Vegaani ystäväni ei ollut varannut minulle mitään lihatuotteita viikonlopun kyläilyn ajaksi
Itse olen aina huomioinut hänen ruokavalionsa kun hän tulee meille kylään. Ensi kerralla tarjoan hänelle pelkästään eläinkunnan tuotteita.
Kommentit (575)
Elämä on varmasti vaikeaa jos ei voi syödä mitään muuta kuin lihaa.
Ei hedelmiä eikä marjoja, ei salaattia, ei piirakoita, ei voileipiä, ei keksiä tai pullaa, ei edes pähkinöitä.
Pelkkää lihaa vain.
Vierailija kirjoitti:
Mitähän vegaanit tuumisi, jos kyläpaikassa pistäytyisin omia lihapaloja syömässä autossa. Tuo vegaanitkin kaiken varuilta mukaan pähkinäpussin tai kuivattuja hedelmiä.
Huomaatko mitään eroa näissä kahdessa tapauksessa.
Yksi tuo ruokaa mukanaan siltä varalta ettei tarjolla ole mitään hänelle sopivaa syötävää.
Toinen tuo ruokaa mukanaan siltä varalta, ettei hänen suurinta herkkuaan ole tarjolla.
Vierailija kirjoitti:
Sekasyöjät syö kaikkea, mutta jos on pelkkä lihansyöjä niin hänelle voi varata pelkkää lihaa. En tiedä miten tälläinen ihminen esim. kahvinsa juo, pitääkö siihenkin soseuttaa lihaa mukaan vai eiköhän juo kahvia kun se tulee kasvista. Vai onko eroa että onko lihansyöjä vai onko myös lihanjuoja. En ole oikein perehtynyt lihansyöjän ruokavalioon. Lihansyöjä eläinten ruokavalio on helpompi toteuttaa kuin ihmisen. Minkälainen on lihansyöjä ihmisen välipala, annetaanko hänelle koirien teurasluita imeskeltäväksi tai leffa "popparit", käykö kuivatut sirkat tai jauhomadot. Toivottavasti ainakaan meille ei tule koskaan lihansyöjä ihmistä kylään, liikaa miettimistä ruuan suhteen.
Kahvi ja popparit ovat sitä itseään, eikä niistä muokata mitään lihoja kuten vegaanit jostain savutofusta tekevät kalasoppaa tai munakoisosta pekonia. Mulle maistuu vaikka kaurapuuro ja vihersalaatti lounaaksi kuin lihankorvikkeet.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä sitä, että miten lakkaa olemasta vegaani jos kokkaa muille lihaa? Jos olisin ammatiltani kokki niin en voisi olla vegaani? Anyways. En syö itse lihaa, mutta grillaan kyllä kavereille pihvit kun ovat kylässä. Enkä koe siitä huonoa omaatuntoa.
Meidän lähipiirissä on vegaani, joka laittaaa vegaanisten tarjottavien lisäksi kahvimaitoa kaurajuoman lisäksi ja löytyy myös maidotonta MUNAvoita muuten vegaanisille riisipiirakoille tai vihreän salaattiin voi laittaa kasviproteiinin sijaan fetaa tai raejuustoa eli jotain pientä joustoa löytyy. Kun vegaanit laittaisi edes sitä kahvimaitoa tarjolle, niin tilanne on win-win. Mustikkapiirakka, mokkapalat tai pullat ei niinkään herätä mielipiteitä suuntaan tai toiseen, mutta munakoiso"pekonit" ja porkkana"lohet" kyllä jakaa jyrkästi mielipiteitä vegaanien ja sekaruokailijoiden kesken.
Vierailija kirjoitti:
Elämä on varmasti vaikeaa jos ei voi syödä mitään muuta kuin lihaa.
Ei hedelmiä eikä marjoja, ei salaattia, ei piirakoita, ei voileipiä, ei keksiä tai pullaa, ei edes pähkinöitä.Pelkkää lihaa vain.
Tekeekö veganismi ihmisistä noin typeriä vai hurahtavatko ne kaikista typerimmät veganismi-uskontoon?
Yksikään ihminen ei syö pelkkää lihaa. Viestisi on pelkkä tyhmää öyhötystä. Normaalit sekasyöjät syövät sen lihan lisäksi kalaa, maitotuotteita ja munia, joita vegaanihörhöt eivät syö.
Minulla on vegaaninen keittiö ja koko asunto. Tänne ei saa tuoda lihaa tai eläinkunnan tuotteita. Ostin muuttaessani uuden astianpesukoneen, hellan ja jääkaapin jotta saan puhtaat paikat joissa ei ole ollut ruumiita.
Söisittekö itse ruokaa joka on säilytetty jääkaapissa jossa on säilytetty ihmisen ruumista tai valmistettu uunissa jossa on paistettu ihmisen lihaa?
Minä en. Ruumishuoneet ja keittiöt erikseen, kiitos.
Kumpiko on pahempaa: mennä muslimin vai vegaanin kylään?
