Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen "antanut" luvan lihoa raskaudessani max. 6kg.

Vierailija
04.11.2014 |

En halua taistella hirveiden kilomäärien kanssa raskauden jälkeen. Olen laskenut että tuon verran kun lihoo, ei ole hirveästi ylimääräistä läskiä tullut. Tähän mennessä näyttää ainakin toteutuvan suht kivuttomasti, koska minkäänlaisia herkkumielitekoja ei ole. Enkä syö roskaruokaakaan, ainoastaan terveellistä ja hyvin nälän kurissa pitävää. Sen lisäksi olen päättänyt harrastaa liikuntaa vähintään tunnin joka ainoa päivä ja sekin on toteutunut.  

Kommentit (50)

Vierailija
1/50 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitatko kuuden kilon painonlisäystä yhteensä, vai kuutta kiloa sen lisäksi, mitä lapsesta, istukasta, lapsivedestä yms laskennallisesti kertyy?

Vierailija
2/50 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos painosi nouseekin sen 6 kg:n yli ihan sen vauvan takia, ei sun syömisten, niin mitä teet sitten?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/50 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tuli 20 kg, turvotusta kun ei voinut estää, ja jo jälkitarkastuksessa olin miinuksella lähtöpainoon nähden.

Vierailija
4/50 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidä huoli, että syöt monipuolista ja terveellistä ruokaa, jotta lapsesi saa tarvittavat rakennusaineet kasvakseekseen ja kehittyäkseen normaalisti! Läskiä ei tarvitse kerryttää missään nimessä, mutta normaali painonnousu raskausaikana ei tarkoita lihomista vaan painonnousua siitä, mitä lapsi tuo kasvaessaan kehossasi mukanaan. No, kyllähän tämän tiesit. Taisit vain haluta provota...

Vierailija
5/50 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä vastauksia kysymyksiin:

- Tarkoitan max. 6 kg lisäystä lähtöpainooni

- Jos tulee jotain yllättävää komplikaatiota ym. sillehän ei mitään voi mutta olen päättänyt että syömällä ja liikkumattomuudella en läskivuorta itselleni ainakaan hommaa. 

AP

Vierailija
6/50 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo olisi melkein ymmärrettävää jos olisit selkeästi ylipainoinen ennen raskautta, mutta viestistäsi ei ole tämä pääteltävissä. Älä ainakaan kasvavan lapsesi kustannuksella yritä pitää painoa liian tiukasti kurissa.

Mutta eiköhän järki palaudu päähäsi raskauden edetessä! :)

Vierailija
7/50 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata sitten haaveilla kovin onnistuneesta imetyksestä.

Vierailija
8/50 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla nousi viimeiessä raskaudessa paino tasan 6 kg ja ihan hyvin kehittyneen lapsen sain, enkä itsekään ollut huonokuntoinen tai -vointinen missään vaiheessa raskautta.

Vierailija
9/50 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuden kilon painon lisäys lähtöpainoon on mielestäni ihan liian pieni. Lapsi voi painaa helposti 3,5-4kg, jos ei yli ja sen päälle tulee lapsivesi, istukka, lisääntynyt verimäärä ja mahdollinen turvotus. Itselläni tuli painoa edellisessä raskaudessa 8kg ja olen lähtökohtaisesti tosi hoikka ja mielelläni olisin ottanut lisääkin painoa, mutta ei vaan  noussut. Nuo vähätkin kilot karisi parissa viikossa imetyksen myötä ja itse asiassa lähtöpainoksi tuli alempi kuin ennen raskautta. Mielestäni tyhmää asettaa tuollaisia painorajoja, kun lapsen hyvinvointi on kuitenkin se tärkein. Ja äidin tietenkin myös, raskaus on tarpeeksi hankalaa aikaa muutenkin. Ja kuten joku sanoi, imetys voi mennä ihan pieleen, jos ei syö kunnolla.

Vierailija
10/50 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En missään sanonutkaan ettenkö SÖISI KUNNOLLA. Nimenomaa näin kunnolla en ole varmaan syönyt koskaan koko elämäni aikana, en edes edellisessä raskaudessa. Syön nimenomaa kunnollista täysin alusta loppuun asti itse valmistettua ruokaa, johon kuuluu joka päivä kanaa, kalaa tai lihaa ja n kilo kasviksia. En syö yhtään eineksiä, en karkkia, jätskejä, pullia ym. Vain puhdasta kunnon ruokaa. 

