Alkoholi ei laukaise psykooseja, kannabis laukaisee
Silloin kun on piilevänä psykoosialttius. Ilman kannabiskokeiluja ihminen ei välttämättä sairastuisi koskaan psyykkisiin ongelmiin
Kommentit (13)
Alkoholipsykooseja on kuitenkin yli 4000 Suomessa joka vuosi. Johtuvat aivojen hajoamisesta alkoholiin joka on voimakas solumyrkky.
Vierailija kirjoitti:
Äläpä jauha skebulaa.
T.Useamman alkopsykoosin lähipiirissä todistanut
Niissä tapauksissa on sitten ollut mukana myös lääkkeiden väärinkäyttöä. Pelkkä alkoholin suurkulutus ei laukaise psykooseja
Kyllä alkoholikin laukaisee niitä. Stressi ja univajekkin voi tehdä niin. Mielenterveysongelmat aiheuttavat päihdekäyttöä enemmän kuin päihdekäyttö mielenterveysongelmia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äläpä jauha skebulaa.
T.Useamman alkopsykoosin lähipiirissä todistanutNiissä tapauksissa on sitten ollut mukana myös lääkkeiden väärinkäyttöä. Pelkkä alkoholin suurkulutus ei laukaise psykooseja
Oletko trolli vai ihan perinteisesti tyhmä?
Mitä saat tällaisten valheiden sopertamisesta?
Kannabistakin on muuten eri lajikkeita. Se mitä minä kokeilin oli rauhoittava ja sai aikaan vain pienen uneliaan fiiliksen. En siksi oikein ole ymmärtänyt kohua asian ympärillä.
Antakaa nyt ihmisten pössytellä ketkä pössyttelee. Ei sen pitäisi muita haitata. Miten ihmiset jaksavat tästä jauhaa. Mielestäni ihmisillä on oikeus itse päättää pössyttelystään. Itse en tupakoi enkä pössyttele mutta minua ei haittaa pössyttelevät.
Alkoholipsykoosi taitaa tulla yleensä silloin , kun ollaan oltu kännissä viikko tai päivätolkulla putkeen ja kerrasta pannaan korkki kiinni. Tilan nimi on juoppohulluus, eli delirium tremes. Alkaa näkemään pikku-ukkoja ja kouristelemaan.
Sinänsä olisi vältettävissä niin, että pikkuhiljaa vähentää määriä muutaman päivän ajanjaksolla, vaan ei taida monella onnistua. Siksi mennään katkon kautta yleensä.
Vierailija kirjoitti:
Delirium tremens..?
Sekavuustila kyllä. Mutta ei psykoosia. Näiden välillä on ero.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Delirium tremens..?
Sekavuustila kyllä. Mutta ei psykoosia. Näiden välillä on ero.
Alkoholipsykoosi
https://paihdelinkki.fi/fi/tietopankki/tietoiskut/alkoholi/alkoholipsyk…
Alkoholipsykoosin misäksi myös skitsofreaniaa:
https://www.duodecimlehti.fi/duo60401
Äläpä jauha skebulaa.
T.Useamman alkopsykoosin lähipiirissä todistanut