Jos ottaa betasalpaajan esiintymisjännitykseen, milloin se otetaan?
Joudun pitämään puheen ja jos jollakin teistä on kokemusta k.o. lääkkeestä, niin olisin kiitollinen.
Kommentit (16)
Sillon k8 pitää puhetta,yleisö ei kiinnitä niin paljo huomioo itse jännityksee
Itse otan noin varttia ennen. Vaikuttaa hyvin nopeasti.
Riippuu vähän lääkkeestä ja ihmisestä. Oletan kyseessä olevan Propralin, minkä vaikutus alkaa aika nopeasti. Huipputeho on yleensä noin 1 - 2 tuntia ottamisesta.
Tsemppiä puheeseen!
Jos se joku perusmallin Propral on niin 30-45min ennen tilannetta on minulle sopiva.
Kiitos kovasti vastauksista. Otan sen neuvojenne perusteella vajaa 2 tuntia ennen. Se rauhoittaa sitten sitä etukäteishermoiluakin (toivottavasti). Ap
Jos esiintyminen edellyttää paljon liikkumista , nuo hidastaa sykettä. Kunto voi petttää.
Vierailija kirjoitti:
Jos esiintyminen edellyttää paljon liikkumista , nuo hidastaa sykettä. Kunto voi petttää.
Seison yleisön edessä ja puhun. Ap
Vierailija kirjoitti:
Kiitos kovasti vastauksista. Otan sen neuvojenne perusteella vajaa 2 tuntia ennen. Se rauhoittaa sitten sitä etukäteishermoiluakin (toivottavasti). Ap
No et kai kokeile betasalpaajaa ensimmäistä kertaa ennen puhetta? Kannattaa nyt kokeilla ensin millainen vaikutus on, ainakin itsellä tuntuu sydämessä tiettynä velttoutena ja esimerkiksi portaat on raskaampi kävellä.
Mä otan noin tuntia ennen. Tsemppiä esitykseen!
Auttaako se muka jollain jotain?
Fyysisiä oireira helpottaa joo, mutta yhtä kamalaa se silti on aina ennen kuin pääsee vauhtiin.
Mä otan kaksi tuntia ennen, käyttänyt päivittäin jo 30 vuotta. Jännittäessä pulssi kohoaa, joten turha pelätä liian alhaista sykettä. Verenpaine on sitten eri asia, mutta ei se yhdellä tabletilla kauheasti laske. Tai pitää olla jo valmiiksi todella alhainen.
Lohdutukseksi voin sanoa, ettei enää 10v:n jälkeen jännitä.
Nyt kun täällä on kaikki propralistit koolla niin onko kenellekään alkanut tulla vanhemmiten tuosta jomottavaa niskapäänsärkyä?
Minulla tuntuu satunnaisina käyttöpäivinä tulevan tuollaista. Ei luulisi verenpaineiden illalla enää sakkaavankaan.
Voit asentaa supon minuuttia ennen esityksen aloittamista.