Ms tautia sairastavan lääkkeet maksaa kelan jälkeen 1.50e /kk (onko tämä kielletty puheen aihe)
Ilman kela korvausta 1700e. Miksi nuo sairastajat eivät maksa itse lääkkeitään. En halua maksaa senttiäkään veroissa siitä että joku saa lääke kuluissa säästää tonneja.
Kommentit (111)
Se että yhteiskunta maksaa esim. MS-taudin lääkkeet, on kyllä ihan ok. Se että sinun ja minun rahoilla maksetaan päästään viallisten transsujen sukupuolen vaihtamiset edes takaisin ei todellakaan ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No voi että. Niin sen pitääkin olla. Omat epilepsialääkkeeni maksaisivat minulle 2,50 euroa korvauksen jälkeen, mutta ovatkin täysin ilmaisia, koska saan toimeentulotukea ja minulla on maksusitoumus apteekkiin. Harmittaako sekin?
Maksa itse pillerisi.
Ei, vaan tätä varten on hyvinvointiyhteiskunta. Minäkin olen maksanut veroja jo 30 vuotta ja maksan edelleen, sitä menee myös esim. kuntoutustuesta jolle jouduin jäämään, kuten meni palkastakin. Huomaat kyllä sitten kun itse sairastut.
Olen moni sairas ja en suostu käyttämään minulle määrättyjä lääkkeitä koska ilmankin pärjään.
No se on sinun valintasi. Minä en pärjää, eikä moni muu, joten lakkaa valittamasta.
Kyllä pärjäät. Uskot vaan lääkäreitä. Niin minullekin väittää lääkärit etten pärjää. En myöskään hyväksy että osa saa ilmaiseksi lääkkeensä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä ole typerämpää taas kuultu. Sen kuuluukin olla ilmaista. Vai haluatko Usan mallin missä ihmiset kuolee kun ei ole varaa rlintärkeisiin lääkkeisiin rsim. insuliiniin, koska se maksaa tuhansia dollareita ilman vakuutusta? Suomessakin se maksaisi noin 4000€ litra. Tiedätkö mitä insuliinin tekeminen maksaa lääkeyhtiölle? Se kustantaa euron per litra tehdä. Onneksi sentään valtio mahdollistaa tavalliselle ihmiselle elämän lääkeyhtiöiden psykopaatteja vastaan.
Siinä dokumentissa, jossa nainen joutui säännöstelemään insuliinia korkean hinnan vuoksi hänellä vieläpä oli vakuutus mutta huono ja hän kävi töissä!
Jos riisto verotuksen loppuminen vaati sen että mennään Amerikan malliin niin kyllä haluan sitä.
Etkä halua. Miten kauan aiot jatkaa provoiluasi?
Menes nyt ottamaan Ilmais lääkkeesi. Hus hus trolli
Olet hyvä esimerkki siitä mitä joskus käy jos ei ota Kelan korvaamia mielialalääkkeitä.
Silmätipat kirjoitti:
Vai maksaako 4,50€? Itse saan kela korvauksen silmätipoista 100% ja maksan oman osuuteni 4,50€. Saan eläkettä 1777€/kk.
Vai maksaako 45€/kk?
Jutussa sanotaan että pilleri maksaa 1,5€ ja niitä menee yksi päivässä..
Tiedä häntä, nykytoimittajilta ei vaadita kirjoitustaitoa, niin tuskin laskutaitokaan on tarpeellinen...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No voi että. Niin sen pitääkin olla. Omat epilepsialääkkeeni maksaisivat minulle 2,50 euroa korvauksen jälkeen, mutta ovatkin täysin ilmaisia, koska saan toimeentulotukea ja minulla on maksusitoumus apteekkiin. Harmittaako sekin?
Maksa itse pillerisi.
Ei, vaan tätä varten on hyvinvointiyhteiskunta. Minäkin olen maksanut veroja jo 30 vuotta ja maksan edelleen, sitä menee myös esim. kuntoutustuesta jolle jouduin jäämään, kuten meni palkastakin. Huomaat kyllä sitten kun itse sairastut.
Olen moni sairas ja en suostu käyttämään minulle määrättyjä lääkkeitä koska ilmankin pärjään.
No se on sinun valintasi. Minä en pärjää, eikä moni muu, joten lakkaa valittamasta.
Kyllä pärjäät. Uskot vaan lääkäreitä. Niin minullekin väittää lääkärit etten pärjää. En myöskään hyväksy että osa saa ilmaiseksi lääkkeensä.
