Miten ihmeessä 30neliöisen yksiöni sähkö on 70€/kk?
Tätä ennen asuin kaksi kertaa isommassa kolmiossa, jossa oli pyykkikone, tiskikone, kaksi tietokonetta jne. Nykyisessä kämpässäni ei ole mitään edellisistä! Televisio löytyy. Sähkölasku (helen) tulee joka toinen kuukausi ja laskuttavat 140€, miten helvetissä? Vanhassa asunnossani sähkö tuli heleniltä ja lasku oli aina 78€ kahdelta kuulta.
Kommentit (100)
[quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 21:51"][quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 21:40"]Liesituuletin löytyy ja sen saa nolla-asentoon. Tänne muuttaessani täällä oli vielä vanhan asukkaan sähköt päällä. Tein sitten oman sähkösopimuksen ja oletan, että siinä samassa vanhan asukkaan sähkö katkaistiin. Vai?? Ap
[/quote]Kysyn vielä uudestaan: veloitetaanko sulta kulutuksen mukaan vai arviona? Paljonko kWh oli mennyt?
[/quote] Kulutuksen mukaan. Anteeksi, kun kesti vastata. Etsin sähkölaskuani. Tämän mukaan viimeisen kahden kuukauden toteutunut käyttö on 803 kWh, mitä tarkoittaa? Ap
Väännä ne kasvatuslamput pienemmälle. Ei marihuanakasvit noin paljoa valoa tarvitse.
Onko tullut väärä lasku? Mulle tapahtui noin kerran vesilaskun kanssa... Selvisi että olin saanut jonkun toisen ison vesilaskun. Otapas yhteyttä asiakaspalveluun.
Ilmoita myös isännöitsijälle ja huoltoyhtiöön. Jos asut vuokralla, asia kuuluu vyös vuokranantajalle (siis jos on taloyhtiön moka). Helen tarkistakoon että mittari toimii kuten pitää. Minulla kävi kerran niin, että maksoin edellisen asukkaan tasausta hiton paljon kun tämä ei ollut katkaissut omaa sopimustaan (vaikka tein oman). Tasaus luetaan vain jos päättää sopimuksen, muuten standardiaikaan. Tämä oli siis 90-luvulla talossa jossa ei ollut etäluettavaa mittaria, mutta ongelman ei pitäisi koskea noin uutta taloa. Sähköyhtiön (Helen) moka kuitenkin etupäässä. Veikkaan väärää kytkentää, vai kuuluuko asuntoosi jokin ulkoinen sähköpistoke, esim. varastossa tai rappukäytävässä, josta joku toinen voisi käyttää sitä? Autopaikan sähkön pitäisi kai normaalisti kuulua paikan vuokraan.
Ei tuo kulutus ole millään mahdollinen tuon kokoisessa asunnossa. Eikä sulla ole saunaa? Montako kertaa viikossa käytät astianpesukonetta ja pyykinpesukonetta? Käytkö töissä vai oletko kotona kaikki päivät? Millainen tietokone? Ei sähköpattereita?
Toihan on kahden kuukauden kulutus, siis toi 803 kilovattia? Ymmärrettävissä, juuri ja juuri. Voi siis olla jotain satkun/2 kk. Mut että 140/2kk on liikaa. Onks siinä mitään muuta veloitettavaa, avausmaksua tai jotain? Etä-mittaria???
Koneellinen ilmanvaihto ja kärähtänyt vastus? Nimim. ilmanvaihtolaite kuin kiuas
Älä nyt mulla oli 30 neliöinen edellinen yksiö joka oli nii helvetin kylmä kämppä että piti pitää omaa 1200w siirrettävää lisäpatteria siellä. Sisällä oli ilman sitä patteria lämmintä joku 14 astetta :D. Sama melkee ku olis raahannu sen sängyn takapihalle ja sähkölaskua pajahti yli 100 e kuukaudelle
Nyt kun kirjauduin tuonne sävel plussaan, niin tämä osoitteeni näkyy siellä tuplana. Siitä sivusta siis kun avaa auki ne paikkatiedot, niin muutoin vanhat asunnot on ok, mutta tämä nykyinen on siellä kaksi kertaa. Sama paikkatunniste kyllä. Maksanko tuplasähköä?! Mitä ihmettä? Ap
Meillä 55 neliön kaksio (2hlö) ja telkkarit yms sähkölaitteet jatkuvassa käytössä niin sähkölasku on 35e/3kk !! Kuulostaa nuo teidän summat kyllä aika hurjilta..
[quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 22:04"]Ei tuo kulutus ole millään mahdollinen tuon kokoisessa asunnossa. Eikä sulla ole saunaa? Montako kertaa viikossa käytät astianpesukonetta ja pyykinpesukonetta? Käytkö töissä vai oletko kotona kaikki päivät? Millainen tietokone? Ei sähköpattereita?
[/quote] ääh, lukisit aloitusviestini :/ Ei saunaa, ei tietokonetta, ei pesukoneitakaan. Olen töissä klo 8-16. Ei sähköpattereita. Ap
Eli onko mahdollista, että maksan jotain vanhan asukkaan sähköä? Ap
Siltä näyttää. On mahdollista, että eivät ole poistaneet edellisen asukkaan sopimusta, mikä olisi pitänyt toki tehdä kun sinä teit oman. Yhtiön virhe (ei pelkästään edellisen asukkaan).
Helenillä ei suoraan nähdä, mikä laite sulla on energiasyöppö. Sieltä voi lainata kulutusmittareita, jos osaisit epäillä jotain tiettyä laitetta niin mittarilla vois testata.
Katso sävel+-palvelusta sun kulutus tai soita huomenna aspaan. Jotain tuossa on kyl pielessä :)
T. Heleniläinen
Oi heleniläinen! Onko tuo mahdollista, että maksan vanhan asukkaan sähköä? Hän ei ollut keskeyttänyt sähköään, vaikka asunto oli tyhjillään kuukauden (ylikin). Täällä oli sähköt kun muutin, tein oman sopimuksen heti. Oletin, että vanhan asukkaan sähkö katkeaa automaattisesti. Eikö sittenkään? Saanko minä takaisin kaiken ylimääräisen rahan, mitä olen maksanut? Ketuttaa :( ap
[quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 21:40"]Liesituuletin löytyy ja sen saa nolla-asentoon. Tänne muuttaessani täällä oli vielä vanhan asukkaan sähköt päällä. Tein sitten oman sähkösopimuksen ja oletan, että siinä samassa vanhan asukkaan sähkö katkaistiin. Vai?? Ap
[/quote]Kysyn vielä uudestaan: veloitetaanko sulta kulutuksen mukaan vai arviona? Paljonko kWh oli mennyt?