Tiedätkö mikä on veriryhmäsi?
Itse en tiedä ja mistähän sen saisi tietää? Yritin Kannastakin katsoa mutta en löytänyt.
Kommentit (130)
Tiedän , on B+ . Olen saanut verensiirron jolloin selvitettiin , oli pääsiäinen enkä saanut "omaa" vertani ja nousi kuume.
Vierailija kirjoitti:
Tiedän. Olen täysi nolla jopa siltä kantilta katsottuna.
Pistän pahemmaksi, nolla - .
Tiedän. Mutta tiedätkö sinä mikä minun ryhmäni on?
Ab-. Selvisi tämäkin, kun tulin raskaaksi. Kumma homma, miten vaikeaa oman veriryhmän selville saaminen muuten on.
On muuten outoa, jos ei voi selvittää mistään ryhmäänsä, kun en lähes keski-ikäisenäkään vielä tiedä.
O- joka on ns. hätäverta. Senpä takia kai veripalvelun tyypit jatkuvalla syötöllä ruinaavat luovuttamaan.
Ab+
Sama homma kuin yllä, sain tietää vasta kun tulin raskaaksi.
0+ mulla. Toisen lapsista veriryhmä testattiin kun syntyi, mutta toisen ei. Kummallakaan ei ollut mitään hätää, joten en ihan tiedä miksi näin. Raskauden aikana äidin veriryhmä testataan. Varmaan joissain muissakin tilanteissa, jossa sillä on merkitystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pistän pahemmaksi, nolla - .
Voitit. Etkös ole aika harvinainen tapaus?
Mä en enää muista. Eikös se selvitetä neuvolassa? On mulla vielä neuvolakortti tuolla, voisi katsoa. Mikä se tavallisin on, A+ vai? Mun mielestä mulla on se tavallisin, mutta en ihan oikeasti muista.
Mutta eikö tuon pitäisi olla ihan perusoikeus tietää veriryhmänsä? Ei löytynyt itseltäni edes vauva-ajan tiedoista mistään.