Pohdintaa: Mikä siinä Rautavaaran äidin ymmärtämisessä oikein suututtaa
Oon miettinyt viime päivinä paljon sitä, että miksi minua niin ärsyttää ja suututtaa se, että niin monet haluavat ymmärtää Rautavaaran perheenäitiä, joka teki mitä teki.
Olen itse kokenut synnytyksen jälkeisen masennuksen ja muitakin masennusjaksoja elämässä, joten luulisi, että minulta, jos keneltä ymmärrystä heruisi. Mutta ei heru. Olen hakenut apua ongelmiini aina ja sitä myös saanut. Ei se koskaan helppoa ole ollut, mutta silti olen apua hakenut ja lopulta saanut.
Olenkin tullut siihen tulokseen, että minua ärsyttää tässä ylenpalttisessa ymmärtämisessä se ajatus, että ITSE ei tarvitsisi ottaa mitään vastuuta itsestään. Että apua pitäisi jostain tulla pyytämättä.
KUKAAN ei pysty näkemään toisen ihmisen pään sisään! Sen vuoksi on täysin kohtuutonta syyllistää Rautavaaran perheen isää, että muka olisi pitänyt tietää, että nyt juuri näin käy.
En pysty ymmärrystä tälle Rautavaaran äidille suomaan. Hänen tekonsa oli raukkamainen. Kukin saa mun puolesta oman hengen ottaa, mutta että omat lapset viedä mukana ja vielä bussin matkustajatkin olivat hengenvaarassa.
Kommentit (179)
[quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 20:12"][quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 10:19"][quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 10:10"][quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 09:19"][quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 06:19"]
Mua ärsyttää se, kun toisen puolesta keksitään tekosyitä, vaikka ei ole mitään tietoa oliko kyseinen nainen oikeasti sellainen normaali ja kunnollinen uupumisesta ja univelasta sairastunut nainen kuten puolustelijat uskovat.
Asiantuntijat kuitenkin uskovat, että perhesurmaajat ovat yleensä narsistisia ja ikäviä ihmisiä, joten tuntuu niin oudolta olettaa toisin, varsinkin kun tästä surmatavasta tulee niin raivoisa ja kostonhimoinen mielikuva.
[/quote]Poliisinkin mukaan surmaaja ei ollut uupunut vaan sairaalloisen mustasukkainen ja surmatyön syynä oli lähinnä isän suunnittelema ero. Eri todellakin ihan erilaisesta tilanteesta lienee kysymys. Tappoi lapset kostoksi isälle, eli on tyypillinen narsistin suorittama perhesurma, tutkitaan henkirikoksena.
[/quote]
ja kaiken lisäksi osallisti isän, käyttämällä bussia jossa isä matkusti, surmatyöhön. Käytti siis koko perhettä oman kostonsa välineenä.
[/quote]
Poliisi ei ole sanonut naista narsistiksi tai mustasukkaiseksi. Se oli jonkun "tuttavan" kertomus. Poliisi on puhunut ainoastaan mahdollisesta motiivista. Mitenhän luulet poliisin (tai kenen tahansa) pystyvän analysoimaan kuolleen tuntemattoman ihmisen luonnetta? Aika haastavaa. Jos taas uskotaan "tuttavien" kertomuksiin, niin miehestä on myös välittynyt julkisuuteen aika ikävä kuva. Ei mikään nallekarhumainen perheenisä, vaan pettävä ja viikonloput viihteellä viettävä mies. Ei siis ilmeisesti osallistunut lastensa elämään juuri mitenkään, muut asiat menivät edelle. Miehet mielellään pitävätkin nalkuttavaa ja vastuunottoa vaativaa naista skitsona mustasukkaisena narsistina. Nähty sata kertaa. Nainen on yksin murhaaja, mutten kyllä mitenkään saa miehestäkään kovin auvoisaa kuvaa.
[/quote]
Missä tällaisia "tuttavien" kertomuksia on ollut? Olisiko antaa jotain linkkejä? Ainut huhu, minkä olen kuullut, on suomi24:llä, että miehellä olisi muka ollut sivusuhde. Sekin oli vain spekulaatiota, ei mikään tieto.
