Miksi te tori.fi myyjät ette vastaa viesteihin?
Ymmärrän ettei mihinkään hörhöviesteihin tai naurettaviin tarjouksiin kannata vastata, mutta miksi ette vastaa asiallisiin viesteihin? Näen että viesti on luettu.
Kommentit (70)
Onko se töykeetä jos sanoo ”mä otan tämän”?
Yks ostaja ei osaa lähettää muuta kuin pelkkää kysymysmerkkiä. Ensimmäiseen kysymysmerkkiin en vastannut mitään, joten ilmeisesti katsoi viestin luetuksi ja laittoi toisen kysymysmerkin. Kysyin sitten, että mitä se haluaisi tietää niin sieltä on tullut kolme kertaa pelkkää kysymysmerkkiä sen jälkeen. Ilmeisesti vain ajankulukseen laittelee tai sitten ei osaa suomea kirjoittaa.
Vierailija kirjoitti:
Onko se töykeetä jos sanoo ”mä otan tämän”?
Onhan se aavistuksen. Konditionaali ja kysymysmerkki voisivat pehmentää käskymuotoa.
Mulle ainakin yksi myyjä sanoi juuri muutama päivä sitten. Että viestistä ei ollut tullut s-posti ilmoitusta, niin siksi vastaaminen kesti.
Vierailija kirjoitti:
Torissa myydään käytettyä tavaraa jolle ei ole olemassa mitää "oikeaa" hintaa.
Oikea hinta ei ole edes 0€ koska isompi tilaa vievä romu ei edes mahdu roskikseen vaan myyjä joutuisi suorastaan maksamaan sen hävittämisestä.
Tuo on tasan viimeinen paikka sitoa itsensä täysin hihasta repäistyyn hintaan ja inttää että se on "valmiiksi tingitty hinta jonka alle en myy"
Meinaatko oikeasti tuijottaa niitä romujasi keskellä olohuoneen lattiaa seuraavat vuodet kun kukaan ei suostu maksamaan älytöntä hintaa mutta moni olisi kyllä valmis maksamaan jotain.
Kyllä niillä LV:n veskoilla, Kartelleilla, käsinkudotuilla silkkimatoilla, Burberryn vaatteilla, Pentikeillä, muumimukeilla jne. on ihan oikeat hinnat, jotka eivät ole 0,00€. Jos näitä osaa etsiä, niin tietää kyllä mikä niiden normaalihinta on ja mikä hinta on halpa.
Silti pitää persaukisena näistä halvoistakin hinnoista yrittää tinkiä. Jos en itse halua maksaa jotain hintaa tuotteesta, niin etsin toisen halvemman tai odotan, että myyjä tiputtaa itse hintaa. Ei ole tarvetta kerjätä alennusta. Ne edulliset laatukamat myydään aina pyyntihinnallaan. Hinta kun määräytyy aina sen mukaan kuinka paljon ja nopeasti myyjä tuotteestaan haluaa eroon. Jos hinta on mielestäsi kova, niin sillä myyjällä on kyllä olohuoneessaan tilaa pitää tuotettaan vaikka hautaan saakka :D
Tää Tori tilin kautta ( Si...? nimi hirviö jota en nyt muista ) yhteyden pito on tyhmä !
Jos ei myyjä oo laittanut ilmoitukseensa puhelinnumeroaan, vaan se linkki ainoastaan, niin sitä kautta varsinkaan eivät myyjät ikinä vastaa !!!
On useampikin ostos jäänyt tekemättä, kun myyjä ei vastaa !
Joten MYYJÄT KATTOKAA NIITÄ LINKKI VIESTIÄ ❗
JA LAITTAKAA kännykkä numeronne ( ellei se oo salainen)
Vierailija kirjoitti:
Vastasin, mutta en saanut enää mitään vastausta takaisin.
Tämä, vaikka vastaan kyllä kaikkiin kyselyihin, niin jatkovastauksia ei sitten tulekaan. Ihme porukkaa on välillä ostaja puolella.
