Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hs. Mielipide. Suurin osa meistä kannabiksen käyttäjistä on ihan tavallisia ihmisiä.

Vierailija
17.09.2021 |

Hyvä että hesarissa on erillaisia näkökantoja tähän selvästi vaikeaan asiaan.

Kommentit (3472)

Vierailija
2081/3472 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Narkkauksen glorifionti loppukoon! kirjoitti:

kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Narkkausta ei kannata normalisoida. Narkkari ei voi olla "tavallinen ihminen". Haluaisitko että narkkari ajaisi bussia, jolla menet? Tai suorittaisi sinulle sydänleikkauksen?

Kannabiksen käyttö ei aiheuta käytöshäiriöitä, veikkaan että jos bussissa istuu amfetamiinin käyttäjä ja kannabiksen käyttäjä tunnistaisit kyllä eron noissa. Kannabiksen käyttö ei näy päällepäin jos se ei hallitse elämää.

Kannabiksen käyttö on jo itsessään käytöshäiriö! Se myös todella näkyy päällepäiin(ja haisee)! Jo on mitään tarvetta sitä käyttää, niin se hallitsee(ja häiritsee) jo siinä vaiheessa elämää(käyttäjän ja muiden tielle sattujien)!

Se laillistetaan ennemmin tai myöhemmin. Suomessa myöhemmin kun poliitikot haluaa vielä tukea rikollisia. Siihen asti tavallisista ihmisistä tekemällä tehdään rikollisia. Ne hajutkin vähenee kun uskaltaa ostaa kalliin vaporisaattorin ilman pelkoa että se takavarikoidaan. Miten se kannabis muka hallitsee elämää kun sitä käyttää parina viikonloppuna kuukaudesta?

Vapot ei muuten niin hirveän kalliita enää ole ja ovat aika taloudellinen tapa käyttää kannabista joten myös maksavat itsensä aikanaan takaisin. Lisäksi vapotetut budit voi vaikka heittää pirtelöön tai näkkärin päälle ja naamariin.

Kyllä ne hyvät vapot on vieläkin kalliita. Halvin oli mutta se hajosi. Lopetti kuumenemasta ilman näkyvää syytä. Sekin maksoi vähän toista satasta. Voihan sitä tehdä höyrystimen kuumuutta kestävästä lasipurkista. Se ei maksa kuin vaivan ja sen purkin.

Taskuvapo löytyykin mutta jossain vaiheessa olisi tarkoitus askarrella kokeeksi halogeeni logvape. Höyrystyskelpoisen metalliputken löytäminen järkihintaan tuossa lähinnä on isoin ongelma.

mitähän hourit?

tommoseen vapoon tarvittava putkenpätkä maksaa muutaman euron.

Olen vaan vähän pedanttinen sen suhteen mitä kaikkea useampi sata asteinen höyry irrottaa esimerkiksi ruostesuojakäsitellystä teräsputkesta. Kaupallisissa vapoissa ilmaväylä kuitenkin yleensä pyritään tekemään materiaaleista joista ei kuumennettaessa irtoa mitään karsinogeenejä.

Täytyy sanoa, että eri metallien materiaalitekniikan suhteen ei sinulla taida kauheasti olla kokemusta.

Ei erityisemmin mutta AISI 304 standardin mukaisen käsittelemättömän teräsputken pitäisi olla hommaan ihan passelia. Kaikista halvemmista ei vain heti kättelyssä kerrota niiden materiaalista.

Haponkestävästä teet niin kestää.

Näyttää näillä pitempään pössytelleillä hifistelijöillä olevan ongelmakenttää termodynamiikassa ja melallurgiassa. Spurguillahan oli aikoinaan vastaavat ongelmat kunnes keksivät valuttaa tenttua jäätynyttä rautakankea pitkin pulloon, luulivat saavansa p62uhdasta pirtua.

