Missä työssä tienaa muka 3000€/kk ilman korkeakoulutusta?
Täällä oli vastikään keskustelu, jossa kysyttiin nettopalkkaa ja asumiskuluja kuukaudessa. Käytännössä juuri kukaan ei omien sanojensa mukaan tienannut nettona alle 2000 euroa kuussa ja suurin osa palkoista oli välille 2200-2600€/kk nettona. Tarkoittaa siis kolmen tonnin bruttopalkkaa kuukaudessa.
Silti suurin osa työntekijöistä ei ole käynyt korkeakouluja tai ei tee esim vuorotyötä. Silti kaikki tuntuu tienaavan ainakin tuon kolme tonnia kuussa. Mitä oikein teette työksenne, kun tienaatte noin hyvin? Minä en tiedä ketään korkeakoulua käymätöntä ja vuorotyötä tekemätöntä tyyppiä, joka tienaisi kolme tonnia kuukaudessa. Silti tällaisia ihmisiä on työvoimasta työpaikoilla suurin osa.
Kommentit (208)
Vierailija kirjoitti:
Lähihoitajana ma-pe 7:30-15:30. Palkka 3250€/kk.
Repiikö lähäri muka tollasta palkkaa?
Vierailija kirjoitti:
Reilusti ylitöitä tekemällä pääsen kolmen tonnin nettoon lähihoitajana. Tarkoittaa siis tosiaan ylitöitä ja pyhisin töiden tekemistä. Viime vuonna mun bruttotulot oli n.39 000€. Jos en olisi tehnyt ollenkaan ylitöitä, niin vuosiansio kolmivuorotyössä olisi ollut n.29 000€. Ihan turha olla kateellinen mun tuloista. Pari viime vuotta olen tehnyt siihen tahtiin töitä, että nyt alkaa olla voimat loppu ja pakko himmata. Tällekin vuodelle tulee vielä isommat tulot, mutta loppuvuoden ajattelin ottaa rauhallisemmin ja tehdä vain normaalin tuntimäärän.
Eihän tuo edes ole huono ammattikoulun käyneen palkka. Ei täällä muutkaan duunarit sen enempää tienaa yksittäisiä henkilöitä lukuunottamatta.
Vierailija kirjoitti:
Software developer, ikiteekkari eli ylioppilas ja palkka noin 5400e. Koulunsa loppuun käyneet kolleegat vetävät toki pari tonnia kovempaa palkkaa.
Paskapuhetta tai jätät jotain kertomatta. Edes hesassa ei tavanomainen ”software developer” saa yli vitosta kuussa ja pari tonni lisää tutkinnosta on vielä enemmän pskapuhetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helposti. Itsekin teen lähihoitajana koitihoitoa ja kk-palkka n. 3300 €.
Rekkakuski, tosin yötyö, mutta vuorot on aina öisin joten säännöllistä on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Reilusti ylitöitä tekemällä pääsen kolmen tonnin nettoon lähihoitajana. Tarkoittaa siis tosiaan ylitöitä ja pyhisin töiden tekemistä. Viime vuonna mun bruttotulot oli n.39 000€. Jos en olisi tehnyt ollenkaan ylitöitä, niin vuosiansio kolmivuorotyössä olisi ollut n.29 000€. Ihan turha olla kateellinen mun tuloista. Pari viime vuotta olen tehnyt siihen tahtiin töitä, että nyt alkaa olla voimat loppu ja pakko himmata. Tällekin vuodelle tulee vielä isommat tulot, mutta loppuvuoden ajattelin ottaa rauhallisemmin ja tehdä vain normaalin tuntimäärän.
Ja lähihoitajat valittaa, että tienaavat muka surkeasti. Itse teen kolmivuoroa teklologiateollisuuden tessillä ja bruttona menee kuussa juuri ja juuri yli parin tonnin ja vuosipalkka on noin 25 000 euroa.
Haistakaa pitkä ja haiseva vtittu niiden palkkauikutuksienne kanssa.
Et sitten osannut lukea. Mähän kirjoitin, että turha kadehtia koska kyse ylitöistä. Pari vuotta paljon ylitöitä niin kyllä siinä on aika loppu. Ihan turhaan kiukuttelet ja olet kateellinen siitä, että toinen on vetänyt itsensä piippuun raskaassa työssä.
Kirjoitin myös hyvin selkeästi, että mikä on normaali vuosiansio. Se on 10 000€ vähemmän kuin mitä mä viime vuonna tienasin.
Lähihoitajan koulutuksella tietojärjestelmähallinnassa, kk palkka 3000e.
Vierailija kirjoitti:
Älä viitsi trollata
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei normaalisti, ei edes kolmivuorotyössä. Ennemminkin normaaliansio kolmivuorossa on n.2500€/kk lisineen.
Aika turhaa kysellä tällaista, kun voi nimettömänä suoltaa tänne vaikka minkälaista lööperiä =(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei ainakaan päivätyössä ja ilman ylitöitä.
Meidän perheessä on kaksi lähäriä. Mun bruttopalkka on 2000€/kk, ei lisiä (työaika 6-17 välillä arkisin). Puolisolla vuorotyö, bruttopalkka max 2500€/kk.
Varmaan sanottukin jo mutta kuitenkin.
- Lennonjohtaja
- Lentokapteeni
- Lentoemäntä
Ihmiset eivät ymmärrä neton ja bruton eroa. Tai progressiivista verotusta.
Miksi alapeukkuja puhelinmyyntiin? minä sain 3000 puhelinmyyjänä/ markkinoijana. Se vaatii että on hyvät myynti taidot, eli lähtökohtaisesti palkka ei oo noin korkea mutta jos saat myytyä niin on!
Peruskonttorirotta olen merkonomipohjalta, palkka karvan yli 3000 eur. Vientiassistentti virallinen nimike eli asiakaspalveluhommaa.
Raudoittajana saan 3700-4200 €/kk. Päivätyö, työviikko 40 tuntia. Veli on metsuri/arboristi ja saa noin 3500 €/kk.
Johdon assistentti 3440e, tapahtumakoordinaattori 3600e, myyntijohtaja 6700e
Molemmat yo- merkonomeja