[/quote]
Sittenhän naisestakin kerrotut "tiedot" ovat vain pelkkää spekulaatiota, kun ovat myöskin "tuttavien" kertomuksia. Suomi24:ssä luki miehen siilinjärveläis"rakkaasta" välittömästi kolarin jälkeen. Kuten myös noista muistakin edellä mainituista asioista. Myös täällä jo poistetussa ketjussa joku nurmeslainen kirjoitti samoin. Tietenkään epämiellyttävät spekulaatiot koskien miestä eivät päädy esim. iltalehden sivulle, koska mies on elossa eikä häntä haluta syyllistää tietenkään.
[quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 20:21"][quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 20:12"][quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 10:19"][quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 10:10"][quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 09:19"][quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 06:19"]
Mua ärsyttää se, kun toisen puolesta keksitään tekosyitä, vaikka ei ole mitään tietoa oliko kyseinen nainen oikeasti sellainen normaali ja kunnollinen uupumisesta ja univelasta sairastunut nainen kuten puolustelijat uskovat.
Asiantuntijat kuitenkin uskovat, että perhesurmaajat ovat yleensä narsistisia ja ikäviä ihmisiä, joten tuntuu niin oudolta olettaa toisin, varsinkin kun tästä surmatavasta tulee niin raivoisa ja kostonhimoinen mielikuva.
[/quote]Poliisinkin mukaan surmaaja ei ollut uupunut vaan sairaalloisen mustasukkainen ja surmatyön syynä oli lähinnä isän suunnittelema ero. Eri todellakin ihan erilaisesta tilanteesta lienee kysymys. Tappoi lapset kostoksi isälle, eli on tyypillinen narsistin suorittama perhesurma, tutkitaan henkirikoksena.
[/quote]
ja kaiken lisäksi osallisti isän, käyttämällä bussia jossa isä matkusti, surmatyöhön. Käytti siis koko perhettä oman kostonsa välineenä.
[/quote]
Poliisi ei ole sanonut naista narsistiksi tai mustasukkaiseksi. Se oli jonkun "tuttavan" kertomus. Poliisi on puhunut ainoastaan mahdollisesta motiivista. Mitenhän luulet poliisin (tai kenen tahansa) pystyvän analysoimaan kuolleen tuntemattoman ihmisen luonnetta? Aika haastavaa. Jos taas uskotaan "tuttavien" kertomuksiin, niin miehestä on myös välittynyt julkisuuteen aika ikävä kuva. Ei mikään nallekarhumainen perheenisä, vaan pettävä ja viikonloput viihteellä viettävä mies. Ei siis ilmeisesti osallistunut lastensa elämään juuri mitenkään, muut asiat menivät edelle. Miehet mielellään pitävätkin nalkuttavaa ja vastuunottoa vaativaa naista skitsona mustasukkaisena narsistina. Nähty sata kertaa. Nainen on yksin murhaaja, mutten kyllä mitenkään saa miehestäkään kovin auvoisaa kuvaa.
[/quote]
Missä tällaisia "tuttavien" kertomuksia on ollut? Olisiko antaa jotain linkkejä? Ainut huhu, minkä olen kuullut, on suomi24:llä, että miehellä olisi muka ollut sivusuhde. Sekin oli vain spekulaatiota, ei mikään tieto.
[/quote]
Sittenhän naisestakin kerrotut "tiedot" ovat vain pelkkää spekulaatiota, kun ovat myöskin "tuttavien" kertomuksia. Suomi24:ssä luki miehen siilinjärveläis"rakkaasta" välittömästi kolarin jälkeen. Kuten myös noista muistakin edellä mainituista asioista. Myös täällä jo poistetussa ketjussa joku nurmeslainen kirjoitti samoin. Tietenkään epämiellyttävät spekulaatiot koskien miestä eivät päädy esim. iltalehden sivulle, koska mies on elossa eikä häntä haluta syyllistää tietenkään.
[/quote]
Herranen aika, nämä miehet ovat vielä elossa. Molemmat menettäneet lapsensa todella julmalla tavalla. Nyt hyvä ihminen mieti kahdesti, ennen kuin levittelet juoruja netissä ja mustamaalaat ihmisiä, entä jos he ovat täysin viattomia koko juttuun ja koko traagisen tapahtuman lisäksi porukka levittelee nimettömänä paskaa netissä? Jotain rajaa.
