Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Niin rankkaa vastasyntyneen kanssa

Vierailija
16.09.2021 |

Vauva on ihana, mutta olen yksinkertaisesti liian väsynyt. Kaikki aika menee vauvan hoitoon. Esimerkiksi en ole tänään ehtinyt syödä ollenkaan, ison mukin vettä olen juonut. Suihkussa kävin toissapäivänä. Muistelen syöneen lämpimän aterian viikko tai pari sitten. Pakolliset kotityöt on tehtävä, ja sitten jos pitää valita syömisen tai nukkumisen väliltä, nukun, koska olen niin äärettömän väsynyt. Vauvan ollessa hereillä hän vaatii kaiken huomion.

Ketään ei ole auttamassa miestä lukuunottamatta. Mutta hänestä ei paljoa ole apua. Kun tulee töistä, haluaa levätä ja mennä nukkumaan. Pitelee kyllä vauvaa jonkin aikaa, jolloin pesen pulloja tai käyn ehkä suihkussa. Viikonloppuisin ja iltaisin käy kuntosalilla ja viettää aikaa kavereiden kanssa. Olen aika yksin. Kukaan, mieskään, ei taida ymmärtää, miten tiukilla olen, enkä valitakaan kenellekään, koska olen tottunut pärjäämään yksin. En edes osaa sanoa, että tarvitsen jotain apua.

Kommentit (613)

Vierailija
541/613 |
20.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun opettaa vauvan hyvin vaativaksi ja läheisriippuvaiseksi tissistä jos heti napanuoran katkaisusta, siinä voi tosiaan käydä niin, että vessareissunkin ajoittaminen käy haasteelliseksi. 

Jos aikuinen on täysin rähmällään muutaman viikon ikäisen vauvan edessä toaalisesti otteen ja hallinnan. elämästään menettäneenä. Ei syö, ei käy suihkussa - katsoisin kyllä, että tällaisen seura vaarantaa jo lapsenkin terveyden. Ilmoitus neuvolaan ja ehkä lastensuojelu oikea tahoa auttamaan lasta.

Meillä korvikeruokittu vauva itki niin paljon etten aina päässyt suihkuun tai syömään.

Vierailija
542/613 |
20.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun opettaa vauvan hyvin vaativaksi ja läheisriippuvaiseksi tissistä jos heti napanuoran katkaisusta, siinä voi tosiaan käydä niin, että vessareissunkin ajoittaminen käy haasteelliseksi. 

Jos aikuinen on täysin rähmällään muutaman viikon ikäisen vauvan edessä toaalisesti otteen ja hallinnan. elämästään menettäneenä. Ei syö, ei käy suihkussa - katsoisin kyllä, että tällaisen seura vaarantaa jo lapsenkin terveyden. Ilmoitus neuvolaan ja ehkä lastensuojelu oikea tahoa auttamaan lasta.

Ei se ole opettamisesta kiinni. Toiset vauvat on vaativia ja toiset ei, teki mitä vaan.

Hienoa, jos sulle ei ole osunut haastavaa tapausta kohdalle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
543/613 |
20.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän keskusteluun on pesiytynyt jankkaamaan tuo yksi trolli (tai joku, jolla on muuten vaan paha olla), joka ei osaa muuta kuin haukkua ja syyllistää muita keskustelijoita. Älkää vastatko sille, sen viestit voi ilmiantaa. Ei se kauaa jaksa riehua, kun lakkaa saamasta huomiota.

Alan kyllä kallistua trollin puoleen, sillä en ole missään koskaan törmännyt aikuiseen ihmiseen, joka syyttää koliikki- ja allergiavauvojen äitejä lapsen itkuisuudesta.

PS. Omat vauvani olivat helppoja, mutta läheltä on tullut nähtyä kuinka helvettiä koliikkilapsen kanssa voi olla ensimmäiset kuukaudet.

