Ms tautia sairastavan lääkkeet maksaa kelan jälkeen 1.50e /kk (onko tämä kielletty puheen aihe)
Ilman kela korvausta 1700e. Miksi nuo sairastajat eivät maksa itse lääkkeitään. En halua maksaa senttiäkään veroissa siitä että joku saa lääke kuluissa säästää tonneja.
Kommentit (111)
Vierailija kirjoitti:
Mun mielenterveyslääkkeet maksaa vuodessa yli kymppitonnin. Itse maksan kustakin 4,5e/3kk :)
Maksan silmätipoista 4,50€/3kk. Nyt omavastuu 4,50€.
Saan Kela-korvauksen 100%:sti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse maksan mieluusti veroja, että sivistysvaltiossa on mahdollisuus säilyttää ihmisarvoinen elämä, jos sairastun.
Miksi muiden pitää maksaa lääkkeesi. Mikset maksaisi niitä itse.
Onko termi "YHTEISkunta" tuttu?
Ymmärrättekö kuinka kalliiksi noiden ennenaikaisesti työelämästä poistuvien lääkitseminen tulee.
No voi että. Niin sen pitääkin olla. Omat epilepsialääkkeeni maksaisivat minulle 2,50 euroa korvauksen jälkeen, mutta ovatkin täysin ilmaisia, koska saan toimeentulotukea ja minulla on maksusitoumus apteekkiin. Harmittaako sekin?
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrättekö kuinka kalliiksi noiden ennenaikaisesti työelämästä poistuvien lääkitseminen tulee.
Ymmärrätkö, että tässä maailmassa on jotain tärkeämpääkin kuin raha?
Silmätipat kirjoitti:
Vai maksaako 4,50€? Itse saan kela korvauksen silmätipoista 100% ja maksan oman osuuteni 4,50€. Saan eläkettä 1777€/kk.
Niin 3 kuukauden annos 3x1,5=4,5
Vierailija kirjoitti:
No voi että. Niin sen pitääkin olla. Omat epilepsialääkkeeni maksaisivat minulle 2,50 euroa korvauksen jälkeen, mutta ovatkin täysin ilmaisia, koska saan toimeentulotukea ja minulla on maksusitoumus apteekkiin. Harmittaako sekin?
Maksa itse pillerisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrätkö, että tässä maailmassa on jotain tärkeämpääkin kuin raha?
Minulle ei mikään merkitse mitään paitsi raha.
Miksi nuo lääkkeet ovat niin kalliita ? Eikö lääkeyhtiöiden omistajien ahneudelle ole mitään rajaa ?
Vierailija kirjoitti:
Miksi nuo lääkkeet ovat niin kalliita ? Eikö lääkeyhtiöiden omistajien ahneudelle ole mitään rajaa ?
Koska niiden kuuluu olla kalliita jotta lääketehtaat saa niistä kunnon korvauksen.
Oliko AP:lla parikymppisenä sen verran säästössä, että 1700 euroa kuussa lääkkeisiin onnistuisi lopun elämää osa-aikaeläkkeellä?
Ai niin, Porvoossa kaikilla on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maksa itse pillerisi.
Ei, vaan tätä varten on hyvinvointiyhteiskunta. Minäkin olen maksanut veroja jo 30 vuotta ja maksan edelleen, sitä menee myös esim. kuntoutustuesta jolle jouduin jäämään, kuten meni palkastakin. Huomaat kyllä sitten kun itse sairastut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse maksan mieluusti veroja, että sivistysvaltiossa on mahdollisuus säilyttää ihmisarvoinen elämä, jos sairastun.
Miksi muiden pitää maksaa lääkkeesi. Mikset maksaisi niitä itse.
Miksi sinä käytät verovaroin tuettuja palveluita? Miksi et maksa niitä kokonaan itse?
Mun lääke maksaa noin 700€/lääke (1 piikki per kuukausi). Maksan itse siitä 330€, mutta lääkekatto tulee täyteen kahdessa kuukaudessa. Sen jälkeen maksan 2,50€/kk. Mun lääkitseminen maksaa valtiolle noin 8000€ vuodessa, mutta sen avulla pystyn tekemään töitä.
