Onko muita, jotka eivät ole ottaneet koronarokotetta?
Olen yli nelikymppinen nainen ja minua on alkanut ahdistamaan tuo rokote-asia. Ensin päätin, että en ota rokotetta, koska pelkään sen mahdollisia haittoja. Nyt on alkanut mietityttämään, että uskallanko sittenkään olla ottamatta sitä tai miten uskallan jatkossa elää ilman sitä, kun yhteiskunta avautuu ja ”kaikki” muut ovat ottaneet rokotuksen. On alkanut pelottamaan nuo jutut rokottamattomista vakavasti sairastuneista ym. Mietin asiaa koko ajan. Onko muita, jotka eivät ole ottaneet rokotetta ja vaivaako tai ahdistaako asia teitä?
Kommentit (103)
En ole ottanut. Asun yksin, opiskelen etänä enkä käy muualla ihmisten ilmoilla kuin kaupassa pari kertaa viikossa. Välillä tapaan vanhempia ja sisaruksia sekä kavereita mutta heillä taitaa kaikilla olla jo kaksi piikkiä otettuna.
Olen 24v ja perusterve enkä näe hyötyä ottaa rokotetta tautiin josta minulla on yli 99% varmuus selvitä. Noudatan kyllä hyvää käsihygieniaa sekä käytän maskia, mutta en ymmärrä tätä hirveää pelon lietsontaa mitä lehtienkin otsikoissa on. Ihan oikeasti, Suomessa on 136t ihmistä sairastanut koronan ja 1050 kuollutta, eli alle prosentti sairastuneista on kuollut. Lisätään tähän vielä se, että tartuntoja on todennäköisesti tuotakin enemmän koska kaikki eivät saa oireita tai mene testattavaksi. Lisätään nyt vielä sekin että, THL:n itsensäkin mukaan kuolinsyy merkitään koronaksi aina kun kuolleella on korona, eikä sitä lähdetä tutkimaan sen enempää. Eli jos jään koronapotilaana auton alle niin kuolin koronan takia.
Älä murehdi, vaan ota rokotteet. Viisaammat ovat sen sinulle hyväksi arvioineet. Minua etoi sen jälkeen 2 päivää. Kannatti ottaa. Nyt ei enää pelota. Ihanaa että kohta pääsee taas kaikkialle vapaasti. Pelko loppuu kun otat rokotuksen.
En ole ottanut +31v nainen
En uskalla vielä..
Ei ole rokotetta, ei mietitytä. Lehtijutut ovat tehty ainoastaan ajamaan rokotusagendaa. Jos jokin ahdistaa on juurikin tuo yksisilmäinen kampanja rokotteiden puolesta. Jokin tässä ei vain täsmää. Tietoa tulee, mutta valitettavasti jälkijättöisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset! Älkää antako itänaapurin informaatiovaikuttamussivustoihin ja ä ärioikeiston qanonsekoiluun hurahtaneiden elämäntapatyöttömien ja apukoululaisten huijata itseänne. Rokote on tutkittu ja turvallinen. Suurta salaliittoa ei ole olemassa muualla kuin näiden keijojen päässä. Rokote toimii, eli on todella typerää jättää se ottamatta.
Voi kunpa se olisikin näin!! Mutta kun olen itse kahdella läheisellä nähnyt haittavaikutuksia, jotka lääkäritkin ovat nämä haitat tutkineet ja myöntäneet ja haittavaikutusilmoitukset eteenpäin laittaneet. En voi enää uskoa sokeasti, että rokote on täysin turvallinen.
Ja siis ei ollut kyse näistä "normaaleista" oireista kuten kuumeesta ja nivelsäryistä. Toinen sai kuukausia kestäneen joka päivä liikkumista haittaavan vaivan, joka nyt puolen vuoden jälkeen on hieman helpottanut, muttei tiedetä paraneeko koskaan täysin. Ja toinen sai sydänlihastulehduksen.
Jokainen kivistys rokotteen jälkeen laitetaan helposti rokotteen piikkiin, vaikka se ei mitenkään niihin liittyisi. Toinen juttu on tietysti se, että onko nämä ihmiset edes olemassa? Rokotevastaiset ovat tunnettuja siitä, että värikynää käytetään kovalla kädellä, ja salaperäisesti jokaisella on viitisen sukulaista kuollut rokotteeseen. Osahan on ihan maksettuja trolleja, jotka painavat hommia Pietarin laskuun.
Nämä ihmiset ovat omia läheisiäni. Tämä joka sai liikkumista haittaavan vaivan, kävi monissa tutkimuksissa, mm. neurologilla, ja kaikki häntä tutkineet tulivat tulokseen että on selvä ja todennäköinen yhteys rokotteeseen. Sydänlihastulehduksen saanut kävi myös lääkärillä, häntä ei tutkinut tietääkseni kuin 1 lääkäri (tai ei ainakaan maininnut?) mutta totesi hänkin että todennäköisesti rokotteesta johtuva, oireet tulivat 3 pv rokotteesta, ja sitä ennen oli ollut terve.
