Vegaani ystäväni ei ollut varannut minulle mitään lihatuotteita viikonlopun kyläilyn ajaksi
Itse olen aina huomioinut hänen ruokavalionsa kun hän tulee meille kylään. Ensi kerralla tarjoan hänelle pelkästään eläinkunnan tuotteita.
Kommentit (575)
Haloo !!!
Ei suvaisevien eikä vekaanien tule huomioida muita ihmisiä !!!
Kaikkien maapallon muiden edollisten tulee sen sijaan huomioida aina ne.... muuten tulee kauhea kitinä.
Saudi-Arabian Islamistit on avomielisiä verrattuna Suomalaiseen suvaisevaiseen vegaani naiseen
Vierailija kirjoitti:
Jos meille tulisi jok9u vegaani ruokailemaan, niin tekisin ihan tavallista ruokaa ja hän saisi syödä mitä pystyy, niin minäkin tekisin jos menisin vegaanin luo syömään. Voihan lihakeitosta poimia vain kasviksia lautaselle ja poronkäristyksestä syödä vain muusia ja suolakurkkua. Ei vegaanit voi olettaa, että heille tehtäisiin jotakin eri ruokaa.
Mitääh? Siis kohtelisitko sinä vegaaneja niin kuin he kohtelevat muita?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lihaani voi ihan hyvin syödä kasvisruokaa pari päivää ilman mitään moraalista ongelmaa mutta vegaani taas ei liharuokaa joten aika hölmö vertaus.
Mahaongelmia voi tosin tulla molemmissa tapauksissa. Itse ripuloin juuri pöntöllä tätä kirjoittaessani, kun tuli käytyä vegaanin luona kylässä.
No mitä söit?
Ei aavistustakaan, mutta kohteliaisuudesta söin mitä oli tarjolla.
Siis et edes mielenkiinnosta kysynyt mitä ruokaa hän on laittanut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minne ihmeeseen on kadonnut käytöstavat ja vieraanvaraisuus???
Itselleni on aina ollut selvää, että vieraat (varsinkin itse kutsutut) yritetään saada viihtymään. Joten minulla on esim. varastossa erilaisia teelaatuja vaikka en itse juo teetä, teen erikseen kasvisruokaa, jos kutsun kasvissyöjän, teen tomaatitonta, koska olen kutsunut allergisen, en laita kalaa, kun kutsun kala-allergisen jne. Miksi vegaani ei laita tarjolle erilliselle vadille jotain liharuokaa. Eihän hänen itse sitä tarvitse syödä, mutta olisi edes, hitto soikoon, kohtelias.Kysyn tätä aina joka ketjussa mutta miksi ihmeessä kukaan haluaa että heille valmistaa liharuokaa joku joka ei sitä osaa valmistaa eikä itse tarkistaa makua.
En minä ainakaan haluaisi.
Samaa ihmettelen. En minäkään haluaisi vegaanin laittamaa liharuokaa vaan paljon mieluummin syön sitä vegaaniruokaa, kun en muutenkaan lihaa syö joka päivä.
Sama. En minäkään haluaisi vegaaniruokaa tarjota vegaaneille vaan syön mieluummin itseäni miellyttävää ruokaa ja sitä tarjoan myös vegaaneille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää on kyllä mielenkiintoinen kuvio: kasvisuskovaisille pitää varata kaikkee mutta heidän ei tarvitse huomioida ja kunnioittaa tavallisia ruokailijoita.
Ootko oikeesti noin yksinkertainen?
Kaikki ei-eläinperäinen kuuluu sekäsyöjän ruokavalioon, mikään eläinperäinen ei kuulu vegaaninen ruokavalioon. Täysin eri asia.
Sekaanin aamupuuro maapähkinävoilla ja marjoilla on vegaanista, kuten on myös vaikka kalja ja suolatut sipsit, joita syödään lätkää katsoessa. Moni muu asia myös.
Vegaani myöskään usein ei hyväksy tehotuotantoa eikä halua laittaa rahaansa sen tukemiseen, joten sitten ruokkii sekasyöjä vieraan muilla ruuilla.
Harvalla sekasyöjällä on vakaumuksellisesti jotain kasviksia vastaan.
Kyllä minun tuntemani vegaanit syövät kaiken maailman eineksiä, mifuja yms. muita eineissotkotuksia mm. pitkän ainesosaluettelon kauramaitoja yms. schaissea. Minä, sekasyöjä, syön vain laadukkaista luomuraaka-aineista tekemiäni aitoja ruokia.
Vekaani ei hyväksy tehotuotantoa, älä nyt viitsi, piipertäjän eväät rahdataan miljoonien kilsojen päästä ja sademetsää katuu kuin heinää, että se saa ruokansa. Te olette sellaisia haistapaska-maailmanparantajia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan hyvin sekasyöjä voi syödä tekemääni ruokaa, ilmoittaa vaan allergiansa jos on. En ala ostamaan lihaa yms. Yhden vieraan tähden. Jos ei kelpaa on sitten syömättä. Ei minullekkaan tarjota muualla ollessani, otan omat ruuat aina mukaan. En jaksa tuhlata aikaani moiseen turhaan stressiin, kuitenkin kuolen, niin turha vatvoa turhia asioita.
