Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ms tautia sairastavan lääkkeet maksaa kelan jälkeen 1.50e /kk (onko tämä kielletty puheen aihe)

Vierailija
19.09.2021 |

Ilman kela korvausta 1700e. Miksi nuo sairastajat eivät maksa itse lääkkeitään. En halua maksaa senttiäkään veroissa siitä että joku saa lääke kuluissa säästää tonneja.

Kommentit (111)

Vierailija
61/111 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa ei ole yhtään sen parempi, järjestelmä, mitä Amerikassa. Suurin osa amerikkalaisista saa hyvää hoitoa ja kaikki huippulääketieteelliset yliopistot ovat Amerikassa, samoin huippututkijat ja huippulääkärit. Aika väsynyttä hommaa arvostella Amerikkaa 70-luvun tyyliin.

Vierailija
62/111 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ukko38 kirjoitti:

Silmätipat kirjoitti:

Vai maksaako 4,50€? Itse saan kela korvauksen silmätipoista 100% ja maksan oman osuuteni 4,50€. Saan eläkettä 1777€/kk.

Vai maksaako 45€/kk?

Jutussa sanotaan että pilleri maksaa 1,5€ ja niitä menee yksi päivässä..

Tiedä häntä, nykytoimittajilta ei vaadita kirjoitustaitoa, niin tuskin laskutaitokaan on tarpeellinen...

Kyllä ne maksaa 1,5 €/kk. Noilla ns. 100% korvattavilla lääkkeillä on omavastuu 4,5 €/3kk, mutta yli 1000€ maksavia lääkkeitä ei Kela korvaa kuin kuukaudeksi kerrallaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/111 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osta rauhassa kelan korvaamat lääkkeesi.

Sinä ja vanhempasi ovat maksaneet veroja ja halunneet rakentaa turvallisen ja huolehtivan hyvinvointivaltion.

Muualta tuleville maksetaan ties mitä ja ihan aiheetta.

Sinä olet oikeutettu lääkkeisiisi.

Minä en niistä suostu maksamaan senttiäkään. Enkä näin ollen käyttämäänkään niitä.

Vierailija
64/111 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä äkkiseltään keksi verovaroille parempaa käyttöä, kuin nimenomaan terveyskustannuksiin laitettuna. Sinne panostamalla saadaan juuri kaikista paras hyöty irti.

Vierailija
65/111 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otsikko ja teksti olivat kyllä ristiriidassa keskenään. Siinä sanottiin että lääke maksaa kuukaudessa 1700€ ja se tekee 60€ / pilleri, josta mies maksaa 1,50€ pilleri. Eli n 45 euroa kuukaudessa.

Vitsit teitä kateellisia. Miksi kadehditte ihmistä jolla sairau vaikuttaaa lähes kaikkiin elämän osiin`? Miksi maksamme veroja?

Vierailija
66/111 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pullava kirjoitti:

Otsikko ja teksti olivat kyllä ristiriidassa keskenään. Siinä sanottiin että lääke maksaa kuukaudessa 1700€ ja se tekee 60€ / pilleri, josta mies maksaa 1,50€ pilleri. Eli n 45 euroa kuukaudessa.

Vitsit teitä kateellisia. Miksi kadehditte ihmistä jolla sairau vaikuttaaa lähes kaikkiin elämän osiin`? Miksi maksamme veroja?

En hyväksy että lääkkeitä saa noin halvalla. Minäkin joutuisin maksamaan kuussa enemmän lääkkeistäni jos niitä käyttäisin.

En hyväksy että veroja käytetään terveydenhuoltoon tai koulutukseen. Taiteen tukemisen ja tieverkon ylläpito on ainoat asiat jotka hyväksyn verovaroilla tehtäväksi.

Vierailija
67/111 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkkeet täytyy korvata. Terveys on tärkeä hyvinvointivaltion arvo.

Mutta kysymys teille, ketkä ette soisi mm. näitä MS-taudin hoitoon tarkoitettuja lääkkeitä korvattavan, niin miten suhtaudutte siihen, että tänne tuodaan ulkomailta ihmisiä, joille täytyy kustantaa verovaroin ihan kaikki. Myös lukuisat tutkimukset ja lääkkeet? Ovatko he oikeutettuja siihen?

Vierailija
68/111 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääkkeet täytyy korvata. Terveys on tärkeä hyvinvointivaltion arvo.

Mutta kysymys teille, ketkä ette soisi mm. näitä MS-taudin hoitoon tarkoitettuja lääkkeitä korvattavan, niin miten suhtaudutte siihen, että tänne tuodaan ulkomailta ihmisiä, joille täytyy kustantaa verovaroin ihan kaikki. Myös lukuisat tutkimukset ja lääkkeet? Ovatko he oikeutettuja siihen?

Eivät ole kuten ei muutkaan. En halua että minulle määrätään lääkkeitä mutta aina kun saan sairaskohtauksen kaupungilla joku soittaa lanssin ja joudun sairaalaan vaikka en halua sinne. Yleensä pääsen lähtemään kotiin yhtä reseptiä rikkaampana viimeksi kahta kun keksivät määrätä vielä masennuslääkkeetkin päälle. Väittävät raukat etten pärjää elämässä ilman lääkkeitä ja ovat väärässä

Vierailija
69/111 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa ei ole yhtään sen parempi, järjestelmä, mitä Amerikassa. Suurin osa amerikkalaisista saa hyvää hoitoa ja kaikki huippulääketieteelliset yliopistot ovat Amerikassa, samoin huippututkijat ja huippulääkärit. Aika väsynyttä hommaa arvostella Amerikkaa 70-luvun tyyliin.