Pikku myssyssä on kiva suunnitella ja rakennella uusia polttelulaitteita 🤪

Suomessahan on se yksi metallifirma, joka tekee ruostumattomasta teräksestä  vesipiippuja. On aktiivihiilisuodatuspesät ja kaikki herkut. Myy niitä siis ulkomaille.

Vierailija
2082/3472 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Soittohommiin en itse neuvoisi käytettävän, koska lähimuisti voi tehdä tepposet. Ehkä enemmänkin sellaiseen äänimaailman fiilistelyyn sopii, ei niinkään mihinkään tekniseen suorittamiseen.

Sopii tosi hyvin juuri tekniseen suorittamiseen. Ei haittaa motoriikkaa. Eikä treenissä musiikkia lähimuistilla soiteta, vaan fiiliksellä.

Ok, sinulle sopii - minulle ei. Kyllä sitä lähimuistia vaan tarvitsee fiilistellessäkin. Siitä olen samaa mieltä että motoriikka ei kärsi, ehkä jopa päinvastoin.

Itselläni ei ole mitään ongelmaa stäkätä monta tahtia komppia etukäteen, jos biisin on edes kerran tai kaksi soittanut. 

Lucky you. Mutta tämä on henkilökohtaista.

Jos et pysty stäkkäämään, niin ehkä olet harjoitellut väärin? Sellainen tuli mieleen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2083/3472 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuu juuu, kannabikseen ei voi jäädä koukkuun. 

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/a189aa77-afc2-4583-84d3-61382f7424c0

52-vuotias Leena kertoo vuosien varrella polttaneensa ”silloin tällöin”.

– Nyt viimeiset vuodet olen polttanut päivittäin.

Entä montako sellaista psykoosia Suomessa on vuosittain, joissa kannabis on ainoa käytetty päihde? Kyllähän tuon asian pitäisi olla selvä, koska jokaiselle psykoosipotilaalle tehdään huumeseulakin.

Kiva olisi tietää asia.

Vierailija
2084/3472 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä montako sellaista psykoosia Suomessa on vuosittain, joissa kannabis on ainoa käytetty päihde? Kyllähän tuon asian pitäisi olla selvä, koska jokaiselle psykoosipotilaalle tehdään huumeseulakin.

Kiva olisi tietää asia.

Psykoosien määristä en tiedä. Joitain vuosia sitten noin 50 kannabista käyttänyttä meni hoitoon. Se oli edellytys syyttämättä jättämiselle. Hoidossa oli annettu rauhoittavia vierotusoireisiin. Siinä vaiheessa petti pokeri. Olemattomiin oireisiin annettiin kolmiolääkkeitä jotka aiheuttaa helpommin riippuvuutta. Itsellä on kannabis loppunut satoja kertoja. Ei siitä tule mitään viekkareita. 

Tuota voi pitää hoitoon painostamisena. Samaan aikaan kovien huumeiden käyttäjä ei pääse edes halutessaan hoitoon vaan jäävät jonoon. Ihmeellisiä ovat nämä suomen käytännöt.

Vierailija
2085/3472 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallisia ihmisiä ne kovien huumeidenkin vetelijät ovat. EI huumeiden laillistamiselle!

Vierailija
2086/3472 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tavallisia ihmisiä ne kovien huumeidenkin vetelijät ovat. EI huumeiden laillistamiselle!

Tarkoitat ei saa pilata hyvää bisnestä millään laillistamisella. Ei edes kannabiksen laillistamisella.

Vierailija
2087/3472 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiva olisi tietää asia.

Psykoosien määristä en tiedä. Joitain vuosia sitten noin 50 kannabista käyttänyttä meni hoitoon. Se oli edellytys syyttämättä jättämiselle. Hoidossa oli annettu rauhoittavia vierotusoireisiin. Siinä vaiheessa petti pokeri. Olemattomiin oireisiin annettiin kolmiolääkkeitä jotka aiheuttaa helpommin riippuvuutta. Itsellä on kannabis loppunut satoja kertoja. Ei siitä tule mitään viekkareita. 

