Miksi leikit hienoa ja "HERKUTTELET" juustolla?
Kommentit (138)
Vierailija kirjoitti:
Monella se viini on olennainen osa sitä juustoilla herkuttelua vaikka täällä kuinka yritetään toisin väittää. Ja suomalaisia kun ollaan niin tietysti se vahvin puna/valkoviini tietysti. Aika harva pelkällä juustolla herkuttelee.
Laadukkaaseen juustotarjottimeen kuuluu monia erilaisia juustoja, muitakin kuin perinteinen valko- ja sinihomejuusto jota mammat mutustelee vahvan viinin kera.
Sinäkö sen juustotarjottimen laadukkuuden määräät?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
noloa *tirsk* kirjoitti:
Viinit, juustot ja sikarit ovat aivan pellejen harrastuksia. Jokainen noista maistuu pahalle ja mitään nautintoa ei saa. Todellisuudessa nämä harrastajat ovat tavallisia keskiluokkaisia, mutta esittävät hienostunutta ja parempaa ihmistä. Lähinnä noloa ja säälittävää esitystä ja pisteiden keräilyä.
No mainitsemasi asiat todellakin ovat hyvin keskiluokkaisia tai jopa alempaa keskiluokkaa. Kun aletaan puhua vuosikertasamppanjan ja Bordeaux-viinien herkuttelusta kaviaarin, tryffelin jne. kanssa niin päästään pikkuhiljaa ”parempien” ihmisten huveihin.
No ei tod päästä, vaan itäeurooppalaisten uusrikkaiden nousukkaiden!
Millä sitten? Kerro ihmeessä, kun paremmin tiedät!
1) aloita vloggaus
2) Tinderiin tili
3) kuvaukseen harrastukset: matkustelu, viinit ja ruoka
4) Instaan kuvat rypäletertuista ja sinileimakuutioista
5) Hae googlesta kuva Venetsiasta (ei oo pakko käydä itse)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
noloa *tirsk* kirjoitti:
Viinit, juustot ja sikarit ovat aivan pellejen harrastuksia. Jokainen noista maistuu pahalle ja mitään nautintoa ei saa. Todellisuudessa nämä harrastajat ovat tavallisia keskiluokkaisia, mutta esittävät hienostunutta ja parempaa ihmistä. Lähinnä noloa ja säälittävää esitystä ja pisteiden keräilyä.
No mainitsemasi asiat todellakin ovat hyvin keskiluokkaisia tai jopa alempaa keskiluokkaa. Kun aletaan puhua vuosikertasamppanjan ja Bordeaux-viinien herkuttelusta kaviaarin, tryffelin jne. kanssa niin päästään pikkuhiljaa ”parempien” ihmisten huveihin.
Kiitos vaan, mutta olen vain hyvästä ruuasta nauttiva keskiluokkainen suomalainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
noloa *tirsk* kirjoitti:
Millä sitten? Kerro ihmeessä, kun paremmin tiedät!
1) aloita vloggaus
2) Tinderiin tili
3) kuvaukseen harrastukset: matkustelu, viinit ja ruoka
4) Instaan kuvat rypäletertuista ja sinileimakuutioista
5) Hae googlesta kuva Venetsiasta (ei oo pakko käydä itse)
Sulla on nyt mielessäsi kuva jostain tietystä some-ihmistyypistä ja haluat yleistää kaikki herkuttelijat samanlaisiksi.
Kauheaa, saatiin miehen kanssa molemmat työpaikan joululahjaksi erilaisia juustoja... Mites nyt suu pannaan?
Ajattelin hommata keksejä, jotain hedelmiä, kurkkua, pikkutomaatteja ja jotain kirpeää hilloketta. Ja viiniä.
Muistakaa käpertyä hyvän kirjan ääreen.
Jokainen saa mielestäni herkutella sillä mistä tykkää. Minua ärsyttää ainoastaan se, jos viini + juusto tulee elämään vain statusasiana, eli yhtäkkiä löydetään nämä herkut vasta, kun ollaan saavutettu joku tietty sosiaalinen asema ja nämä kuuluvat ikään kuin asiaan.
