Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Keitä ovat alaikäisiä häiriköivät aikuiset miehet?

Vierailija
18.09.2021 |

Viime päivinä on julkaistu useampia artikkeleita 8.-9. -luokkalaisten ja toisen asteen opiskelijoiden kokemasta häirinnästä.

Mua kiinnostaisi tietää KEITÄ ovat nämä aikuiset miehet jotka lähestyvät vaikka 15-vuotiasta tyttöä, joko suoraan seksuaalissävytteisesti tai ylipäänsä ollenkaan. Mietin tuntemiani miehiä, ja kauhean vaikea kuvitella että kukaan heistä tekisi sellaista. Joten kysymys: Tietääkö kukaan että joku tuntemansa mies olisi niin tehnyt? Millainen mies, ja miksi ihmeessä? Miten hän selitti tekoaan, ja kokiko siinä mitään ongelmaa? Pakkohan näitä miehiä on olla aika paljon kun häirintä on niin yleistä, ja pakko jonkun on tällainen häirikkö tuntea, vai osaavatko muka kaikki niin tarkkaan peittää jälkensä?

Ja en nyt tarkoita tapauksia joissa vaikka 19-vuotias poika lähestyy 17-vuotiasta tyttöä ilman tungettelua ja pakit saatuaan perääntyy ilman mutinoita kuten normaalit ihmiset tekevät. Vaan niitä missä selvästi aikuinen mies lähestyy selvästi alaikäistä tyttöä selvästi kutsumatta.

Kommentit (546)

Vierailija
61/546 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä mies voi tietää onko tyttö 15 vai 16 ennen puhumista?

Ei mistään, mutta esim. 30- vuotias ei normaalisti ala kontaktiin 16-vuotiaan kanssa.

Ennen puhumista... Kyllähän aina puhua voi. Mutta usein se ehdottelu jatkuu vaikka tyttö sanoo, et hei, oon 15 (tai 16 tai 14 tai 17), en ole kiinnostunut. 

Vierailija
62/546 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän tämän ilmiön tausta näy asiaan liittyvissä rikostuomioissa. Lista tuomittujen etunimistä olisi varsin informatiivinen.

Seli seli, setä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/546 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omasta kokemuksestani muistelen, että nämä olivat sellaisia kolmi-nelikymppisiä miehiä, jotka olivat jääneet henkisesti kiinni johonkin omaan teini-ikäänsä. Leikkivät nuorempia kuin olivatkaan. Osa oli selvästi aikuisviihdeaddikteja, koska jutut oli sitä luokkaa. Ehkä he pelkäävät omanikäisiä naisia eivätkä uskalla lähestyä heitä, kun taas teini on helppo kohde nuoruutensa takia.

Ehkä järkyttävin oli eräs laivayhtiön työntekijä, joka alkoi laivalla hississä jutella meille 16-vuotiaille kaveruksille, että kiinnostaisiko meitä tulla henkilökukunnan omiin yksityisbileisiin. Siellä on viinaa ja kaikkea kivaa...

Kiitos, tämä oli ensimmäinen vastaus jossa oli mukana hakemaani konkretiaa. Itse

taisin elää niin kilttiä ja suojattua nuoruutta ja juuri ennen someaikaa että omakohtaiset kokemukset enimmäkseen puuttuvat. Nyt kun mainitset nämä omaan nuoruuteensa jämähtäneet aikamiespojat niin juu, kyllähän meidänkin kylällä sellaiset yrittivät jutella nätisti lukiolaistytöille, mutta se oli lähinnä huvittavaa ja ällöttävää ja säälittävää. Varmaan nykyään tällaisten lähestymiset somessa ovat paljon yleisempiä ja ahdistavampia.

-Ap

Konkretiaa? Ei tämä iljettävä ilmiö ole rajattavissa mitenkään. Läheskään kaikki miehet eivät tätä harrasta, mutta toisaalta se voi olla kuka tahansa.

No, se munkin ennakko-oletus on että ei ole rajattavissa 🤷‍♀️ Ja kyllä, kokemuksista, konkreettisista esimerkeistä olin nyt kiinnostunut.

En tietenkään voi tietää jos joku tuntemani tai vaikka lähipiirini mies olisikin vaikka kommentoinut vieraan 15-vuotiaan ulkonäköä somessa, sanon vain että mun on todella, todella, vaikea sitä kuvitella. Mun kuplassa alaikäisiä häiritsevät miehet (ja naiset!) ovat toistaiseksi ainakin näkymättöissä, mutta en epäile heidän olemassaoloaan ja tilastoja, ja siksi mua kiinnostaa tämä.

