Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tiedätkö mikä on veriryhmäsi?

Vierailija
17.09.2021 |

Itse en tiedä ja mistähän sen saisi tietää? Yritin Kannastakin katsoa mutta en löytänyt.

Kommentit (188)

Vierailija
181/188 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

'O Rh negatiivinen. Käytännössä en siis ole edes apinoiden jälkeläinen, vaan alien 👽'

Haha, jaha. Mä en kerro

veriryhmääni/

rhesus-tekijää täällä..😇

Vierailija
182/188 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sä sitä tietoa mihinkään tarvitse. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/188 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

B rh+ täällä. 

Tapailin jonkun aikaa korealaista miestä ja hänelle tuntui olevan tärkeää tietää veriryhmäni. B+ oli hyvä, mutten enää muista, miksi. Oli kai jotain tekemistä yhteensopivuuden ym juttujen kanssa. 

Vierailija
184/188 |
06.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän.

Vierailija
185/188 |
06.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku kysyi miksi veriryhmän tietäminen on tärkeää, minä kerron miksi asia kiinnostaa minua:

Olen jonkin sortin "varautuja" (lievästi) ja pohdin välillä erilaisia, hullujakin, juttuja. Jos tulisi jokin kriisitilanne, saattaisin päätyä johonkin paikkaan (pakolaisleiri, pommisuoja esim.) loukkaantuneena, ja silloin olisi hyvä tietää jos esim. joku voi luovuttaa verta (tai minä jollekkin) mutta saatavilla ei välttämättä ole 'keskussairaalan varustuksia'.

Verta en voi luovuttaa sydänperäisen matalan verenpaineen vuoksi, tai ainakin aikanaan niin sanottiin, ettei suositella. Lapsia en valitettavasti ole saanut.

Kiitos tuolle joka laittoi linkin, voisin  hyvin mielenkiinnosta maksaa tiedosta, en "tonnia" mutta esim. tuo n. 100e ole mahdoton summa.

Vierailija
186/188 |
06.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

AB+

Se selvitettiin ennen leikkausta. 

Vierailija
187/188 |
06.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä ja ilmeisesti se ei ole mikään tärkeä tieto kun sitä tietoa pantataan niin tehokkaasti.

Vierailija
188/188 |
06.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On hemofobia, en pidä verestä enkä ole myöskään kysynyt lääkäreiltä kokeiden jälkeen

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kahdeksan