Tämä. Kuten on jo monesti tässäkin ketjussa todettu, ei vegaanien tarvitse osata käytöstapoja tai vieraanvaraisuutta. Vegaanien tunnuslausehan onkin: minä, minä, minä 👍
Vegaanikaveri tekee ihan älyttömän hyvää ruokaa ja on erittäin vieraanvarainen.
Ei kuule lihaa kaipaa hänen patojensa äärellä.
Minulle on opetettu:
Talo elää tavallaan ja vieraat saapuu ajallaan!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minne ihmeeseen on kadonnut käytöstavat ja vieraanvaraisuus???
Itselleni on aina ollut selvää, että vieraat (varsinkin itse kutsutut) yritetään saada viihtymään. Joten minulla on esim. varastossa erilaisia teelaatuja vaikka en itse juo teetä, teen erikseen kasvisruokaa, jos kutsun kasvissyöjän, teen tomaatitonta, koska olen kutsunut allergisen, en laita kalaa, kun kutsun kala-allergisen jne. Miksi vegaani ei laita tarjolle erilliselle vadille jotain liharuokaa. Eihän hänen itse sitä tarvitse syödä, mutta olisi edes, hitto soikoon, kohtelias.Kysyn tätä aina joka ketjussa mutta miksi ihmeessä kukaan haluaa että heille valmistaa liharuokaa joku joka ei sitä osaa valmistaa eikä itse tarkistaa makua.
En minä ainakaan haluaisi.
Samaa ihmettelen. En minäkään haluaisi vegaanin laittamaa liharuokaa vaan paljon mieluummin syön sitä vegaaniruokaa, kun en muutenkaan lihaa syö joka päivä.
Sama. En minäkään haluaisi vegaaniruokaa tarjota vegaaneille vaan syön mieluummin itseäni miellyttävää ruokaa ja sitä tarjoan myös vegaaneille.
Minä teen vegaaniruokaa vaikka en ole vegaani. Kuka hullu jaksaa syödä lihaa päivittäin, joten väkisinkin tulee tehtyä myös vegaaniruokaa kasvisruokia tehdessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan hyvin sekasyöjä voi syödä tekemääni ruokaa, ilmoittaa vaan allergiansa jos on. En ala ostamaan lihaa yms. Yhden vieraan tähden. Jos ei kelpaa on sitten syömättä. Ei minullekkaan tarjota muualla ollessani, otan omat ruuat aina mukaan. En jaksa tuhlata aikaani moiseen turhaan stressiin, kuitenkin kuolen, niin turha vatvoa turhia asioita.
Tämä. Kuten on jo monesti tässäkin ketjussa todettu, ei vegaanien tarvitse osata käytöstapoja tai vieraanvaraisuutta. Vegaanien tunnuslausehan onkin: minä, minä, minä 👍
Sinä et ehkä kaipaa, mutta joku muu voi kaivata ja VIERAANVARAINEN isäntä tai emäntä huomioi senkin vaikka se ei itsestä niin kivaa olisikaan.
Olen hyvä kokki, teen laadukkaista, aidoista, aineksista hyvää, terveellistäkin ruokaa. Luonani käy paljon ystäviä illanistujaisissa. Kaikki tietävät, että ainoastaan aidosti allergiset huomioin. Jos lähtisin jokaisen sen hetkistä villitystä kyselemään, ei näitä mahtavia menuja, viinilistoineen voisi toteuttaa.
Keliaakikot ja allergiset tuottavat, anteeksi nyt, jo vähän päänvaivaa, mutta nämä ymmärrän ja otan huomioon. Hyvin on ruokailijoita riittänyt. Etelä-Eurooppalaisella tyylillä mennään perinteisesti. Bon Appétit!
Vierailija kirjoitti:
Minulle on opetettu:
Talo elää tavallaan ja vieraat saapuu ajallaan!
Tässä kiteytyy hienosti vegaanien tunnus: minä, minä, minä.
Typerähän tuo "ystäväsi" on. Ei olisi ollut vaikeaa ostaa vieraalle kaupasta vaikka nakkipaketti tai kanasuikaleita. Mutta piti tietysti oikein alleviivata omaa erinomaisuuttaan...
Ymmärrän, jos on isommat pippalot, itse allergikon äitinä kysyn aina kuitenkin, onko erikoisruokavaliota tai jotain, mitä ei voi syödä, ja yritän valmistaa sitten mahdollisimman monelle sopivaa, ja erikseen sitten erityistoiveet.
Aloituksestasi sain sen kuvan, että olit ainoa vieras? Jos näin, niin todella typerä on ystäväsi, yritti tuputtaa sinulle omaa ideologiaansa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä et ehkä kaipaa, mutta joku muu voi kaivata ja VIERAANVARAINEN isäntä tai emäntä huomioi senkin vaikka se ei itsestä niin kivaa olisikaan.
