Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten ihmeessä 30neliöisen yksiöni sähkö on 70€/kk?

Vierailija
02.11.2014 |

Tätä ennen asuin kaksi kertaa isommassa kolmiossa, jossa oli pyykkikone, tiskikone, kaksi tietokonetta jne. Nykyisessä kämpässäni ei ole mitään edellisistä! Televisio löytyy. Sähkölasku (helen) tulee joka toinen kuukausi ja laskuttavat 140€, miten helvetissä? Vanhassa asunnossani sähkö tuli heleniltä ja lasku oli aina 78€ kahdelta kuulta.

Kommentit (100)

Vierailija
21/100 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä asuin kerran rivarikaksiossa jossa tuli ihan älytön sähkölasku. Syy oli yksinkertaisesti se että talo oli rakennettu päin persettä. Jälkeen päin kuulin että jostain kohti oli puuttunut eristeitä ulkoseinistä. Onneksi löysin pian uuden asunnon.

Vierailija
22/100 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lattialämmityskään mahdottomia vie. Mulla 54m2 kaksio, ei saunaa. Kylppärin lattialämmitys on koko ajan päällä, kesät talvet. Normaalit kodinkoneet (jääjaappipakastin, tv, tietokone, pyykkikone, astianpesukone yms) ja sähkölasku 25e/kk, laskutus 2kk välein.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/100 |
03.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 20:12"]

Lattialämmitys kylpyhuoneessa? Katkaisijasta päälle? Sain kolmion sähkölaskuja asuessani yksiössä. Laskut putosivat huomattavasti pienemmiksi, kun lopetin lattialämmityksen käytön.

Asun nyt kaksiossa ja sähkölasku on noin 25 euroa kuukaudessa.

Vanhat sähkölaitteet tuhlaavat todella paljon sähköä. Esim. jääkaappi tai pakastin.

[/quote]

Jos kyseessä ei ole itse asennettu lattialämmitys, niin sen pitäisi mennä taloyhtiön piikkiin. Lämmityskulut maksetaan yhtiövastikkeessa, käyttösähkö maksetaan itse. Vanhemmillani on uusi osake, jossa on sähköinen lattialämmitys jota saa ihan itse normaalisti säädettyä. Silti sen sähköt menee taloyhtiön piikkiin, eivätkä maksa itse sitä sähkölaskussaan. 

Vierailija
24/100 |
03.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.11.2014 klo 10:25"]

Jos kyseessä ei ole itse asennettu lattialämmitys, niin sen pitäisi mennä taloyhtiön piikkiin. Lämmityskulut maksetaan yhtiövastikkeessa, käyttösähkö maksetaan itse. Vanhemmillani on uusi osake, jossa on sähköinen lattialämmitys jota saa ihan itse normaalisti säädettyä. Silti sen sähköt menee taloyhtiön piikkiin, eivätkä maksa itse sitä sähkölaskussaan. 

[/quote]

Paskapuhetta.

Vierailija
25/100 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku virhe, rikki oleva mittari, super kallis sähköyhtiö...???

Meillä 120m2 omakotitalo. Kaukolämpö. Eteisessä, kylppärissä ja kahdessa wc:saa lattialämmitys. Sauna ja kuivausrumpu. Sähkölasku sähkönsiirto mukaan luettuna n 600€/vuosi.

Vierailija
26/100 |
03.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.11.2014 klo 10:32"]

[/quote]

Paskapuhetta.

[/quote]

Vitut ole, kun kylmää faktaa. Sen sijaan, että provoat täällä tietämättömyyttäsi, voisit mieluummin ottaa asioista selvää. Kiinteät rakenteet kuuluu taloyhtiölle. 

Vierailija
27/100 |
03.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla 60neliön kaksio ja sähkölasku fortumilta 17-25e/kk

Vierailija
28/100 |
03.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko asunnossasi huoneistokohtainen ilmanvaihto? Meillä tuli eräässä asunnossa aivan sikasuuret sähkölaskut ja lopulta syyksi selvisi ilmanvaihtokoneessa oleva ns. jälkilämmitys. Kun kytkettiin pois niin johan sähkölaskut pienenivät.

