Onko muita, jotka eivät ole ottaneet koronarokotetta?
Olen yli nelikymppinen nainen ja minua on alkanut ahdistamaan tuo rokote-asia. Ensin päätin, että en ota rokotetta, koska pelkään sen mahdollisia haittoja. Nyt on alkanut mietityttämään, että uskallanko sittenkään olla ottamatta sitä tai miten uskallan jatkossa elää ilman sitä, kun yhteiskunta avautuu ja ”kaikki” muut ovat ottaneet rokotuksen. On alkanut pelottamaan nuo jutut rokottamattomista vakavasti sairastuneista ym. Mietin asiaa koko ajan. Onko muita, jotka eivät ole ottaneet rokotetta ja vaivaako tai ahdistaako asia teitä?
Kommentit (103)
Osa tutkijoista on sitä mieltä, että immuniteetti on ikuinen. Vaikkei olisi, en ota piikkiä siltikään
En pelkää mitään.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ahdistaa se että media ei avoimesti tiedota. Valtamedia on kimpassa ylikansallisten lääkerahasampojen kanssa.
Harhaista, epäloogista ajattelua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole ottanut, koska en ole päässyt rokotuspaikalle. En näemmä tule pääsemäänkään.
En ole huolissani koronasta, koska en ole ihmisten kanssa missään tekemisissä. Jos joutuisin liikuskelemaan ihmisten ilmoilla, varmaan saisin koronan ja pahinta laatuakin, mutta näillä näkymin olen ihan turvassa.
Ottaisin kyllä rokotukset, jos olisi mahdollista.
Ei tällaista tilannetta olekaan. Jos sinä et kykene liikkumaan, rokottaja tulee sinun luoksesi.
Kyllä on. Eivät tule. Terveydenhoitaja on kyllä käynyt, mutta rokotetta ei tipu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua pelottaa, että rokote aiheuttaisi tai laukaisisi elimistössä jotain sairauksia (kuten jostain lukenut, mutta tietenkään ei voi tietää onko tuo totta vai ei) Tämä siis syy, että en vielä ainakaan ole ottanut rokotetta. Toisekseen en ole töissä, eikä ole sellaisia harrastuksia, en matkustele, joten olen ajatellut, että en ainakaan ihan ensimmäisenä ota rokotetta, että pärjään ilman. Melkein aina kun olen vain kotona. Kauppakäynnit ainoa riski. Olen kuitenkin nyt alkanut miettimään ja ahdistumaan, että pärjääkö sitä oikeasti jatkossa ilman tuota rokotetta ja kuinka tyhmää on olla sitä ottamatta ja mahdollisesti sairastua vakavasti koronaan jossain vaiheessa. Ahdistavaa, kun rokote pelottaa, mutta pelottaa myös kun ei ole sitä ottanut.
-Ap
Juttele asiasta läheistesi tai terveydenhuollon henkilöstön kanssa. Täältä et saa asiallista tietoa etkä tukea.
Terveydenhuollon henkilöstön vastaus asiaan tiedetään. Vain yksi totuus on heille sallittu.
Koska vain yksi totuus on olemassa tässä asiassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole ottanut, koska en ole päässyt rokotuspaikalle. En näemmä tule pääsemäänkään.
En ole huolissani koronasta, koska en ole ihmisten kanssa missään tekemisissä. Jos joutuisin liikuskelemaan ihmisten ilmoilla, varmaan saisin koronan ja pahinta laatuakin, mutta näillä näkymin olen ihan turvassa.
Ottaisin kyllä rokotukset, jos olisi mahdollista.
Ei tällaista tilannetta olekaan. Jos sinä et kykene liikkumaan, rokottaja tulee sinun luoksesi.
Kyllä on. Eivät tule. Terveydenhoitaja on kyllä käynyt, mutta rokotetta ei tipu.
En suoraan sanoen usko, edelleenkään. Jos todella et kykene terveydellisistä syistä pääsemään rokotuspaikalle, aivan varmasti saat rokotteen kotona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä EN ota koronarokotetta!