Vierailija
544/613 |
20.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eloon jäivät kirjoitti:

En vain voi käsittää, että joku ei voi syödä tai pääse suihkuun kun on vauva?

Miksi?

Minulla on ollut kolme vauvaa ja juu khllä osasivat myös itkeä. Joskus kovastikin.

Minä syötin vauvan, laitoin sänkyynsä soitin soimaan ja menin suihkuun.

Usein vauva parkui, mutta ei kuollut siihen. Minun suihkuni kun ei kauaa kestä. En jäänyt suihkuun asumaan.

Ja kyllä, oli välillä kurja syödä kun vauva parkui vieressä, sylissä, mutta söin.

Vauva ei kuollut.

Kaikki kolme elossa. Mukavia, iloisia ihmisiä ovat kaikki. Meillä on oikein lämpimät välit.

Älkää hei äidit stressatko niin kamalasti.

Kaikki eivät halua tai kykene huudattamaan vauvaansa. Pienen vauvan itkuun kannattaa vastata heti eikä jättää häntä itkemään sänkyynsä. Itse en ainakaan pystynyt jättämään pientä avutonta ihmistä yksin ikävän olonsa kanssa. En edes suihkun ajaksi.

Tuo on juuri syy miksi en ikinä tee lapsia.

En voisi kuvitellakaan, että olisin 24/7 noin sidottu tissieni kanssa lapseen, että en voisi edes syödä, peseytyä, köydä vessassa, puhumattakaan mistään muusta. Voi herranjumala mitä elämää.

Miten mun äiti on kestänyt. Meitä oli neljä. Kuolisin.

Vierailija
545/613 |
20.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tähän keskusteluun on pesiytynyt jankkaamaan tuo yksi trolli (tai joku, jolla on muuten vaan paha olla), joka ei osaa muuta kuin haukkua ja syyllistää muita keskustelijoita. Älkää vastatko sille, sen viestit voi ilmiantaa. Ei se kauaa jaksa riehua, kun lakkaa saamasta huomiota.

Alan kyllä kallistua trollin puoleen, sillä en ole missään koskaan törmännyt aikuiseen ihmiseen, joka syyttää koliikki- ja allergiavauvojen äitejä lapsen itkuisuudesta.

PS. Omat vauvani olivat helppoja, mutta läheltä on tullut nähtyä kuinka helvettiä koliikkilapsen kanssa voi olla ensimmäiset kuukaudet.

No en tiedä. Endimmäistä kertaa kirjoitan, mutta olen kyllä samaa mieltä ( ja peukuista päätellen moni muukin)

että ihan hyvä että lapsi saa äidinmaitoa, mutta eiköhän tuo mene jo vähän ylilyönneiksi, kun ei mitään muuta voi kun olla vain tissinjatkeena.

Tuo ei ole normaalia.

Vierailija
546/613 |
20.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti itsekin kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No en tiedä. Endimmäistä kertaa kirjoitan, mutta olen kyllä samaa mieltä ( ja peukuista päätellen moni muukin)

että ihan hyvä että lapsi saa äidinmaitoa, mutta eiköhän tuo mene jo vähän ylilyönneiksi, kun ei mitään muuta voi kun olla vain tissinjatkeena.

Tuo ei ole normaalia.

Täällä on ehkä yksi äiti kirjoittanut imetyksestä, muut paljon itkevistä vauvoista. Imetyksellä on nyt aika vähän tekemistä tämän keskustelun kanssa.

Ja jos tarkoitat ap:ta niin tuo 3h välein syöttö on lääkärin ohje pienipainoisena syntyneille, siitä ei voi poiketa ennen kuin vauvan paino on saavuttanut tietyn pisteen.

Vastasyntynyt on muutenkin niin pieni, ettei sitä voi totuttaa mihinkään. Ehkä n. 3-4kk vanha alkaa ”tottua” ja siihen mennessä olisi hyvä purkaa ns. negatiiviset uniassosiaatiot, kuten vaikka rinnalle nukahtaminen, jos mahdollista/se perhettä häiritsee.