Vierailija
29/100 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota sähkönkäytön seuranta käyttöön tuon edellisen ohjeen mukaan.

Irrota kaikki sähkölaitteet tunnin ajaksi (aloita tasatunnilta) ja katso mitä sähkönkulutus tuolta ajalta on. Jos edelleen näkyy kulutusta niin tiedät että sähköä kuluttaa joku laite, joka ei ole kytkettynä pistorasiaan. Siinä tapauksessa tee sama uudelleen niin, että kytket sähkötaulusta pääkytkimellä sähköt pois. Jos edelleen näkyy sähkönkulutusta niin silloin maksat jonkun toisen ihmisen sähkölaskua.

Vierailija
30/100 |
03.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 20:12"]

Lattialämmitys kylpyhuoneessa? Katkaisijasta päälle? Sain kolmion sähkölaskuja asuessani yksiössä. Laskut putosivat huomattavasti pienemmiksi, kun lopetin lattialämmityksen käytön.

Asun nyt kaksiossa ja sähkölasku on noin 25 euroa kuukaudessa.

Vanhat sähkölaitteet tuhlaavat todella paljon sähköä. Esim. jääkaappi tai pakastin.

[/quote]

[/quote]

Kuka maksaa taloyhtiön laskut? Helinäkeiju?

Vierailija
31/100 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisen ihmisen sähkölaskua, miten se on mahdollista? :o ap

Vierailija
32/100 |
03.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli aina sähkölaskut ihan törkeästi yläkanttiin ja tasausmaksuista ei saatu takaisin yhtään mitään ennen kuin saatiin asuntokohtainen oma mittari kerrostaloon. Sen jälkeen kun tuli oma mittari niin laskut tippui puoleen.

Vierailija
33/100 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 21:21"]

Toisen ihmisen sähkölaskua, miten se on mahdollista? :o ap

[/quote]

Kytkentävirheet on täysin mahdollisia. Mutta miten se liesituuletin, onko sellaista, ja onko sellainen, missä ei ole nolla-asentoa ollenkaan? 

Vierailija
34/100 |
03.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo reilu 800kWh/2kk ei kyllä mitenkään voi pitää paikkaansa tuon kokoisessa asunnossa.

Meillä kerrostalokolmio ja kulutus 3kk:ssa on n. 700-800kWh.

Astianpesukone ja pyykkinkone päivittäin käytössä, saunaa lämmitetään pari kertaa kk, 3 televisiota kaikki illat päällä. Läppäri aamusta iltaan käytössä. Ja uuni/liesi päivittäisessä käytössä. Jääkaappipakastinkin yli 10 vuotta vanha.

Vierailija
35/100 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapuri käyttää sun sähköä?

Vierailija
36/100 |
03.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on sähkönsiirtoyhtiösi? Jos kallis sähkönsiirto tulee samalla laskulla, nostaa se tietenkin kokonaissummaa.

Vierailija
37/100 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En noin uusi asunto noin paljoa sähköä käytä, soita sähköyhtiöön ja selvitä asia. Nyt maksat ainakin turhasta.

Vierailija
38/100 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liesituuletin löytyy ja sen saa nolla-asentoon. Tänne muuttaessani täällä oli vielä vanhan asukkaan sähköt päällä. Tein sitten oman sähkösopimuksen ja oletan, että siinä samassa vanhan asukkaan sähkö katkaistiin. Vai?? Ap

Vierailija
39/100 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun pakastin on sillä superteholla, en tiedä miksi sitä kutsutaan, mutta se napiska painetaan alas kun pakastetaan isompi satsi kerralla.

Vierailija
40/100 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 95 neliön kerrostaloasunto, 5 henkeä, valoja päällä koko ajan, ruoka tehdään päivittäin, tiskikone ja pesukone pyörii 1-2 x päivässä, tietokone ja tabletti latauksessa, tv päällä koko ajan jne. Ja samanlainen lasku kuin sulla! Joku virhe sun laskussa kyllä on - soita sähköyhtiöön!