Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi leikit hienoa ja "HERKUTTELET" juustolla?

Vierailija
02.11.2014 |

Säälittävää?

Kommentit (138)

Vierailija
41/138 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makuja on monenlaisia, samoin tottumuksia. En koe juustojen syömistä hienosteluks, herkutteluksi kyllä. Meillä ahkä neljä kertaa vuodessa pidetään perheen kesken juustoilta. Se tarkoittaa juustoja, hedelmiö, keksejä yms. ja telkkarin katselua tai pelailua yhdessä. Mukavaa on, ei hienostelua. Nimenomaan lapsistamme yksi on yleensä tät' pyytämässä, hän rakastaa muutenkin monenlaisia makuja ja ruokakokeiluja ja laittaa mielellä'n ruokaa. Nyt tämä poika on 13-vuotias, mutta rakasti kyllä juustoja jo 6-vuotiaana. Että eipä kyse kyllä hienostelusta ole ollut. :)

Vierailija
42/138 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 07:56"]

[quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 04:19"]Mä en myöskään ymmärrä juustolla herkuttelijoita, tai enemmän mua ärsyttää siinä se, että oletetaan että se on se aikuisten tapa herkutella. Nykyään illanistujaisissa on viinejä ja juustoja ja voileipäkeksejä, siitä sitä kai tajuaa olevansa jo vanha. Itse kaipaisin lähinnä sitä että vedetään sipsejä ja dippiä ja huuhdottaisiin ne pahalla mutta vahvalla boolilla alas. [/quote] Mä taas en ymmärrä sipseillä herkuttelijoista. Minun mielestäni sipsit eivät ole mitään herkkua, joten miksi kukaan haluaisi herkutella niillä?

[/quote]

Koska sinä et koe sipsejä herkuiksi, kukaan muukaan ei voi? Tyypillistä av:ta.

Teistä en tiedä mutta meillä juustot ovat osa ateriaa. Sipsit yms. ovat nimenomaan herkkuja. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/138 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
44/138 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvät juustot ovat ihania, sopivat erinomaisesti herkutteluun. eilen illalla tosin herkuttelimme kylmäsavustetulla kirjolohen mädillä, smetanalla ja punasipulilla. Taivaallista.

Leivoksista en pidä. Laadukas suklaa kyllä sopii herkutteluun minullekin.

Vierailija
45/138 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 08:15"]

[quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 07:46"]

Kyllähän nämä kirjoitukset vähän provoilulta vaikuttavat. En tunne ketään jonka mielestä sipsit+dippi voi mitenkään olla herkullisempaa kuin juustot. Meillä lapsetkin mielummin valitsevat juustotarjottimen kuin sipsit jos heiltä kysytään herkutteluvaihtoehtoja. Esim. luolakypsytetty gruyere, valkohomejuustot tai pitkään kypsynyt goudajuusto maistuu lapsillekin. (emmekä ole edes snobeja, tavallinen duunariperhe)

[/quote]

Meillä lapset valitsevat mieluummin vaikkapa popcornit. Syödään erilaisia juustoja noin muutoinkin, ei ne ole meillä mitään herkkuja. Ihan tavallinen duunariperhe ollaan myös.

[/quote]

Eli sinun tapasi on ainut oikea? Ihmeellistä kapeakatseisuutta kun ei voida hyväksyä että erilaiset tavat eivät tarkoita parempia tai huonompia tapoja. Tosiaan, myös juustoilla herkuttelevat voivat syödä juustoja muulloinkin ja erityyppisia juustoja. 

Vierailija
46/138 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä ei tuo ole mitään hienostelua vaan erottelee yhdellä sanalla sen laitanko edamsiivun leivän päälle vai syönkö lautaselta joidenkin lisukkeiden (muttei leivän) kanssa.

Kyllä mä eilen herkuttelin juustoilla: meillä oli yhtenä alkuruokana robbiola juustoa salaatinlehtien ja granaattiomenan siementen kanssa ja jälkiruokana 2 juustoa (tomme ja toinen mitä en muista) hunajamarinoitujen kuivattujen valkoisen viikunoiden ja pähkinöiden kanssa. Oli herkkua!

Vierailija
47/138 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
48/138 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse 5 v keski-Euroopassa asuneena voin sanoa että kyllä juustoilla herkutellaan. Keski Euroopan juustot maistuu hiukan eräiltä kuin polar ja Edam meillä täällä.

Vierailija
49/138 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi snobia herkuttelua taas joo. Harrastan hyviä juustoja ja viinejä viikottain, ja maksan vielä ne teidän verorahoilla, vituttaako? T. Opiskelija

Vierailija
50/138 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yassss viiniä, juustoja, kekseja ja viinirypäleitä! Ahhm taidankin lähteä kauppaan.

