Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi te tori.fi myyjät ette vastaa viesteihin?

Vierailija
19.09.2021 |

Ymmärrän ettei mihinkään hörhöviesteihin tai naurettaviin tarjouksiin kannata vastata, mutta miksi ette vastaa asiallisiin viesteihin? Näen että viesti on luettu.

Kommentit (70)

Vierailija
21/70 |
20.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ihmetyttää nämä niuhot, jotka jonkun 10 euron jutun takia jaksavat ajaa johonkin kuuseen miettimään, että ottaisinko vaiko en. Vaikka ilmoituksessa on hyvät kuvat ja selkeä tekstikuvaus, että millainen myytävä asia on. Minä en jaksaisi moista.

Vierailija
22/70 |
20.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaan ainoastaan tekstiviesteihin.

En ole ikinä lukenut mitään toriviestejä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/70 |
20.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No omasta mielestäni aika hölmöä maksaa heti kysymättä ilmoituksessa oleva hinta, sillä oman kokemuksen perusteella niissä on yleensä tasan puolet liikaa. Ainakin omalle kohdalle on sattunut aina ne myyjät, joille sopii vähän alhaisempikin tarjous. Ihan kiva tietysti myyjän kannalta, jos niitäkin ihmisiä löytyy, jotka lyövät heti täyden hinnan tiskiin.

Olen aina kuvitellut, että tori.fi on vapaatyylinen kauppapaikka, jossa saa tarjota, tinkiä ja sovitella sopivaa hintaa kirppistyyliin. En tiennyt, että joku voisi vetää siitä herneen nenään.

Vierailija
24/70 |
20.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa varmaan mainita moinen erikoisuus myynti-ilmoituksessa. Ikinä ei tulisi muuten mieleenkään häiriköidä myyjää tekstarilla.

Vierailija
25/70 |
20.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli sohva aikoinaan myynnissä tori.fi ja vastattiin ilmoitukseen. Hän soitti, että miten kantaa sohva yläkertaan, kun asuu hissittömässä talossa ym? Ja siis mies ostaja; sovittiin, että tulee katsomaan sohvaa ennen ostoa ja lähettää tekstiviestinä: "Ihana nähdä." Siis sohva vai minut? En vastannut. Jotkut ilmeisesti pitävät tori.fi jonain iskupaikkana?!! 

Vierailija
26/70 |
20.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi, koska Torissa ostaja ei ole kunkun roolissa. Torissa sitä on myyjä. Että jos haluaa sitä perinteikkäämpää roolitusta, jossa ostaja kuvittelee itsestään liikoja niin kaupat on sitä varten sekä netti että kivijalka.

Vierailija
27/70 |
20.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläkin enemmän kokemuksia niistä, jotka ovat ostamassa jotain mutta eivät sitten vastaa mitään kun heille tarjotaan kysymäänsä tuotetta... viesti on luettu mutta mitään ei vastata. Voisihan sitä laittaa vaikka, kiitos mutta sain jo tuotteen lähempää / en halua postitettuna / hintapyyntösi on minulle liikaa (tällöin olisi kiva kuulla vastatarjous) tai jotain. 

Vierailija
28/70 |
20.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siksi, koska Torissa ostaja ei ole kunkun roolissa. Torissa sitä on myyjä. Että jos haluaa sitä perinteikkäämpää roolitusta, jossa ostaja kuvittelee itsestään liikoja niin kaupat on sitä varten sekä netti että kivijalka.

Tämä selittää paljon! 😅

Vierailija
29/70 |
20.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Torissa myydään käytettyä tavaraa jolle ei ole olemassa mitää "oikeaa" hintaa.

Oikea hinta ei ole edes 0€ koska isompi tilaa vievä romu ei edes mahdu roskikseen vaan myyjä joutuisi suorastaan maksamaan sen hävittämisestä.

Tuo on tasan viimeinen paikka sitoa itsensä täysin hihasta repäistyyn hintaan ja inttää että se on "valmiiksi tingitty hinta jonka alle en myy"

Meinaatko oikeasti tuijottaa niitä romujasi keskellä olohuoneen lattiaa seuraavat vuodet kun kukaan ei suostu maksamaan älytöntä hintaa mutta moni olisi kyllä valmis maksamaan jotain.

Vierailija
30/70 |
20.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa varmaan mainita moinen erikoisuus myynti-ilmoituksessa. Ikinä ei tulisi muuten mieleenkään häiriköidä myyjää tekstarilla.

'Vastaukset vain tekstiviestillä. T.Make" = en ole kiinnostunut. En halua antaa omia tietojani kenellekään ennen kuin on selvää että olen ostamassa.

Minulla on sellainen olo, että joku noista "Makeista" on joku hullu häirikkö.

Tori -viestien hienous on se, että olet anonyymi kunnes toisin itse päätät.