Vierailija
547/613 |
20.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti itsekin kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo ei ole normaalia.

Sun mielestäkö kädettömäksi, avuttomaksi tai nähtävästi epänormaaliksi haukkuminenko sitten on jotenkin hyväksyttävää tai auttaa jotenkin apta tai muita tässä keskustelussa avautuneita äitejä? Puhuisitko sä ihmisille tolla tavalla kasvotustenkin?

Mikä ihmisiä vaivaa…

Vierailija
548/613 |
20.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä mahtaa olla lapsen isä 24/7? Mitä isä tekee ja miksi isä ei hoida omaa lastaan? Lastenhoito ei kuulu isovanhemmille mitenkään! Kukaan järkevä vanhempi ei anna vastasyntynyttä vauvaa iäkkäille ja raihnaisille isovanhemmille hoitoon.

Vierailija kirjoitti:

Missä isovanhemmat on?

Kyllä meillä isovanhemmat hoitivat vastasyntynyttä kun minä olin sairaalassa.

Isovanhemmat oli 45v.

Ja minä oon yli kuuskymppine isoäiti, mutta huomenna hoiettavat ovat 30-80v ja painokkin alkaa 30, mutta raskaimmat huitelee sadan kilon pinnas. Aika monet isovanhemmat on palkkarenkejä viäl.

Uhriintuvalla isoäidillä 30 vuotias lapsenlapsi painaa 30kg ja 80 vuotias lapsenlapsi huitelee sadassa kilossa vai kyse on omista lapsista. Kännisten ääliöiden jupina on kyllä parsta.

Väännetäänpä rautalangasta - olen keva-puolella hoitajana - asukkaiden ikä 30-80v - kevein nainen painaa 30kg ja raskain mies noin 100 kg . Eli tänään töissä olen kuivittanut ja pukenut, osan syöttänytkin kuusi aikuista ihmistä ja kun 75 kiloista pyörittelee sängyssä, tietää olleensa töissä. Ei isovanhemmat, jotka ovat raskaassa työssä jaksa kauheasti palkkatyönsä ohessa olla apuna - ehkä tunti, kaksi max päivässä. Mutta niin raihnainen en ole etten pystyisi hoitamaan lapsia, nytkin käytin kuukauden kesälomasta 8 päivää lastenlasten hoitamiseen ja joululomalla on seuraava tulossa hoitoon.

Vierailija
549/613 |
20.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmmm, tässä näemme sitten vain sen yhden puolen asiasta.

AP kirjoittaa ”Ja halusin kovasti tämän lapsen.” Mitä, jos mies ei olisi halunnut enää lisää lapsia ja sanoi, että siitä vaan, mutta sitten saat hoitaa lapsen itse, minä en siihen rumbaan enää ryhdy?

Ja ei, en ole mies vaan kahden lapsen äiti.

Vierailija
550/613 |
20.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa isovanhemmista joutuu hoitamaan lastenlapsia pakosta. Lasten vanhemmat olettavat saavansa 24/7 ilmaista hoitoapua ja kotiapua isovanhemmilta. En ole koskaan ymmärtänyt tätä isovanhempien hyväksikäyttöä. Jotkut äidit ja isät kuskaavat hyvinkin pieniä lapsiaan jatkuvasti mummoloihin hoidettavaksi. Nämä vanhemmat notkuvat kaljaterasseilla ja matkustelevat etelänmatkoilla ilman lapsia. Joittenkin vanhempien arvovalinnat ja prioriteetit ovat vaan todella pielessä!

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä mahtaa olla lapsen isä 24/7? Mitä isä tekee ja miksi isä ei hoida omaa lastaan? Lastenhoito ei kuulu isovanhemmille mitenkään! Kukaan järkevä vanhempi ei anna vastasyntynyttä vauvaa iäkkäille ja raihnaisille isovanhemmille hoitoon.