Itse olen ollut huutonetin käyttäjä jo 13v. todella selkeää ja helppoa ja palautteet ihan parasta. Ei tule huteja kun näkee aina palautteista millainen myyjä kyseessä:) En ostaisi vahingossakaan torista olen kuullut, että myyjät ei vastaile edes siihen kun ostaja sanoo ostavansa tuotteen?:(((
Myin kerran avaamattomia, sinetissä olevia, tietokoneohjelmia. Vanhempia joita jo jotkut keräilevät.
En jaksanut vastata kaikille kyselijöille: "mitä paketissa on sisällä", "voitko ottaa kuvan sisällöstä" jne. Tuotteen kuvauksessa lukee selkeästi että se on avaamaton pakkaus. Vaikka kyselijä on mielestään kuinka asiallinen niin en vaan näihin kaikkiin jaksanut vastata, kun ei osaa lukea ja ymmärtää kuvausta.
Vastasin niille, jotka sanoi että tulevat hakemaan tuotteen kello 17 töiden jälkeen. Tai että jos ottaa useamman niin saako alennusta.
Vierailija kirjoitti:
Joo ja laittakaa nimenne, sotunne ja pankkitilin numeronne kanssa julkisesti näkyviin niin ostajat voi maksaa suoraan pyydetyn summan tilillenne ja varmistaa et se menee oikealle henkilölle.
Parasta jos otatte valokuvan passistanne ja laitatte sen ilmoituksen kuvien jatkeeksi.
Kiitoksia kauheasti jo näin etukäteen!
Mulla on vaan niin kiire ja paljon kohteita myynnissä. En ehdi vastailla koko ajan, aika paljon postitusta vaativat yrittävät tinkiä. Mä sanoisin että jos tarvitset postituksen, sun pitäis olla valmis maksamaan lisää vaivasta ja postituksesta.
Vierailija kirjoitti:
Tää Tori tilin kautta ( Si...? nimi hirviö jota en nyt muista ) yhteyden pito on tyhmä !
Jos ei myyjä oo laittanut ilmoitukseensa puhelinnumeroaan, vaan se linkki ainoastaan, niin sitä kautta varsinkaan eivät myyjät ikinä vastaa !!!
En laita enää sen jälkeen kun yksi innokas ostaja selvitti numeron perusteella osoitteen ja pamahti oven taakse viikonloppuaamuna kyselemään onko pyörä vielä myytävänä.
Ainoat kerrat kun tingin, on jos ilmoitus ollut Torissa jo yli 2 kk. Tällöin oletan että myyjä saattaa olla valmis hieman tinkimään hinnasta, erityisesti kun pääasiassa ostan fyysisesti isompaa (puutyökoneita ja työkaluja) ja raskasta kamaa.
Lasken pääasiassa tuolloin n. 20% hinnasta veks, ja teen tarjouksen, mutta ystävällisesti ja perustellen.
Toimii melkein joka kerta. Toki olen aina ostohousut jalassa kun jostain kyselen, ehkä se jotenkin välittyy.
Vierailija kirjoitti:
Ainoat kerrat kun tingin, on jos ilmoitus ollut Torissa jo yli 2 kk. Tällöin oletan että myyjä saattaa olla valmis hieman tinkimään hinnasta, erityisesti kun pääasiassa ostan fyysisesti isompaa (puutyökoneita ja työkaluja) ja raskasta kamaa.
Lasken pääasiassa tuolloin n. 20% hinnasta veks, ja teen tarjouksen, mutta ystävällisesti ja perustellen.
Toimii melkein joka kerta. Toki olen aina ostohousut jalassa kun jostain kyselen, ehkä se jotenkin välittyy.
Jos tuote on roikkunut torissa yli 2kk niin hinnassa on todennäköisemmin 80-100% ilmaa ellei se ole jotain tosi eksoottista jonka potentiaalista ostajakuntaa on yhden käden sormilla laskettava määrä koko Suomessa.
Nyrkkisääntönä on se että oikein hinnoiteltu normaali tuote menee torissa kaupaksi pyyntihintaan samana iltana.