Jaahas, uho-petteri on taas herännyt 🤪. Aiemmin sulla meni tuo huuto näin: "Minä EN ota rokotetta, mutta minä HALUAN rakastella äitiäni". Onko äidin rakastelu jo jäänyt taka-alalle?
Hämmästyttävää, miten rokottamattomuuteni aiheuttaa tuollaisia raivonpuuskia joillekin. Vai onko vaan se aika kuusta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miljoonat ja miljoonat ihmiset ovat jo ottaneet rokotteen. Voidaan sanoa, että ei tosiaan ole ilmennyt vakavia haittavaikutuksia. Luottakaa hyvät ihmiset tieteeseen ja tutkimukseen. Kävin ottamassa kaksi rokotetta ilomielin. Otan niitä vaikka sata jos tämä hulluus siten loppuu. Valitettavasti se ei vaan riitä arjen normalisoitumiseen, että vain jotkut niitä rokotteita ottavat.
Ai, että ei ole ilmennyt vakavia haittavaikutuksia. Rokotteeseen on kuollutkin ihmisiä. Että se siitä sun propagandasta.
Edelleen, vakavat haitat ovat äärimmäisen harvinaisia, eli sellaisen pelkääminen ei ole millään tavalla järkevää. Rokote on turvallinen. Että se siitä sun propagandasta. Terveiset Pietariin 😙
En ole ottanut rokotetta, enkä ota. Eikä vaivaa eikä ahdista.
N58
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaahas, uho-petteri on taas herännyt 🤪. Aiemmin sulla meni tuo huuto näin: "Minä EN ota rokotetta, mutta minä HALUAN rakastella äitiäni". Onko äidin rakastelu jo jäänyt taka-alalle?
Hämmästyttävää, miten rokottamattomuuteni aiheuttaa tuollaisia raivonpuuskia joillekin. Vai onko vaan se aika kuusta?
Et ilmeisesti osaa oikein tulkita ihmisiä? Ei kukaan ole sulle raivoissaan. Päinvastoin, kaikki ovat huvittuneita uhostasi, ja suuresta päättäväisyydestäsi äitisi rakastelun osalta 🤪😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et ilmeisesti osaa oikein tulkita ihmisiä? Ei kukaan ole sulle raivoissaan. Päinvastoin, kaikki ovat huvittuneita uhostasi, ja suuresta päättäväisyydestäsi äitisi rakastelun osalta 🤪😂
Minä EN ota rokotetta, mutta minä HALUAN rakastella äitiäni! Harmittaako rokotepakottajat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä EN ota rokotetta, mutta minä HALUAN rakastella äitiäni! Harmittaako rokotepakottajat?
🤪😂
en ole ottanut, päätin sen seurauksena kun luin että jotkut naiset ympäri maailmaa saaneet kuukautishäiriöitä ko.rokotteista, eli niitä että hormonitoiminta sekoaa, kuukautiset alkaneet useita kertoja viikko viikon jälkeen uudestaan, eilen luin myös ulkomailla asuvasta 56 isoäidistä jolla alkoi uudestaan kuukautiset. Minulla on jo nyt usein todella kipeät kuukautiset joihin kuuluu useita oireita, kivut kestää 3-5 päivää, en ole valmis ottamaan rokotetta jos siitä tulisi pitkäkestoisemmat kuukautiset kipuineen. Kipuni ovat kuitenkin sen verran että apteekin lääkkeet tehoaa toistaiseksi, mutta mitä jos rokotteen takia saisi niin kovat pitkäkestoiset kuukautiset ettei lääke tehoais? tuskin kukaan ottaisi vastuuta tai auttaisi siinä tapauksessa. Aikaisempian keuhkotadeista tiedän että kestän paremmin keuhko viirukset, mutta erittäin kovia vatsakipuja en kestä jos ne olisi pitkäkestoiset. Jos nyt saisin pahan koronan, olisin kuitenkin tätä mieltä edelleen. Viime keuhkotaudista on muutama vuosi ja pahoja nekin tietysti oli, kumpikaan ei ole mukava sairaus mutta itse valitsen kuitenkin näin nyt. Lisäksi ihmetyttää että koronarokote tulisi ottaa 2-3 kertaa tai ehkä 10 kertaa.