Vierailija kirjoitti:

Missä isovanhemmat on?

Isovanhemmat oli 45v.

Ja minä oon yli kuuskymppine isoäiti, mutta huomenna hoiettavat ovat 30-80v ja painokkin alkaa 30, mutta raskaimmat huitelee sadan kilon pinnas. Aika monet isovanhemmat on palkkarenkejä viäl.

Uhriintuvalla isoäidillä 30 vuotias lapsenlapsi painaa 30kg ja 80 vuotias lapsenlapsi huitelee sadassa kilossa vai kyse on omista lapsista. Kännisten ääliöiden jupina on kyllä parsta.

Väännetäänpä rautalangasta - olen keva-puolella hoitajana - asukkaiden ikä 30-80v - kevein nainen painaa 30kg ja raskain mies noin 100 kg . Eli tänään töissä olen kuivittanut ja pukenut, osan syöttänytkin kuusi aikuista ihmistä ja kun 75 kiloista pyörittelee sängyssä, tietää olleensa töissä. Ei isovanhemmat, jotka ovat raskaassa työssä jaksa kauheasti palkkatyönsä ohessa olla apuna - ehkä tunti, kaksi max päivässä. Mutta niin raihnainen en ole etten pystyisi hoitamaan lapsia, nytkin käytin kuukauden kesälomasta 8 päivää lastenlasten hoitamiseen ja joululomalla on seuraava tulossa hoitoon.

Vierailija
551/613 |
20.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hmmm, tässä näemme sitten vain sen yhden puolen asiasta.

AP kirjoittaa ”Ja halusin kovasti tämän lapsen.” Mitä, jos mies ei olisi halunnut enää lisää lapsia ja sanoi, että siitä vaan, mutta sitten saat hoitaa lapsen itse, minä en siihen rumbaan enää ryhdy?

Ja ei, en ole mies vaan kahden lapsen äiti.

Ilmeisesti näin lapsellisesti asioita hoidetaan joissakin parisuhteissa.

Vierailija
552/613 |
20.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä isovanhemmat on?

Isovanhemmat oli 45v.

Aina on näitä oman elämänsä "sankareita" julistamassa. Onnittelut siitä, mutta ei siitä tarvitse pokaaleja jakaa, saati syyllistää muita.

Vierailija
553/613 |
20.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on TROLLIII....

Vierailija
554/613 |
20.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äläkää jumalauta lisääntykö kun se on nykyään niin vaikeaa. Ei niinkään se tekovaihe vaan se jälkihoito.

Tv. Vanha ukko

Vierailija
555/613 |
20.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap on TROLLIII....

Täällä miettinyt samaa.

Vierailija
556/613 |
20.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap on TROLLIII....

Miksi olisi trolli?

Itsellä samantapainen kokemus kun eka lapsi syntyi. Vauva itki jatkuvasti ja sain nukuttua noin 4h vuorokaudessa. Lapsen isä isä syyllisti ja haukkui huonoksi äidiksi kun uuvuin.

557/613 |
20.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eloon jäivät kirjoitti:

Miksi?

Minulla on ollut kolme vauvaa ja juu khllä osasivat myös itkeä. Joskus kovastikin.

Usein vauva parkui, mutta ei kuollut siihen. Minun suihkuni kun ei kauaa kestä. En jäänyt suihkuun asumaan.

Ja kyllä, oli välillä kurja syödä kun vauva parkui vieressä, sylissä, mutta söin.

Vauva ei kuollut.

Kaikki kolme elossa. Mukavia, iloisia ihmisiä ovat kaikki. Meillä on oikein lämpimät välit.

Kaikki eivät halua tai kykene huudattamaan vauvaansa. Pienen vauvan itkuun kannattaa vastata heti eikä jättää häntä itkemään sänkyynsä. Itse en ainakaan pystynyt jättämään pientä avutonta ihmistä yksin ikävän olonsa kanssa. En edes suihkun ajaksi.

