Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ms tautia sairastavan lääkkeet maksaa kelan jälkeen 1.50e /kk (onko tämä kielletty puheen aihe)

Vierailija
19.09.2021 |

Ilman kela korvausta 1700e. Miksi nuo sairastajat eivät maksa itse lääkkeitään. En halua maksaa senttiäkään veroissa siitä että joku saa lääke kuluissa säästää tonneja.

Kommentit (111)

Vierailija
101/111 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No worries, eiköhön kokoomus ja persut pistä ohmiset vielä maksamaan itse tuhansien eurojen lääkkeet. Niitten sanavarastoon kun kuuluu vain sana ahneus, ei ollenkaan esimerkiksi inhimillisyys.

Niin! Lääkekorvaukset pois ja rahat yksityisille terveysfirmoille , jotka on miehitetty puoluetovereilla!

Tarkoitatko Sote-uudistusta, jota on ajettu kuin käärmettä pyssyyn jo toistakymmentä vuotta?

Kun Sote-uudistusta alettiin ajamaan, samantien ilmestyi joka niemeen, notkoon ja saarelmaan attendoja ja espereitä.

Mistä ne tiesivät tänne tulla?

Haiskahtaa suuri puhallus.

Vierailija
102/111 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeesti joku on kateellinen jollekin MS-taudin lääkkeistä?? Ei h*lvetti. AP on varmaan mullekin kateellinen kun olen saanut syöpähoidot ja leikkauksen eikä tarvinnut itse maksaa niistä kuin murto-osa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/111 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittajasta taas näkee mitä tapahtuu kun kaksi vesipäätä tekee jälkikasvua jotka sitten istuvat nenä kiinni ruudussa koko päivän piinaten normaali ihmisiä näillä jutuilla mitkä kuuluisivat laitoksen ovien taa. 

Miksiköhän lobotomia kiellettiin heh. 

Vierailija
104/111 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeesti joku on kateellinen jollekin MS-taudin lääkkeistä?? Ei h*lvetti. AP on varmaan mullekin kateellinen kun olen saanut syöpähoidot ja leikkauksen eikä tarvinnut itse maksaa niistä kuin murto-osa. 

AP ei edes tajua, miten paljon terveyden- ja sairaanhoidosta koituu yhteiskunnalle kuluja. Ja tulee koitumaan hänekin osaltaan. Tuo uhoaminen, että maksaa itse tulee muuttumaan vikinäksi, että miksi omavastuu on niin iso ja miksi näitä lääkkeitä ei korvata kokonaan.

Jos joutuis maksamaan yhdenkin sairaalavuorokauden todelliset kustannukset, niin sitä kitinää ei jaksaisi kuunnella kukaan.

Vierailija
105/111 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No voi että. Niin sen pitääkin olla. Omat epilepsialääkkeeni maksaisivat minulle 2,50 euroa korvauksen jälkeen, mutta ovatkin täysin ilmaisia, koska saan toimeentulotukea ja minulla on maksusitoumus apteekkiin. Harmittaako sekin?

Maksa itse pillerisi.

Ei, vaan tätä varten on hyvinvointiyhteiskunta. Minäkin olen maksanut veroja jo 30 vuotta ja maksan edelleen, sitä menee myös esim. kuntoutustuesta jolle jouduin jäämään, kuten meni palkastakin. Huomaat kyllä sitten kun itse sairastut.

Olen moni sairas ja en suostu käyttämään minulle määrättyjä lääkkeitä koska ilmankin pärjään.

No se on sinun valintasi. Minä en pärjää, eikä moni muu, joten lakkaa valittamasta.

Kyllä pärjäät. Uskot vaan lääkäreitä. Niin minullekin väittää lääkärit etten pärjää. En myöskään hyväksy että osa saa ilmaiseksi lääkkeensä.

Miksi sä yleensä siellä lääkäreissä ravaat?

Vierailija
106/111 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap kuulostaa joltain teiniltä, ne eivät tunnu tajuan nykyään enää yhtään mitään ja jatkuva kysely päällä, miksi miksi kuin jotkut tarhaikäiset..luoja että on typerää porukkaa nykyään. miksi hyvinvointivaltio tuottaa vähäjärkistä sukupolvea? 

Vierailija
107/111 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ihmeessä googleta mitä syöpälääkkeet maksaa.

Vierailija
108/111 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa mietin. Kyllä täällä kaikenlaisia joutuu hyysäämään. Itsellä on rahaa sen verran että on varaa maksaa lääkket itse jos sairastun

Hyvä uhota, kun tällä ei ole mitään totuuspohjaa. Haluaisinpa nähdä kun maksaisit itse vaikka syöpähoitosi. Suomessa harvalla olisi varaa ihan omasta pussista kustantaa mitään isoja leikkauksia tai pitkäaikaisia hoitoja.

Ja ei, hyvillä elintavoilla ei voi täysin ehkäistä vakavia sairauksia, joskin sairastumisen riskiä voi pienentää.

Vierailija
109/111 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset, oletteko uusia internetin maailmaan vai muuten vaan tyhmiä? Miksi ruokitte selvää trollia? 

Vierailija
110/111 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin siis kaikilla Kela-korvauksen piiriin kuuluvilla on sama oikeus. Reseptilääkkeet voivat maksaa kalenterivuoden aikana (vuonna 2021) maksimissaan 579,78 € yhteensä. Tämän rajan ylityttyä reseptilääkkeistä jää tuo muutaman euron omavastuu maksettavaksi kalenterivuoden loppuun saakka. Googlatkaa ”lääkekulujen maksukatto”.

Vierailija
111/111 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ap kuulostaa joltain teiniltä, ne eivät tunnu tajuan nykyään enää yhtään mitään ja jatkuva kysely päällä, miksi miksi kuin jotkut tarhaikäiset..luoja että on typerää porukkaa nykyään. miksi hyvinvointivaltio tuottaa vähäjärkistä sukupolvea? 

Valitettavasti luulen, että tämäkin teini puskee jo kohti keski-ikää eli ikä alkaa vähintään kolmosella, jos ei nelosella. Suomeen on kasvamassa itsekkäiden sukupolvi, jonka pitäisi hoitaa tulevaisuudessa edellisen sukupolven eläkkeet ja seuraavan sukupolven koulutus. Mahdoton yhtälö.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän yksi