Ms tautia sairastavan lääkkeet maksaa kelan jälkeen 1.50e /kk (onko tämä kielletty puheen aihe)
Ilman kela korvausta 1700e. Miksi nuo sairastajat eivät maksa itse lääkkeitään. En halua maksaa senttiäkään veroissa siitä että joku saa lääke kuluissa säästää tonneja.
Kommentit (111)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä ole typerämpää taas kuultu. Sen kuuluukin olla ilmaista. Vai haluatko Usan mallin missä ihmiset kuolee kun ei ole varaa rlintärkeisiin lääkkeisiin rsim. insuliiniin, koska se maksaa tuhansia dollareita ilman vakuutusta? Suomessakin se maksaisi noin 4000€ litra. Tiedätkö mitä insuliinin tekeminen maksaa lääkeyhtiölle? Se kustantaa euron per litra tehdä. Onneksi sentään valtio mahdollistaa tavalliselle ihmiselle elämän lääkeyhtiöiden psykopaatteja vastaan.
Siinä dokumentissa, jossa nainen joutui säännöstelemään insuliinia korkean hinnan vuoksi hänellä vieläpä oli vakuutus mutta huono ja hän kävi töissä!
Jos riisto verotuksen loppuminen vaati sen että mennään Amerikan malliin niin kyllä haluan sitä.
USAssa kokonaisveroaste ei ole kovin paljon alempi kuin Suomessa tai muissa Pohjoismaissa, mutta yksittäinen ihminen ei juurikaan siitä hyödy. ELi haluat maksaa korkeahkoa veroa (piiloveroina) etkä halua saada mitään vastineeksi? Tervemenoa!
Ai jaa! No mulle taas tämä on yksi niistä asioista joihin mielläni maksan veroja! Paljon muuta sellaista kyllä on mihin en maksaisi jos saisin valita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä ole typerämpää taas kuultu. Sen kuuluukin olla ilmaista. Vai haluatko Usan mallin missä ihmiset kuolee kun ei ole varaa rlintärkeisiin lääkkeisiin rsim. insuliiniin, koska se maksaa tuhansia dollareita ilman vakuutusta? Suomessakin se maksaisi noin 4000€ litra. Tiedätkö mitä insuliinin tekeminen maksaa lääkeyhtiölle? Se kustantaa euron per litra tehdä. Onneksi sentään valtio mahdollistaa tavalliselle ihmiselle elämän lääkeyhtiöiden psykopaatteja vastaan.
Siinä dokumentissa, jossa nainen joutui säännöstelemään insuliinia korkean hinnan vuoksi hänellä vieläpä oli vakuutus mutta huono ja hän kävi töissä!
Jos riisto verotuksen loppuminen vaati sen että mennään Amerikan malliin niin kyllä haluan sitä.
Tietullit varmasti on myös kivoja suomalaisen mielestä.
USAssa kokonaisveroaste ei ole kovin paljon alempi kuin Suomessa tai muissa Pohjoismaissa, mutta yksittäinen ihminen ei juurikaan siitä hyödy. ELi haluat maksaa korkeahkoa veroa (piiloveroina) etkä halua saada mitään vastineeksi? Tervemenoa!
Vierailija kirjoitti:
Miksi nuo lääkkeet ovat niin kalliita ? Eikö lääkeyhtiöiden omistajien ahneudelle ole mitään rajaa ?
Koska noide uusien lääkkeiden tutkimiseen ja kehittämiseen menee aikaa ja rahaa.
Ja onneksi näitä lääkeyhtiöitä on, odotan läpimurtoa esim. ALS sairauteen.
Miettikää jos eivät edes yritä, kun vaan ahneeksi haukutaan?
ja yksi aitosuomalainen kustantaa 60 000 euroa vuodessa yhteiskunnalle eikä siitä voi puhua mitään
Nyt on jo oksettavaa! En itse tarvitse lääkkeitä, mutta mielelläni osallistun muiden ihmisten lääkkeiden kustantamiseen. Ymmärrätkö miten ilman lääkkeitä ihmisiltä menee toiminta - ja/tai työkyky? Eli arki sujuu huonommin monin tavoin ja vaikuttaa esimerkiksi kykyyn ja jaksamiseen toimia vanhempana. Moni on lääkkeiden avulla myös pois kalliista erikoissairaanhoidosta jne.