Ja vaikka mies olisikin juonut ja käynyt vieraissa ja vältellyt kotia, sekään ei oikeuta murhaamaan 3 viatonta lasta!!
[quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 13:29"]Tämähän on täysin selvä juttu. Kerran isä oli hulttio, eikä välittänyt perheestään/viihtynyt heidän kanssaan, tuskin edes olisi osannut hoitaa lapsia. Äiti ajatteli, ettei voi vain itseään tappaa, lapset riutuvat ikävässään ja kukaan ei heistä välitä.
Olen 100% varma, että äidin mielenterveysongelmat ovat tämän herrasmiesmäisen ja vastuuta pakoilevan "isän" syytä. Nainen ei nähnyt tulevaisuutta, oli masentunut. Kuinkas muutenkaan samanlaisessa tilanteessa? KUKAAN teistä ei välttämättä selviäisi samaisessa tilanteessa, joten arvostelu tai syyllistäminen on täysin turhaa. Mitä se enää auttaa? Suunnatkaa energianne tällaisten perheiden auttamiseen mielummin. Hävytöntä arvostella ihmistä, joka on jo kärsinyt elämässään niin, että päätyy tekemään jotain näin kamalaa!
[/quote]
Viime töikseen, vaikka olosuhteiden johdosta suunniltaan, näkee vaivan ajaa bussin edelle, kääntyä takaisin ja ajaa päin juuri sitä bussia jossa isä istuu. Ja samalla vaarantaa bussillisen ihmishenkiä, ja mahdollisen muun edellä ja takana ajavan liikentren.
Ainiin, palstallahan tiedettiin että henkilöautoon törmäävä bussi säästyy pahoilta vaurioilta ja näin joukkosurmaajammekin lienee asian laskenenut.
Luulen että Lauermakin tietoisesti julkilausunnoissaan nimittää näitä joukkosurmaratkaisuja "ihmisen täydelliseksi epäonnistumiseksi" koska tietää tietynlaisten persoonallisuuksien kaikin tavoin välttävän luuseriksi leimautumista jälkeenjääneidenkään taholta suoritettuna.
Liikenteessä itsemurhan tehneet ovat itsekkäitä, eivätkä he ansaitse muuta kuin halveksuntaa, oli tilanne mikä tahansa. Se, että oma elämä on helvettiä, ei oikeuta tekemään toisen (esim. ne kuskit) elämästä helvettiä ja vaarantamaan sivullisia. Voi että olen onnellinen kun tällaisissa tapauksissa epäonnistutaan, jos kukaan sivullinen ei loukkaannu. Toivon, että helvetti on olemassa ja että itsemurhakuskit kokevat siellä moninkertaisen tuskan maanpäällä kuvittelemaansa helvettiin verrattuna.
Itse olin yhdessä vaiheessa todella kyllästynyt elämään; en halua eritellä tarkemmin. Mutta mikä esti minua tekemästä mitään: En keksinyt mitään sellaista keinoa lavastaa onnettomuus, että joku muu ei kärsisi. Ei tullut mieleenkään mennä liikenteeseen sekoilemaan ja vaarantamaan muita sekä pilaamaan muiden elämää. Ajattelin hukuttautua, mutta sitten ajattelin, että entäs jos minut löytää vaikka joku lapsi. Ajattelin kadota metsään, mutta taas ajattelin, että entäs jos joku marjastaja löytää ja saa elinikäiset traumat. Lopulta päätin, että eihän sitä tiedä mihin kuoleman jälkeen joutuu, joten eletään tämä elämä kuitenkin. Onneksi, sillä minulla on nyt kaikki suurin piirtein hyvin, vaikka taipumusta (ja syytäkin) alakuloon vieläkin löytyy.
Halveksin ihmisiä, jotka päättävät omat päivänsä pilaamalla muiden elämän. Minä en sure yhtäkään. Myös äitii eno käveli junan alle työmatkalla, itsekäs kusipäähän hän oli muutenkin, vaikka kuolleista näin ei saa sanoa. Ei sellainen muita ajattele.
