Hs. Mielipide. Suurin osa meistä kannabiksen käyttäjistä on ihan tavallisia ihmisiä.
Hyvä että hesarissa on erillaisia näkökantoja tähän selvästi vaikeaan asiaan.
Kommentit (3472)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Soittohommiin en itse neuvoisi käytettävän, koska lähimuisti voi tehdä tepposet. Ehkä enemmänkin sellaiseen äänimaailman fiilistelyyn sopii, ei niinkään mihinkään tekniseen suorittamiseen.
Sopii tosi hyvin juuri tekniseen suorittamiseen. Ei haittaa motoriikkaa. Eikä treenissä musiikkia lähimuistilla soiteta, vaan fiiliksellä.
Ok, sinulle sopii - minulle ei. Kyllä sitä lähimuistia vaan tarvitsee fiilistellessäkin. Siitä olen samaa mieltä että motoriikka ei kärsi, ehkä jopa päinvastoin.
Itselläni ei ole mitään ongelmaa stäkätä monta tahtia komppia etukäteen, jos biisin on edes kerran tai kaksi soittanut.
Lucky you. Mutta tämä on henkilökohtaista.
Jos et pysty stäkkäämään, niin ehkä olet harjoitellut väärin? Sellainen tuli mieleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuu juuu, kannabikseen ei voi jäädä koukkuun.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/a189aa77-afc2-4583-84d3-61382f7424c0
52-vuotias Leena kertoo vuosien varrella polttaneensa ”silloin tällöin”.
– Nyt viimeiset vuodet olen polttanut päivittäin.
Entä montako sellaista psykoosia Suomessa on vuosittain, joissa kannabis on ainoa käytetty päihde? Kyllähän tuon asian pitäisi olla selvä, koska jokaiselle psykoosipotilaalle tehdään huumeseulakin.
Kiva olisi tietää asia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entä montako sellaista psykoosia Suomessa on vuosittain, joissa kannabis on ainoa käytetty päihde? Kyllähän tuon asian pitäisi olla selvä, koska jokaiselle psykoosipotilaalle tehdään huumeseulakin.
Kiva olisi tietää asia.
Psykoosien määristä en tiedä. Joitain vuosia sitten noin 50 kannabista käyttänyttä meni hoitoon. Se oli edellytys syyttämättä jättämiselle. Hoidossa oli annettu rauhoittavia vierotusoireisiin. Siinä vaiheessa petti pokeri. Olemattomiin oireisiin annettiin kolmiolääkkeitä jotka aiheuttaa helpommin riippuvuutta. Itsellä on kannabis loppunut satoja kertoja. Ei siitä tule mitään viekkareita.
Tuota voi pitää hoitoon painostamisena. Samaan aikaan kovien huumeiden käyttäjä ei pääse edes halutessaan hoitoon vaan jäävät jonoon. Ihmeellisiä ovat nämä suomen käytännöt.
Tavallisia ihmisiä ne kovien huumeidenkin vetelijät ovat. EI huumeiden laillistamiselle!
Vierailija kirjoitti:
Tavallisia ihmisiä ne kovien huumeidenkin vetelijät ovat. EI huumeiden laillistamiselle!
Tarkoitat ei saa pilata hyvää bisnestä millään laillistamisella. Ei edes kannabiksen laillistamisella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiva olisi tietää asia.
Psykoosien määristä en tiedä. Joitain vuosia sitten noin 50 kannabista käyttänyttä meni hoitoon. Se oli edellytys syyttämättä jättämiselle. Hoidossa oli annettu rauhoittavia vierotusoireisiin. Siinä vaiheessa petti pokeri. Olemattomiin oireisiin annettiin kolmiolääkkeitä jotka aiheuttaa helpommin riippuvuutta. Itsellä on kannabis loppunut satoja kertoja. Ei siitä tule mitään viekkareita.
Tuota voi pitää hoitoon painostamisena. Samaan aikaan kovien huumeiden käyttäjä ei pääse edes halutessaan hoitoon vaan jäävät jonoon. Ihmeellisiä ovat nämä suomen käytännöt.
Eli varmaan käytännössä nykyään Ketipinoria mistä useimmille normi-ihmisille tulee vaan paskempi olo. Sitten katotaan vierestä että on ne jonnebisreflat vaan kaameat kun potilas nukkuu 18h tuntia päivässä ja valveillaoloajankin vaan tärisee aivosumussa ja on raivona🤣
Takavuosina varmaan sitten olisi tuupattu täyteen bentsoja, ne kun oli sen ajan tutkitun tiedon mukaan terveellisiä ja ennenkaikkea laillisia ja siten hyviä. (Tai kyllähän niistäkin jo silloin totuus oikeassa tutkimuksessa tiedettiin, lääkäreille se vaan tuli sitten myöhemmin ihan puskista. Seuraavana sama rumba Lyricalla, sehän ainakin on harmitonta kun kerran lääkefirman edustajatkin niin sanoo. Ja sama oho hupsista taas parin vuoden päästä senkin kanssa. Oikein tiedä itkeäkö vai nauraa tolle touhulle😁. No Ketipinor ainakin tekee aivoille höpöö ja on harmitonta. Oikeesti, tällä kertaa🤞)
Vierailija kirjoitti:
Ja monet tulevat päihde- ja väkivaltaongelmaisista perheistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monenlaista väkeä monenlaisista taustoista on vuosikymmenien ratkennut pössyttelemään. Toisaalta on hyvä huomata, etten itsekään ole jäänyt koukkuun, koska pössyttelyn lopettaminen on todella helppoa ja oireetonta - itsekin ole lopettanut ainakin kaksikymmentä kertaa
Vierailija kirjoitti:
Kaikki tuntemani pössyttelijät on tosi hitaita ja vähintään hieman pihalla. Näkee heti että tämä tyyppi on pössyttelijä.
