Mistä tietää että lapsiluku on täynnä? Mistä tiesitte?
Onko koskaan lapsiluvustaan täytyttyä tullut mieleen, että olisiko sittenkin pitänyt vielä yrittää vauvaa?
Kommentit (53)
Ei rahkeet riittäneet enempään kuin kahteen. Pitäisi olla isompi talo. Tämän lisäksi emme enää jaksaisi yövalvomisia ja muuta. Kyllä mulla oli sellainen olo, että periaatteessa voisin vielä yhden haluta, mutta kun ottaa huomioon muut realiteetit, oli aika selvää, että kaksi on riittävästi. Yhdessä sovimme mieheni kanssa kahdesta lapsesta, niin eipä sitten ole tarvinnut miettiä ja arpoa.
Kaksi riittää. Ajatus kolmannesta aiheuttaa vain ahdistusta ja paniikkia, ja keksin siitä vain huonoja puolia. Eiköhän siis ole lapsiluku täynnä.
Haluan, että lapsella on oma huone ja tässä talossa on kaksi lastenhuonetta. Näin ollen kaksi lasta oli hyvä määrä.
Esikoisen jälkeen oli tunne, että kaipaisin vielä toista. Kauan miehen kanssa keskusteltiin, ja toiseen päädyttiinkin. Miehelle se oli ehdottomasti viimeinen (hankki sterilisaation), ja minullakin on nyt tunne, että lapsiluku on täynnä.
Kolme olisin halunnut, mutta kun oli kaksi vauvaa talossa, niin totuus iski... ;) Jäi siis kahteen.
Tiesin siitä kun lääkäri sanoi että ihan lähivuosina ei kannata harkita uutta raskautta, se käy hengen päälle sekä äidillä että sikiöllä enkä halunnut isoa ikäeroa lapsille. Niinpä kaksi riitti
Vierailija kirjoitti:
Minun lapsiluku 0. Ja täynnä on. t: luku- ja ymmärrystaidoton vela
Mistä tietää että lapsiluku on täynnä?
Mies kertoi. Meillä oli siihen mennessä kolme, olisin halunnut neljännen.
Minulle oli jo tehty kolme sektiota. Se on mielestäni riittävä määrä.
Olisin halunnut 3. Jäi yhteen, kun lapsen isä raskausaikana alkoi väkivaltaiseksi ja itse päädyin totaaliyksinhuoltajaksi. Nyt on ikää liikaa.
Tiesin siitä kun vastaantulevat raskausmahat ja pienten vauvojen äidit eivät herättäneet minussa minkäänlaista kateutta, oikeastaan enemmänkin ahdistusta. Ennen ekaa ja tokaa lasta muiden vauvat ja raskaudet herättivät paljonkin positiivisia tunteita ja halusin olla osa sitä joukkoa. Eli kyllä sen vaan tietää. Kaksi on muutenkin kätevä lapsimäärä, riittää huomiota kummallekin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No siitä, että se on nolla. Maapallo ei kestä enempää lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Täytin 40 vuotta.
Meillä meni niin päin, että täytettyäni 40 totesimme miehen kanssa, että se kolmas varmaan täytyy pistää alulle nyt tai ei koskaan.
Ei ollut palavaa vauvakuumetta kolmanteen lapseen, mutta kuitenkin sellainen ajatus, että myöhemmin ehkä kaduttaisi jos lapsiluku jäisi kahteen.
Nyt lapsia on kolme, ja olemme yhtä mieltä siitä että perhe on valmis. Kyllä sen vain tuntee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No siitä, että se on nolla. Maapallo ei kestä enempää lapsia.
Tulihan se sieltä. Tosin ihmettelen kelle sitä säästät? Tekniikka menee harppauksin eteenpäin ja tähänkin asiaan löytyy ratkaisu.
Vierailija kirjoitti:
Haluan, että lapsella on oma huone ja tässä talossa on kaksi lastenhuonetta. Näin ollen kaksi lasta oli hyvä määrä.
Eli jos talo olisi sattunut olemaan pienempi tai suurempi, lapsilukukin olisi voinut olla eri?
No, seitsemäs tai kahdeksas perättäinen keskenmeno oli varmaan riittävä vihje, että ei kannata enää. Ikää oli huimat 36, ja tutkiva lääkäri totesi, että olen liian vanha - lahjoitetuilla soluilla olisi voinut olla mahdollisuuksia, mutta...
Halusin kaksi. Ei ole tullut mieleen, että olisi pitänyt tehdä kolmas.
En olisi jaksanut olla kotona yhtään enää pidempää tai hoitaa kolmatta lasta. Odotin vain, että nuokin kasvavat.