Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä työssä tienaa muka 3000€/kk ilman korkeakoulutusta?

Vihreä Hutisalo
18.09.2021 |

Täällä oli vastikään keskustelu, jossa kysyttiin nettopalkkaa ja asumiskuluja kuukaudessa. Käytännössä juuri kukaan ei omien sanojensa mukaan tienannut nettona alle 2000 euroa kuussa ja suurin osa palkoista oli välille 2200-2600€/kk nettona. Tarkoittaa siis kolmen tonnin bruttopalkkaa kuukaudessa.
Silti suurin osa työntekijöistä ei ole käynyt korkeakouluja tai ei tee esim vuorotyötä. Silti kaikki tuntuu tienaavan ainakin tuon kolme tonnia kuussa. Mitä oikein teette työksenne, kun tienaatte noin hyvin? Minä en tiedä ketään korkeakoulua käymätöntä ja vuorotyötä tekemätöntä tyyppiä, joka tienaisi kolme tonnia kuukaudessa. Silti tällaisia ihmisiä on työvoimasta työpaikoilla suurin osa.

Kommentit (208)

Vierailija
81/208 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sijaisvanhemmilla on tosiaan kovat liksat. Toisaalta en mistään hinnasta suostuisi tekemään samaa duunia, joten...

On kyllä kaukana kolmesta tonnista, ellei ole yli 4 lasta.

Yhdestä normilapsesta saa reilut 800 euroa ja erityislapsista huomattavasti enemmänkin. https://sote.kainuu.fi/sites/sote.kainuu.fi/files/documents/library/201…

Eli siis kolme tonnia tienaa neljällä lapsella.

Tienaa ja tienaa. Mun tuntema sijaisperhe myös käyttää rahaa niihin lapsiin. Harrastuksiin, reissuihin yms mistä ovat jääneet paitsi jossain narkkimurjuissa.

Vierailija
82/208 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sijaisvanhemmilla on tosiaan kovat liksat. Toisaalta en mistään hinnasta suostuisi tekemään samaa duunia, joten...

Yhdestä normilapsesta saa reilut 800 euroa ja erityislapsista huomattavasti enemmänkin. https://sote.kainuu.fi/sites/sote.kainuu.fi/files/documents/library/201…

Siis kumpikin sijaisvanhempi vai?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/208 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yo-merkonomi, valtiolla sihteeri, 3200 e. Normi päivätyö. Mukana kaikki ikälisät. Joskus nuoret vastavalmistuneet akateemiset saivat aluksi vähemmän ja olivat kateellisia. Heidän palkkansa yleensä nousee nopeammassa tahdissa, ei minunkaan alkupalkka kovin kummoinen ollut. Melkein 30 vuodessa tein niin paljon erilaisia tehtäviä etten tässä ala luettelemaan. Jäin eläkkeelle 2kk sitten.

Vierailija
84/208 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tienaa ja tienaa. Mun tuntema sijaisperhe myös käyttää rahaa niihin lapsiin. Harrastuksiin, reissuihin yms mistä ovat jääneet paitsi jossain narkkimurjuissa.

Kulukorvaukset ovat erikseen.

Vierailija
85/208 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maanrakennustyöntekijät ja ratatyöntekijät jotka tekevät keikkaa. Peruspalkka on jotain yli 2000 euroa kuussa mutta ylitöistä saadut lisät ja päivärahat nostaa huomattavasti tuloja.

Vierailija
86/208 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tienaan 4700€/kk ja olen koulutukselta ylioppilas. Olen it-alalla

Vierailija
87/208 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

IT- alalle pääsee erilaisten lyhyiden koulutusohjelmien kautta jos yhtään on hoksottimia ja kiinnostusta.

No ei nyt noinkaan. 

Pitää olla poikkeusyksilö jos esim. puolen vuoren treenillä oppii ohjelmoimaan edes jotakin. Saati että niin että siitä kukaan olisi valmis palkkaa maksamaan. 

Vierailija
88/208 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ammatti ylioppilas ?

Vierailija
89/208 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä löytyy monenlaista porukkaa ihan pelkästään tässä omassa perheessä ja lähipiirissä:

- puolisoni: automaatioasentaja, bruttopalkka kk n. 4200 euroa, päivätyö

- äitini: sairaanhoitaja vuodelta kivi ja kirves, opistotasolla suorittanut tutkinnon, päivätyö, bruttopalkka kk jotain 3500 euroa

- isäni: CNC-koneistaja, bruttopalkka kk 4000 euron kieppeillä

- hyvä ystäväni: toimittaja pelkällä yo-tutkinnolla, kesken jääneet yliopisto-opinnot, vuosipalkka 65000 euroa joten kyllähän siitä reippaasti yli 3000 euroa tulee

- rakennusmiehiä tiedän useitakin, 3000 brutto ylittyy helposti, urakkaa tehdessä voi kk-palkka olla jopa 6000 euroa

- serkkuni: datanomi, työskentelee kylläkin koodarina ja palkka on lähemmäs 4000 euroa kk

Vierailija
90/208 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ammatti ylioppilas ?

Etkö osaa lukea tai ymmärrä lukemaasi? Tuossahan sanotaan että KOULUTUS on yo. Ei sanota, että yo olisi ammatti.

Vierailija
91/208 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se että käteen jää se 2600-2700 vaati sen että on se 4000€ brutto. Verottaja vie paljon. Ja ihan ilman korkeakoulututkintoa siihen pääsee. Moni toimistohomma esim.

asiantuntijarooli.

Vierailija
92/208 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyntineuvottelija provikkapalkalla

Vierailija
93/208 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakennusalan eri hommia olen tehnyt 17 vuotta, kta tällä hetkellä 22€.

Vierailija
94/208 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se että käteen jää se 2600-2700 vaati sen että on se 4000€ brutto. Verottaja vie paljon. Ja ihan ilman korkeakoulututkintoa siihen pääsee. Moni toimistohomma esim.

asiantuntijarooli.

Ei ap puhunut välttämättä netosta, vaan brutosta.

Vierailija
95/208 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Urakkatyössä miesvaltaisella alalla melkein kuka vaan.

Vierailija
96/208 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aineenopettajana saan nettona 2100/kk peruskoulussa. Väärin olen alani valinnut. 7 vuotta yliopistoa ja kovaa työtä….helpommalla saisi näköjään enemmän palkkaa.

Puhuttiin brutosta. 

Vierailija
97/208 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yo-merkonomi, vientiassistentti, brutto 2900

Vierailija
98/208 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alempi AMK tutkinto, jonka suoritin loppuun vasta työpaikassa jo ollessani. Asiantuntijatyö laskutusalalla, brutto 3250/kk plus vuotuiset bonukset (yhden kk-palkan verran yleensä).

Vierailija
99/208 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tekee tarpeeksi tunteja, niin voi tienatakin - tarjoilijan netto 3600 tältä kuulta , mutta kyllä siihen huhkittukin. Harvoin noita sattuu oikeasti.

Vierailija
100/208 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

IT alalla hyvinkin mahdollista.

Varmaan melko moni toimistotyöntekijä, minäkin.

Mitä siellä toimistossa tehdään, että saa kolme tonnia?

Mä lähinnä pyörittelen papereita, dokumentointia hienosti sanottuna. Ja tapan aikaa surffailemalla netissä, palkka 3550,-.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kolme