapaukaessa on jota pitää verottaa rankasti.
T: Hallitus
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä maksa kuin kympin litra.
Tuotantomäärien kasvaessa myös hinta laskee.
Tulee aina olemaan vähintään viisi kertaa kalliimpaa tieliikennekäytössä kuin tuotantoon käytetty sähkö jota voisi käyttää sellainen sähköautoiluun.
Linkki?
Ole hyvä. 77% hyötysuhde vs 16% hyötysuhde
https://www.forbes.com/sites/jamesmorris/2021/03/27/synthetic-fuels-won…
Ok, pyysin linkin ja sellaisen sain. Tuo ei kuitenkaan todista yhtään mitään.
Piti ihan tarkistaa, milloin alkuperäinen (englanninkielinen) uutinen tästä on julkaistu. Ei ollut huhtikuun ensimmäinen päivä. Tämä tarkoittaa sitä, että on jopa mahdollista, että uutinen olisi totta.
Siis hetkinen... eikö zeppeliinit toimineet vedyllä, ja miten kävi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä maksa kuin kympin litra.
Tuotantomäärien kasvaessa myös hinta laskee.
Tulee aina olemaan vähintään viisi kertaa kalliimpaa tieliikennekäytössä kuin tuotantoon käytetty sähkö jota voisi käyttää sellainen sähköautoiluun.
Se on vain sinun väitteesi.
Vierailija kirjoitti:
Siis hetkinen... eikö zeppeliinit toimineet vedyllä, ja miten kävi?
Olisi kannattanyt käyttää heliumia. Polttomoottoreilla zeppeliini liikkui.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä maksa kuin kympin litra.
Tuotantomäärien kasvaessa myös hinta laskee.
Tulee aina olemaan vähintään viisi kertaa kalliimpaa tieliikennekäytössä kuin tuotantoon käytetty sähkö jota voisi käyttää sellainen sähköautoiluun.
Se on vain sinun väitteesi.
Linkki on pyynnöstä laitettu tänne.
Kuvitteletteko että jos sähköllä tekee polttoainetta sen palamistuloksista niin prosessin hyötysuhde olisi jotenkin mystisesti jopa parempi kuin polttomoottorin hyötysuhde kyseistä polttoainetta polttaessa?
Ja poistelusta päätellen tästäkään ei saa palstalla sanoa kuin yhden oikean mielipiteen. Onhan se moderoinnilla varmistettava ettei vihreiden ontto politikointi taaskaan paljastu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä maksa kuin kympin litra.
Tuotantomäärien kasvaessa myös hinta laskee.
Tulee aina olemaan vähintään viisi kertaa kalliimpaa tieliikennekäytössä kuin tuotantoon käytetty sähkö jota voisi käyttää sellainen sähköautoiluun.
Se on vain sinun väitteesi.
Linkki on pyynnöstä laitettu tänne.
Kuvitteletteko että jos sähköllä tekee polttoainetta sen palamistuloksista niin prosessin hyötysuhde olisi jotenkin mystisesti jopa parempi kuin polttomoottorin hyötysuhde kyseistä polttoainetta polttaessa?
Akkumineraalit loppuu ja loppua ennen hinnat nousevat paljon, synteettinen polttoaine ei lopu koskaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä maksa kuin kympin litra.
Tuotantomäärien kasvaessa myös hinta laskee.
Tulee aina olemaan vähintään viisi kertaa kalliimpaa tieliikennekäytössä kuin tuotantoon käytetty sähkö jota voisi käyttää sellainen sähköautoiluun.
Linkki?
Ole hyvä. 77% hyötysuhde vs 16% hyötysuhde
https://www.forbes.com/sites/jamesmorris/2021/03/27/synthetic-fuels-won…
Ok, pyysin linkin ja sellaisen sain. Tuo ei kuitenkaan todista yhtään mitään.
Et ymmärrä sitä että jos sähkö sähköverkon kautta sähköauton akkuun ladattuna päätyy pyöriä liikuttavaksi voimaksi 77% hyötysuhteella, ja sama sähkö polttoaineeksi muutettuna polttomoottoriautossa päätyy pyöriä liikuttavaksi voimaksi 16% hyötysuhteella että mitä tästä seuraa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä maksa kuin kympin litra.
Tuotantomäärien kasvaessa myös hinta laskee.
Tulee aina olemaan vähintään viisi kertaa kalliimpaa tieliikennekäytössä kuin tuotantoon käytetty sähkö jota voisi käyttää sellainen sähköautoiluun.
Se on vain sinun väitteesi.
Linkki on pyynnöstä laitettu tänne.
Kuvitteletteko että jos sähköllä tekee polttoainetta sen palamistuloksista niin prosessin hyötysuhde olisi jotenkin mystisesti jopa parempi kuin polttomoottorin hyötysuhde kyseistä polttoainetta polttaessa?
Akkumineraalit loppuu ja loppua ennen hinnat nousevat paljon, synteettinen polttoaine ei lopu koskaan.
Palataan sitten asiaan kun tällaista ongelmaa on oikeasti käsillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä maksa kuin kympin litra.
Tuotantomäärien kasvaessa myös hinta laskee.
Tulee aina olemaan vähintään viisi kertaa kalliimpaa tieliikennekäytössä kuin tuotantoon käytetty sähkö jota voisi käyttää sellainen sähköautoiluun.
Se on vain sinun väitteesi.
Linkki on pyynnöstä laitettu tänne.
Kuvitteletteko että jos sähköllä tekee polttoainetta sen palamistuloksista niin prosessin hyötysuhde olisi jotenkin mystisesti jopa parempi kuin polttomoottorin hyötysuhde kyseistä polttoainetta polttaessa?
Akkumineraalit loppuu ja loppua ennen hinnat nousevat paljon, synteettinen polttoaine ei lopu koskaan.
Palataan sitten asiaan kun tällaista ongelmaa on oikeasti käsillä.
Eli 10 - 15 vuoden päästä.
Rupeaa sähköautokusetus paljastumaan pikku hiljaa.
Eikä maksa kuin kympin litra.