-Ap

Hieman huvittaa kun naiset  on aina niin varmoja, että OMASTA lähipiiristä ei ainakaan ahdistelijoita löydy. Toki toivossa on hyvä elää.

Sä luet mun kommentteja vähän hassusti. Mä sanoin että olisi vaikea kuvitella, ja että ainakin toistaiseksi tällainen ilmiö on mun kuplassa näkymättömissä. En ole väittänyt olevani varma mistään, mutta tietysti oletan ja toivon että ympärilläni olevat miehet ovat kunnollisia, ja olisin varmasti järkyttynyt jos selviäisi ettei näin olekaan. Ei se mahdotonta tietenkään ole.

Vierailija
64/546 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin palstapersuilla tuntuu olevan tarvetta puolustella noita miehiä (kunhan väri ei ole väärää…)

Vierailija
65/546 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vuonna 1960 syntynyt pikkukaupungin tyttö. Heti, kun rinnat alkoivat kasvaa, aikuiset äijät alkoi kuolata perään. Silloin se vain kestettiin hiljaa. Onneksi nyt ilmiöstä puhutaan.

Vierailija
66/546 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai sitä jotenkin sokeutuu omalta iältään. Seuraan töissä usein, miten yli 40-vuotias pomoni lirkuttelee 19-vuotiaille siivoojatytöille. Ei siihen mitään seksuaalista ahdistelua liity, mutta on se jotenkin outoa, että hän ei yhtään tajua, että tyttöjä ei kiinnosta setien höpinät.

Tätä näkee kyllä todella usein. Ja näillä setämiehillä on monesti vielä sinne omaan nuoruusaikaan jämähtäneet vaatteetkin yllään. Eivät vissiin ole vaan huomanneet että 20 vuotta hurahti jossain vaiheessa ohi. Ja kuinka myötähäpeää herättävää sellaista "flirttailua" onkaan seurata sivusta... :/

Yksi lempielokuvistani on 'Lazarus Project', jossa pääosaa esittää edesmennyt chad Paul Walker, joka seurusteli kolmekymppisenä teinin kanssa. 

Tässä elokuvassa Walkerin hahmolle uskotellaan, että hänen perheensä on kuollut ja että tapahtuu pahoja, jos hän yrittää palata entiseen elämäänsä. Eräs verta ja lihaa oleva mies esim.esittää enkeliä, joka varoittaa Walkerin hahmoa kotiin palaamisen vääryydestä. Lopussa hän huomaa kaiken olleen huijausta ja kaasuvalotusta ja pistää paikat päreiksi sekä palaa kotiin. 

Kun naiset uskottelevat miehille, ettei nuorempi kiinnostu, kyse on vähän samasta ilmiöstä; naiset yrittävät nostaa omaa markkina-arvoaan ja asemiaan uskottelemalla miehille, että heidän kuuluu tyytyä tietyn ikäisiin naisiin. Tietysti iso osa ei kiinnostukaan, mutta arvaa mitä? Se on se default-asetus, jossa ei ole nelikymppiselle enää mitään uutta. 80% miehistä on "rumia" naisten silmissä tutkimusten mukaan ja kun on saanut kuulla sen tuhat kertaa, kuulee sen ennemmin naiselta, joka pystyy vielä meikin avulla luomaan itselleen uudet kasvot ja on kivannäköinen kuin naiselta, jonka arvo on mennyt alaspäin 20 vuotta ja joka ei kompensoi sitä millään tavalla kehittämällä persoonallisuuttaan tai hauskuuttamalla miehiä. 

Moni nelikymppinen mies odottaa vielä ensimmäistä seksikertaansa ja hänelle ainut tapa olla seksuaalinen on flirttailla tai jutella kiinnostavalle kohteelle ja tuo taito kehittyy iän kanssa, jos siihen panostaa. Vaikka ei saisikaan kosketusta, ei se poikkea mitenkään nuoruudesta paitsi siten, että ei enää ujostele ja yritä tarkkailla pikkurillin asentoa myöten joka liikettä ja kaivele jatkuvasti vikoja itsestään, kuten nuorempana ehkä teki. 

