Vegaani ystäväni ei ollut varannut minulle mitään lihatuotteita viikonlopun kyläilyn ajaksi
Itse olen aina huomioinut hänen ruokavalionsa kun hän tulee meille kylään. Ensi kerralla tarjoan hänelle pelkästään eläinkunnan tuotteita.
Kommentit (575)
Vierailija kirjoitti:
Elämä on varmasti vaikeaa jos ei voi syödä mitään muuta kuin lihaa.
Ei hedelmiä eikä marjoja, ei salaattia, ei piirakoita, ei voileipiä, ei keksiä tai pullaa, ei edes pähkinöitä.Pelkkää lihaa vain.
Tässä näemme vegaanien ajatustenjuoksun. Sekaruokavalio nimensä mukaisesti pitää sisällään kasvikunnan tuotteita kuten hedelmiä, pähkinöitä ja marjoja ja myös eläinkunnan tuotteita, joihin kananmunat, hunaja ja maitotuotteetkin luokitellaan. Että eipä ole vain lihaa, lihaa ja lihaa. Se ei kuitenkaan tarkoita sitä, että sekasyöjä söisi mitä tahansa ultraprosessoituja ruokia, joita vegaanien suosimat nyhtökaurat, kasvivispit, margariinit, vuustot, vetat, vekonit ym. ovat. Vai miltä kuulostaa vegaanin versio jauhelihapihvistä; vesi, rapsiöljy, selluloosa, metyyliselluloosa, puhdistettu kookosöljy, herneproteiini-isolaatti, aromit, savuaromi, maltodekstriini, arabikumi, etikkahappo jne. ja lihaisessa pihvissä ainesosina on 100 % naudanlihaa ja mahdollisesti sidosaineena kananmunaa. Mikä tekee yli 20 ainesosaa sisältävästä kasviproteiinipihvistä paremman?
Vegaanien häät, joissa oikeasti ollaan pidempään verrattuna kahvitarjoiluun, ovat oikein kunnon tilipäivä pikaruokaravintoloille ja pizzerioille, jos ruokiin ei ole panostettu. Olin tällaisissa häissä, jossa ruoka oli outoa tulista mössöä ja kakku oli kitkerä suklaakakku. Olisi ollut edes kasvislasagnea ja -sosekeittoa, jotka eivät jyrkästi jakaisi mielipiteitä suuntaan tai toiseen. Kahvimaitoa tuotiin protestiksi lähikaupasta ja useampi laittoi pizzatilauksen vetämään minut mukaan lukien ja joku toi jopa kassillisen hampurilaisia Mäkkäristä.
Sama täällä. Kerroin jo kuukausi ennen että en syö mitään vegaanista ja tahdon lihaa. Järkytyin ja traumatisoiduin kun näin lautasellani perunoita ja jauhelihakastiketta.
Vegaanithan on juuri niitä v tun ahdasmielisiä, my way or highway. Muiden täytyy niille tarjota kaiken maailman kikherneitä tottakai.
Oletteko huomanneet kuinka varhoin vegaanit rypistyvät? Seurasin joskus Youtubesta yhtä vegaaniperhettä, niin äidillä silmien alla valtavat kuplat ja surullista oli katsoa lasten silmäpusseja. Yksi työtoverini on vegaani, jota voisi luulla 10 vuotta vanhemmaksi vaikka on 35-vuotias.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elämä on varmasti vaikeaa jos ei voi syödä mitään muuta kuin lihaa.
Ei hedelmiä eikä marjoja, ei salaattia, ei piirakoita, ei voileipiä, ei keksiä tai pullaa, ei edes pähkinöitä.Pelkkää lihaa vain.
Tässä näemme vegaanien ajatustenjuoksun. Sekaruokavalio nimensä mukaisesti pitää sisällään kasvikunnan tuotteita kuten hedelmiä, pähkinöitä ja marjoja ja myös eläinkunnan tuotteita, joihin kananmunat, hunaja ja maitotuotteetkin luokitellaan. Että eipä ole vain lihaa, lihaa ja lihaa. Se ei kuitenkaan tarkoita sitä, että sekasyöjä söisi mitä tahansa ultraprosessoituja ruokia, joita vegaanien suosimat nyhtökaurat, kasvivispit, margariinit, vuustot, vetat, vekonit ym. ovat. Vai miltä kuulostaa vegaanin versio jauhelihapihvistä; vesi, rapsiöljy, selluloosa, metyyliselluloosa, puhdistettu kookosöljy, herneproteiini-isolaatti, aromit, savuaromi, maltodekstriini, arabikumi, etikkahappo jne. ja lihaisessa pihvissä ainesosina on 100 % naudanlihaa ja mahdollisesti sidosaineena kananmunaa. Mikä tekee yli 20 ainesosaa sisältävästä kasviproteiinipihvistä paremman?
Munahullu vauhdissa taas, jankuti jank.
Soija on monen vatsalle myrkkyä. Täynnä myös torjunta-aineita.
Ihanaa olla vegaani, olisi aika ankeaa olla kävelevä eläinten hautausmaa. Lihaa mädättäessä suolistossaan iho harmaantuu, hiukset tippuu ja silmät verestävät. Kieli turpoaa ja aivot kutistuvat ravinteiden puutteessa. Suolistoon kasaantuu kakkapaakkuja ja umpimutkia. Surullinen on lihaanin kohtalo, paksusuolesta tulee syöpäputki. Voi kurjuus sentään.
Lähdenpä tästä syömään ihania kikhernepihvejä, namskis, jälkkäriksi mansikkakakkua!