[quote author="Vierailija" time="01.11.2014 klo 22:36"]
[quote author="Vierailija" time="01.11.2014 klo 22:16"]
Mitä jos apua on pyydetty eikä sitä ole järjestynyt saman tien? Mitä jos perhe on jäänyt jonoon odottamaan aikaa sossun kotikäyntiä varten, mitä jos ei olekaan ollut heidän mielestään nk.akuutti tapaus? Joo, ei voi vastuuta syytää yhteiskunna piikkiin mutta mitä tapahtui sille poliiisien tekemälle ls-ilmoitukselle. Reagoiko siihen kukaan Nurmeksen sosiaalitoimessa? Et olis kiva tietää..
[/quote]Narsisti ei päästä yleensä muita auttamaan lapsiaan, voihan tuossakin olla, että sosiaalitoimistosta on käyty mutta kyllä narsisti osaa huiputtaa taitavampiakin asiantuntioita, luultavasti olisi laittanut kaiken lasten isien syyksi. Vanhin lapsista oli jo joutunut olemaan narsistin kynsissä kuusi vuotta, ja lapset tässä ovat olleet suurimpia hävijöitä, oli sitten tapahtumien lopputulos ollut mikä tahansa.
[/quote]
Jos tiedät narsistiksi, kerro tarkemmin. Kyllä siitä kotikäynnistä olisi mainittu, nyt puhuttiin vain ilmoituksesta jonka poliisit tekivät. Enemmän vaikuttaa siltä että kukaan Nurmeksen sossuista ei ehtinyt käydä perheen luona ennen tätä äärettömän hirveätä tapahtumaa..
[quote author="Vierailija" time="01.11.2014 klo 13:30"]
Mulla suututtaa sen takia, koska oma äitini on väkivaltainen narsisti; me ei saatu mitään apua koskaan, koska ei äiti voi olla "paha".
Äitimyytti on niin vahva, että äitini lapsenhakkaamiset, nälkiinnyttämiset yms. laitettiin aina isäni syyksi meidän ollessa ihan pieniä, kun olimme vanhempia, niin se oli meidän lasten syytä.
Meidän piti aina ymmärtää äitiä muiden mielestä, koska äiti oli väsynyt, koska äitiys on raskasta, koska hyvää se vain haluaa, koska äiti kuitenkin siinä hakkaamisen lomassa rakastaa lapsiaan aina jne.
Ne miehet ja lapset, jotka ovat narsistinaisten kynsissä eivät koskaan saa apua mistään äitimyytin takia, sen takia itseäni kuvottaa ihmiset, jotka tukevat äitimyyttiä, hävetkää siat ihan oikeasti!
[/quote]
Miksi isäsi ei puuttunut asiaan? Jos äitisi oli väkivaltainen ja nälkiinnytti teitä lapsia, kaipa siitä jälikä jäi? Toisaalta isä olisi voinut teidät ruokkia vaikka salaa. Luonnehäiriöisen vainoamaksi joutuvan on vaikea, muttei ihan mahdotonta puolustautua. Mielestäni isäsi olisi pitänyt yrittää kaikkensa (avioero, lastensuojelu, poliisi, oikeusprosessi - mitä tahansa se olisikaan vaatinut) pelastaakseen teidät.
[quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 13:29"]Tämähän on täysin selvä juttu. Kerran isä oli hulttio, eikä välittänyt perheestään/viihtynyt heidän kanssaan, tuskin edes olisi osannut hoitaa lapsia. Äiti ajatteli, ettei voi vain itseään tappaa, lapset riutuvat ikävässään ja kukaan ei heistä välitä.
Olen 100% varma, että äidin mielenterveysongelmat ovat tämän herrasmiesmäisen ja vastuuta pakoilevan "isän" syytä. Nainen ei nähnyt tulevaisuutta, oli masentunut. Kuinkas muutenkaan samanlaisessa tilanteessa? KUKAAN teistä ei välttämättä selviäisi samaisessa tilanteessa, joten arvostelu tai syyllistäminen on täysin turhaa. Mitä se enää auttaa? Suunnatkaa energianne tällaisten perheiden auttamiseen mielummin. Hävytöntä arvostella ihmistä, joka on jo kärsinyt elämässään niin, että päätyy tekemään jotain näin kamalaa!