Olenko Paranoidi? Epäilemättä.

Vierailija
31/70 |
20.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt torissa on paljon haamuostajia. Sanovat ostavansa, lähetän tiedot ja jatoavat kuin pieru saharaan tai sitren venyttävät maksamista huomenna, huomenna ja sit katoavat. Tekis mieli poistaa koko tori. Ärsyttää. Että joo laitan hintaa koska joudun mittaa kaikki mitat ja ottaa kuvat milloin missäkin kulmassa, päällä tai valossa. Ihan työstä käy.

Vierailija
32/70 |
20.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Torissa myydään käytettyä tavaraa jolle ei ole olemassa mitää "oikeaa" hintaa.

Oikea hinta ei ole edes 0€ koska isompi tilaa vievä romu ei edes mahdu roskikseen vaan myyjä joutuisi suorastaan maksamaan sen hävittämisestä.

Tuo on tasan viimeinen paikka sitoa itsensä täysin hihasta repäistyyn hintaan ja inttää että se on "valmiiksi tingitty hinta jonka alle en myy"

Meinaatko oikeasti tuijottaa niitä romujasi keskellä olohuoneen lattiaa seuraavat vuodet kun kukaan ei suostu maksamaan älytöntä hintaa mutta moni olisi kyllä valmis maksamaan jotain.

Pätee joihinkin myyjiin, jotka pyytävät käytetystä samaa hintaa kuin uusista. Itse taas sen verran torista pyörinyt, että tiedän kyllä omien tavaroideni arvon ja tinkaajille jätän vastaamatta.

Koskaan ei ole mikään käsiin jäänyt, muistaakseni pisin myyntiaika on ollut sohvan kohdalla muutama viikko. Yleensä tavara lähtee muutamassa päivässä ja ihan pyynnillä.

Vierailija
33/70 |
20.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse taas sen verran torista pyörinyt, että tiedän kyllä omien tavaroideni arvon ja tinkaajille jätän vastaamatta..

Ja siinä sitten tuijottelet niitä romujasi viikkokausia olohuoneen lattialla kunnes joku maksaa "oikean" hinnan vaikka kympin tinkimällä romut olisi kärrätty nurkista parin tunnin sisään.

Se on ihan henkilökohtainen valinta miten pitkälle on valmis menemään uskotellakseen itselleen olevansa erehtymätön ihminen.

Minä otan aina vastaan kaikki tarjoukset koska myyjä ei hintaa sanele vaan hinnan määrä se millä hinnalla joku on valmis tuotteen kohtuullisessa ajassa ostamaan.

Itse en viikonloppua pidempään hillo normitavaraa vaan myyn parhaan tarjouksen tekijälle jos se on jotenkin järkevä mutta kukin tyylillään.

Vierailija
34/70 |
20.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus kannattaa kokeilla myös tinkaajalle vastaamista, vaikka se ottaisikin kipeää. Varsinkin silloin, kun oikeasti haluaa myydä tavaransa. Kysyjä saattaakin yllättäen maksaa haluamasi hinnan sen jälkeen kun kuulee, ettei tarjouksensa kelvannut. Tarjoaminen on kirppiksen perusidea.

Hänen Ylhäisyytensä Kuninkaallinen Torikirppis on tietysti erikseen. 🥲

Vierailija
35/70 |
20.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

joskus ei olla vastattu ja sitten tavara onkin aika nopesti poistunut sivulta eli ei ole jaksanut vastata kaikille, tätä tapahtuu paljon varsinkin silloin jos tavara on hieman normaalia halvempi

itse pyrin hyvän maun nimissä aina vastaamaan jokaiseen viestiin ja vieläpä aika nopeasti, myös mauttomiin tarjouksiin, jos joku laitta vaikka sen perinteisen 10e? voi ihan hyvin vastata että hinta 100e

Vierailija
36/70 |
20.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku kysyi juuri lähetyskulua 5e tavaralle, varmasti tietää itsekin että halvimmat paketit ovat siinä 5-8e hujakoilla niin miksihän tuollaisia kysellään kun ei ollut valmis 7 euroa lähetyskuluja maksamaan

Vierailija
37/70 |
20.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaan aina kaikille. 

Tinkaajille vastaan yleensä tyyliin: (Pyydän 100€ alunperin) Moi, myytkö 30€?

-Hei!, kiitos yhteydenotostasi. Olet onnekas, juuri sinulle olen valmis myymään tämän vain hintaan 105€. 

-Mut tarjosin 30€? Mikä sua vaivaa? Miksi ihmeessä maksaisin enemmän kuin sata euroa??

-Niinpä, onko siis 100€ sovittu?

Kerran myin ompelukonetta ja pöytää sille. 