Vierailija
67/546 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi ryhmä voi olla noin 30-vuotiaat peräkammarin pojat eli matala koulutus, ja kalja ja viina maistuu, kumia myös varmaan poltetaan mielellään kylillä. Samanikäisistä naisista ei ole löytynyt seuraa ja kuvitellaan sitten omissa fantasioissa jotain sellaista, että teinit olisi vähän kokeneempien perään. Ja lähestytään niillä keinoin, joita on eli huonolla maulla kommentoiden.

Toinen ryhmä varmaan yli 50-v. miehet, vielä laajemmin kuin nuo syrjäytyneet kolmekymppiset. Varmaan tulee siinä iässä kaipuu omaan nuoruuteen ja valtahan turmelee, luullaan että on mihin tahansa oikeus.

Vierailija
68/546 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuisia, jotka ovat jääneet henkisesti vajaiksi.

Vierailija
69/546 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on kumma, että tälläistä ei tapahtunut vielä 10 vuotta sitten.

T. Kukkahattutäti.

Olin nuori 1980-luvulla ja meno oli samanlaista.

Vierailija
70/546 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on kumma, että tälläistä ei tapahtunut vielä 10 vuotta sitten.

T. Kukkahattutäti.

Olin nuori 1980-luvulla ja meno oli samanlaista.

Jep. Ennen häirintää oli vielä enemmän. Työpaikoillakin miehet heittivät rasvaista juttua ja johtajat taputtelivat sihteereitä takapuolelle. Sen vain katsottiin kuuluvan asiaan. Onneksi ajat ovat muuttumassa.

Vierailija
71/546 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai sitä jotenkin sokeutuu omalta iältään. Seuraan töissä usein, miten yli 40-vuotias pomoni lirkuttelee 19-vuotiaille siivoojatytöille. Ei siihen mitään seksuaalista ahdistelua liity, mutta on se jotenkin outoa, että hän ei yhtään tajua, että tyttöjä ei kiinnosta setien höpinät.

Tätä näkee kyllä todella usein. Ja näillä setämiehillä on monesti vielä sinne omaan nuoruusaikaan jämähtäneet vaatteetkin yllään. Eivät vissiin ole vaan huomanneet että 20 vuotta hurahti jossain vaiheessa ohi. Ja kuinka myötähäpeää herättävää sellaista "flirttailua" onkaan seurata sivusta... :/

Yksi lempielokuvistani on 'Lazarus Project', jossa pääosaa esittää edesmennyt chad Paul Walker, joka seurusteli kolmekymppisenä teinin kanssa. 

Tässä elokuvassa Walkerin hahmolle uskotellaan, että hänen perheensä on kuollut ja että tapahtuu pahoja, jos hän yrittää palata entiseen elämäänsä. Eräs verta ja lihaa oleva mies esim.esittää enkeliä, joka varoittaa Walkerin hahmoa kotiin palaamisen vääryydestä. Lopussa hän huomaa kaiken olleen huijausta ja kaasuvalotusta ja pistää paikat päreiksi sekä palaa kotiin. 

Kun naiset uskottelevat miehille, ettei nuorempi kiinnostu, kyse on vähän samasta ilmiöstä; naiset yrittävät nostaa omaa markkina-arvoaan ja asemiaan uskottelemalla miehille, että heidän kuuluu tyytyä tietyn ikäisiin naisiin. Tietysti iso osa ei kiinnostukaan, mutta arvaa mitä? Se on se default-asetus, jossa ei ole nelikymppiselle enää mitään uutta. 80% miehistä on "rumia" naisten silmissä tutkimusten mukaan ja kun on saanut kuulla sen tuhat kertaa, kuulee sen ennemmin naiselta, joka pystyy vielä meikin avulla luomaan itselleen uudet kasvot ja on kivannäköinen kuin naiselta, jonka arvo on mennyt alaspäin 20 vuotta ja joka ei kompensoi sitä millään tavalla kehittämällä persoonallisuuttaan tai hauskuuttamalla miehiä. 

Moni nelikymppinen mies odottaa vielä ensimmäistä seksikertaansa ja hänelle ainut tapa olla seksuaalinen on flirttailla tai jutella kiinnostavalle kohteelle ja tuo taito kehittyy iän kanssa, jos siihen panostaa. Vaikka ei saisikaan kosketusta, ei se poikkea mitenkään nuoruudesta paitsi siten, että ei enää ujostele ja yritä tarkkailla pikkurillin asentoa myöten joka liikettä ja kaivele jatkuvasti vikoja itsestään, kuten nuorempana ehkä teki. 

