Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi leikit hienoa ja "HERKUTTELET" juustolla?

Vierailija
02.11.2014 |

Säälittävää?

Kommentit (138)

Vierailija
21/138 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmillista kun Kesti -juuston valmistaminen on lopetettu.  Se löyhkäsi kaksi viikkoa kovassa käytössä olleille pesemättömille tennissukille mutta maku oli ...oh...taivaallinen.  Nyt joudun herkutteleman vain tavis-homejuustoilla.

Vierailija
22/138 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä herkuttelen juustolla joka päivä. Leivän päällä on goudaa tai emmentalia. Se on vakioleivänpäällinen, makkaroista ja kinkuista en juuri piittaa. Joskus tulee herkuteltua raclettea tai brietä patongin kanssa. Mitään juustotarjottimia en harrasta enkä missään nimessä juo viiniä niiden kanssa. Mikähän tässä sitten on hienostelua?

Koskaan en harrasta juustoja jälkiruoaksi enkä ymmärrä miten joku sellaista tarjoaa. Minulle jälkiruoan pitää olla makea tai raikas.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/138 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo oli säälittävää mitä ap sanoi.

Juustot ovat hyviä. En tietnytkään että se on jonku mielestä hienostelua.

Millä sitten pitäisi herkutella? Lenkkimakkaraa ja kaljaa?

Vierailija
24/138 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 03:58"]

[quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 03:52"]

[quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 03:50"]Millä tavalla on säälittävää jos tykkää juustoista? Siis mikä on siinä se syy että pitäis alkaa säälimään? [/quote] Se fucking hieno$telu

[/quote]

Maistapa kuule joskus jotain hyvää juustoa sen tarjousarkijuuston sijasta, niin voit vaikka ymmärtääkin juustoilla herkuttelua.

Nimim. mieluummin 100g hyvää kuin kilo huonoa

[/quote]

Turhaa perustelet. Ap on näitä juntteja joille hyvä ruoka ja ulkokona syöminen on yhtä kuin mäkkärillä käynti.

Vierailija
25/138 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä olisi sitä oikeaa herkuttelua? Sipsit, irtokarkit ja e-kääretortut?

Vierailija
26/138 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasta palstalta olen oppinut/ tajunnut että on ihmisiä joiden mielestä herkku = sipsit ja vastaavat, pussidipit, karkki, erilaiset pullat ja keksit ja limuviinat. Noita on saatava väh. viikottain vaikka olisi kuinka paljon ylipainoa ja laihdutuskuuri päällä. Ja niitä on saatava kerralla paljon. 

Tykkään juustoista (en kumijuustoista) ja herkuttelen niillä. Jos se on jonkun mielestä hienostelua, niin ei haittaa. Mulle taas noiden "AV-herkkujen" mättö on käsittämätöntä. 

Vierailija
27/138 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juustot on erinomainen herkuttelueväs ennenkuin lähdetään pitämään isolla kädellä hauskaa. Maukkaita, sisältävät paljon rasvaa ja proteiinia = siten energiaa ja ehkäisevät pahimpia ylilyöntejä. Perushyvätin juustot jotka tarkoitettu sellaisenaan maistelvaksi ovat mielestäni maun ja tekstuurin nälökulmasta niitä joilla minä herkuttelisin.

Kysymys takaisin. Jos juustot ovat nono muutakuin reissumiehen päälle, millä sinä herkuttelet?

Vierailija
28/138 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän nämä kirjoitukset vähän provoilulta vaikuttavat. En tunne ketään jonka mielestä sipsit+dippi voi mitenkään olla herkullisempaa kuin juustot. Meillä lapsetkin mielummin valitsevat juustotarjottimen kuin sipsit jos heiltä kysytään herkutteluvaihtoehtoja. Esim. luolakypsytetty gruyere, valkohomejuustot tai pitkään kypsynyt goudajuusto maistuu lapsillekin. (emmekä ole edes snobeja, tavallinen duunariperhe)

Vierailija
29/138 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis to viinit + juustot illanvietot oli muotia täälläpäin parikymmentä vuotta sitten. Nyt on hieman haastavammat herkut meidän snobien listalla.