Tyttöparkahan meni aivan sekaisin. Johtuikohan rokotteesta?
Minäkään en ole ottanut, mutta mietin kyllä, että ottaisinko vai en, olen ihan kahden vaiheilla.
Olen perusterve 4-kymppinen, mutta lievästi ylipainoinen (bmi 28) ja mitään ei ole diagnosoitu, mutta epäilen että kehoni käy jatkuvasti ylikierroksilla ja mulla on jonkinlainen pitkittynyt stressireaktio (työn vuoksi).
Tämän vuoksi pelkään, että rokote laukaisisi jotain kehossani, joka muutenkin käy kierroksilla. En tietenkään usko siis että piikki olisi myrkkyä tms juttuihin, mutta lähipiirissäni on tullut rokotehaittoja, siis isompia kuin kuumeet ja nivelkivut. Tiedän siis, että vakavat rokotehaitat ovat mahdollisia.
Toisaalta kuulin myös kahdesta perusterveestä nuorehkosta suomalaisesta ihmisestä, jotka ovat kuolleet koronaan. Miten lie stressireaktioinen kehoni pärjäisi koronalle?
Tilastojen mukaan olisi hyvin harvinaista kuolla koronaan, ja tilastojen mukaan myös vakavat rokotehaitat ovat harvinaisia, MUTTA molemmat ovat mahdollisia.
Tein kummin vaan, niin tuntuu kuin sokkona pitäisi painaa ase päätä vasten, painaa laukaisinta ja toivoa, ettei ole luotia...
Ps. Lähipiirissäni tiedän kyllä 4 muutakin ikäistäni, jotka eivät rokotetta ole ottaneet.
Olen pian nelikymppinen mamma. Koronan sairastin varsin rajuna. Sain sen työmatkalla ulkomailla rokotetuilta, oireettomilta työtovereiltani, joiden kanssa olimme samassa, kuumassa huoneessa 8 tuntia päivässä. En suoraan sanoen ole koskaan ollut niin sairas. Kotihoidolla kuitenkin selvisin, ja nyt kuukauden jälkeen ei ole ainakaan nyt mitään jälkeä mokomasta vaivasta. En rokotuttanut itseäni, en harmittele sitä, etten rokotuttanut, enkä aiokaan rokotuttaa itseäni. Olen valitettavasti kuullut niin monista sivuoireista lähipiiriltäni - sukulaisilta, tuttavilta - joten en yksinkertaisesti uskalla ottaa rokotetta. Yksi pelotteista on hormonisysteemin sekaisinmeno. Toivomme lasta, joten en halua ottaa sitä riskiä, että se siirtyisi yhtään. Tuollainen kokeilunomainen rokote on mielestäni sen verran riskialtis, joten olen iloinen, että "valitsin" koronan rokotteen sijaan. Vaikka koronaan tietysti voi rokotettukin sairastua. Tosi vaikeita kysymyksiä nämä, enkä todellakaan halua tuomita ketään, valitsi hän mitä valitsi. Itse olen sen verran pelkuri ja muiden kokemuksia kuunnellut, joten nyt täytyy vain toivoa, että sairastettu korona tuottaa vähän aikaa suojaa seuraavalta kierrokselta.
Tsemppiä päätökseesi!
Joanna85
En ole ottanut rokotetta, ehkä sitten muutaman vuoden päästä kun pitkäaikaiset vaikutukset tiedetään.
Ei minua asia ahdista, tosin ei ahdista kotonakaan. Tämä on vain hetken hulluus, toisessa ääripäässä vauhkotaan 5G:stä ja salaliitoista ja toinen puoli taas vertaa tätä mustaan surmaan ja oikein odottaa ruumiskasoja.
