Onko muita, jotka eivät ole ottaneet koronarokotetta?
Olen yli nelikymppinen nainen ja minua on alkanut ahdistamaan tuo rokote-asia. Ensin päätin, että en ota rokotetta, koska pelkään sen mahdollisia haittoja. Nyt on alkanut mietityttämään, että uskallanko sittenkään olla ottamatta sitä tai miten uskallan jatkossa elää ilman sitä, kun yhteiskunta avautuu ja ”kaikki” muut ovat ottaneet rokotuksen. On alkanut pelottamaan nuo jutut rokottamattomista vakavasti sairastuneista ym. Mietin asiaa koko ajan. Onko muita, jotka eivät ole ottaneet rokotetta ja vaivaako tai ahdistaako asia teitä?
Kommentit (103)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua pelottaa, että rokote aiheuttaisi tai laukaisisi elimistössä jotain sairauksia (kuten jostain lukenut, mutta tietenkään ei voi tietää onko tuo totta vai ei) Tämä siis syy, että en vielä ainakaan ole ottanut rokotetta. Toisekseen en ole töissä, eikä ole sellaisia harrastuksia, en matkustele, joten olen ajatellut, että en ainakaan ihan ensimmäisenä ota rokotetta, että pärjään ilman. Melkein aina kun olen vain kotona. Kauppakäynnit ainoa riski. Olen kuitenkin nyt alkanut miettimään ja ahdistumaan, että pärjääkö sitä oikeasti jatkossa ilman tuota rokotetta ja kuinka tyhmää on olla sitä ottamatta ja mahdollisesti sairastua vakavasti koronaan jossain vaiheessa. Ahdistavaa, kun rokote pelottaa, mutta pelottaa myös kun ei ole sitä ottanut.
-Ap
Juttele asiasta läheistesi tai terveydenhuollon henkilöstön kanssa. Täältä et saa asiallista tietoa etkä tukea.
Terveydenhuollon henkilöstön vastaus asiaan tiedetään. Vain yksi totuus on heille sallittu.
Oma päätöksesi. Mä en ole ottanut enkä ota. En ottanut sikainfluenssarokotettakaan. Olen 54 v.
En ota, eikä ahdista. Kannattaa jättää lukematta iltalehti ja iltasanomat. Tämä niillä tarkoituksenakin, että saavat pelokkaaksi rokottamattomat ihmiset kyseenalaisilla uutisillaan.
Miljoonat ja miljoonat ihmiset ovat jo ottaneet rokotteen. Voidaan sanoa, että ei tosiaan ole ilmennyt vakavia haittavaikutuksia. Luottakaa hyvät ihmiset tieteeseen ja tutkimukseen. Kävin ottamassa kaksi rokotetta ilomielin. Otan niitä vaikka sata jos tämä hulluus siten loppuu. Valitettavasti se ei vaan riitä arjen normalisoitumiseen, että vain jotkut niitä rokotteita ottavat.
Vierailija kirjoitti:
Miljoonat ja miljoonat ihmiset ovat jo ottaneet rokotteen. Voidaan sanoa, että ei tosiaan ole ilmennyt vakavia haittavaikutuksia. Luottakaa hyvät ihmiset tieteeseen ja tutkimukseen. Kävin ottamassa kaksi rokotetta ilomielin. Otan niitä vaikka sata jos tämä hulluus siten loppuu. Valitettavasti se ei vaan riitä arjen normalisoitumiseen, että vain jotkut niitä rokotteita ottavat.
On niitä vakaviakin haittoja tullut eikä siinä todennäköisyydet lämmitä, jos omalle tai läheisen kohdalle naksahtaa.
Kansanedustaja Kassler ja ohutviiksi-Ossi järjestivät perinteisen rokotekriittisen poikain saunaillan lauantaina. Kesken painin tavoitetut älyköt kommentoivat seuraavaa: "Hienoa, että oli mielenosoitus saatu aikaan. Valitettavasti emme irronneet Ossin kanssa paikalle, sillä olimme kirjaimellisesti jääneet jumiin. Suoleen" hykerteli Kassler. "Perustamani isänmaallinen Pelastetaanko lapset -järjestö oli kyllä paikalle paikalliskomissaarien voimin, ja osallistujille jaettiin linkkejä puolueettoman mv-sanomain sivuille" sanaili Viiksi hikeä otsaltaan pyyhkien. Jatkosuunnitelmistaan herrat kertoivat seuraavaa: "Nyt kun olemme molemmat lauenneet, tarkoitan levänneet täällä mökillä, niin seuraavaksi syödään "vitamiinit" ja lähdetään treenaamaan Kasslerin niskaa. On kaunista kun r asistin kaljussa hiki kiiltää" kertoo Ossi kiintymystä ilmeessään. Viisaita sanoja.