Kas, palstan vakioautisti mies 29 + jotain on edelleen täällä.

Vierailija
72/546 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistakaahan aina välillä kysellä lapsiltanne näistä "seuraajista" somessa. Tiktok on suosittu etenkin lasten keskuudessa ja nämä häiriintyneet ihmiset tiedostavat tämän!! 

Vierailija
73/546 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä *****ttiä? En ymmärrä tästä mitään, paitsi että joku määrittelemättömän ikäinen poikaihminen uskoo, että häntä kaikki vain huijaavat. ”Moni nelikymppinen mies odottaa vielä ensimmäistä seksikertaansa...” - olisiko muukin kosketus todellisuuteen jäänyt hieman ohueksi, mitä?

Vierailija
74/546 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin joskus tapailusuhteessa potentiaalisen p*d*fiilin kanssa. Puolen vuoden tapailun jälkeen hän ”heitti pommin”: oli ihastunut itseään 18 vuotta nuorempaan opiskelijatyttöön ja jätti minut tämän takia. Hän oli ammatiltaan insinööri joka työskenteli Aasian viennissä. Hälytyskellojen olisi pitänyt soida jo siinä vaiheessa, kun haukkui usein muita naisia miten näyttävät ikäistään vanhemmilta. Sanoi joskus, että baarissa ollessaan häntä ärsytti kun juttelemaan tuli vain nelikymppiset naiset (jotka ovat hänen ikäisiään). Kovasti tuntui olevan tärkeää, että nainen olisi häntä reilusti nuorempi.

Vierailija
75/546 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäpä väliä jos lähestyn nuorehkon näköistä mimmiä, juttu luistaa ja sen jälkeen mennään panee? Viimeisin taisi olla 15 vuotias, silloin kun itse olin 24. Tuli kadulla vastaan hieman päihtyneen oloisena koulureppu selässä, ja ihan vitsillä heitin "hyvä peba". No sehän tuli pyytämättä suutelee ja sanoin että mennän mun luo pitää hauskaa. Teinimuijissa se hyvä, et niitä voi n ussii miten haluaa joten tuo blondi sai joka reikäänsä mun isoa kivikovaa kalua, ja tykkäshän se! Periaatteessa jos mimmillä alkanu menkat niin voiha sitä p anna, eiks?

M26

*haukotus*

Vierailija
76/546 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omasta kokemuksestani muistelen, että nämä olivat sellaisia kolmi-nelikymppisiä miehiä, jotka olivat jääneet henkisesti kiinni johonkin omaan teini-ikäänsä. Leikkivät nuorempia kuin olivatkaan. Osa oli selvästi aikuisviihdeaddikteja, koska jutut oli sitä luokkaa. Ehkä he pelkäävät omanikäisiä naisia eivätkä uskalla lähestyä heitä, kun taas teini on helppo kohde nuoruutensa takia.

Ehkä järkyttävin oli eräs laivayhtiön työntekijä, joka alkoi laivalla hississä jutella meille 16-vuotiaille kaveruksille, että kiinnostaisiko meitä tulla henkilökukunnan omiin yksityisbileisiin. Siellä on viinaa ja kaikkea kivaa...

Kiitos, tämä oli ensimmäinen vastaus jossa oli mukana hakemaani konkretiaa. Itse

taisin elää niin kilttiä ja suojattua nuoruutta ja juuri ennen someaikaa että omakohtaiset kokemukset enimmäkseen puuttuvat. Nyt kun mainitset nämä omaan nuoruuteensa jämähtäneet aikamiespojat niin juu, kyllähän meidänkin kylällä sellaiset yrittivät jutella nätisti lukiolaistytöille, mutta se oli lähinnä huvittavaa ja ällöttävää ja säälittävää. Varmaan nykyään tällaisten lähestymiset somessa ovat paljon yleisempiä ja ahdistavampia.

-Ap

Konkretiaa? Ei tämä iljettävä ilmiö ole rajattavissa mitenkään. Läheskään kaikki miehet eivät tätä harrasta, mutta toisaalta se voi olla kuka tahansa.

No, se munkin ennakko-oletus on että ei ole rajattavissa 🤷‍♀️ Ja kyllä, kokemuksista, konkreettisista esimerkeistä olin nyt kiinnostunut.