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä sitä, että miten lakkaa olemasta vegaani jos kokkaa muille lihaa? Jos olisin ammatiltani kokki niin en voisi olla vegaani? Anyways. En syö itse lihaa, mutta grillaan kyllä kavereille pihvit kun ovat kylässä. Enkä koe siitä huonoa omaatuntoa.
Liha haisee pahalle ja se haju tarttuu vaatteisiin ja hiuksiin. Yök. En pystyisi kokkaamaan. Paistinpannukin menisi pilalle eläinrasvasta.
Miksi lihaani ei voi edes paria päivää elää ilman lihaa? Onko niin kova addiktio lihaan? Et pysty yhtään hillitsemään mielihalujasi, tahdonvoimaa eikä itsekuria ei löydy? Säälittävää velttoutta.
Itse olen ollut 35 v kasvissyöjä, enkä pystyisi omissa kattiloissani ja paistinpannuissani valmistamaan liharuokaa, menisivät vaihtoon.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen ollut 35 v kasvissyöjä, enkä pystyisi omissa kattiloissani ja paistinpannuissani valmistamaan liharuokaa, menisivät vaihtoon.
Sama. Mulla oli joskus yli 10 vuotta sitten vieraita varten omat astiat, mutta silti he aina pilasivat lihoillaan minunkin astiat. Alkoi tulla aika kalliiksi uusia aina astioita tämä vuoksi. Siksikin päätin että täällä ei syödä enää muuta kuin vegeä. Jos haluaa syödä lihaa niin mennään ravintolaan. Hyvin on toiminut.
Vierailija kirjoitti:
Miksi lihaani ei voi edes paria päivää elää ilman lihaa? Onko niin kova addiktio lihaan? Et pysty yhtään hillitsemään mielihalujasi, tahdonvoimaa eikä itsekuria ei löydy? Säälittävää velttoutta.
Tuhoaako veganismi aivot tosiaan noin totaalisesti? Vegaanit eivät lihan lisäksi syö eivätkä tarjoile muille kalaa, munia tai mitään maitotuotteitakaan, joita normaalit sekasyöjät kyllä syövät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liha haisee pahalle ja se haju tarttuu vaatteisiin ja hiuksiin. Yök. En pystyisi kokkaamaan. Paistinpannukin menisi pilalle eläinrasvasta.
Tämä on näköjään sama kuin muslimeillakin: paistinpannulla ei saa paistaa sianlihaa eikä astioista saa säilyttää sianlihaa, vaikka olisi miten puhdistettu astiat ja pannut käsittelyn jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama. Mulla oli joskus yli 10 vuotta sitten vieraita varten omat astiat, mutta silti he aina pilasivat lihoillaan minunkin astiat. Alkoi tulla aika kalliiksi uusia aina astioita tämä vuoksi. Siksikin päätin että täällä ei syödä enää muuta kuin vegeä. Jos haluaa syödä lihaa niin mennään ravintolaan. Hyvin on toiminut.
Okei, tämä selventää vegaanien ajatuksenjuoksua :) Heillähän on valtaisa aivovaurio. Selväjärkiset ihmiset ymmärtävät, ettei liha pilaa astioita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on näköjään sama kuin muslimeillakin: paistinpannulla ei saa paistaa sianlihaa eikä astioista saa säilyttää sianlihaa, vaikka olisi miten puhdistettu astiat ja pannut käsittelyn jälkeen.
No molemmillahan harhainen uskonto määrittelee toiminnan. Järjen kanssahan niillä ei ole mitään tekemistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No molemmillahan harhainen uskonto määrittelee toiminnan. Järjen kanssahan niillä ei ole mitään tekemistä.
Muslimeille voi kuitenkin tarjota kasvisruokaa maitotuotteiden ja kananmunien kera tai kalaa. Helpompi joku muslimilapsi kaverisynttäreillä kuin vegaanien lapsi, joka ei kuitenkaan edes syö lusikallistakaan vegaanista vaihtoehto. Ihan olen päiväkodin keittiössä työskennelleenä huomannut ilmiön, että vegaaniset annokset tulevat takaisin keittiöön koskemattomina.
Minusta on käsittämätöntä, että tällaisesta asiasta riidellään. Kumpikin osapuoli provosoi toistaan. Se nyt on helkkari jokaisen oma asia, minkälaista ruokavaliota noudattaa, eikä siitä kummankaan tarvitse tehdä numeroa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, vertailun vuoksi: voisitko juoda astiasta, jossa on ollut virtsaa tai ulostetta mutta pesty sen jälkeen hyvin? Nimittäin, on kulttuureja, joissa ajatellaan, että se pesu ei enää muuta tilannetta, astia on lopullisesti saastainen, ei ruokakäyttöön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Söisitkö itse samalta paistinpannulta jolla on paistettu ihmisen lihaa? Aivan, et söisi. Siksi et vastaa tähän kysymykseen koska sitten olisit yhtä "uskovainen" kuin minäkin.
Kai jo olet varannut ajan terapiaan ja hankkinut lääkäriltä jotain psyykelääkettä?