[/quote]
Mietipä nyt itsekin mitä kirjoittelet.
Vaikka isä olisi millainen hulttio niin äiti tuossa sen viimeisimmän ratkaisun teki. Kamalaa, että äidistä yritetään väkisin vääntää jotain ihme pyhimystä, joka marttyyrina kärsi pienten lasten kanssa kun hulttioisä huiteli omissa menoissaan.
Ihan oikeasti, pelottava ajatusmaailma, jos ainoa ulospääsy tuollaiseen tilanteeseen on lastensa ja itsensä tappaminen!
En ole väittänyt todeksi "juoruja" isästä enkä ole itse näitä nurmeslaisia. Itse taidat kuvitella, että voit levitellä kuolleesta ihmisestä mielesi mukaisia juoruja ja mustamaalata, sillä perusteella mitä teki. Hänkin on kuitenkin jonkun lapsi ja läheinen, jolla on surevia sukulaisia. Mielenterveysdiagnoosien jakelu on aika säälittävää, kun et selvästikään asiantuntija ole, ainut häiriö jonka tiedät nimeltä taitaa olla narsismi.
Eikä isäkään ole mitään apua perheelle hakenut, sossut eivät ihan ehtineet käydä kartoittamassa lastensuojelun tarvetta. Poliisi teki rutiinisti lastensuojeluilmoituksen heidän kotona käymisen jälkeen. Kukaan ei lapsista välittänyt. Ehkä jotain sukulaista olisi voinut kiinnostaa, mutta vanhemmat ilmeisesti koittivat pitää salassa isommat ongelmansa. Mistä tuo jatkuva väitteesi, että tappo olisi isän syy? Nainenhan sen ratkaisun yksin teki ja on syyllinen. Saa sitä silti mielipiteensä isänkin toiminnasta (tai sen puuttesta) sanoa. Eipä ollut kummoinen hänkään.
[quote author="Vierailija" time="01.11.2014 klo 19:38"][quote author="Vierailija" time="01.11.2014 klo 19:23"]
[quote author="Vierailija" time="01.11.2014 klo 17:37"]
[quote author="Vierailija" time="01.11.2014 klo 16:57"]
Hitto mitä tuomitsemista..sillä lailla. No mitähän nää sanos, jos mies olisin jääny linja-autosta pois ja hypäny auton rattii ja ajannu sitten päin bussia...Hii ja hoo
Miestä ei saa syyllistää ja siihen viittavt kirjotuksetkin katsotaan kunianloukkaukseksi, sanoi setä poliisi jossain. Ihan niin, mutta vainajaa saapi sättiä mennen tullen ja psykoloida hänen mieltään, hänhän on kuollut.
Eniten nisia ja miksei miehiä suututta se, että vei lapset mukanaan kuolemaan. Entä jos avoero olisi mennyt kuin trömsöössä, kaipa kaikki olisi surkutelleet naista, joka jää 3 lapsen kanssa yksin.
Joka tapauksessa kaikkeen siihen mitä tapahtui enne ratin kääntöä linja-auton eteen, on myös mies osallinen. He elivät yhdessä ja kaikki heidän asiansa koettin ja ajateltiin kuin olisivat perhe. Vaan sitä Vauva sen enempi kuin muutkaan palstat eivät tiedä, millainen perhe tuo oli. Miksi mies ei lähtenyt jos halusi jo aiemmin? Taloudellinen tilanne, jota hehkutetaan ei kerro mitään. Vain sen että naisella oli velkoja, Oliko miehellä, oliko yhteisiä, jne Kaikki ne peilautuvat tuon perheen elämään.
Tänään muistelemme omai läheisiämme, jotka ovat pois nukkuneet..Rauha myös tuolle äidille ja hänen lapsilleen.
[/quote]
Mies oli jopa joutunut pyytämään poliisia apuun syyskuussa päästäkseen töihin. Ihana pullantuoksuinen äityli.
[/quote]
Missä on kirjotettu, että isä tarvitsi töihin lähtöön poliisin apua? Kysehän ei lainkaan olut siitä, kun lukee tarkemmin asiat.