Vierailija
30/138 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 04:19"]Mä en myöskään ymmärrä juustolla herkuttelijoita, tai enemmän mua ärsyttää siinä se, että oletetaan että se on se aikuisten tapa herkutella. Nykyään illanistujaisissa on viinejä ja juustoja ja voileipäkeksejä, siitä sitä kai tajuaa olevansa jo vanha. Itse kaipaisin lähinnä sitä että vedetään sipsejä ja dippiä ja huuhdottaisiin ne pahalla mutta vahvalla boolilla alas.
[/quote] Mä taas en ymmärrä sipseillä herkuttelijoista. Minun mielestäni sipsit eivät ole mitään herkkua, joten miksi kukaan haluaisi herkutella niillä?

Vierailija
31/138 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki suakin ärsyttää! :-D Minä herkuttelen juustoilla,, koska pidän niistä. Saatan myös herkutella menemällä abc:lle noutopöytään. Mä en kato herkuttele sen perusteella, miltä se näyttää ulospäin. :-D

Vierailija
32/138 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 07:21"][quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 03:58"]

[quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 03:52"]

[quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 03:50"]Millä tavalla on säälittävää jos tykkää juustoista? Siis mikä on siinä se syy että pitäis alkaa säälimään? [/quote] Se fucking hieno$telu

[/quote]

Maistapa kuule joskus jotain hyvää juustoa sen tarjousarkijuuston sijasta, niin voit vaikka ymmärtääkin juustoilla herkuttelua.

Nimim. mieluummin 100g hyvää kuin kilo huonoa

[/quote]

Turhaa perustelet. Ap on näitä juntteja joille hyvä ruoka ja ulkokona syöminen on yhtä kuin mäkkärillä käynti.
[/quote]

Hah hah. Käyn mäkkärissä noin kerran vuodessa. Ap

Vierailija
33/138 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 07:56"][quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 04:19"]Mä en myöskään ymmärrä juustolla herkuttelijoita, tai enemmän mua ärsyttää siinä se, että oletetaan että se on se aikuisten tapa herkutella. Nykyään illanistujaisissa on viinejä ja juustoja ja voileipäkeksejä, siitä sitä kai tajuaa olevansa jo vanha. Itse kaipaisin lähinnä sitä että vedetään sipsejä ja dippiä ja huuhdottaisiin ne pahalla mutta vahvalla boolilla alas.
[/quote] Mä taas en ymmärrä sipseillä herkuttelijoista. Minun mielestäni sipsit eivät ole mitään herkkua, joten miksi kukaan haluaisi herkutella niillä?
[/quote]

En minäkään. Leivos on hyvä herkuttelujutska. Samoin mousset. Ap

Vierailija
34/138 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 07:38"]Juustot on erinomainen herkuttelueväs ennenkuin lähdetään pitämään isolla kädellä hauskaa. Maukkaita, sisältävät paljon rasvaa ja proteiinia = siten energiaa ja ehkäisevät pahimpia ylilyöntejä. Perushyvätin juustot jotka tarkoitettu sellaisenaan maistelvaksi ovat mielestäni maun ja tekstuurin nälökulmasta niitä joilla minä herkuttelisin.

Kysymys takaisin. Jos juustot ovat nono muutakuin reissumiehen päälle, millä sinä herkuttelet?
[/quote]

Minäkö? Suklaalla. Ap

Vierailija
35/138 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
36/138 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 04:45"]Juuri nautittiin tässä miehen kanssa sairaan hyvästä juustovalikoimasta ja punaviinistä. Ihan kalsareissa fleecepeittoon käpertyneinä Wallanderin pyöriessä ruudulla. Tästä on hienostelu kaukana, mutta aah niin rentouttavaa!
[/quote]

Wallander pilaa nautinnon!