Tuo on juuri syy miksi en ikinä tee lapsia.

En voisi kuvitellakaan, että olisin 24/7 noin sidottu tissieni kanssa lapseen, että en voisi edes syödä, peseytyä, köydä vessassa, puhumattakaan mistään muusta. Voi herranjumala mitä elämää.

Miten mun äiti on kestänyt. Meitä oli neljä. Kuolisin.

Ennen oli naisetkin rautaisia, nyt silikonisia

558/613 |
20.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eloon jäivät kirjoitti:

Miksi?

Vauva ei kuollut.

Ei ne siihen kuole, vaikka vähän huutavat, vahvemmat keuhkot tulee, sanoi muuan lääkäri

Vierailija
559/613 |
20.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo muutama eka vastaus oli ihan täysi id---iootti, etten viitsi lukea enempää, mutta toivottavasti saat ap jonkun auttamaan, jos miehestä ei ole siihen niin sitten neuvolan tai mll:n tai minkä vaan kautta. Toiset vauvat vaan työllistävät enemmän kuin toiset ja toisilla meistä on tukijoukkoja tai on valittu lapsettomuus ja tullaan tänne v-uilemaan väsyneelle äidille, joka on ansainnut kaikkea muuta kuin vit...uilua. Voimia ja onnea vauvasta <3 Vielä se helpottaa, niin kliseistä kuin onkin.

Vierailija
560/613 |
20.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt voin kyllä sanoa että onnekas olen kun ei lapsia. Olen tyytyväinen nyt. Palaisin loppuun lasten kanssa.

Ainut syy, miksi jaksan, on että tiedän, että pahin menee ohi vuodessa. Minulla ei ollut ruusuista kuvaa vauva-ajasta todellakaan, koska on ennestään yksi lapsi. Ja halusin kovasti tämän lapsen. Olen tottunut kovaan työntekoon ja siihen, että jos jotain haluaa, niin se vaatii paljon työtä ja uhrauksia. Kyse on siitä, että olen fyysisesti niin väsynyt, en henkisesti vaan fyysisesti täysin väsynyt. Koska toisin kuin töiden jälkeen, vauvan hoidossa ei ole palautumisaikaa, jolloin saa levätä ja syödä. Ap

Sinulla on jo yksi lapsi, ja olet silti niin kädetön ja avuton, ettet kykene laittamaan ruokaa tai tekemään kotitöitä tai pesemään pulloja vauva kantoliinassa? Tai käymään suihkussa vauvan kanssa? Minä olen vela, ja olen silti tehnyt kaikkea tuota sisareni lasten kanssa heitä hoitaessa.

Tuollaiset vastasyntyneet ovat nimenomaan helppoja, koska eivät vielä itse viiletä mihinkään eivätkä kaipaa kovin ihmeellisiä virikkeitä, kunhan vähän juttelet touhutessasi.

Asia olisi eri, jos lapsellasi olisi koliikki, mutta niinhän et sanonut.

Aikuisen naisen luulisi myös osaavan sanoa miehelleen, että "laita ruokaa". Siten saisit kätevästi yhden lämpimän ruoan päivässä.

Mutta ei, kun täytyy leikkiä marttyyriä kun on niin kovaan työntekoon tottunut ja silti uupuu, kun ihan omaa vauvaansa joutuu hoitamaan. Ai että, kyllä onkin raskasta.

Lapsettomana et nukkunut huonosti muutama kuukausi ennen synnytystä, synnytyksen aikana ja vuodeosastolla etkä tietenkään kotiin tulon jälkeen. Vetelit 10 tunnin yöunia ja tulet sitten ihmettelemään, mikä niissä vastasyntyneissä muka väsyttää.

Olet varma siitä, että lapsettomilla ei voi olla nukkumisvaikeuksia?

Päättelet tämän pelkästään sen takia, että he ovat lapsettomia?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kahdeksan