Missä työssä tienaa muka 3000€/kk ilman korkeakoulutusta?
Täällä oli vastikään keskustelu, jossa kysyttiin nettopalkkaa ja asumiskuluja kuukaudessa. Käytännössä juuri kukaan ei omien sanojensa mukaan tienannut nettona alle 2000 euroa kuussa ja suurin osa palkoista oli välille 2200-2600€/kk nettona. Tarkoittaa siis kolmen tonnin bruttopalkkaa kuukaudessa.
Silti suurin osa työntekijöistä ei ole käynyt korkeakouluja tai ei tee esim vuorotyötä. Silti kaikki tuntuu tienaavan ainakin tuon kolme tonnia kuussa. Mitä oikein teette työksenne, kun tienaatte noin hyvin? Minä en tiedä ketään korkeakoulua käymätöntä ja vuorotyötä tekemätöntä tyyppiä, joka tienaisi kolme tonnia kuukaudessa. Silti tällaisia ihmisiä on työvoimasta työpaikoilla suurin osa.
Kommentit (208)
Palopelastaja saattaisi päästä noihin palkkoihin. Koulutus pelastusopistossa olisiko noin vuoden verran?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Reilusti ylitöitä tekemällä pääsen kolmen tonnin nettoon lähihoitajana. Tarkoittaa siis tosiaan ylitöitä ja pyhisin töiden tekemistä. Viime vuonna mun bruttotulot oli n.39 000€. Jos en olisi tehnyt ollenkaan ylitöitä, niin vuosiansio kolmivuorotyössä olisi ollut n.29 000€. Ihan turha olla kateellinen mun tuloista. Pari viime vuotta olen tehnyt siihen tahtiin töitä, että nyt alkaa olla voimat loppu ja pakko himmata. Tällekin vuodelle tulee vielä isommat tulot, mutta loppuvuoden ajattelin ottaa rauhallisemmin ja tehdä vain normaalin tuntimäärän.
Ja lähihoitajat valittaa, että tienaavat muka surkeasti. Itse teen kolmivuoroa teklologiateollisuuden tessillä ja bruttona menee kuussa juuri ja juuri yli parin tonnin ja vuosipalkka on noin 25 000 euroa.
Haistakaa pitkä ja haiseva vtittu niiden palkkauikutuksienne kanssa.Et sitten osannut lukea. Mähän kirjoitin, että turha kadehtia koska kyse ylitöistä. Pari vuotta paljon ylitöitä niin kyllä siinä on aika loppu. Ihan turhaan kiukuttelet ja olet kateellinen siitä, että toinen on vetänyt itsensä piippuun raskaassa työssä.
Kirjoitin myös hyvin selkeästi, että mikä on normaali vuosiansio. Se on 10 000€ vähemmän kuin mitä mä viime vuonna tienasin.
Ymmärsin erittäin hyvin ja osaan laskea, että 29 000 euroa on monta tonnia enemmän vuodessa kuin tuo edellä mainittu omani 25 000 euroa. Ja kiveen kirjoitan, että minä oppisin lähihoitajan työt halutessani, mutta harvasta lähihoitaja-sisarhentovalkoisesta olisi minun työhöni. 29 000 euroa vuodessa tienaava lähihoitaja, joka ei tee ylitöitä, ei todellakaan ole palkkakuopassa.
Vierailija kirjoitti:
Lähihoitajana ma-pe 7:30-15:30. Palkka 3250€/kk.
Miten helvetissä? T sairaanhoitaja jonka palkka 2400 ja pari kymppiä päälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten helvetissä? T sairaanhoitaja jonka palkka 2400 ja pari kymppiä päälle.
Velipojan perheyrityksessä hoivakodissa.
kolmas palkkaluokka Paloittelija teurastamolla, ei vaadi koulutusta.
Raskaan työn lisä + iltalisä yleensä korottaa sen siihen 3000 kuussa.
Hätäkeskuspäivystäjänä tienaan noin 52000/vuosi 1,5 vuoden koulutuksella. Netto on noin 2500-3300/kk riippuen sen kuun lisistä.
Eiköhän kaikki tiedä ahtaajien ja paperimiesten melko kohtuuttomilta tuntuvat liksat.
Olen koneenkuljettaja kaivoksella. Tili 2 x kuukaudessa. Tilille tulee 1500-1700 e tilissään. Olen käynyt 9 kk kurssin tähän työhön.
Vierailija kirjoitti:
Miksi alapeukkuja puhelinmyyntiin? minä sain 3000 puhelinmyyjänä/ markkinoijana. Se vaatii että on hyvät myynti taidot, eli lähtökohtaisesti palkka ei oo noin korkea mutta jos saat myytyä niin on!
Tuossa on ongelmana juurikin jos saat myytyä. Alan arvostus tai vaatimukset eivät myöskään ole kummoiset. Todistit sen itsekin. Myyntitaidot kun kirjoitetaan yhteen.
Varmaan melko moni toimistotyöntekijä, minäkin.
Mitä siellä toimistossa tehdään, että saa kolme tonnia?
Vastaan tähän vaikka en ole kumpikaan teistä:
Yo-merkonomi plus (suomen lisäksi) 4 kieltä, ja pitkä kokemus vientiasioista. Siis olen päivittäin yhteydessä ulkomaille, tehden tarjouksia, vahvistaen tilauksia, Annan varastoon ohjeet miten pakata (lähetykset suunnilleen 1 paketiesta 10 palettiin), teen kaikki ulkomaankaupa asiakirjat ja lähetän tavaran. Ei ehkä kummoistakaan, mutta minä pidän. Olen jo vuosia tehnyt tätä 7 tuntia päivässä (35 viikossa) ja brutto on 3300 kuussa, lomaa 6 viikkoa eli 30 päivää vuodessa.
Vierailija kirjoitti:
Kerropa missä niin voin sairaanhoitajana ”alentaa” itseni lähäriksi. 😁
Ei kai Suomessa korkeakoulutus takaa isoja ansioita? Okei, lääkärit ja juristit yms. kyllä saavat huippuliksoja, mutta esim. humanistit eivät välttämättä pääse kummoisillekaan ansioille. Putkimiehet tienaavat täällä paremmin...
Itseoppinut IT-osaaja peruskoulutasolla. Edellisen kuun palkka oli 10 156 €/kk. Tässä kuussa tulee suurempi, kun on paljon projekteja käynnissä. Teen tyypillisesti 6-7 kuukautta töitä vuodessa, jottei ihan älyttömästi joudu veroja maksamaan ja joudu paikallislehteen kadehdittavaksi.
Eihän tuo 3 000 ole paljoakaan, kun sen suhteuttaa siihen, kuinka kallis tämä maa on... Ehdotan summan korottamista johonkin 5 000-6 000:een...
Seinäjoella on Atria lihatuotantolaitos ja siellä tienaa melkein joka työssä 3000€/kk kun urakkapalkka. Lihanleikkaajilla kovimmat tienestit ja Atria kouluttaa.
Linja-autonkuljettaja.
Enemmänkin vois tienata jos jaksais viikonloppuja painaa enemmän.
No joopa joo, mutta missä näitä ihmetyöpaikkoja on nykyään?
Esim. sijaisvanhempana jos on monta sijaislasta.
Toimistosihteerinä ansaitsen hieman yli 3000 euroa kuukaudessa/brutto.