Kosmetiikkatuotteen palauttaminen
Voiko Stockmannille palauttaa kosmetiikkatuotetta? Ostin kalliin kasvorasvan, jota myyjä suositteli mutta se ei sovi iholleni lainkaan. Olen aikaisemmin käyttänyt saman sarjan toista voidetta, joka sopi minulle tosi hyvin. Voiko avatun voiteen palauttaa Stockmannille?
Kommentit (17)
Vaatetta voi sentään kokeilla kaupassa ensin. Tästä ei ollut näytteitä mutta myyjä suositteli ihoanalyysin perusteella.
Kerran kun ostin Stockalta ripsarin myyjä sanoi että kyseinen toute on hyvä eikä siitä ole kertaakaan tullut yhtään palautusta.
Eikö kauppa voi palauttaa valmistajalle?
[quote author="Vierailija" time="31.10.2014 klo 14:48"]Eikö kauppa voi palauttaa valmistajalle?
[/quote]
Ei voi jos tuotteessa ei ole vikaa.
Voitko palauttaa kauppaan jugurtin puoliksi syötynä, jos myyjä kehui sitä hyväksi mutta sinä et tykännyt?
Ha. Mä työskentelen firmassa, jonka tuotteen voi palauttaa vaikka avattuna ja tyhjiin käytettynä 90 päivän kuluessa kuitin päiväyksestä. Eikös olekin hassua..
Jenkeissä tuo onnistuisi, saisit toisen uuden tuotteen tilalle tai store creditiä eli ostaa sillä rahalla tavaratalosta tai liikkeestä jotain muuta. Siellä kuluttajalla on uskomattomat oikeudet.
Suomessa pitää varmaan viedä lääkärintodistus allergiakohtauksesta, jotta antaisivat vähän hyvitystä tai jotain tilalle.
[quote author="Vierailija" time="31.10.2014 klo 14:48"]
Eikö kauppa voi palauttaa valmistajalle?
[/quote]
No jos tuote ei sovi sinulle, se ei tarkoita sitä, että siinä olisi valmistusvirhe.
Päivän vinkki: käytä se vartalo-, käsi- tai jalkavoiteena.
[quote author="Vierailija" time="31.10.2014 klo 16:11"]Jenkeissä tuo onnistuisi, saisit toisen uuden tuotteen tilalle tai store creditiä eli ostaa sillä rahalla tavaratalosta tai liikkeestä jotain muuta. Siellä kuluttajalla on uskomattomat oikeudet.
Suomessa pitää varmaan viedä lääkärintodistus allergiakohtauksesta, jotta antaisivat vähän hyvitystä tai jotain tilalle.
[/quote]
Ei allergian perusteellakaan voi palauttaa, asiakkaan vastuulla on tarkistaa että tuote ei sisällä ainesosia joille on allerginen.
jos voide esimerkiksi lupaa että se vähentää ryppyjä, mutta näin ei käy, niin periaatteessa eikö sen voisi palauttaa ja sanoa että tuote ei pitänyt lupaustaan??? :)
Jenkeissä voit hakea vaikka tonnin luksuslaukun, käyttää sitä pari viikkoa, ja palauttaa sen ja vaihtaa toiseen koska se ei vastannut odotuksia.
Hyi vittu. Ostaisitko itse enää kosmetiikkaa, jos tietäisit että se on mahdollisesti kiertänyt monen ihmisen kotona testattavana ja palautunut takaisin kun "ei ollutkaan niin kiva"?
Valmistajaan voi ottaa yhteyttä, jos ei ole tuotteeseen tyytyväinen.
Minkä merkkisestä tuotteesta kyse? Mietin vaan että onkohan meillä sattunut sama juttu että entinen tuote oli parempi kuin se äskettäin uusittu versio (Estée Lauder) ja nyt ihoni on täynnä pienen herneen tuntuisia kovia pohkuroita alaleuan kohdalta, muutaman päivän käytön jälkeen. Nyt en muista voiteen tarkkaan nimeä koska en ole kotona tarkistamassa.
[quote author="Vierailija" time="31.10.2014 klo 16:15"]
Hyi vittu. Ostaisitko itse enää kosmetiikkaa, jos tietäisit että se on mahdollisesti kiertänyt monen ihmisen kotona testattavana ja palautunut takaisin kun "ei ollutkaan niin kiva"?
[/quote]
Vähänkö oot tyhmä, ei ne myyntiin takas mene, avatut ja palautetut tuotteet. Epäkuranttina hävikkiin.
[/quote]
Eihän ne nyt sitä enää seuraavalle myy!
Eikö liikkeen pidä palauttaa se sinne maahantuojalle mistä hankittu, ja siellä tutkitaan että onko jossain erässä ollut jotain vikaa?
[quote author="Vierailija" time="31.10.2014 klo 16:11"]
Jenkeissä tuo onnistuisi, saisit toisen uuden tuotteen tilalle tai store creditiä eli ostaa sillä rahalla tavaratalosta tai liikkeestä jotain muuta. Siellä kuluttajalla on uskomattomat oikeudet.
[/quote]
Siis hetkinen?? Kaupanko pitäisi olla kassalla kyselemässä, että oletkos nyt IHAN VARMA ettet ole allerginen tämän tuotteen aineille?
En minäkään keliaakikkona mene ostamaan vehnäjauhoja, käytä niistä puolta pakettia ja vie loppuja takaisin vaatien hyvitystä, kun en voikaan käyttää näitä. Kyllä se on minun omalla vastuulla tarkistaa, onko kyseinen tuote minulle sopiva.
[quote author="Vierailija" time="31.10.2014 klo 16:17"]
[/quote]
Vähänkö oot tyhmä, ei ne myyntiin takas mene, avatut ja palautetut tuotteet. Epäkuranttina hävikkiin.
[/quote]
Hävikkiin täysin käyttökuntoinen rasva, jota joku dorka ei vaan osannut valita itselleen oikein.
Ja mitenkäs ne hävikkikulut yleensä katetaan? Aivan. Hintoja nostamalla.
no ethän sä voi käytettyä vaatettakaan palauttaa.... jos se on käytetty, ei kauppa voi sitä enää takaisin myyntiin laittaa. luuletko että ne huvikseen ottavat sen takaisin ja jäävät hinnan tappiolle?:D