[/quote]
Isä on tehnyt lastensuojeluilmoituksen perheestään. Toivonut varmaan vaimolle apua, kun on ollut pakko lähteä töihin. Kun ei sieltä töistäkään voi pois olla, ellei halua potkuja, kun vaimo makaa kotona.
[/quote]
Poliisi sen ilmoituksen tekee automaattisesti käynnin jälkeen. Ei isä tehnyt.
[quote author="Vierailija" time="01.11.2014 klo 19:39"][quote author="Vierailija" time="01.11.2014 klo 19:24"]
[quote author="Vierailija" time="01.11.2014 klo 18:01"]Jos miehenne tappaa lapsenne, muistakaa sitten syyllistää itseänne, kun ette tukenut miestänne tarpeeksi. Parista lapsesta viis. [/quote] Niin syyllistäisinkin. Kuka voi olla niin idiootti, ettei ota toisen hätää ja jatkuvaa epätasapainoista käytöstä tosissaan? Jos mieheni alkaisi jatkuvasti esim. raivoamaan, syyttelemään, itkemään väsymystään, valittaisi ettei jaksa enää lasten kanssa yksin ja tarvitsee apuani, ei päästäisi töihin ym., en todellakaan antaisi asian olla ja uskaltaisi jättää miestä kahden lasten kanssa ilman apua. Jos tuollaisen antaa jatkua, niin todellakin voi syyttää itseään lasten kaltoinkohtelusta tai jopa tappamisesta. On sitten kyseessä mies tai nainen, aivan sama. Kyllä ne merkit ovat olleet nähtävissä ennen jokaista perhesurmaa. Ihmiset eivät vain välitä lapsistaan tai puolisostaan, sitten vasta itketään kun paha on jo tapahtunut.
[/quote]
Sanoisit itsesi irti ja jäisitte sossun eläteiksi, vai..?
[/quote]
Oletpa urpo, on aika paljon muitakin keinoja. Esim. hankkia apua viikolle, maksullista tai sukulainen/ystävä, perhetyö jne. Hankkia mielenterveysapua. Ja se, että isä osallistuu vapaa-aikanaan lastenhoitoon, eikä notku baareissa tai kavereilla (kuten tuo isä tuttavien mukaan). Ja jos ei apua ole muka saatavilla, on sitten jäätävä vaikka töistä pois tai vähentää töitä. Koska työn ei kuuluisi ikinä mennä lasten tai perheen hyvinvoinnin edelle. Mielummin vaikka sossun elätiksi hetkeksi, kuin lapset heitteille. Jokainen järkevä ihminen tuon kyllä tajuaa.
Ärsyttäviä ihmisiä, jotka puolustaa ja ymmärtää rikollisia. Suomen lait on ihan selkeet: murha on rikos. Eikä rikolliselle murhaajalle pidä kynttilää sytyttää. Kolme kynttilää niille pienille viattomille enkeleille, riittää. Itsemurhatapaukset on eri asia. Niillekkin voi sytyttää kynttilän, koska niillä on vähän edes empatiaa muita ihmisiä kohtaan, jos tappavat vaan itsensä. Mulle tulee voimakkaasti mieleen tästäkin tapauksesta oma lapsuuteni ja sairas narsistinen äitini. Siitä syystä ei löydy pätkääkään ymmärrystä ja itse asiassa harmittaa, etten ymmärtänyt aikoinaan nostaa syytettä räikeestä heitteillejätöstä, kotirauhan rikkomisesta, epärehellisyydestä valehtelusta mm. avioero-oikeudenkäynnissä.ym. ym. Se nainen oli niin törkee meitä lapsia kohtaan, että sillä oli ruuatkin kassissa piilossa, ettei me lapset syödä hänen eväitään. Jossain vaiheessa alaikäisenä jouduin lääkäriinkin oksentelun takia, mutten kehdannut kertoa omaa kaltoinkohteluani. Häpesin silmät päästäni. Se oksentelu johtui yksinkertaisesti nälkiintymisestä. Olisi tosi hyvä, jos mahdollisimman moni ihminen kehtaisi kertoa omia kaameita kokemuksiaan lapsuudestaan, että saataisiin noi silnisilmäiset sisar hentovalkoiset uskomaan, että nainenkin voi olla täys piru, huolimatta siitä vaikka se olisi kuinka synnyttänyt tänne maailaan lapsia. Ei se välttämättä sitä tarkoita, että hän on äiti. Yhtä hyvin se voi olla kyykäärme, joka synnyttää ja luikertelee sitten itse tiehensä.