Vierailija
37/138 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi, juustoja! Ja viiniä. Ihanaa!

Minä inhoan enimmäkseen kaikkea makeaa. Emäntä näkee aivan turhaan vaivaa, jos mua varten alkaa leipomaan. Pulla, kakku ja varsinkin joku kuivakakku. Ei vaan mene alas, kohteliaisuudesta tietenkin maistan mahdollisimman pienen siivun ja kehun, mutta oikeasti, kamalinta maailmassa on joku kuivakakku. Tai muffinssit. Tai korvapuusti kahvin kanssa. En tiedä miksi kaneli ja kahvi yhdessä saavat minulle aikaan todella, todella oksettavan olon.

Hyvä juustotarjotin sen sijaan vie sydämeni, varsinkin jos tarjolla on vielä joku yhteensopiva punaviini.

Ja ne sipsit ja dippikin n. kilometri ennen kuivakakkua, muffinsseja, keksejä, mokkapaloja tai täytekakkua.

Vierailija
38/138 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä herkuttelen juustoilla joka viikonloppu. Nyt tarttui mukaan punahomejuustoa, yrttigoudaa ja sinihomejuustoa, lisäksi Ostin vielä italialaista salamia ja rapeaa patonkia. En ole lapsuuden jälkeen ollut enää juurikaan makean perään, joten miksen saisi herkutella juustoilla? Minulle herkuttelu voi myös tarkoittaa sitä, että kokataan jotain erityisen hyvää ruokaa.

Vierailija
39/138 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 07:46"]

Kyllähän nämä kirjoitukset vähän provoilulta vaikuttavat. En tunne ketään jonka mielestä sipsit+dippi voi mitenkään olla herkullisempaa kuin juustot. Meillä lapsetkin mielummin valitsevat juustotarjottimen kuin sipsit jos heiltä kysytään herkutteluvaihtoehtoja. Esim. luolakypsytetty gruyere, valkohomejuustot tai pitkään kypsynyt goudajuusto maistuu lapsillekin. (emmekä ole edes snobeja, tavallinen duunariperhe)

[/quote]

Meillä lapset valitsevat mieluummin vaikkapa popcornit. Syödään erilaisia juustoja noin muutoinkin, ei ne ole meillä mitään herkkuja. Ihan tavallinen duunariperhe ollaan myös.

Vierailija
40/138 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 08:03"]

[quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 07:38"]Juustot on erinomainen herkuttelueväs ennenkuin lähdetään pitämään isolla kädellä hauskaa. Maukkaita, sisältävät paljon rasvaa ja proteiinia = siten energiaa ja ehkäisevät pahimpia ylilyöntejä. Perushyvätin juustot jotka tarkoitettu sellaisenaan maistelvaksi ovat mielestäni maun ja tekstuurin nälökulmasta niitä joilla minä herkuttelisin. Kysymys takaisin. Jos juustot ovat nono muutakuin reissumiehen päälle, millä sinä herkuttelet? [/quote] Minäkö? Suklaalla. Ap

[/quote]

Inhoan suklaata, mutta rakastan Aurajuustoa ihan arkenakin, juustotarjottimella pitkään kypsyneitä ja pahalta haisevia juustoja suorastaan rakastan. Niin ja sitä viiniä niiden kanssa. Olen siis alkoholisti, koska pidän "alkosta".

En ikinä syö leivosta, leivos jo kahvilan vitriinissä aiheuttaa puistatusta. Suklaaleivos on kamalinta mitä tiedän, joku raikas marjaleivos vielä pakon edessä menee. Kahvilassakin otan aina mieluiten jonkun suolaisen vaihtoehdon, vaikka quichea tai jos ei mitään muuta, niin jonkun pasteijan. Leivos ja mikä tahansa suklaajuttu on ihan viimeinen. Koska en syö suklaata juuri koskaan, saan siitä lisäksi ihmeellisen kuristavan olon kurkkuun.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi neljä