Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Huudettiinko sinulle lapsena?

Vierailija
18.09.2021 |

Minulle huudettiin ja nyt aikuisena huomaan, että minulla on hirveästi vaikeuksia negatiivisten tunteiden kanssa. Jos minua itketti, niin huudettiin tai vastaavaati palkittiin jos olin itkemättä. Oliko tämä lapsuudessasi normaalia?

Kommentit (103)

Vierailija
101/103 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huutakaa töissä.

Lentää vaan pihalle töistä, jos alkaa huutaa.

Metsään kannattaa ennemmin huutaa, sillä se voi parantaa omaa fiilistä. Huutaminen on terveellistä, mutta sitä huutoa ei kannata kohdistaa kehenkään, sillä siten asiat vaan ajautuu pahemmalle raiteelle.

Vierailija
102/103 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapsuudenkodissa isä huusi, ja minäkin helposti hermostun ja huudan, jos asiat eivät suju aikataulussa, ollaan myöhässä tai läksyjen tekeminen ei kiinnosta, tai jos koululainen alkaa temppuilemaan esim. Iltatoimien kanssa. Venyttää iltapalaa ja peseytymistä ja valvoo tunnilla yli nukkumaanmenoajan. Myönnän, minulla ei ole muita keinoja kuin huutaminen noissa tilanteissa. Huutaminen alkaa, kun neuvottelutaidot päättyvät.

Olen huomannut, että myös mieheni sisko huutaa. Heidänkin lapsuudenperheessä isä oli helposti hermostuvaa ja despotoivaa tyyppiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/103 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On huudettu ja pieksetty. Myös koulussa opettajat huusivat tasapuolisesti koko luokalle. Ei harvinaista ollut korvasta luokasta ulos retuuttaminenkaan, toki ei minua kun olin ns. kympin tyttö.