Vierailija kirjoitti:
Joo mutku mv-lehti ja eliitti ja pedopizza öyh.
Vierailija kirjoitti:
En ole ottanut. Epäilen kroonisen sairauteni johtuvan aiemmin saamissani rokotteissa käytetyistä tehosteaineista.
M32
En ota minäkään juuri tuon takia.
Sain kroonisen rahapulan luultavasti isorokko rokotteesta. Olen kärsinyt siitä koko ikäni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On niitä vakaviakin haittoja tullut eikä siinä todennäköisyydet lämmitä, jos omalle tai läheisen kohdalle naksahtaa.
Äärimmäisen harvinaista, että mitään vakavia haittoja olisi. Kaikki voivat ottaa turvallisin mielin rokotteen 🙂
Vierailija kirjoitti:
Rokotteita on annettu alle vuosi. Useat haittavaikutukset näkyvät vasta vuosien kuluessa.
Vierailija kirjoitti:
Minä EN ota koronarokotetta!
Jaahas, uho-petteri on taas herännyt 🤪. Aiemmin sulla meni tuo huuto näin: "Minä EN ota rokotetta, mutta minä HALUAN rakastella äitiäni". Onko äidin rakastelu jo jäänyt taka-alalle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä EN ota koronarokotetta!
Jaahas, uho-petteri on taas herännyt 🤪. Aiemmin sulla meni tuo huuto näin: "Minä EN ota rokotetta, mutta minä HALUAN rakastella äitiäni". Onko äidin rakastelu jo jäänyt taka-alalle?
Minä HALUAN rakastella äitiäni!
Turha on sitten vinkua sairaanhoidon laadusta kun ei rokotekaan kelpaa.
Vierailija kirjoitti:
Uutisia vääristellään kamalasti. Kerrotaan kuinka monta prosenttia teholla on ollut rokottamattomia. Totta ihmeessä heitä on paljon, kun melkei kaksi vuotta on kulunut. Eka vuonna kaikki olivat rokottamattomia.
Koskaan ei sanota montako rokottamatonta on teholla tällä viikolla.
En ole ottanut rokotetta.
Hurja luku: Näin monta prosenttia koronan takia tehohoitoon joutuneista on ollut kokonaan rokottamattomia tai kertaalleen rokotettuja https://www.is.fi/kotimaa/art-2000008269702.html
Yhteensä kahdesti rokotetut vastaavat 4,6:tta prosenttia huhtikuun lopun jälkeisistä tehohoidon koronapotilaista. Eli kääntäen: hurjat 95,4 prosenttia teho-osastoilla hoidetuista on ollut kokonaan rokottamattomia tai yhden rokoteannoksen saaneita. Yhden rokoteannoksen saaneiden osuus huhtikuun lopun jälkeisistä tehohoitopotilaista on 18,9 prosenttia, lähes joka viidennes.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rokotteita on annettu alle vuosi. Useat haittavaikutukset näkyvät vasta vuosien kuluessa.
Varmasti juu. Onko ne nanobotit silloin jo aktivoituneet 5g:llä välilihassa? Jengi on kyllä niin apukoululaista 😂
Vierailija kirjoitti:
En ota koronan sairastaneena
Piikki ehdoton EI.
Ymmärrät kai, ettei se sairastamisen tuoma immuniteetti iän kaiken kestä?
Vierailija kirjoitti:
En ole ottanut, koska en ole päässyt rokotuspaikalle. En näemmä tule pääsemäänkään.
En ole huolissani koronasta, koska en ole ihmisten kanssa missään tekemisissä. Jos joutuisin liikuskelemaan ihmisten ilmoilla, varmaan saisin koronan ja pahinta laatuakin, mutta näillä näkymin olen ihan turvassa.
Ottaisin kyllä rokotukset, jos olisi mahdollista.
Ei tällaista tilannetta olekaan. Jos sinä et kykene liikkumaan, rokottaja tulee sinun luoksesi.
Minulle ei annettu kun oli mukana sopimuspaperi, jossa rokotteenantaja sitoutuu huolehtimaan perheestäni, jos rokote aiheuttaa jotain jälkiseurauksia. Eivät allekirjoittaneet, vaikka yritin todistaa, että rokote on todella turvallinen.