En minä näitä sinulle voi todistaa, mutta lähinnä kerron, jotta ymmärrät, miksi itse en pidä enää rokotetta "täysin turvallisena".
Ei rokottamaton aina tarkoita foliohatussa kulkevaa 5g-sirua pelkäävää salaliittoteoreetikko-hysterisoijaa, vaan voi oikeasti taustalla olla esim jotain tällaista, kuin itselläni.
Toki on. Kyllä jokainen normaaliälyllä varustettu ihminen ymmärtää, että rokotuksista tulee erittäin harvinaisissa tapauksissa hyvinkin rajuja sivuvaikutuksia.
Kaksi tapausta ihan ihan lähipiirissä on onneksi todella, todella harvinaista. Siis todella harvinaista, jos teillä ei ole jotain geenipoiikkeavuutta tai muuten selittävää tekijää.
Itse tautiin liittyvät riskit ovat monikertaisia.
Tämän takia epäilen kaikkia helposti ties miksi, kun suhdeluku eri riskien suhteen on niin ilmeinen ja kääntyy aina rokotteen puolelle, vaikka miten asiaa väänä ja kääntää.
Tauti on arvaamaton. Etukäteen ei voi tietää, miten pahana sen saa.
Kuka haluaa ehdoin tahdoin ottaa riskin vakavasta tartuntataudista, kun paljon pienemmän riskin vaihtoehto on olemassa ilmaisena ja helpommin saatavana.
Vierailija kirjoitti:
Minua pelottaa, että rokote aiheuttaisi tai laukaisisi elimistössä jotain sairauksia (kuten jostain lukenut, mutta tietenkään ei voi tietää onko tuo totta vai ei) Tämä siis syy, että en vielä ainakaan ole ottanut rokotetta. Toisekseen en ole töissä, eikä ole sellaisia harrastuksia, en matkustele, joten olen ajatellut, että en ainakaan ihan ensimmäisenä ota rokotetta, että pärjään ilman. Melkein aina kun olen vain kotona. Kauppakäynnit ainoa riski. Olen kuitenkin nyt alkanut miettimään ja ahdistumaan, että pärjääkö sitä oikeasti jatkossa ilman tuota rokotetta ja kuinka tyhmää on olla sitä ottamatta ja mahdollisesti sairastua vakavasti koronaan jossain vaiheessa. Ahdistavaa, kun rokote pelottaa, mutta pelottaa myös kun ei ole sitä ottanut.
-Ap
Olen yli viisikymppinen nainen. En ole ottanut rokotetta, koska pelkään saavani veritulpan suonikohjujen takia. Toisaalta pelkään kyllä sitäkin, että jos sairastun pahanlaatuiseen koronaan ja heitän henkeni. En ole koskaan ottanut influenssarokotuksiakaan, en kyllä ole influenssaa saanutkaan. Olen aikalailla kahden vaiheilla tässä asiassa, ottaako rokotus vai ei.
Rokotteesta voi tulla raskaaksi. En huoli lapsia joten en halua rokotetta.
Vierailija kirjoitti:
Ota rokote.
Ota rokote, tai oikeastaan joudut muutaman kuukauden välein ottamaan uuden rokotteen, ja Israelissa on jo alkamassa 4. koronarokote piikitys.
Israel, 4. koronarokote
"Koska virus on täällä ja tulee olemaan täällä, meidän on myös valmistauduttava neljännen injektion antamiseen", Salman Zarka kertoi Kanin yleisradiolle."
https://www.timesofisrael.com/virus-czar-calls-to-begin-readying-for-ev…
Israel's coronavirus czar is calling for preparations for a 4th vaccine dose
https://www.businessinsider.com/israels-coronavirus-czar-calls-fourth-v…
New normal: Israel's health expert says fourth shot of Covid vaccine needed
https://www.wionews.com/world/new-normal-israels-health-expert-says-fou…
En ole ottamassa rokotusta, otan kun rokotekoe on valmis ja vaikutukset näkyvissä.
Miksi ottaisin nyt, jos luotetaan että rokotettu erittää virusta erittäin vähän tai ei juuri ollenkaan.
Olen korkeakoulutettu nainen, 58 v...