Tilastojen valossa sairastan mieluummin koronan kuin otan rokotteen. Koronasta selvien kevyesti, kun taas rokotteen aiheuttamat kuukautishäiriöt huolestuttavat. Haluan lapsia, enkä todellakaan yhden flunssan pelossa ole tätä riskeeraamassa - KUKAAN ei osaa vielä ennustaa, etteikö rokote vaikuttaisi lisääntymiskykyyn.
En ole ottanut, enkä aio ottaakaan. En ota mitään sellaista lääkettä enkä rokotusta mihin voi kuolla. Minusta se on aika paha haittavaikutus eikä sitä muuta miksikään se väite, että siihen on kuollut vain vähän.
Mitäs jos juuri minä olen se, joka kuolee? Sitä kun ei voi sitten enää peruuttaa.
Ja turha tulla sanomaan, että siihen virukseenkin voi kuolla. Tietenkin voi ja auton allekin voi jäädä ja vaikka mitä muutakin.
En ota piikkiä. Odotan sitä suomalaisten kehittelemää nenäsumutetta jonka testit aloitetaan tänä syksynä.
En käy missään kuin kyläkaupassa kerran kuussa niin korona ei ole vaikuttanut elämääni juuri mitenkään, vain kirjastossa käymisen lopetin.
Vierailija kirjoitti:
Minäkään en ole ottanut, mutta mietin kyllä, että ottaisinko vai en, olen ihan kahden vaiheilla.
Olen perusterve 4-kymppinen, mutta lievästi ylipainoinen (bmi 28) ja mitään ei ole diagnosoitu, mutta epäilen että kehoni käy jatkuvasti ylikierroksilla ja mulla on jonkinlainen pitkittynyt stressireaktio (työn vuoksi).
Tämän vuoksi pelkään, että rokote laukaisisi jotain kehossani, joka muutenkin käy kierroksilla. En tietenkään usko siis että piikki olisi myrkkyä tms juttuihin, mutta lähipiirissäni on tullut rokotehaittoja, siis isompia kuin kuumeet ja nivelkivut. Tiedän siis, että vakavat rokotehaitat ovat mahdollisia.
Toisaalta kuulin myös kahdesta perusterveestä nuorehkosta suomalaisesta ihmisestä, jotka ovat kuolleet koronaan. Miten lie stressireaktioinen kehoni pärjäisi koronalle?
Tilastojen mukaan olisi hyvin harvinaista kuolla koronaan, ja tilastojen mukaan myös vakavat rokotehaitat ovat harvinaisia, MUTTA molemmat ovat mahdollisia.
Tein kummin vaan, niin tuntuu kuin sokkona pitäisi painaa ase päätä vasten, painaa laukaisinta ja toivoa, ettei ole luotia...
Ps. Lähipiirissäni tiedän kyllä 4 muutakin ikäistäni, jotka eivät rokotetta ole ottaneet.
Tämähän se, tuntuu että suo siellä, vetelä täällä :P mulla on autoimmuunisairaus, syömishäiriö, anemia ja alhaiset D-vitamiinitasot, joten uskon, että itse tauti olisi hyvin mahdollisesti vaarallinen ellei kohtalokas, vaikka vasta kolmekymppinen olenkin. Rokotteen ottamista olen lykännyt ainoastaan siksi, että elän erakkona, mutta kieltämättä on alkanut tuntua siltä, että olisi ihana liikkua vähän vapautuneemmin. Toisaalta pelkään, että etenkin autoim.sairaus kimpaantuisi rokotteesta. Kun on ikänsä jo sairastunut, tuntuu, että yhtään vaivaa tähän lisää niin otan itseltäni nirrin pois... Enemmän alan kyllä kallistua sen puolelle, etten jaksa enää arpoa, vaan käyn hakemassa piikin, come what may... Jos henki lähtee niin eipähän tarvitse sitten enää miettiä mitään.
Ai, että ei ole ilmennyt vakavia haittavaikutuksia. Rokotteeseen on kuollutkin ihmisiä. Että se siitä sun propagandasta.