Muuta jo sinne Amerikkaan. Noh? Miksi et mene jo? Ai niin, ethän sinä uskalla koska siellä pitää kaikki maksaa itse toisin kuin täällä Suomessa.
ap:n synnytykset, rakenneultrat, neuvolakäynnit, gynekologit, synnytykset, ilokaasut, puudutukset, keisarinleikkaukset, tikkaukset, lapsivesituutkimukset, hoitopäivät sairaalassa, Äitiyspakkaukset, lapsilisät , lasten koulut, yms yms maksaa miljoonia. Tuo mies sanoi ettei aio hankkia lapsia sairautensa takia. Hän tuo paljon säästöä yhteiskunnalle, ap tuo vain tappiota.
Vierailija kirjoitti:
Miksi nuo lääkkeet ovat niin kalliita ? Eikö lääkeyhtiöiden omistajien ahneudelle ole mitään rajaa ?
Suomessa yksi lapsi saa lääkettä joka maksaa hieman vajaat 40000 euroa annos.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrättekö kuinka kalliiksi noiden ennenaikaisesti työelämästä poistuvien lääkitseminen tulee.
Ymmärrätkö sinä kuinka kalliiksi heidän laitoshoitonsa tulee jos eivät saa lääkkeitään.
Maksatko mieluummin halvaantuneen henkilön laitoshoidon vuosikymmenien ajan, kuin lääkkeen jonka ansiosta hän pysyy työkykyisenä, tekee työtä ja maksaa veroja? Ihanko oikeasti kuvittelet että lääkitys on heidän kohdallaan se kallis meno?
Vierailija kirjoitti:
Miksi nuo lääkkeet ovat niin kalliita ? Eikö lääkeyhtiöiden omistajien ahneudelle ole mitään rajaa ?
Eipä ole ahneudella rajaa.
MS-tautiin käytettävät lääkkeet ovat aina kalliita, vaikka sama lääke muuhun tarkoitukseen käytettynä olisi halpaa.
Esim. vanha syöpälääke, joka on hyvin edullista syövän hoitoon käytettynä, maksaa MS-taudin hoitoon käytettynä ihan yhtä paljon kuin muutkin MS-lääkkeet.
Mä niin toivon että kaikki jenkkien yhteiskunnan ihannoijat pääsevät muuttamaan (pysyvästi) sinne.
Me muut saadaan rauhassa ylläpitää ja rakentaa pohjoismaista hyvinvointivaltiota.
Tämä sama ihminen on tehnyt näitä MS-tauti-aloituksia ennenkin. Ilmeisesti lähipiirissä on joku MS-tautia sairastava jota kadehtii ja katkerana kyttää.
Jos ihmisellä ei ole varaa maksaa hoitoa tai lääkkeitä hänen ei kuulu sitä saada.
Itse maksan muutaman euron kuukaudessa verenpainelääkkeistä, jotka ovat niin halpoja, että en saa Kela-korvausta. Hyvä niin.
Todellakin suon vaikeista sairauksista kärsiville vaikka ilmaisen sairaanhoidon ja lääkkeet. Harvinaiset syöpälääkkeetkin voivat olla niin kalliita, että kukaan tavallinen kansalainen ei niitä pysty ostamaan. Verot ovat aika kovat, mutta sivistysvaltiossa pelkkä raha ei ole ykkösasia.
Toivotaan, että aloittaja saa oikein pahan MS-taudin, niin ei tarvitse kadehtia muita sen jälkeen.
Osta rauhassa kelan korvaamat lääkkeesi.
Sinä ja vanhempasi ovat maksaneet veroja ja halunneet rakentaa turvallisen ja huolehtivan hyvinvointivaltion.
Muualta tuleville maksetaan ties mitä ja ihan aiheetta.
Sinä olet oikeutettu lääkkeisiisi.
Yhdyssanavirheet viittaavat huonosti kouluttautuneeseen henkilöön, joka voi olla jopa työtön ja katkera siitä, että ei saa tarpeeksi juopottelurahaa yhteiskunnalta, kun taas naapurin MS-tautia sairastava viettää makeaa elämää ilmaisin lääkkein. On se niin väärin...
Onko tullu mieleen et itse sairastus samaan tautiin?
Tai se YTHS:n lasku (jota ei edes lähetetä) kaikille korkeakouluopiskelijoille, vaikka heidän palvelujaan et edes käyttäisi. Sosialismia kohti, yhteisvastuun ja tasa-arvon kauniilla saatesanoilla.
Vierailija kirjoitti:
No ms-tauti ei ole edes omien valintojen syytä.
Eikä liioin glaukooma jota sairastan.
Silppu täällä taas kadehtii muiden sairauksia.