Täytyy olla melkoinen liha-addikti, jos joka hemmetin aterialla pitää olla lihaa? Normaali sekasyöjä syö myös kasvisruokaa. Minusta vieraanvaraisuutta on hyvät tarjottavat ja siihen ei nyt aina lihan tarvitse kuulua.
Tää vegaani asia on vähän sama, kuin varsinkin menneinä vuosina se, että joku uskalsi sanoa, ettei juo viinaa. Siitäpä nousi kova paheksunta tätä ihmistä kohtaan, koska oli "olevinaan parempi kuin muut". Nykyään tästä on jo vähän päästy pois, mutta edelleen joutuu selittelemään, jos ei juo. Nyt samaa paheksuntaa herättää, jos joku ei syö lihaa. Luulisi olevan vain hyvä asia, että ei syö, niin säästyypä lihan syöjille enemmän, koska väistämättä maapallo ei tule kestämään nykyistä menoa. Kohta koko maapallo on valjastettu nautakarjalle ja niiden ravinnolle ja muut eläimet kuolee sukupuuttoon, koska ei ole elintilaa. Kaikki on raivattu karjan ruuaksi ja laidumaaksi.
Vierailija kirjoitti:
Typerähän tuo "ystäväsi" on. Ei olisi ollut vaikeaa ostaa vieraalle kaupasta vaikka nakkipaketti tai kanasuikaleita. Mutta piti tietysti oikein alleviivata omaa erinomaisuuttaan...
Ymmärrän, jos on isommat pippalot, itse allergikon äitinä kysyn aina kuitenkin, onko erikoisruokavaliota tai jotain, mitä ei voi syödä, ja yritän valmistaa sitten mahdollisimman monelle sopivaa, ja erikseen sitten erityistoiveet.
Aloituksestasi sain sen kuvan, että olit ainoa vieras? Jos näin, niin todella typerä on ystäväsi, yritti tuputtaa sinulle omaa ideologiaansa...
Miksi kuvittelet, että ihminen joka ei syö lihaa kuvittelee olevansa erinomainen?
Onko sinulla huono omatunto, kun itse syöt lihaa? Ei monikaan vegaani luule olevansa yhtään mitään, mutta hän ei vain halua syödä eläimiä.
Itselleni ei esim ei ole eroa sillä söisinkö koiraa tai vasikkaa, mutta koska pidän molemmista eläimistä, en halua syödä niitä. Minulle on sama, jos söisin oman koirani, kuin että söisin lampaan vauvaa(karitsanpaistia) tai lehmän lasta(vasikkaa) . En vain voi syödä niitä, koska ne minulle liian raskaita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi kuvittelet, että ihminen joka ei syö lihaa kuvittelee olevansa erinomainen?
Onko sinulla huono omatunto, kun itse syöt lihaa? Ei monikaan vegaani luule olevansa yhtään mitään, mutta hän ei vain halua syödä eläimiä.
Siis rakkaita, ei raskaita :D
Itselleni ei esim ei ole eroa sillä söisinkö koiraa tai vasikkaa, mutta koska pidän molemmista eläimistä, en halua syödä niitä. Minulle on sama, jos söisin oman koirani, kuin että söisin lampaan vauvaa(karitsanpaistia) tai lehmän lasta(vasikkaa) . En vain voi syödä niitä, koska ne minulle liian raskaita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle on opetettu:
Talo elää tavallaan ja vieraat saapuu ajallaan!Tässä kiteytyy hienosti vegaanien tunnus: minä, minä, minä.
Ja tää ap ei ollenkaan ole, että minä minä, vaikka valittaa, että joutui pari päivää olemaan ilman lihaa? :D
Minusta ap sekasyöjänä on se: minä, minä, minä, kun vegaani ystävän olisi pitänyt sotkea kätensä vereen .
Tässä kiteytyy hienosti lihansyöjien tunnus: minä, minä, minä, ja minun lihat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täytyy olla melkoinen liha-addikti, jos joka hemmetin aterialla pitää olla lihaa? Normaali sekasyöjä syö myös kasvisruokaa. Minusta vieraanvaraisuutta on hyvät tarjottavat ja siihen ei nyt aina lihan tarvitse kuulua.
Et siis oikeasti ymmärrä mitä tarkoittaa vieraanvaraisuus? Se tarkoittaa, hui kauhistus, toisen huomioimista. Siihen ei kuulu ainakaan kauhistelu sinun mielikuvitus liha-addiktioista jne.
Tunnepitoinen asia, ettei voi tappaa tai syödä eläimiä. Ei kaikki voi käsitellä lihaa koska se tuntuu pahalta. Jonkun eineksen ehkä voisi ostaa?
Veisin omat (liha)ruuat ja keskustelisin ystävän kanssa aiheesta. Tai mieluiten olisin hetken kasvissyöjä hänen kanssaan.