Valintoja valintoja
Kerkeät sairastaa koronan. sitten se jää hankkimatta . Pahimmassa tapauksessa olet long covid . Jos hengissä pysyt. Tsemppiä .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua pelottaa, että rokote aiheuttaisi tai laukaisisi elimistössä jotain sairauksia (kuten jostain lukenut, mutta tietenkään ei voi tietää onko tuo totta vai ei) Tämä siis syy, että en vielä ainakaan ole ottanut rokotetta. Toisekseen en ole töissä, eikä ole sellaisia harrastuksia, en matkustele, joten olen ajatellut, että en ainakaan ihan ensimmäisenä ota rokotetta, että pärjään ilman. Melkein aina kun olen vain kotona. Kauppakäynnit ainoa riski. Olen kuitenkin nyt alkanut miettimään ja ahdistumaan, että pärjääkö sitä oikeasti jatkossa ilman tuota rokotetta ja kuinka tyhmää on olla sitä ottamatta ja mahdollisesti sairastua vakavasti koronaan jossain vaiheessa. Ahdistavaa, kun rokote pelottaa, mutta pelottaa myös kun ei ole sitä ottanut.
-Ap
Olen yli viisikymppinen nainen. En ole ottanut rokotetta, koska pelkään saavani veritulpan suonikohjujen takia. Toisaalta pelkään kyllä sitäkin, että jos sairastun pahanlaatuiseen koronaan ja heitän henkeni. En ole koskaan ottanut influenssarokotuksiakaan, en kyllä ole influenssaa saanutkaan. Olen aikalailla kahden vaiheilla tässä asiassa, ottaako rokotus vai ei.
Miehelläno suonikohjut ja 2piikkiä toisesta 3viikkoa ...
Vierailija kirjoitti:
Ei ole rokotetta, ei mietitytä. Lehtijutut ovat tehty ainoastaan ajamaan rokotusagendaa. Jos jokin ahdistaa on juurikin tuo yksisilmäinen kampanja rokotteiden puolesta. Jokin tässä ei vain täsmää. Tietoa tulee, mutta valitettavasti jälkijättöisesti.
Ei pidä paikkaansa. Myös äärimmäisen harvinaisista ja lievistä sivuvaikutuksista on uutisoitu, eli uutisointi on neutraalia kuten vapaassa mediassa on tapana. Ryssäin informaatiovaikuttamussivustojen horinat ovat sitten erikseen.
Vierailija kirjoitti:
En ole ottamassa rokotusta, otan kun rokotekoe on valmis ja vaikutukset näkyvissä.
Miksi ottaisin nyt, jos luotetaan että rokotettu erittää virusta erittäin vähän tai ei juuri ollenkaan.
Olen korkeakoulutettu nainen, 58 v...
Rokotteet ovat tutkittuja, testattuja, ja turvallisia. Rohkeasti vain rokotteelle 🙂
Miehelläni nousi mynä pystyyn ensimmäistä kertaa kahteenkymmeneen vuoteen kun otti rokotteen. Paikat oli sen jälkeen niin hellänä, ettei tuota rokotetta voi ihan haitattomaksi luonnehtia. Ei jäänyt vtusta kuin seinät jäljelle.
Onks se totta että sairastuu helpommin ja rajummin flunssiin.jos rokottautunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-Ap
Tässä tämä sama yli viisikymppinen nainen taas. Otin eilen koronarokotteen (Pfizer). Ei mitään ihmeempiä oireita vielä ainakaan.
En meinaa ottaa koronaroketetta.
Influenssarokotettakaan en ole ikinä ottanut, vaikka olen kuullut että jos siihen sairastuu, ottaa aina rokotteen sen jälkeen. No, olen kaksi kertaa aikuisiällä sairastanut enkä edes harkitse rokotetta
Tiedän lähipiirissäni kaksi tapausta jossa sai rokotteen jälkeen kesällä haittavaikutuksia. Toinen on edelleen kuntoutuksessa eikä tietoa pääseekö enää kotiin
En ole ottanut rokotetta. Olen terveydenhuoltoalalla ja korkeakoulutettu. Olen rokotekriittinen, lastani ei rokotettu aikoinaan Pandemrixillakaan.
En ole tutkimani perusteella löytänyt syytä ottaa rokotetta, sillä se suojaa vain vakavaa tautimuotoa vastaan, ei estä tartuntaa eikä levittämistä ja vaatii aina uuden annoksen, jotta vasta-aineita on edes jollakin tasolla, mikä ei siltikään vastaa lähellekään sairastamalla saatua vasta-ainetasoa.
En halua kehooni ylimääräisiä aineita, myös haitat siis huolestuttavat.
Lasten ja nuorten rokottamista ei hyväksy lainkaan. Riskiryhmien rokottaminen on tarpeellista ja ok.
Et voi olla tosissasi? Tosin tuollainen sopimuspapereiden laatiminen ja allekirjoitusten vaatiminen vastaa hyvin osuvasti mielikuvaa kiihkeimmin rokotevastaisten luonteesta…
Etpä takuuvarmasti itsekään kenenkään vaatimuksesta allekirjoittaisi mitään epämääräistä ”sopimuspaperia” mikä ei työhösi ja sinulle henkilökohtaisesti millään tavalla kuulu.