Minä hienostelua ja hienon leikkimistä siinä on, jos pitää juustosta? Kyllä ainakin minä herkuttelen juustoilla - ja monella muullakin herkulla - koska pidän niistä. En välitä tippaakaan, mitä muut ajattelevat asiasta.
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 04:25"][quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 04:12"]
[quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 04:08"]Kyllähän se on ihan kivaa korkata joku vuosikertaviini ja maistella jotain hyviä juustoja. Tietenkin WT-maailmassa tämä on niin vieras asia, että vaikutan heidän mielestään varmaan aivan kammottavalta kermaperse-snobilta.
Aina se viini pitää tunkea mukaan kaikkeen. Viini sitä, viini tätä. Telkkaria katsellessakin täytyy siemailla viiniä. Huoh !
Ainiin, unohdin että Suomessa viinilasillisen nauttiminen juustotarjottimen kanssa on alkoholistin tissuttelua. Mun moka!
Ei, vaan edelleen myötähäpeää aiheuttavaa hienostelua.
Mikä siitä tekee hienostelua?
'ohis
Rakastan juustoa, joten herkuttelen juustolla. Ei siinä laardin lappaamisessa naamaan mitään hienoa ole.
AP, millä sun mielestä on oikein herkutella?
Koska juustoissa on paljon erilaisia voimakkaita makuja ja siksi ne maistuvat hyvältä. Hienostelu on sun korviesi välissä.
Vierailija kirjoitti:
Siis to viinit + juustot illanvietot oli muotia täälläpäin parikymmentä vuotta sitten. Nyt on hieman haastavammat herkut meidän snobien listalla.
Mitä ovat haastavammat herkut?
Siis mitä tämä leikkiä hieanoa tarkoittaa käytännössä?
Vierailija kirjoitti:
Makuja on monenlaisia, samoin tottumuksia. En koe juustojen syömistä hienosteluks, herkutteluksi kyllä. Meillä ahkä neljä kertaa vuodessa pidetään perheen kesken juustoilta. Se tarkoittaa juustoja, hedelmiö, keksejä yms. ja telkkarin katselua tai pelailua yhdessä. Mukavaa on, ei hienostelua. Nimenomaan lapsistamme yksi on yleensä tät' pyytämässä, hän rakastaa muutenkin monenlaisia makuja ja ruokakokeiluja ja laittaa mielellä'n ruokaa. Nyt tämä poika on 13-vuotias, mutta rakasti kyllä juustoja jo 6-vuotiaana. Että eipä kyse kyllä hienostelusta ole ollut. :)
Olin samanlainen lapsena. Isäni kertoo aina tarinaa, että hän meni kerran kauppaan ostamaan kilon sinihomejuustoa. Myyjä totesi, että teillä taidetaan tykätä tästä todella, johon isäni vastasi: "Meillä on 2-vuotias tytär, joka rakastaa sitä." Hauskinta on, että isän edessä ollut hienompi rouva loukkaantui, hän osti juustoa kuulemma 100g, kun halusi kuulemma "totutella tähän hienostuneeseen herkkuun" :D
Kaikesta ihmiset pahastuvatkin.
Vierailija kirjoitti:
Mä en välitä makeasta, joten juustolautanen on ihana jälkiruoka. Tykkään kyllä sipseistäkin mutta herkuttelen nykyään tosi harvoin millään. Jouluna pitää olla juustoja ja viiniä ja viikunhilloa. Ja aurajuuston pariksi sopii ällistyttävän hyvin papaija-limehillo. Ja aurajuusto-piparikierteet, nam! :)
Mistä tällaista hilloa saa? Kuulostaa ihanalta :)
Vierailija kirjoitti:
Hyvin tänne ketjuun löysivät kaikki juustoilla herkuttelijat haukkumaan muita junteiksi. :D Pitävät itseään jotenkin parempina, kun eivät syö mitään juntteja sipsejä tai karkkeja, vaan herkuttelevat sivistyneesti juustoilla. :D Eli otsikko on todistettu.
Ainoa, joka haukkuu täällä muita juntiksi, olet kyllä sinä...
No juuri näin. Mä syön juustoja, koska ne ovat musta hyviä. En juo viinejä, musta ne maistuvat pahalta. Hienostelun jätän toisille, ei ole tarvetta sellaiseen.