Suurperheen äiti meni töihin
Nyt hänellä on vastuullaan kotityöt ,lapset plus töissäkäynti. Ei näköjään perhe auta esim kotitöissä.
Kommentit (20)
Vierailija kirjoitti:
Perhe? Siis puolisoako tarkoitit? Taaperot vaan kotitöihin. Mitä se yks toimeton puoliso enää tuntuu siellä kun lapsiakin on paljon. Samassa vaihtaa hänenkin vaipan väsyneenä. Taaperolle avaa kaljan.
Hänellä on jo isommat lapset. Ei taaperoita ja mies.
No ei se auta kun tulla töistä kotiin ja huutaa mitä on ruuaksi ja rösähtää sohvalle. Jos siis ei osata sopia puolison kanssa kummalla on kokkaus päivä ja kumpi hoitaa pyykit.
On sillä saamaton perhe, mutta oma kasvattama sentään, voi taputella itseään olkapäälle.
Mä olin nostanut tänään vaan tarvikkeet pöydälle ja teini tuli kotiin ja kysy mitä ruokaa. Makasin sohvalla ja sanoin mitä oli ajatuksissa tehdä. Hän alkoi kokkaamaan kun oli nälkä.
Vierailija kirjoitti:
Mä olin nostanut tänään vaan tarvikkeet pöydälle ja teini tuli kotiin ja kysy mitä ruokaa. Makasin sohvalla ja sanoin mitä oli ajatuksissa tehdä. Hän alkoi kokkaamaan kun oli nälkä.
Joo. No hänellä on mies ja perhe tottunut että hän on kotona. Ollut melkein parikymmentä vuotta kotiäitinä.
Jossain kohtaa olis sitten suoritettava aviollinen velvollisuus.
Jotenka pitäs paljastaa pillu, et sais panna sitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo. No hänellä on mies ja perhe tottunut että hän on kotona. Ollut melkein parikymmentä vuotta kotiäitinä.
No sen kannattaa sanoa miehelle,että nyt on töissä jos ei sattunut huomaamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oma vika se on jos totuttaa perheen siihen että äiti hoitaa kotityöt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä?
Ei.
Ai, luulin jo, että olet saanut työpaikan.
Kun vain äiti osaa tehdä kotityöt oikein, niin eihän muut ryhdy kotia pilaamaan keittämällä perunoita väärässä kattilassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perhe? Siis puolisoako tarkoitit? Taaperot vaan kotitöihin. Mitä se yks toimeton puoliso enää tuntuu siellä kun lapsiakin on paljon. Samassa vaihtaa hänenkin vaipan väsyneenä. Taaperolle avaa kaljan.
Ne kakarat pitää opettaa pienestä pitäen siihen, että kodin työt kuuluu jokaiselle, ikätaso toki huomioiden. En ymmärrä perheitä joissa sekä ukko että pennut elää kun pellossa ja mamma passaa koko konkkaronkkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä?
Ei.
Ai, luulin jo, että olet saanut työpaikan.
Ei mulla ole suurperhettä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne kakarat pitää opettaa pienestä pitäen siihen, että kodin työt kuuluu jokaiselle, ikätaso toki huomioiden. En ymmärrä perheitä joissa sekä ukko että pennut elää kun pellossa ja mamma passaa koko konkkaronkkaa.
Millä ajattelit tuollaisen perheen elävän, jos mies ei käy töissä? Sinusta miehelle kuuluu 100% menojen maksusta ja 50% kotitöistä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä ajattelit tuollaisen perheen elävän, jos mies ei käy töissä? Sinusta miehelle kuuluu 100% menojen maksusta ja 50% kotitöistä?
Miksi mennä ääripähän?
Lapsia olisi kotiäiti ehtinyt opettaa kotihommiin monen vuoden ajan ja työpäivän jälkeen ehkä puoliso jotain voisi tehdä eikä olla vain passattavana.
Joka tapauksessa kun suurperheen äiti lähtee töihin, pitää perheessä ottaa muidenkin vastuuta arjen pyörittämisessä.
Mutta, surkeilta ei voida odottaa mitään.
Vierailija kirjoitti:
No ei se auta kun tulla töistä kotiin ja huutaa mitä on ruuaksi ja rösähtää sohvalle. Jos siis ei osata sopia puolison kanssa kummalla on kokkaus päivä ja kumpi hoitaa pyykit.
Eihän ne nyt sopimalla tehdyksi tule.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikket sä ymmärräkään, nin silti näitä perheitä on suurin osa suomalaisista perheistä. Moni nainen katsoo jopa pääsevänsä helpommalla, kun tekee itse. Ei tarvii tapella, ja tulos on just sitä mitä haluaa.
Toki tällä mallilla äiti palaa loppuun jossain vaiheessa.
PS ihan tutkittu juttu.