Eikö teitä hävetä
Kommentit (18)
myä ei vittu häveet puhhee millee vitttuu murteel vitttuu
No ei hävetä. Mie puhun miten puhun. Miten se siua haettoo? Ku en mie ossoo esim sannoo "minä".
Ei. Mää en ees ossaa puhua ylleiskielellä. Oulusa syntynty ja Oulusa kasvanu, paikka muuttuu mutta puhej jää.
Mä en millään jaksaisi aina puhua kirjakieltä, siksi siis puhun murteella. Tunsin kerran tytön, jonka kotona puhuttiin aina vain kirjakieltä ja se vasta olikin rasittavan kuuloista!
Savon ylikorostunut viäntäminen on ihan helvetin ärsyttävää.
Tiäräks kuule ku emmääkän nääs osaa sanoo minä.
Ei, meillä helsinkiläisillläkin on murre. En toki tätä tiennyt joitakin vuosia sitten (joo, idiootti), mutta ilolla otin vastaan. Ja järkeenkäypäähän se onkin, kuulostetaan varmasti erilaiselta kuin esim savolaiset. Hienoa:)
[quote author="Vierailija" time="15.10.2014 klo 22:26"]
myä ei vittu häveet puhhee millee vitttuu murteel vitttuu
[/quote]
Mitä murretta tuo muka on??
Kaikkihan me puhutaan murteella. Ei ole olemassa yhtään absoluuttisen oikeaa kieltä jota pitäisi puhua.
Mie millää murteel puhu. Jos mie jollaa murteel puhusin, ni kyl häpeisin min silmäin pääst!
Miten sä ap itse sitten puhut ja missä asut? Ja miksi pitäisi hävettää?
Minä kommunikoin aina vain yleiskielellä. Todella ikävää kuulla kuinka ihmiset eivät hallitse täydellisesti suomen kielioppia.
Eiku emmää oossaa puhua hienosti. Mää oon pöhölö, juon kahavia ja syön makkarraa ja juommää maituaki. :D Enkä ossaa yhttää hävetä.
Aih murtehel vaih? Äl sie murehi ei me olla ni-in jäykkii, etteikö osattas puhhuu muutekki, mut murtuuhan ja katkeehan sit koknaha, jos valhn kirjakielt pittäs puhhu. Vai oiskos pareemp puhuma ny vaa samanties ruåttiks? Jos vaik Kalle Kustaa sattus tulloo kuulol ja se rouwa Silviia. Ja ois niitä niitte lapsiaki kiva nähdä tai Wanhojaha ne jo o ku eikö ne o saanu tai tyttäreet ny ainaski lapsia. Ai et se o Silwiaki ny isoäite vaik ei uskos on se naama ni hyvi säilyny, et näythä nuoremmalt, mut ka se o venytetty ja leikattu ylimmärääset pois. Mult vois kans ottaa tost leuwa alt.
Ei