Tuota voi pitää hoitoon painostamisena. Samaan aikaan kovien huumeiden käyttäjä ei pääse edes halutessaan hoitoon vaan jäävät jonoon. Ihmeellisiä ovat nämä suomen käytännöt.

Eli varmaan käytännössä nykyään Ketipinoria mistä useimmille normi-ihmisille tulee vaan paskempi olo. Sitten katotaan vierestä että on ne jonnebisreflat vaan kaameat kun potilas nukkuu 18h tuntia päivässä ja valveillaoloajankin vaan tärisee aivosumussa ja on raivona🤣

Takavuosina varmaan sitten olisi tuupattu täyteen bentsoja, ne kun oli sen ajan tutkitun tiedon mukaan terveellisiä ja ennenkaikkea laillisia ja siten hyviä. (Tai kyllähän niistäkin jo silloin totuus oikeassa tutkimuksessa tiedettiin, lääkäreille se vaan tuli sitten myöhemmin ihan puskista. Seuraavana sama rumba Lyricalla, sehän ainakin on harmitonta kun kerran lääkefirman edustajatkin niin sanoo. Ja sama oho hupsista taas parin vuoden päästä senkin kanssa. Oikein tiedä itkeäkö vai nauraa tolle touhulle😁. No Ketipinor ainakin tekee aivoille höpöö ja on harmitonta. Oikeesti, tällä kertaa🤞)

Vierailija
2088/3472 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja monet tulevat päihde- ja väkivaltaongelmaisista perheistä.

Vierailija
2089/3472 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monenlaista väkeä monenlaisista taustoista on vuosikymmenien ratkennut pössyttelemään. Toisaalta on hyvä huomata, etten itsekään ole jäänyt koukkuun, koska pössyttelyn lopettaminen on todella helppoa ja oireetonta - itsekin ole lopettanut ainakin kaksikymmentä kertaa

Vierailija
2090/3472 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki tuntemani pössyttelijät on tosi hitaita ja vähintään hieman pihalla. Näkee heti että tämä tyyppi on pössyttelijä.

Sama juttu ku känniläiset luulevat ettei kukaan huomaa että ne on ihan jurrissa. "Mitään en ole ottanut".

Toki ovat hitaita poltellessaan, kuten känniläiset ääliöitä. Mutta ei satunnaisista känninvetäjistä kuten satunnaisista polttelijoistakaan selvin päin mitään huomaa.

Miksihän aina vedetään tässä aiheessa mutkat suoriksi. On olemassa kohtuukäyttöä ja ongelmakäyttöä. Oli kyse sitten alkoholista, pilvestä tai mistä muusta tahansa. Sanoisin, että alkoholin lieveilmiöt ovat huomattavasti suuremmat ja haitallisemmat useimmissa tapauksissa (itse kuulun siis alkoholin käyttäjiin, mutta en tuomitse ketään).

Vierailija
2091/3472 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki tuntemani pössyttelijät on tosi hitaita ja vähintään hieman pihalla. Näkee heti että tämä tyyppi on pössyttelijä.

Sama juttu ku känniläiset luulevat ettei kukaan huomaa että ne on ihan jurrissa. "Mitään en ole ottanut".

Toki ovat hitaita poltellessaan .

Ei tuokaan pidä paikkaansa, vaan on pelkkä stereotypia. Mieto kannabispäihtymys vastaa muutamaa viinilasillista, sen enempää se ei "hidasta".

Vierailija
2092/3472 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Konamies kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monenlaista väkeä monenlaisista taustoista on vuosikymmenien ratkennut pössyttelemään.

Nyt olikin kyse ns. "narkkareista". Kovien huumeiden käyttäjistä.

Vierailija
2093/3472 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ottakaa nyt sitten te tavalliseksi itsenne kokevat kantaa tuohon kyselyyn: Onko lapsenne kannabiksen käyttö teille ok?