Vierailija
51/138 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

on taas 1st world white trashin ongelma että joku voi olla sivistyneempi, käynyt ranskassa, ei polta koskaan niin makuaisti tallella ja sillä on enempi rahaa niin on voinut ostaa ja maistaa joskus makujakin.... 

ei ole pakko vetää kaalikeittoa joka päivä 

t. mies 

Vierailija
52/138 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaisia herkuttelujuustoja te ostatte vajaalla 2 eurolla, eli sillä hinnalla, jolla köyhä saa sipsipussin?

Vierailija
53/138 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kun saisikin viiniä ja juustoja mutta raskaana ei käy!

Vierailija
54/138 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en välitä makeasta, joten juustolautanen on ihana jälkiruoka. Tykkään kyllä sipseistäkin mutta herkuttelen nykyään tosi harvoin millään. Jouluna pitää olla juustoja ja viiniä ja viikunhilloa. Ja aurajuuston pariksi sopii ällistyttävän hyvin papaija-limehillo. Ja aurajuusto-piparikierteet, nam! :)

Vierailija
55/138 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun herkkua on juuri juustot, viinit ym. Pullotolkulla ei kiskota, vaan kikkaillaan kaikkea uutta ja maistellaan erilaisia juttuja. Karkkia en osta koskaan, suklaata pari kertaa vuodessa, pullan saatan syödä jos se on juuri leivottua. Sipsejä syön kyllä juhlissa, ne on mun yksi paheeni

Vierailija
56/138 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 04:13"]

Mä herkuttelen juustolla, tosin ihan Edamilla :D Johtuu ihan siitä että rakastan juustoa mutta en voi syödä sitä paljoa enkä usein koska naama menee tosi huonoon kuntoon ja sitten joudunkin popsimaan ab-kuurin.

[/quote]

Naaman ihon huonoon kuntoon kannattaa syödä/käyttää jotain muuta kuin antibioottia. On hyviä voiteita, kuten skinoren, avitcid tai linimentti (joka tosin on antibiootti) dalacin, sitten on roaccutan, jota syödään ja se on mielettömän tehokas. Antibiootit tuhoavat haitallisten bakteerien lisäksi elimistösi hyviä suojelijabakteereja, jolloin suoliston bakteerikanta muuttuu ja esim. ylipaino uhkaa.

Ap:n aloitukseen... Tämä on ehkä juntein aloitus, minkä olen vähään aikaan täällä nähnyt. Olen hämmästynyt. Jos sinun elämääsi ei juustoherkuttelu kuulu, niin kannattaa nyt viimeistään avata näkemyksiä siitä, että ehkä olet vain hieman tyhmempi yksilö ja elänyt erilaisessa ympäristössä, kuin sivistyneemmät. Eikä tuota nyt kannata huudella julkisesti.

Vierailija
57/138 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juusto on hyvä herkkupala. En ole hieno, kaivan myös persettä.

Vierailija
58/138 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekee kyllä tosi hyvää välillä käydä täällä palstalla! Ajoittain pääsee unohtumaan, miten erilaisista lähtökohdista käsin maailmaa voi tarkastella. Ihanko tosissaan on olemassa ihmisiä, jotka kuvittelevat, ettei kukaan oikeasti tykkää laadukkaista juustoista ja että niitä syödään vain snobbailun vuoksi? Että kaikki esimerkiksi ranskalaiset juustontuottajat inhoavat tuotteitaan mutta jatkavat juustonvalmistusta tärkeilevien hienostelijoiden vuoksi? Ajatus on todella koominen ja vähän hellyyttäväkin.

Vierailija
59/138 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 04:12"][quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 04:08"]Kyllähän se on ihan kivaa korkata joku vuosikertaviini ja maistella jotain hyviä juustoja.

Tietenkin WT-maailmassa tämä on niin vieras asia, että vaikutan heidän mielestään varmaan aivan kammottavalta kermaperse-snobilta.
[/quote]

Aina se viini pitää tunkea mukaan kaikkeen. Viini sitä, viini tätä. Telkkaria katsellessakin täytyy siemailla viiniä. Huoh !
[/quote]

no se viini nyt valitettavasti vain sopii makunsa puolesta tiettyjen ruokien kanssa. Kunnon pihviä en kuunaan söisi maidon kanssa esim.

Vierailija
60/138 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 09:39"]

Itse 5 v keski-Euroopassa asuneena voin sanoa että kyllä juustoilla herkutellaan. Keski Euroopan juustot maistuu hiukan eräiltä kuin polar ja Edam meillä täällä.

[/quote]

Todellakin, viime jouluna sukulaismies tuli euroopona tourneelta meille käymään purkamatta laukkuja ja kaivoi sieltä jo iha hikisiiä haisevia juustonpaloja. Voi pojat lapset villiintyivät niistä ja edelleen mutisevat mistä niistä saisi lisää:)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kuusi