Vegaani ystäväni ei ollut varannut minulle mitään lihatuotteita viikonlopun kyläilyn ajaksi
Itse olen aina huomioinut hänen ruokavalionsa kun hän tulee meille kylään. Ensi kerralla tarjoan hänelle pelkästään eläinkunnan tuotteita.
Kommentit (575)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan hyvin sekasyöjä voi syödä tekemääni ruokaa, ilmoittaa vaan allergiansa jos on. En ala ostamaan lihaa yms. Yhden vieraan tähden. Jos ei kelpaa on sitten syömättä. Ei minullekkaan tarjota muualla ollessani, otan omat ruuat aina mukaan. En jaksa tuhlata aikaani moiseen turhaan stressiin, kuitenkin kuolen, niin turha vatvoa turhia asioita.
Tämä. Kuten on jo monesti tässäkin ketjussa todettu, ei vegaanien tarvitse osata käytöstapoja tai vieraanvaraisuutta. Vegaanien tunnuslausehan onkin: minä, minä, minä 👍
Vegaanikaveri tekee ihan älyttömän hyvää ruokaa ja on erittäin vieraanvarainen.
Ei kuule lihaa kaipaa hänen patojensa äärellä.
Sinä et ehkä kaipaa, mutta joku muu voi kaivata ja VIERAANVARAINEN isäntä tai emäntä huomioi senkin vaikka se ei itsestä niin kivaa olisikaan.
Sinähän (tai se joku muu) voi vetää sitä lihaa ennen kyläreissua niin, että veri suupielistä roiskuu niin pärjäät sitten muutaman tunnin ilman lihaa.
Kohtelias vieras syö sen mitä tarjotaan ja jos ei maistu, niin sanoo ei kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan hyvin sekasyöjä voi syödä tekemääni ruokaa, ilmoittaa vaan allergiansa jos on. En ala ostamaan lihaa yms. Yhden vieraan tähden. Jos ei kelpaa on sitten syömättä. Ei minullekkaan tarjota muualla ollessani, otan omat ruuat aina mukaan. En jaksa tuhlata aikaani moiseen turhaan stressiin, kuitenkin kuolen, niin turha vatvoa turhia asioita.
Tämä. Kuten on jo monesti tässäkin ketjussa todettu, ei vegaanien tarvitse osata käytöstapoja tai vieraanvaraisuutta. Vegaanien tunnuslausehan onkin: minä, minä, minä 👍
Sinä et ehkä kaipaa, mutta joku muu voi kaivata ja VIERAANVARAINEN isäntä tai emäntä huomioi senkin vaikka se ei itsestä niin kivaa olisikaan.
Ihanaa, että kokkaat vegaanivieraille herkullista vegaaniruokaa!
Jos kaipaa kyläillessä lihaa, niin sitä voi sitten illalla syödä kotona.
Minun kotini on lihaton. Täällä ei haise liha eikä ruokavälineeni ole koskeneet lihaan. Ostin jopa uudet uunin ja jääkaapin joissa ei ole lihaa ollut kun muutin tänne. Ihanaa.
Minun kaverini tietävät että en käsittele lihaa, silti tulevat kylään. Kun menen itse kylään niin en odota mitään syötävää, yökyliin vien omat eväät tai joskus vastaan koko poppoon ruoanlaitosta. Joskus jotkut mielellään kokeilevat vegaanikokkausta kun tulen kylään.
Eräs kaveri tuli luokseni kylään ja toi liharuokia mukanani vaikka olin sanonut että asuntooni ei voi tuoda lihaa. Oli muutenkin niin henkisesti väkivaltainen ystävä että onkin jo entinen ystävä.
Oma tupa oma lupa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle on opetettu:
Talo elää tavallaan ja vieraat saapuu ajallaan!Tässä kiteytyy hienosti vegaanien tunnus: minä, minä, minä.
Ja tää ap ei ollenkaan ole, että minä minä, vaikka valittaa, että joutui pari päivää olemaan ilman lihaa? :D
Minusta ap sekasyöjänä on se: minä, minä, minä, kun vegaani ystävän olisi pitänyt sotkea kätensä vereen .
Tässä kiteytyy hienosti lihansyöjien tunnus: minä, minä, minä, ja minun lihat.
Sotkea vereen? No nyt menee jo kovaa ja korkealla. Moni on tässäkin ketjussa ehdottanut, että olisi edes nakkipaketin ostanut vieraalleen (itse kutsumalleen), mutta minä, minä, minä -vegaanihan se siellä.