On, kunhan on täysi-ikäinen, myös isovanhempieni kannabiksen käyttö on minulle ok. Asumme tosin kaikki Espanjassa ja täällä se on käytännössä katsoen laillista. Minun mummo kasvattaa omat kasvinsa ja siitä mekin saadaan "osingot".

Vierailija
2094/3472 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ottakaa nyt sitten te tavalliseksi itsenne kokevat kantaa tuohon kyselyyn: Onko lapsenne kannabiksen käyttö teille ok?

On, kunhan on täysi-ikäinen, myös isovanhempieni kannabiksen käyttö on minulle ok. Asumme tosin kaikki Espanjassa ja täällä se on käytännössä katsoen laillista. Minun mummo kasvattaa omat kasvinsa ja siitä mekin saadaan "osingot".

Tuohan kuulostaa liian hyvältä ollakseen totta. Mielipiteeni johtuu varmaan siitä kun asun suomessa.

Vierailija
2095/3472 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Saitte tänään käsityksen Raakkunan faijasta, Joka on aina mua sortanut, mun teini iästä asti. Kun ei edes hyvästä yrityksestäni huolimatta, voinut ÄIJÄ koskaan olla asiallinen ja mukava. Vaan koitti mun omia ajatuksia muuttaa omiensa kaltaiseksi, ja valtaansa aina mun yli pommittaa. Sitä on kestänyt pojat kuulkaa näihin päiviin asti, vaikka ikää on mulla about 50v. Ja lopulta se tais tajuta, minkälainen HÖLMÖ se on asenteessaan ollutkaan. Kun ainoaa Esikois poikaa on ainoastaan valtansa alle sovittaa. Vai voinko iloita tästäkään. Sillä vähän käy sääliks jo äijää, vaikka vieläkin se nyrkit pystyssä mun edessä heristelee, ja olis tosi tyytyväinen jos poliisit sai syyn mut pidättää. SAASTA!"

Kirjoittaja on Irti Huumeista ry:n perustajan poika.

Vierailija
2096/3472 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä elää. Olen elossa. Useita yli 50v käyttäjiä tunnen. Tunnen 70 & 80vuotiaankin elossa olevan käyttäjän. Ja ihan hyvin heillä asiat on.

Vierailija
2097/3472 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukkatyttö70 kirjoitti:

Kyllä elää. Olen elossa. Useita yli 50v käyttäjiä tunnen. Tunnen 70 & 80vuotiaankin elossa olevan käyttäjän. Ja ihan hyvin heillä asiat on.

Itsekkin tunnen lähinnä viiskymppisiä viihdekäyttäjiä. Kaikilla menee ihan ok.

Vierailija
2098/3472 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Konamies kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monenlaista väkeä monenlaisista taustoista on vuosikymmenien ratkennut pössyttelemään.

Varmaan nyt tarkoitettiin kovia huumeita käyttäviä narkomaaneja ja heidän taustojaan. Kannabiksen satunnainen käyttö ei kerro mistään ongelmista, mutta vakava päihdeongelma kovien huumeiden suhteen voi sen tehdäkin.

Vierailija
2099/3472 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Irti Huumeista Oy kertoo usein kannabisrasvasta, että se on haitallista järjestön perustajan itsekeksimän teorian pohjalta, jonka hän keksi yli 30 vuotta sitten ja jota on Suomessa levitetty vuosikymmeniä.

Löytyykö jostain joku tutkimus aiheesta, missä selvästi todetaan että juuri kannabiksen rasvaliukoisuus on ongelma, kuten järjestön perustaja siis väittää keksimänsä teorian pohjalta. Alkoholi on myös rasvaliukoinen, mutta onko se eri asia?

Vierailija
2100/3472 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaankin, jos voimakas huumeriippuvuus on mielestäsi tavallisen ihmisen yksi kriteeri.

Ketju on lukittu.