Olen "antanut" luvan lihoa raskaudessani max. 6kg.
En halua taistella hirveiden kilomäärien kanssa raskauden jälkeen. Olen laskenut että tuon verran kun lihoo, ei ole hirveästi ylimääräistä läskiä tullut. Tähän mennessä näyttää ainakin toteutuvan suht kivuttomasti, koska minkäänlaisia herkkumielitekoja ei ole. Enkä syö roskaruokaakaan, ainoastaan terveellistä ja hyvin nälän kurissa pitävää. Sen lisäksi olen päättänyt harrastaa liikuntaa vähintään tunnin joka ainoa päivä ja sekin on toteutunut.
Kommentit (50)
Noin kuin ap kannattaa tehdä jos haluaa tuunata lapsensa nälänhätää varten. Lapsi saa huonolla tuurilla kärsiä koko elämänsä siitä että paino nousee herkästi. Tämähän on jenkkilästä tuttu ilmiö, langanlaihojen ja raskauksissa lihomista ruton lailla varoneiden seurapiirirouvien läskit lapset.
Eiks sul oo parempaa tekemist ku miettii ja vahtii kiloja raskaana ollessas??
Kun tulin raskaaksi painoin 48kg. Söin ihan normaalisti ja painoa tuli 12kg lisää. En tajua miten olisin omalla kohdallani pystynyt tuohon 6 kiloon. Nyt lapsen ollessa 8kk painan 46 kg. Eli kyllä ne kilot on lähteneet mun kohdalla nopeesti.
Tuo 6 kilon nousu tuntuu vain niin kovin pieneltä..
Toivottavasti muutkin on huomanneet tämän provoksi jo loogisista syistä!
Tuo on ihan sairasta!! Ajattele lastasi äläkä vaa'an lukemia! Itse harrastin liikuntaa, söin terveellisesti(viikottain myös herkuttelin). Painoa tuli reilu 10kg, josta vauva painoi melkein 5kg, istukka yli kilon, lapsivesimäärä oli todella valtava, joten siitäkin tuli painoa jne jne, nyt kuukausi synnytyksen jälkeen painan muutaman kilon vähemmän entä ennen raskautta. Aiemmassa raskaudessa hieman pienempi vauva, mut hänkin reilusti yli nelikilonen, mutta itselläni painonnousu yli 25kg..sitä kun ei pysty etukäteen päättämään että minkä kokoinen vauva on tulossa tai minkä verran turvotusta kertyy..jokainen raskaus on erilainen ja jokainen keho käyttäytyy erilailla raskauden aikana. Ole hieman armollisempi itsellesi ja koita nauttia raskaudesta sen sijaan että asettaisit itsellesi tuollaisia sääntöjä.
Ap, itse olin ennen raskautta 170cm/50kg ja painoa tuli 8-9 kg vaihtelevasti raskauden aikana, ja se oli neuvolatädin mielestä lähtöpainooni nähden vähän. Maha oli pieni ja lähes kaikki kilot jäi synnärille. Kuukausi synnyttämisestä painoin 48 kg, en siis laihduttanut. Nykyään painan 54 kg ja se on ok. Eli 6 kg on kyllä tosi vähän ja muutama kilo siihen päälle ei tee läskivuorta.
Niin kuin sanoin, jos tulee loppuaikana turvotusta, sillehän ei mitään tietenkään voi, jos en sitä selkeästi ole hankkinut ruuan (ja vääränlaisen ruuan) mättäämisellä sisuksiini. Myös jos jostain painavasta syystä en pääsekään lenkkeilemään jokapäiväistä lenkkiäni, sillekään ei mitään voi, eikä elämäni siihen kaadu.
Se miksi olen tällaisen "luvan antanut" itselleni on vain sellainen muistutus siitä etten todellakaan raskaudestani huolimatta ole oikeutettu syömään kahden edestä. Tätä kun tuppaa kuuleemaan aivan väsyksiin asti iästä riippumatta liian monelta. "Syö nyt kuin saat" ym. ym. vastaavaa. Ja sitten ihmetellään vetelää, turpeaa oloa ja järjetöntä paisumista. Ei kiitos.
AP
[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 17:55"]
Selkeä syömishäiriö.
[/quote]
=) ihanan analyyttinen kommentti!
AP
Mulle tuli kaksosia odottaessa noin 25-26 kg painoa, ja niin sitä kaksosraskaudessa pitääkin tulla että vauvoille riittäisi edes vähänkään ravinteita! Näin kertoi myös lääkäri synnytysvalmennuksessa.
Kaikki joita näin, sanoi että näytti siltä että vain maha kasvoi. Olin viimeisilläni synnärin vaakalla 98 kg. Toki mulla oli ihan järkyttävä turvotus rv. 32 lähtien. Vauvat syntyi rv. 37 ja olivat 2,6 kg ja 3 kg. Sairaalasta kotiutuessa olin 82 kg ja kun vauvat oli vuoden ikäisiä niin 71 kg. Olen 170 cm pitkä.
Vauvat siis olivat täysimetyksellä 6 kk asti ja imetys jatkuu edelleen :)
Kaikki on sanoneet (ottaneet siis puheeksi ilman että itse olen asiasta puhunut) että ei näyttänyt mulle raskauskiloja jääneen ja että olen kyllä laihtunut.