Sama juttu ku känniläiset luulevat ettei kukaan huomaa että ne on ihan jurrissa. "Mitään en ole ottanut".
Toki ovat hitaita poltellessaan, kuten känniläiset ääliöitä. Mutta ei satunnaisista känninvetäjistä kuten satunnaisista polttelijoistakaan selvin päin mitään huomaa.
Miksihän aina vedetään tässä aiheessa mutkat suoriksi. On olemassa kohtuukäyttöä ja ongelmakäyttöä. Oli kyse sitten alkoholista, pilvestä tai mistä muusta tahansa. Sanoisin, että alkoholin lieveilmiöt ovat huomattavasti suuremmat ja haitallisemmat useimmissa tapauksissa (itse kuulun siis alkoholin käyttäjiin, mutta en tuomitse ketään).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki tuntemani pössyttelijät on tosi hitaita ja vähintään hieman pihalla. Näkee heti että tämä tyyppi on pössyttelijä.
Sama juttu ku känniläiset luulevat ettei kukaan huomaa että ne on ihan jurrissa. "Mitään en ole ottanut".
Toki ovat hitaita poltellessaan .
Ei tuokaan pidä paikkaansa, vaan on pelkkä stereotypia. Mieto kannabispäihtymys vastaa muutamaa viinilasillista, sen enempää se ei "hidasta".
Konamies kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monenlaista väkeä monenlaisista taustoista on vuosikymmenien ratkennut pössyttelemään.
Nyt olikin kyse ns. "narkkareista". Kovien huumeiden käyttäjistä.
Vierailija kirjoitti:
Ottakaa nyt sitten te tavalliseksi itsenne kokevat kantaa tuohon kyselyyn: Onko lapsenne kannabiksen käyttö teille ok?
On, kunhan on täysi-ikäinen, myös isovanhempieni kannabiksen käyttö on minulle ok. Asumme tosin kaikki Espanjassa ja täällä se on käytännössä katsoen laillista. Minun mummo kasvattaa omat kasvinsa ja siitä mekin saadaan "osingot".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ottakaa nyt sitten te tavalliseksi itsenne kokevat kantaa tuohon kyselyyn: Onko lapsenne kannabiksen käyttö teille ok?
On, kunhan on täysi-ikäinen, myös isovanhempieni kannabiksen käyttö on minulle ok. Asumme tosin kaikki Espanjassa ja täällä se on käytännössä katsoen laillista. Minun mummo kasvattaa omat kasvinsa ja siitä mekin saadaan "osingot".
Tuohan kuulostaa liian hyvältä ollakseen totta. Mielipiteeni johtuu varmaan siitä kun asun suomessa.
"Saitte tänään käsityksen Raakkunan faijasta, Joka on aina mua sortanut, mun teini iästä asti. Kun ei edes hyvästä yrityksestäni huolimatta, voinut ÄIJÄ koskaan olla asiallinen ja mukava. Vaan koitti mun omia ajatuksia muuttaa omiensa kaltaiseksi, ja valtaansa aina mun yli pommittaa. Sitä on kestänyt pojat kuulkaa näihin päiviin asti, vaikka ikää on mulla about 50v. Ja lopulta se tais tajuta, minkälainen HÖLMÖ se on asenteessaan ollutkaan. Kun ainoaa Esikois poikaa on ainoastaan valtansa alle sovittaa. Vai voinko iloita tästäkään. Sillä vähän käy sääliks jo äijää, vaikka vieläkin se nyrkit pystyssä mun edessä heristelee, ja olis tosi tyytyväinen jos poliisit sai syyn mut pidättää. SAASTA!"
Kirjoittaja on Irti Huumeista ry:n perustajan poika.
Kyllä elää. Olen elossa. Useita yli 50v käyttäjiä tunnen. Tunnen 70 & 80vuotiaankin elossa olevan käyttäjän. Ja ihan hyvin heillä asiat on.
Kukkatyttö70 kirjoitti:
Kyllä elää. Olen elossa. Useita yli 50v käyttäjiä tunnen. Tunnen 70 & 80vuotiaankin elossa olevan käyttäjän. Ja ihan hyvin heillä asiat on.
Itsekkin tunnen lähinnä viiskymppisiä viihdekäyttäjiä. Kaikilla menee ihan ok.
Konamies kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monenlaista väkeä monenlaisista taustoista on vuosikymmenien ratkennut pössyttelemään.
Varmaan nyt tarkoitettiin kovia huumeita käyttäviä narkomaaneja ja heidän taustojaan. Kannabiksen satunnainen käyttö ei kerro mistään ongelmista, mutta vakava päihdeongelma kovien huumeiden suhteen voi sen tehdäkin.
Irti Huumeista Oy kertoo usein kannabisrasvasta, että se on haitallista järjestön perustajan itsekeksimän teorian pohjalta, jonka hän keksi yli 30 vuotta sitten ja jota on Suomessa levitetty vuosikymmeniä.
Löytyykö jostain joku tutkimus aiheesta, missä selvästi todetaan että juuri kannabiksen rasvaliukoisuus on ongelma, kuten järjestön perustaja siis väittää keksimänsä teorian pohjalta. Alkoholi on myös rasvaliukoinen, mutta onko se eri asia?
Vierailija kirjoitti:
Varmaankin, jos voimakas huumeriippuvuus on mielestäsi tavallisen ihmisen yksi kriteeri.
Suomessahan on se yksi metallifirma, joka tekee ruostumattomasta teräksestä vesipiippuja. On aktiivihiilisuodatuspesät ja kaikki herkut. Myy niitä siis ulkomaille.