Vierailija kirjoitti:
Siksi onkin kätevämpää kierrättää soija sian, kanan ja lohen kautta ihmisravinnoksi kelpaavaan muotoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siksi onkin kätevämpää kierrättää soija sian, kanan ja lohen kautta ihmisravinnoksi kelpaavaan muotoon.
NURMIKKO! NURMIKKO! NURMIKKO! NURMIREHU!
Vierailija kirjoitti:
Ihanaa olla vegaani, olisi aika ankeaa olla kävelevä eläinten hautausmaa. Lihaa mädättäessä suolistossaan iho harmaantuu, hiukset tippuu ja silmät verestävät. Kieli turpoaa ja aivot kutistuvat ravinteiden puutteessa. Suolistoon kasaantuu kakkapaakkuja ja umpimutkia. Surullinen on lihaanin kohtalo, paksusuolesta tulee syöpäputki. Voi kurjuus sentään.
Lähdenpä tästä syömään ihania kikhernepihvejä, namskis, jälkkäriksi mansikkakakkua!
Tällaisia ne vegaanit ovat todellisuudessa. Luulin itsekin alunperin vegaanien olevan rauhanomaisia, mutta kyllä vain ollaan kovia lynkkaamaan sekaruoan syöjiä ja lähetetään jopa tappouhkauksia. Se siirtää toisten elämän kunnioittamisesta.
Vierailija kirjoitti:
Lihaani voi ihan hyvin syödä kasvisruokaa pari päivää ilman mitään moraalista ongelmaa mutta vegaani taas ei liharuokaa joten aika hölmö vertaus.
Eikö sinulle tule huono omatunto, kun mietit sitä jäävuorisalaattiparkaa, joka kiskottiin juurineen elävänä maasta? Mieti, kuinka pikkuinen salaatti itkee koko kylmäkuljetusketjun. On hengissä vielä lautasesi reunalla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lihaani voi ihan hyvin syödä kasvisruokaa pari päivää ilman mitään moraalista ongelmaa mutta vegaani taas ei liharuokaa joten aika hölmö vertaus.
Eikö sinulle tule huono omatunto, kun mietit sitä jäävuorisalaattiparkaa, joka kiskottiin juurineen elävänä maasta? Mieti, kuinka pikkuinen salaatti itkee koko kylmäkuljetusketjun. On hengissä vielä lautasesi reunalla
Klassinen itku! Eka oikeinen vegaanibullshitbingosta. Siitä se lähtee!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tällaisia ne vegaanit ovat todellisuudessa. Luulin itsekin alunperin vegaanien olevan rauhanomaisia, mutta kyllä vain ollaan kovia lynkkaamaan sekaruoan syöjiä ja lähetetään jopa tappouhkauksia. Se siirtää toisten elämän kunnioittamisesta.
Tässä esimerkki miten harhaiseksi lihaanikultti ihmisen tekee.
En ole edes vegaani, mutta onneksi ystäväpiiriini ei kuulu tällaisia ihmisiä kuin nämä täällä lihan perään raivolla itkevät kirjoittajat... ihme, miten tämä menee näin tunteisiin!
Vegaanit ja transút on päästään sekaisin
Vierailija kirjoitti:
Tää on kyllä mielenkiintoinen kuvio: kasvisuskovaisille pitää varata kaikkee mutta heidän ei tarvitse huomioida ja kunnioittaa tavallisia ruokailijoita.
Jep. Tottumattoman on aika vaikea syödä vegaanisia ruokia pelkästään. Esim. Se vuustokin on tosi pahaa. Olen kokeillut, joten tiedän kyllä.
Mun kaveripiirissä on tapana ruokavieraita kutsuessa kysyä ruokarajoitteet etukäteen. Ikinä ei ole vielä tullut vastaan ketään jolle ei sovi mitkään muut kuin eläinperäiset tuotteet. Mutta ilmeisesti niitäkin on sitten olemassa. Mahtaa olla elämä hankalaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä sitä, että miten lakkaa olemasta vegaani jos kokkaa muille lihaa? Jos olisin ammatiltani kokki niin en voisi olla vegaani? Anyways. En syö itse lihaa, mutta grillaan kyllä kavereille pihvit kun ovat kylässä. Enkä koe siitä huonoa omaatuntoa.
Liha haisee pahalle ja se haju tarttuu vaatteisiin ja hiuksiin. Yök. En pystyisi kokkaamaan. Paistinpannukin menisi pilalle eläinrasvasta.
Tämä on näköjään sama kuin muslimeillakin: paistinpannulla ei saa paistaa sianlihaa eikä astioista saa säilyttää sianlihaa, vaikka olisi miten puhdistettu astiat ja pannut käsittelyn jälkeen.
Söisitkö itse samalta paistinpannulta jolla on paistettu ihmisen lihaa? Aivan, et söisi. Siksi et vastaa tähän kysymykseen koska sitten olisit yhtä "uskovainen" kuin minäkin.
Vertaat sekasyöntiä kannibalismiin? Huh huh
Itse olen ollut 33 vuotta vegaani. En nyt todellakaan alkaisi kokkaamaan ystävälleni erikseen liharuokaa.
Tällaista ei tietenkään oikeassa elämässä tapahdu, mutta jos frendini haluaisi syödä jotain lihaa, niin ihan ookoo. Mun Keittiö on heidän keittiö. Itse toki pitäisi kokata ja tiskata.
Kuten vieraani ovat aina tehneetkin.