Jos isä todella on notkunut baareissa vapaa-aikansa, ja häipynyt vaan töihinsä panematta tikkua ristiin perheen hädän auttamiseksi, kyllä minusta isä on syyllinen tähän surmaan enemmän kuin mielenterveysongelmainen äiti. Mielenterveysongelmatkin johtuvat JOSTAKIN.
[quote author="Vierailija" time="01.11.2014 klo 21:29"]
Jos isä todella on notkunut baareissa vapaa-aikansa, ja häipynyt vaan töihinsä panematta tikkua ristiin perheen hädän auttamiseksi, kyllä minusta isä on syyllinen tähän surmaan enemmän kuin mielenterveysongelmainen äiti. Mielenterveysongelmatkin johtuvat JOSTAKIN.
[/quote]
Olet ihmissaastaa.
[quote author="Vierailija" time="01.11.2014 klo 13:30"]
Mulla suututtaa sen takia, koska oma äitini on väkivaltainen narsisti; me ei saatu mitään apua koskaan, koska ei äiti voi olla "paha".
Äitimyytti on niin vahva, että äitini lapsenhakkaamiset, nälkiinnyttämiset yms. laitettiin aina isäni syyksi meidän ollessa ihan pieniä, kun olimme vanhempia, niin se oli meidän lasten syytä.
Meidän piti aina ymmärtää äitiä muiden mielestä, koska äiti oli väsynyt, koska äitiys on raskasta, koska hyvää se vain haluaa, koska äiti kuitenkin siinä hakkaamisen lomassa rakastaa lapsiaan aina jne.
Ne miehet ja lapset, jotka ovat narsistinaisten kynsissä eivät koskaan saa apua mistään äitimyytin takia, sen takia itseäni kuvottaa ihmiset, jotka tukevat äitimyyttiä, hävetkää siat ihan oikeasti!
[/quote]
Mielenvikaisuus on sairaus.
[quote author="Vierailija" time="01.11.2014 klo 19:42"]
Hih, abortin tekijöitä tuomitaan enemmän, kuin lasten tappajaa :)
[/quote]
Niin, mikä ero? Sikiöltähän jää vauvavaihekin elämättä, eikös se ole vielä suurempi rikos kuin jo vähän vanhemman lapsen tappaminen vai lasketaanko rikoksen suuruus sen mukaan, kuinka paljon se surettaa muita ihmisiä? Ilmeisesti näin.
[quote author="Vierailija" time="01.11.2014 klo 13:24"]
Mitenkään tähän viittaamatta mutta kyllä ihmisen päässä voi naksahtaa tuosta vain. Tulla mitta täyteen ja seuraukset voivat olla hirveät. Jos on vielä.muutenkin luonteeltaan impulsiivinen. Ei se sen kummempaa selittelyä kaipaa. Siksi ihmiset ovatkin niin pelottavia.
[/quote]Ei, kenenkään päässä EI naksahda 'tuosta vain'. Itsemurhaa ei tehdä hetken mielijohteesta - sitä on mietitty etukäteen. Tällä ämmällä oli naksahtanut jo aiemmin - kuka hlvatta sitä elatusta ois kotiin tuonut kuin se mies - joka ei olisi saanut käydä töissä tämän naisen mielestä.
Ja tasan tarkkaan tuon ikäisten penskojen kanssa olet sen 'ensisijaisen avun' äärellä, eli neuvolan. Jos et osaa siellä suutasi aukaista ongelmista, niin miten sitten?
Hämmästyttää ja ärsyttää, että tällä 'yhteiskunnalla' påitäisi olla joku hlvatan kristallipallo, josta piäisi nähdä että 'just tuolla yhdellä yksittäisellä perheellä menee vähän huonosti. Vittu, aukaskaa se suu siellä neuvolassa.