Siellä saa hoitoa, jos on vakuutus.

Maassa on myös järkyttävän paljon todella vähävaraisia, esim. kodittomia.

Kaikki eivät edelleenkään elä sitä ns. "Amerikkalaista unelmaa" / jotain "Täydelliset kotirouvat" - elämää, mitä täälläkin televisiosta näytetään.

Heillä on liikaa rahaa, kun toisilla ei mitään.

Vierailija
70/111 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät ole kuten ei muutkaan. En halua että minulle määrätään lääkkeitä mutta aina kun saan sairaskohtauksen kaupungilla joku soittaa lanssin ja joudun sairaalaan vaikka en halua sinne. Yleensä pääsen lähtemään kotiin yhtä reseptiä rikkaampana viimeksi kahta kun keksivät määrätä vielä masennuslääkkeetkin päälle. Väittävät raukat etten pärjää elämässä ilman lääkkeitä ja ovat väärässä[/quote]

Laitat lapun kaulaan, jossa ilmoitat tahtosi; Ei apua minulle !

Kyllä hoitotahdossa tuon voi ilmaista.

Ja miksi haet lääkkeet, jos et niitä käytä ?

Vierailija
71/111 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo pakko hei... kirjoitti:

Eivät ole kuten ei muutkaan. En halua että minulle määrätään lääkkeitä mutta aina kun saan sairaskohtauksen kaupungilla joku soittaa lanssin ja joudun sairaalaan vaikka en halua sinne. Yleensä pääsen lähtemään kotiin yhtä reseptiä rikkaampana viimeksi kahta kun keksivät määrätä vielä masennuslääkkeetkin päälle. Väittävät raukat etten pärjää elämässä ilman lääkkeitä ja ovat väärässä

Laitat lapun kaulaan, jossa ilmoitat tahtosi; Ei apua minulle !

Kyllä hoitotahdossa tuon voi ilmaista.

Ja miksi haet lääkkeet, jos et niitä käytä ?

Eivät kuulemma voi minua sairaankuljetuksen toimesta jättää makaamaan kadulle. En hae lääkkeitä

Vierailija
72/111 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt ensin tupakoijat maksaisivat keuhkotautihoitonsa, alkoholia käyttävät maksahoitonsa, kakkostyypin diabeetikot kaikenlaiset liitännäissairautensa. Säästäisimme paljon enemmän. Ja ms-tautia ei ole voinut itse estää millään. SItäpaitsi jos ms-taudin lääkkeitä ei otettaisi, kustannukset olisivat vielä isommat, koska menettäisimme paljon työkykyisiä ihmisiä, joilla olisi vielä työpanosta annettavana, mutta jos ei, niin ei sitten.

Vierailija
73/111 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain syöpähoitojen aikana 6 napapiikkiä joiden kplhinta oli 1000 euroa. Tuosta jäi kelakorvauksen jälkeen maksettavaksi 4 euroa. Senkin maksoi toimeentulotuki! USAssa sama piikki maksaa 19000, eli tavallaan sain 120000 täysin ilmaiseksi. Kokonaisuudessaan hoitoni maksoivat yhteiskunnalle 30000 ja kaikki sairauskuluni maksoi toimeentulotuki, samoin kelataksit.

Ai että nautin kun mietin kuinka paljon olet saanut tehdä työtä jos ajatellaan että juuri sinun verosenteilläsi on minun hoidot maksettu! Kuinka monta kertaa olisit niilläkin rahoilla päässyt thaimaaseen?(tältä palstalta opittu aikaisemmasta syöpämollausketjusta),

Lällällää.

Vierailija
74/111 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mietin. Kyllä täällä kaikenlaisia joutuu hyysäämään. Itsellä on rahaa sen verran että on varaa maksaa lääkket itse jos sairastun

Vierailija
75/111 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinkahan monta tonnia sinä, ap, tulet vielä joskus tarvitsemaan yhteiskunnan apua? Tonneja? Kymppitonneja? Sata tonnia? Oletko muuten maksanut jo yhteiskunnan sinuun satsaamat rahat koulutuksen ja terveydenhoidon suhteen?

Jos sinulla on esim. akateeminen loppututkinto, velkasi yhteiskunnalle on luokkaa 100k€.

Vierailija
76/111 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun miehen colitis ulcerosalääkkeet maksaa saman verran.

Mä mussutan niitä aina salaa, kun tiedän, että olen löytänyt kaapista jotain tod arvokasta.

Vierailija
77/111 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MS tauti muuten puhkeaa usein piikin oton jälkeen. Tuleekohan kohta MS tauti piikki tilastoihin?

Minkä "piikin" jälkeen?

Vierailija
78/111 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

MS tauti muuten puhkeaa usein piikin oton jälkeen. Tuleekohan kohta MS tauti piikki tilastoihin?

Minkä "piikin" jälkeen?

Kirjoittaja tarkoittanee huumepiikkejä, jotka saavat hänet hourehtimaan typeryyksiä.

Vierailija
79/111 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa mietin. Kyllä täällä kaikenlaisia joutuu hyysäämään. Itsellä on rahaa sen verran että on varaa maksaa lääkket itse jos sairastun

Ja mistä ne ovat tulleet? Muiden työpanoksesta. Jos suomalaisten työntekijöiden, hyvä, jos taas osakkeiden, joiden perustana on afrikkalaiset pienet lapsi orjat, niin hmmm.

Vierailija
80/111 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en maksa mistään reseptilääkkeistä mitään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kuusi