Itse en pidä kalan mausta enkä koskettamisesta, mutta vieraille olen ostanut tarjottavat naapurin kalamieheltä. Ei ongelmaa, kunhan ei itse tarvitse syödä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täytyy olla melkoinen liha-addikti, jos joka hemmetin aterialla pitää olla lihaa? Normaali sekasyöjä syö myös kasvisruokaa. Minusta vieraanvaraisuutta on hyvät tarjottavat ja siihen ei nyt aina lihan tarvitse kuulua.
Et siis oikeasti ymmärrä mitä tarkoittaa vieraanvaraisuus? Se tarkoittaa, hui kauhistus, toisen huomioimista. Siihen ei kuulu ainakaan kauhistelu sinun mielikuvitus liha-addiktioista jne.
Niin ystävällisyys, hyvät tarjoilut ja yösija siihen päälle on vieraanvaraisuutta.
Tarinan opetus: älä koskaan luota vegaanin ruokatarjoiluihin.
Oikeastaan älä koskaan luota vegaaniin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täytyy olla melkoinen liha-addikti, jos joka hemmetin aterialla pitää olla lihaa? Normaali sekasyöjä syö myös kasvisruokaa. Minusta vieraanvaraisuutta on hyvät tarjottavat ja siihen ei nyt aina lihan tarvitse kuulua.
Et siis oikeasti ymmärrä mitä tarkoittaa vieraanvaraisuus? Se tarkoittaa, hui kauhistus, toisen huomioimista. Siihen ei kuulu ainakaan kauhistelu sinun mielikuvitus liha-addiktioista jne.
Ihanko oikeasti teitä kylään kutsuessa ihmiset kyselee, että no mistäs pidät? Aika makkarat ja lasagne lempparia, kiva kiva ja joo et tykkää sienistä tai homejuustosta, joo tehdään täysin sun mieltymyksien mukaan (vaikka paikalla 5 muutakin tyyppiä).
Vierailija kirjoitti:
Tarinan opetus: älä koskaan luota vegaanin ruokatarjoiluihin.
Oikeastaan älä koskaan luota vegaaniin.
Siis miksi ei voi luottaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle on opetettu:
Talo elää tavallaan ja vieraat saapuu ajallaan!Tässä kiteytyy hienosti vegaanien tunnus: minä, minä, minä.
Ja tää ap ei ollenkaan ole, että minä minä, vaikka valittaa, että joutui pari päivää olemaan ilman lihaa? :D
Minusta ap sekasyöjänä on se: minä, minä, minä, kun vegaani ystävän olisi pitänyt sotkea kätensä vereen .
Sotkea vereen? No nyt menee jo kovaa ja korkealla. Moni on tässäkin ketjussa ehdottanut, että olisi edes nakkipaketin ostanut vieraalleen (itse kutsumalleen), mutta minä, minä, minä -vegaanihan se siellä.
Verta siinäkin voi olla. Siinä nakissa siis. Ja eiköhän ihminen joka menee kylään jossa tietää vegaanin/kasvissyöjän kokkaavan tajua, ettei se siellä lihaa kokkaile?
Joo ja itse en todellakaan ole VEGAANI, mutta ymmärrän oikein hyvin, ettei vegaani halua lihoja/nakkeja paistella.
Jos ystäväni tietäisi, että inhoan kaaliruokia, niin minusta olisi aika outoa, jos hän toivoisi juuri niitä minun tekevän, kun tulisi meille syömään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinähän (tai se joku muu) voi vetää sitä lihaa ennen kyläreissua niin, että veri suupielistä roiskuu niin pärjäät sitten muutaman tunnin ilman lihaa.
Kohtelias vieras syö sen mitä tarjotaan ja jos ei maistu, niin sanoo ei kiitos.
Veri suupielistä roiskuu? Olisiko sulla iltalääkityksen aika. Alkaa mennä lujaa jo.
Olen aikoinani ollut useamman vuoden kasvissyöjä/vegetaristi, mutta parisuhteen myötä siirryin sekasyöjäksi. nykyään varsinkin kalaa mieluiten.
Vegaanina pitää tietää todella paljon ravitsemuksesta, ei onnistu kaikilta.
Olisi ystäväsi voinut sinulle vaikka paria hyvää juustoa hankkia.
Ja olisi voinut ennakkoon ilmoittaa vieraalle, että täällä on sitten vain vegaaniruokaa tarjolla, eikä niin, että se tulee vieraalle yllätyksenä.