Tosin olen matalapalkkaisella alalla, ja maksan veroja vain puolet tuosta. Eli en omilla veroillani kata edes lääkkeitäni, saati mitään muuta.
Niin tai näin, kalliimmaksi tulisi jos kolmekymppisenä jäisin sairaseläkkeelle loppuelämäkseni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maksa itse pillerisi.
Ei, vaan tätä varten on hyvinvointiyhteiskunta. Minäkin olen maksanut veroja jo 30 vuotta ja maksan edelleen, sitä menee myös esim. kuntoutustuesta jolle jouduin jäämään, kuten meni palkastakin. Huomaat kyllä sitten kun itse sairastut.
Olen moni sairas ja en suostu käyttämään minulle määrättyjä lääkkeitä koska ilmankin pärjään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä ole typerämpää taas kuultu. Sen kuuluukin olla ilmaista. Vai haluatko Usan mallin missä ihmiset kuolee kun ei ole varaa rlintärkeisiin lääkkeisiin rsim. insuliiniin, koska se maksaa tuhansia dollareita ilman vakuutusta? Suomessakin se maksaisi noin 4000€ litra. Tiedätkö mitä insuliinin tekeminen maksaa lääkeyhtiölle? Se kustantaa euron per litra tehdä. Onneksi sentään valtio mahdollistaa tavalliselle ihmiselle elämän lääkeyhtiöiden psykopaatteja vastaan.
Siinä dokumentissa, jossa nainen joutui säännöstelemään insuliinia korkean hinnan vuoksi hänellä vieläpä oli vakuutus mutta huono ja hän kävi töissä!
Jos riisto verotuksen loppuminen vaati sen että mennään Amerikan malliin niin kyllä haluan sitä.
Etkä halua. Miten kauan aiot jatkaa provoiluasi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maksa itse pillerisi.
Olen moni sairas ja en suostu käyttämään minulle määrättyjä lääkkeitä koska ilmankin pärjään.
No se on sinun valintasi. Minä en pärjää, eikä moni muu, joten lakkaa valittamasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä ole typerämpää taas kuultu. Sen kuuluukin olla ilmaista. Vai haluatko Usan mallin missä ihmiset kuolee kun ei ole varaa rlintärkeisiin lääkkeisiin rsim. insuliiniin, koska se maksaa tuhansia dollareita ilman vakuutusta? Suomessakin se maksaisi noin 4000€ litra. Tiedätkö mitä insuliinin tekeminen maksaa lääkeyhtiölle? Se kustantaa euron per litra tehdä. Onneksi sentään valtio mahdollistaa tavalliselle ihmiselle elämän lääkeyhtiöiden psykopaatteja vastaan.
Siinä dokumentissa, jossa nainen joutui säännöstelemään insuliinia korkean hinnan vuoksi hänellä vieläpä oli vakuutus mutta huono ja hän kävi töissä!
Jos riisto verotuksen loppuminen vaati sen että mennään Amerikan malliin niin kyllä haluan sitä.
Etkä halua. Miten kauan aiot jatkaa provoiluasi?
Menes nyt ottamaan Ilmais lääkkeesi. Hus hus trolli
MS tauti muuten puhkeaa usein piikin oton jälkeen. Tuleekohan kohta MS tauti piikki tilastoihin?
Itse perusterveenä ja kahden perusterveen lapsen äitinä heittäisin vastakysymyksen, että miksi muut eli yhteiskunta ei maksaisi niitä lääkkeitä? Yhteiskunnan etu on se, että mahdollisimman moni pystyy perussairaudestaan huolimatta työkykyisenä, ja toisaalta koko yhteiskunnan idea on se, että pyritään lisäämään kollektiivisesti hyvinvointia ja tukemaan toinen toisiamme. Jos olisimme kaikki vain oman onnemme nojassa, ei mitään järjestäytynyttä yhteiskuntaa edes tarvittaisi, kun jokainen voisi huolehtia itsestään eikä tarvitsisi välittää muista.