Hintapyyntö oli 400€, ja sainkin aika runsaasti yhteydenottoja. Yksi hieman erikoisempi oli huonoa suomea kirjoittava mies, joka lähetti viestiä aina yöllä n. 2-4 välillä.

Hän sitten halusi tulla katsomaan konetta ja testaamaan että se varmasti toimii. 

Sovittiin että tämähän selvä, käteiset mukaan, ja paikalle päivällä, valoisaan aikaan. 

Työnteli sitten tuloaan eteenpäin tekstiviesteillä tunnin kaksi kerralla. 

-Koska olin kotosalla muutenkin, en niin välittänyt, josko sitten ostaisi sen rakkineen.

Lopulta 22:30 ilmoitti olevansa paikalla, ja halusi tulla katsomaan konetta. 

Kävin päästämässä sisään, ja kaveri lähti luikkimaan karkuun juoksujalkaa alaovelta kun pääsin ovelle.

Numero ja muut tiedot (oli laittanut osoitteensa Torin kautta, täysin pyytämättä) meni tutulle poliisille, josko kävisivät keskustelemassa tyypin kanssa, kun ei tarkoitusperät vaikuttaneet olevan kovin puhtaat.

Oli kaverilla sitten haku päällä, ja kiinni jäi antamastani osoitteesta :)

M40

Vierailija
38/70 |
20.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras oli, kun myin jotain merkkihuonekalua torissa, vai noutona siis. Ilmoituksessa oli kuvat tietysti kalusteesta.

”Laitatko kuvat, että sinulla oikeasti on tämä kaluste X”

Näkeehän sen noutaessa, kun maksukin on vain käteisellä?!?! Joillakin vainoharhat menneet ihan tappiin verkkokauppojen osalta, jätin vastaamatta ja myin pyyntihintaan seuraavalle ostajalle :D

Vierailija
39/70 |
20.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastaan aina kaikille. 

Tinkaajille vastaan yleensä tyyliin: (Pyydän 100€ alunperin) Moi, myytkö 30€?

-Hei!, kiitos yhteydenotostasi. Olet onnekas, juuri sinulle olen valmis myymään tämän vain hintaan 105€. 

-Mut tarjosin 30€? Mikä sua vaivaa? Miksi ihmeessä maksaisin enemmän kuin sata euroa??

-Niinpä, onko siis 100€ sovittu?

Kerran myin ompelukonetta ja pöytää sille. 

Hintapyyntö oli 400€, ja sainkin aika runsaasti yhteydenottoja. Yksi hieman erikoisempi oli huonoa suomea kirjoittava mies, joka lähetti viestiä aina yöllä n. 2-4 välillä.

Hän sitten halusi tulla katsomaan konetta ja testaamaan että se varmasti toimii. 

Sovittiin että tämähän selvä, käteiset mukaan, ja paikalle päivällä, valoisaan aikaan. 

Työnteli sitten tuloaan eteenpäin tekstiviesteillä tunnin kaksi kerralla. 

-Koska olin kotosalla muutenkin, en niin välittänyt, josko sitten ostaisi sen rakkineen.

Lopulta 22:30 ilmoitti olevansa paikalla, ja halusi tulla katsomaan konetta. 

Kävin päästämässä sisään, ja kaveri lähti luikkimaan karkuun juoksujalkaa alaovelta kun pääsin ovelle.

Numero ja muut tiedot (oli laittanut osoitteensa Torin kautta, täysin pyytämättä) meni tutulle poliisille, josko kävisivät keskustelemassa tyypin kanssa, kun ei tarkoitusperät vaikuttaneet olevan kovin puhtaat.

Oli kaverilla sitten haku päällä, ja kiinni jäi antamastani osoitteesta :)

M40

Hehehehehe :-) 

Vierailija
40/70 |
20.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No omasta mielestäni aika hölmöä maksaa heti kysymättä ilmoituksessa oleva hinta, sillä oman kokemuksen perusteella niissä on yleensä tasan puolet liikaa. Ainakin omalle kohdalle on sattunut aina ne myyjät, joille sopii vähän alhaisempikin tarjous. Ihan kiva tietysti myyjän kannalta, jos niitäkin ihmisiä löytyy, jotka lyövät heti täyden hinnan tiskiin.

Olen aina kuvitellut, että tori.fi on vapaatyylinen kauppapaikka, jossa saa tarjota, tinkiä ja sovitella sopivaa hintaa kirppistyyliin. En tiennyt, että joku voisi vetää siitä herneen nenään.

Minä myyn lapsen luistimia. Käyttämättömät ja hyvät, hinta on vitosen. Vaihtoehtona on viedä roskiin, mutta pikkasen säälittää viedä käyttämätöntä, niin kokeilin toria. En minä todellakaan viitsi alkaa mittailemaan tai postittelemaan saatikka tinkimään.