Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ms tautia sairastavan lääkkeet maksaa kelan jälkeen 1.50e /kk (onko tämä kielletty puheen aihe)

Vierailija
19.09.2021 |

Ilman kela korvausta 1700e. Miksi nuo sairastajat eivät maksa itse lääkkeitään. En halua maksaa senttiäkään veroissa siitä että joku saa lääke kuluissa säästää tonneja.

Kommentit (111)

Vierailija
1/111 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse maksan mieluusti veroja, että sivistysvaltiossa on mahdollisuus säilyttää ihmisarvoinen elämä, jos sairastun.

Vierailija
2/111 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinäkin saat lääkkeet tuohon hintaan jos sairastut noin vakavasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/111 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse maksan mieluusti veroja, että sivistysvaltiossa on mahdollisuus säilyttää ihmisarvoinen elämä, jos sairastun.

Miksi muiden pitää maksaa lääkkeesi. Mikset maksaisi niitä itse.

Vierailija
4/111 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko siis kateellinen Ms-tautia sairastaville? Itse kyllä mielummin olisin terve ilman mitään tukia. Kaikki asiat elämässä eivät ole omia valintoja.

Vierailija
5/111 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkia hulluja täälläkin liikkuu. Jopa kateellisia vakavasti sairaille!

Vierailija
6/111 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai maksaako 4,50€? Itse saan kela korvauksen silmätipoista 100% ja maksan oman osuuteni 4,50€. Saan eläkettä 1777€/kk.

Vierailija
7/111 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap voi muuttaa Amerikkaan, jossa jokainen maksaa kaikki omat lääkkeensä, lääkärikulunsa yms. ihan itse.

Vierailija
8/111 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas tämä sama provoilija, antakaa sen olla. Turha ihmispolo.

Vierailija
9/111 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole typerämpää taas kuultu. Sen kuuluukin olla ilmaista. Vai haluatko Usan mallin missä ihmiset kuolee kun ei ole varaa rlintärkeisiin lääkkeisiin rsim. insuliiniin, koska se maksaa tuhansia dollareita ilman vakuutusta? Suomessakin se maksaisi noin 4000€ litra. Tiedätkö mitä insuliinin tekeminen maksaa lääkeyhtiölle? Se kustantaa euron per litra tehdä. Onneksi sentään valtio mahdollistaa tavalliselle ihmiselle elämän lääkeyhtiöiden psykopaatteja vastaan.

Vierailija
10/111 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n ääni muuttuu kellossa samalla sekunnilla kun hän sairastuu itse. Sen jälkeen yhteiskunnan tulee tietenkin paitsi korvata kaikki hänen lääkekulunsa, myös itse asiassa maksaa hänelle yleistä korvausta kivusta ja särystä. Koska MINÄ.

Vierailija
11/111 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se haluaa vain huomioo ja kommentteja. Näihin kannata lähtee.

Vierailija
12/111 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielenterveyslääkkeet maksaa vuodessa yli kymppitonnin. Itse maksan kustakin 4,5e/3kk :)

Vierailija
13/111 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa provo

Vierailija
14/111 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on lääkäri määrännyt nipun lääkkeitä mutta taidanpa lopettaa niiden käytön.

Vierailija
15/111 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ms-tauti ei ole edes omien valintojen syytä.

Vierailija
16/111 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ms-tauti ei ole edes omien valintojen syytä.

No sittenhän hänen ei tarvitse maksaa lääkkeitään kuin murto osa itse. Eiku

Vierailija
17/111 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä ole typerämpää taas kuultu. Sen kuuluukin olla ilmaista. Vai haluatko Usan mallin missä ihmiset kuolee kun ei ole varaa rlintärkeisiin lääkkeisiin rsim. insuliiniin, koska se maksaa tuhansia dollareita ilman vakuutusta? Suomessakin se maksaisi noin 4000€ litra. Tiedätkö mitä insuliinin tekeminen maksaa lääkeyhtiölle? Se kustantaa euron per litra tehdä. Onneksi sentään valtio mahdollistaa tavalliselle ihmiselle elämän lääkeyhtiöiden psykopaatteja vastaan.

Siinä dokumentissa, jossa nainen joutui säännöstelemään insuliinia korkean hinnan vuoksi hänellä vieläpä oli vakuutus mutta huono ja hän kävi töissä!

Vierailija
18/111 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap:n ääni muuttuu kellossa samalla sekunnilla kun hän sairastuu itse. Sen jälkeen yhteiskunnan tulee tietenkin paitsi korvata kaikki hänen lääkekulunsa, myös itse asiassa maksaa hänelle yleistä korvausta kivusta ja särystä. Koska MINÄ.

Myös työttömiä haukkuvan ääni muuttuu kellossa, kun joutuu itse työttömäksi.

Vierailija
19/111 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvasin jonkun jupisevan täällä asiasta. Otsikko on harhaanjohtava. Tekstistä selviää: "MS -lääkkeeni maksavat kuukaudessa 1700 euroa, 60 euroa kappale ja nappi päivässä menee. Minä maksan siitä pilleristä 1,50 euroa." Eli se 1,50 menee joka päivä lääkkeisiin, noin 45 euroa kuussa. Onhan se toki vähän verrattuna 1700 euroon.

Jutusta selviää muutenkin, jos lukee muutakin kuin otsikon, että sairastunut ei ole pelännyt kovaa työtä ja teki töitä siihen asti, kunnes kaatui päivystykseen lattialle. Vielä senkin jälkeen hän on työskennellyt vuosien ajan aina vointinsa salliessa.

Hyvinvointivaltio tarkoittaa sitä, ettei kukaan joudu sairastuessaan kadulle tai sukulaisten nurkkiin. Joskus näkee netissä köyhissä maissa kuvattuja videoita, joissa ohikulkija kuvaa kuinka vakavasti sairas on jätetty kadulle tekemään yksin kuolemaa, ja sitten se ohikulkijakin vain jatkaa matkaansa.

Vierailija
20/111 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä dokumentissa, jossa nainen joutui säännöstelemään insuliinia korkean hinnan vuoksi hänellä vieläpä oli vakuutus mutta huono ja hän kävi töissä!

Jos riisto verotuksen loppuminen vaati sen että mennään Amerikan malliin niin kyllä haluan sitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan seitsemän