Itse en ainakaan kasvissyöjänä haluaisi käyttää kattiloitani tai paistinpannujani liharuoan tekemiseen, pitäisi sitten heittää ne pois.
Sama juttu jos vaikka ulostetta olisi astiassa, ei sitä pestynäkään enää haluaisi ottaa käyttöön. Sori, lihansyöjät, mutta kuolleen eläimen kudoksen syöminen tuntuu tuolta minusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle on opetettu:
Itse en pidä kalan mausta enkä koskettamisesta, mutta vieraille olen ostanut tarjottavat naapurin kalamieheltä. Ei ongelmaa, kunhan ei itse tarvitse syödä.
Minä taas tykkään kalasta tosi paljon, mutta ei tule mielenkään tarjota sitä ystävälleni, joka ei kalasta erityisesti perusta.
Saatteko myös halal-kohtauksia, kun ruoka-aineksia ei ole käsitelty toivomallanne tavalla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lihaani voi ihan hyvin syödä kasvisruokaa pari päivää ilman mitään moraalista ongelmaa mutta vegaani taas ei liharuokaa joten aika hölmö vertaus.
Jos on vannoutunut lihaani, ei voi syödä vegaaniruokaa edes yhtenä päivänä.
Voisihan se vegaanikin syödä yhtenä päivänä lihaa vai onko tässä taas kaksinaismoralismi?
Olen törmännyt seuraavaan. Lihaani voi syödä kaupasta ostettua vegaanista leipää mutta ei vegaanin tekemää vegaanista leipää. Mielestäni tässä on kyse vaan asennevammasta.
Ei vegaani syö edes yhtenä päivänä lihaa, ei tulisi mieleenkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää on kyllä mielenkiintoinen kuvio: kasvisuskovaisille pitää varata kaikkee mutta heidän ei tarvitse huomioida ja kunnioittaa tavallisia ruokailijoita.
Ootko oikeesti noin yksinkertainen?
Kaikki ei-eläinperäinen kuuluu sekäsyöjän ruokavalioon, mikään eläinperäinen ei kuulu vegaaninen ruokavalioon. Täysin eri asia.
Sekaanin aamupuuro maapähkinävoilla ja marjoilla on vegaanista, kuten on myös vaikka kalja ja suolatut sipsit, joita syödään lätkää katsoessa. Moni muu asia myös.
Vegaani myöskään usein ei hyväksy tehotuotantoa eikä halua laittaa rahaansa sen tukemiseen, joten sitten ruokkii sekasyöjä vieraan muilla ruuilla.
Harvalla sekasyöjällä on vakaumuksellisesti jotain kasviksia vastaan.
Vekaani ei hyväksy tehotuotantoa, älä nyt viitsi, piipertäjän eväät rahdataan miljoonien kilsojen päästä ja sademetsää katuu kuin heinää, että se saa ruokansa. Te olette sellaisia haistapaska-maailmanparantajia.
Ihanko oikeasti aikuinen voi olla noin pihalla?
Sademetsää kaatuu LEHMIEN laitumien takia ja REHUSOIJAN kasvattamisen takia. Reilusti yli puolet soijasta menee eläiten ruuaksi (joo ei Suomessa).
Suomessa soijatuotteiden soija tulee useimmiten Euroopasta.
Kuljetus on 2-6 prosenttia koko ketjun tuottamista päästöistä, eli aivan mitätön.
Sen takia Uudesta-Seelannista tuotu mantelimaito on ekologisempaa kuin suomalainen maito.
Vierailija kirjoitti:
Olen aikoinani ollut useamman vuoden kasvissyöjä/vegetaristi, mutta parisuhteen myötä siirryin sekasyöjäksi. nykyään varsinkin kalaa mieluiten.
Vegaanina pitää tietää todella paljon ravitsemuksesta, ei onnistu kaikilta.
Olisi ystäväsi voinut sinulle vaikka paria hyvää juustoa hankkia.
Ja olisi voinut ennakkoon ilmoittaa vieraalle, että täällä on sitten vain vegaaniruokaa tarjolla, eikä niin, että se tulee vieraalle yllätyksenä.
Eikö se ole itsestään selvyys, että vegaani ei tarjoa eläintuotteita?
Koko jääkaappi haisisi navetalta vegaanin nenään, hyi.
Jos en muuta tästä ketjusta ole oppinut, niin ainakin sen, että vegaanit ovat raivoissaan yllättävän verenhimoisia 😱