En tietenkään voi tietää jos joku tuntemani tai vaikka lähipiirini mies olisikin vaikka kommentoinut vieraan 15-vuotiaan ulkonäköä somessa, sanon vain että mun on todella, todella, vaikea sitä kuvitella. Mun kuplassa alaikäisiä häiritsevät miehet (ja naiset!) ovat toistaiseksi ainakin näkymättöissä, mutta en epäile heidän olemassaoloaan ja tilastoja, ja siksi mua kiinnostaa tämä.

-Ap

Sanot koko ajan uskovasi ettei tää ole rajattavissa, silti tunnut inttävän tarkkaa kuvausta pervosta. Kyseessä ei ole tilanne missä pelkkään trenssitakkiin pukeutunut huohottaja kyttää puiston pusikossa sopivaa uhria kelle voi hypätä pyörittämään helikopteria. Olisikin niin simppeliä. Edelleenkään läheskään kaikki miehet eivät tähän syyllisty, mutta samalla se voi olla kuka tahansa, minkä ikäinen tahansa, työskennellä missä tahansa tai olla työskentelemättä. Voi olla peräkammarinpoika tai seurapiirihai, tuttu tai tuntematon.

Vierailija
77/546 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin joskus tapailusuhteessa potentiaalisen p*d*fiilin kanssa. Puolen vuoden tapailun jälkeen hän ”heitti pommin”: oli ihastunut itseään 18 vuotta nuorempaan opiskelijatyttöön ja jätti minut tämän takia. Hän oli ammatiltaan insinööri joka työskenteli Aasian viennissä. Hälytyskellojen olisi pitänyt soida jo siinä vaiheessa, kun haukkui usein muita naisia miten näyttävät ikäistään vanhemmilta. Sanoi joskus, että baarissa ollessaan häntä ärsytti kun juttelemaan tuli vain nelikymppiset naiset (jotka ovat hänen ikäisiään). Kovasti tuntui olevan tärkeää, että nainen olisi häntä reilusti nuorempi.

Just tässä mietin, että hyi olkoon mistäpäs sitä voi tietää mitä nää pattaya-fanit käy siellä tekemässä. Tai ylipäätään nää jotka seikkailee tuolla kehitysmaissa. Jotkut ihan "tavalliset" sedät vähän käy matkoilla ja ostaa puoli-ilmaista seksiä alaikäisiltä.

Vierailija
78/546 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-Ap

-Ap

Sanot koko ajan uskovasi ettei tää ole rajattavissa, silti tunnut inttävän tarkkaa kuvausta pervosta. Kyseessä ei ole tilanne missä pelkkään trenssitakkiin pukeutunut huohottaja kyttää puiston pusikossa sopivaa uhria kelle voi hypätä pyörittämään helikopteria. Olisikin niin simppeliä. Edelleenkään läheskään kaikki miehet eivät tähän syyllisty, mutta samalla se voi olla kuka tahansa, minkä ikäinen tahansa, työskennellä missä tahansa tai olla työskentelemättä. Voi olla peräkammarinpoika tai seurapiirihai, tuttu tai tuntematon.

"Tunnut inttävän" 🙄 -- okei, jätän tän nyt tähän. Niitä kokemuksia täältä edellen luen kiinnostuneena 😊

Vierailija
79/546 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Just tässä mietin, että hyi olkoon mistäpäs sitä voi tietää mitä nää pattaya-fanit käy siellä tekemässä. Tai ylipäätään nää jotka seikkailee tuolla kehitysmaissa. Jotkut ihan "tavalliset" sedät vähän käy matkoilla ja ostaa puoli-ilmaista seksiä alaikäisiltä.

Jep. Ja kukaan ei saa koskaan tietää. Joillakin perhe ja lapset kotona odottamassa. :s

Vierailija
80/546 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän yhden. 50-v "mukava" kaikkien kaveri, johtavassa asemassa oleva mies. Puhuu kovasti halustaan suojella tyttöjä ja on ylikorostuneen kiinnostunut nuorten tyttöjen (siis <15v) hyvinvoinnista.

Hänellä itsellään 2 aikuista poikaa.

Lähestymisyritysasiat kävivät ilmi vasta kun olin tuntenut miehen pidemmän aikaa. Muuttui silmissäni vastenmieliseksi hyypiöksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi viisi