Olet siis sitä mieltä, että jos ihmisellä ei ole vara kalliisiin lääkkeisiin, niin tuhoutukoonsa hänen elämä tai kuolkoonsa pois, niinkö? Menepä sanomaan tuo vaikka johonkin lapsiperheeseen, jossa toisen vanhemman elämä riippuu lääkkeistä.
Vierailija kirjoitti:
Itse maksan mieluusti veroja, että sivistysvaltiossa on mahdollisuus säilyttää ihmisarvoinen elämä, jos sairastun.
Ohis, mut näin ei nyt selvästikään ole kaiken koronapassin ja "vapaaehtoisten" piikkien aikakaudella.
No worries, eiköhön kokoomus ja persut pistä ohmiset vielä maksamaan itse tuhansien eurojen lääkkeet. Niitten sanavarastoon kun kuuluu vain sana ahneus, ei ollenkaan esimerkiksi inhimillisyys.
Lääkitykseni perinnölliseen sairauteen maksaa kuukaudessa 1.416,42€. Lääkekatto täyttyy siis aina heti tammikuussa.
Jos maksaisin itse tuon summan joka kuukausi, jäisi palkastani minulle elämiseen n. 450€. Tällä lääkityksellä pystyin palaamaan työelämään takaisin. Ilman sitä olisin sairauseläkkeellä.
Toki vaihtaisin osia terveen kanssa, jos saamani lääkekorvaus kaihertaa.
Vierailija kirjoitti:
No worries, eiköhön kokoomus ja persut pistä ohmiset vielä maksamaan itse tuhansien eurojen lääkkeet. Niitten sanavarastoon kun kuuluu vain sana ahneus, ei ollenkaan esimerkiksi inhimillisyys.
Niin! Lääkekorvaukset pois ja rahat yksityisille terveysfirmoille , jotka on miehitetty puoluetovereilla!
Vierailija kirjoitti:
Kaikkia hulluja täälläkin liikkuu. Jopa kateellisia vakavasti sairaille!
Todennäköisesti Kokoomusta äänestävä Sari Sairaanhoitaja, joka on huolissaan valtionvelasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin! Lääkekorvaukset pois ja rahat yksityisille terveysfirmoille , jotka on miehitetty puoluetovereilla!
Tarkoitatko Sote-uudistusta, jota on ajettu kuin käärmettä pyssyyn jo toistakymmentä vuotta?
Moni muukin sairaus kustantaa yli tonnin kuussa kuten omanikin.
Itse tähtään siihen, että kuolen just eläkeiän kynnyksellä, niin ettei vaan kukaan pääse sanomaan, että tuokin syötiläs elää MINUN rahoillani.
Sitä ennen maksan veroja enemmän kuin ap joka vuosi.
Tähän mennessä yhteiskunta maksanut pelkästään lääkeitäni 100 000 plus muut loisimiset päälle. Onni on suomalaiset työnorjat.
Minun läheinen sairastaa MS-tautia, ei mitään lääkitystä…
… ap haistakoon pa.ka…!
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrättekö kuinka kalliiksi noiden ennenaikaisesti työelämästä poistuvien lääkitseminen tulee.
Ymmärrätkö, mikä on vaihtoehto?
Vaimoni sairastaa epilepsiaa, ilman lääkitystä hän olisi työkyvytön, todennäköidesti jo laitospotilas(50v nyt), nyt hän kela-korvattavien lääkkeiden turvin on työkykyinen.
Entä se, että heillä ei ole vara maksaa lääkkeitä ja joutuvat sen vuoksi koti- tai laitoshoitoon, joka maksaakin sinulle veronmaksajana moninkertaisesti lääkekorvaukseen verrattuna?
Vika ei tarvitse olla iso, jos se on päässä. Toivottavasti ap:n lääkitys saadaan kohdilleen. Vaikka sitten meidän muiden maksamana.