AP

Vierailija
11/50 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.11.2014 klo 13:51"]

En missään sanonutkaan ettenkö SÖISI KUNNOLLA. Nimenomaa näin kunnolla en ole varmaan syönyt koskaan koko elämäni aikana, en edes edellisessä raskaudessa. Syön nimenomaa kunnollista täysin alusta loppuun asti itse valmistettua ruokaa, johon kuuluu joka päivä kanaa, kalaa tai lihaa ja n kilo kasviksia. En syö yhtään eineksiä, en karkkia, jätskejä, pullia ym. Vain puhdasta kunnon ruokaa. 

AP

[/quote]

Ei sulla silloin ole mitään tarvetta lakea niitä kiloja. Eikä määritellä tiettyä painoa jonka yli ei saa mennä.

Vierailija
12/50 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja liitoskivutkin voi yllättää. Se tunnin lenkki päivässä voi olla vaikea toteuttaa, jos jostain syystä joudut vaikka vuodepotilaaksi. Nyt suosittelisin, että löysennät pipoa. 

Vierailija
13/50 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuden kilon painonnousu tarkoittaa jo melkoista laihtumista "omassa kropassa", koska nuo lapsen myötä tulevat pakolliset painonnousut ovat jo selkeästi enemmän. Laihduttamiselle taas voi valita paremmankin ajan (ellei ylipainoa ole selvästi). Hoikalle taas myös rasvakerroksen kasvattaminen on oikeasti tarpeellista painonnousua sekin, vararavintoa imetystä varten. Toivottavasti keskustelet asiasta neuvolassa. Kuinka pitkällä raskautesi on?

Vierailija
14/50 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimenomaan, löysäät pipoa nyt vaan. Syöt hyvin ja terveellisesti ja liikut jaksamisen mukaan. Turha tehdä suuria suunnitelmia tai lyödä jotain hatusta vedettyjä numeroita itselleen stressiksi. Loppuraskaudesta voi tulla turvotusta vaikka 10 kg, etkä sille voi yhtään mitään. 

Vierailija
15/50 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskimäärin painonlisäystä pelkästä vauvasta lapsivesineen, verivolyymin kasvusta ym. tulee 9kg. Eli vaikka paino nousisi 9kg raskauden aikana, ei sinulle olisi vielä tullut yhtään ylimääräistä kiloa.

Jos painosi nousee vain 6kg, olet itseasiassa laihduttanut raskauden aikana, eli kolmesta kilosta rasvaa on siirtynyt se raskasmetalli, mikä sinne on kertynyt, verenkierosi mukana myös vauvaan. Se ei välttämättä aiheuta vielä mitään ongelmia (riippuu vähän elintavoistasi, asuinpaikastasi, kemikaalikuormastasi jne.), mutta on mahdollista, että vauvasi saa jo raskausaikana elimistöönsä raskasmetalleja ja sitten kun normaali kertyminen alkaa, niin lapsellesi tuleekin ongelmia esim. 30-vuotiaana.

Vierailija
16/50 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suositeltu painonnousu normaalipainoiselle on kaiketi 8-12 kg. Kuusi kiloa voi olla mahdoton tavoite ihan fysiologisista syistä ellet ole ylipainoinen. Muuten ihan hyvä idea pitää paino jonkinlaisessa kurissa

Vierailija
17/50 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka pitkään sulla on ollut syömishäiriö?

Vierailija
18/50 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ymmärrä mikä mun kroppaa vaivaa. Viikoilla 8+ jotain raskaana, ja nyt jo kaksi kiloa tullut. Mulle tulee aina ennen menkkojakin kaksi kiloa nestettä, mutta nyt kun ne ei alkanut, niin nesteet vain jäi. Oon ollut oikeasti syömättäkin monta päivää, kun pahoinvointi on niin kamala, että kaikki tulee ulos. Mutta silti paino vaan nousee. Voi kun mäkin pysyisin tuossa kuudessa kilossa, mutta turha toivo.

Vierailija
19/50 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

neuroottista. Itse olen lievästi alipainoinen lähtökohdiltani ja lisää painoa raskauden aikana tuli 16 kiloa. Puoli vuotta imetettyäni oli 5 kg alle lähtöpainen eli selvästi alipainoinen.

Vierailija
20/50 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, paljonko sinulla on viikkoja kasassa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kuusi