Ehkä joku vähän kalliimpi tuote vasta samana viikonloppuna mutta jos tuote roikkuu tämän jälkeenkin myynnissä niin 20% alennus tuskin tekee sitä vielä kurantin kohteen.
Suuri osa Torissa kaupatuista tuotteista on ihan puhdasta roskaa joka laitettiin myyntiin vain siksi että se olisi täyttänyt roskapöntön kun uusi kunnollinen ostettiin tilalle.
Vierailija kirjoitti:
Ei. En halua tekstiviestejä enkä varsinkaan puheluita tuntemattomilta. Torissa on oikein pätevä viestisysteemi, joka toimii oikein hyvin, kun osaa käyttää.
Vierailija kirjoitti:
Itse taas sen verran torista pyörinyt, että tiedän kyllä omien tavaroideni arvon ja tinkaajille jätän vastaamatta..
Ja siinä sitten tuijottelet niitä romujasi viikkokausia olohuoneen lattialla kunnes joku maksaa "oikean" hinnan vaikka kympin tinkimällä romut olisi kärrätty nurkista parin tunnin sisään.
Se on ihan henkilökohtainen valinta miten pitkälle on valmis menemään uskotellakseen itselleen olevansa erehtymätön ihminen.
Minä otan aina vastaan kaikki tarjoukset koska myyjä ei hintaa sanele vaan hinnan määrä se millä hinnalla joku on valmis tuotteen kohtuullisessa ajassa ostamaan.
Itse en viikonloppua pidempään hillo normitavaraa vaan myyn parhaan tarjouksen tekijälle jos se on jotenkin järkevä mutta kukin tyylillään.
Mitä sinä siinä keuhkoat, ethän voi tietää, minkälaiset varastotilat ihmisillä on? Minullakin on valtava vaatehuone, jota tyhjennän vähitellen. Saatan tori-ilmoituksessani sanoa ns. muodon vuoksi, että pistän varastoja tyhjäksi, tule hakemaan pois.
Mutta että olisin jotenkin epätoivoinen ja hukkumassa kamoihini ja heti myymässä, kun joku ehdottelee 5 €:n hintaa kunnoltaan loistavasta 20 €:n tavarasta, niin ehei. Kai minä nyt itse tiedän, että myytyä se tulee. Aina löytyy oikea ostaja oikealle tuotteelle.
Vierailija kirjoitti:
En halua saada mitään sekopää-stalkkereita jonkun kirppiskaupan takia. Jos vielä on nouto kotoani, niin nehän saavat myös tietää, missä asun. Kivahan se on hyödyntää vieraan ihmisen nimeä, osoitetta ja puhelinnumeroa... onhan näitä huijareita.
Aina ei ehdi tai muista jos on esimerkiksi matkoilla tai viihteellä pidemmän aikaa.
Pieniin tarjouksiin tai erikoisiin ostajan toivomuksiin ei sitten aina jaksa vastata.
Vierailija kirjoitti:
Mutta että olisin jotenkin epätoivoinen ja hukkumassa kamoihini ja heti myymässä, kun joku ehdottelee 5 €:n hintaa kunnoltaan loistavasta 20 €:n tavarasta, niin ehei. Kai minä nyt itse tiedän, että myytyä se tulee. Aina löytyy oikea ostaja oikealle tuotteelle.
Mistä tiedät että nurkissasi pyörivä romu on tasan "20€ arvoinen"?
Onko siinä hintalappu vai virallisen tavarantarkastajan lausunto asiasta.
Käytetty tavara ei ole euroakaan arvokkaampi kuin se hinta jolla joku on sen valmis ostamaan ihan riippumatta siitä minkä arvoiseksi myyjä sen kuvittelee.
Eikö se ole aika loogista, miksi kukaan jäisi istumaan käsiensä päälle ja odottelemaan ketään muuta kuin sitä ensimmäistä hakijaa, jonka kanssa ne kaupat todella tapahtuu (eikä jää pelkkien kyselijöiden tavoin vain pikseleiksi internetin eetteriin lillumaan muistoiksi hyvistä aikeista kysyä mieheltä lupaa tai aikomuksiksi vastata kun löytää mittanauhan)?