Mietin sitä, että paljon todennäköisempää, yleisempää ja tavallisempaa on se, että vanhemmat laiminlyövät lapsiaan eri tavoin. Tällainen perhesurma on TODELLA harvinainen lopputulos. Pahoinpitelyä, välinpitämättömyyttä jne. Se on se tavallinen tarina, näitä perheitä riittää ja näissä perheissä oikeasti tarvitaan apua. Mutta ei sitä apua niihinkään perheisiin väkisin saada tungettua.
Edelleen peräänkuulutan vanhemmilta jonkinlaista vastuuta omasta itsestään ja vanhemmuudestaan edes siinä muodossa, että pyydetään sitä apua, kun oma jaksaminen ei riitä. Ei kaikkea vastuuta voi yhteiskunnalle sysätä!
Valitettava tosiasia on se että yhteiskunta ei tule tästäkään tapauksesta oppimaan mitään ja näitä rautavaaran kuolonkolarin-copycatteja tulee liikenteeseen vielä muitakin. Uskokaa pois. Nämä ovat hätähuutoja eikä kukaan silti kuule, eikä välitä.
Mitä jos apua on pyydetty eikä sitä ole järjestynyt saman tien? Mitä jos perhe on jäänyt jonoon odottamaan aikaa sossun kotikäyntiä varten, mitä jos ei olekaan ollut heidän mielestään nk.akuutti tapaus? Joo, ei voi vastuuta syytää yhteiskunna piikkiin mutta mitä tapahtui sille poliiisien tekemälle ls-ilmoitukselle. Reagoiko siihen kukaan Nurmeksen sosiaalitoimessa? Et olis kiva tietää..
[quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 10:45"][quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 10:28"][quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 02:02"]
[quote author="Vierailija" time="01.11.2014 klo 21:29"]Jos isä todella on notkunut baareissa vapaa-aikansa, ja häipynyt vaan töihinsä panematta tikkua ristiin perheen hädän auttamiseksi, kyllä minusta isä on syyllinen tähän surmaan enemmän kuin mielenterveysongelmainen äiti. Mielenterveysongelmatkin johtuvat JOSTAKIN. [/quote] Samaa mieltä, melkein. Isä oli välinpitämätön selkeästi, syytä vaikea sanoa. Hänelläkin mt-ongelmia? Äiti on syyllinen lasten tappamiseen, mutta uskon isän käytöksen ajaneen hänet siihen. Kummassakin vikaa siis. Saa olla aika tyhmä, jos ei näe isän välillistä osuutta asiaan. Kyseessä oli kuitenkin perhe. Perheen kuuluisi huolehtia jäsenistään. Tässä tapauksessa näyttää pahasti siltä, että molemmat laiminlöivät velvollisuutensa etenkin lapsiaan kohtaan.
[/quote]
Entäs se 6-vuotiaan isä, joka myös menetti tuossa surmassa lapsensa? Kuinka häntäkin saatettaisiin syyllistettyä siitä, että exänsä tappoi hänen lapsensa? Ja tämä äiti oli vielä juuri saanut taisteltua miehen tapaamisoikeuden vähentämisestä.
Minä olen sitä mieltä, että vain ja ainoastaan äiti yksin on syyllinen tuohon kamalaan tekoon. Ei isät eikä yhteiskunta.
[/quote]
Ei ollut ilmeisesti tämäkään isä kauheasti lapsen elämässä mukana. Joten ei tiennyt perheen asioista tarkemmin, olettavasti. Ex-kumppani kun on, hänellä ei myöskään ole vastuuta naisen hyvinvoinnista, ei nähnyt ongelmia läheltä. Jos olisi tiennyt lapsensa hädästä, ehkä olisi puuttunut asiaan, ken tietää. Oli kuulemma linnassa istunut useasti, siksi tuollainen tapaamissopimus. Voimme vain arvuutella.
[/quote]
Oli kuulemma linnassa istunut jne...onko tämäkin nyt sitten yksi näistä villeistä huhuista, jonka joku on laittanut liikkeelle, vai onko näille väittämillä yhtään mitään FAKTApohjaa? Ihan oikeasti, ei levitellä mitään ilkeitä paskajuoruja :/. Oletko varma, että eksä on istunut useita kertoja vankilassa?!!