Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lontooseen matkustaminen. Mihin kannattaa varautua?

Vierailija
16.09.2021 |

Olisin viikon verran.

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja ole varautunut siihen, että sun maahantulon syytä kysellään epäluuloisesti, kyselivät tarkkaan. Eivät uskoneet että olen vuokrannut mökinlomaviikoksi Cotswoldista .Ja tää oli jo ennen epidemiaa joku vuosi sitten. Onneksi mies ja lapsi oli mukana (olivat vielä  jonossa odottomassa), ja heidän Irlannin passit avas ovet minullekin.

Minulla taisi olla hyvä tuuri ennen epidemiaa eli jokunen vuosi sitten eikä tarvinnut kenellekään selitellä syytä maahan saapumiseen.

Brexit ei ollut vielä tapahtunut joten tilanne oli ihan toinen.

Vierailija
22/49 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja ole varautunut siihen, että sun maahantulon syytä kysellään epäluuloisesti, kyselivät tarkkaan. Eivät uskoneet että olen vuokrannut mökinlomaviikoksi Cotswoldista .Ja tää oli jo ennen epidemiaa joku vuosi sitten. Onneksi mies ja lapsi oli mukana (olivat vielä  jonossa odottomassa), ja heidän Irlannin passit avas ovet minullekin.

Minulla taisi olla hyvä tuuri ennen epidemiaa eli jokunen vuosi sitten eikä tarvinnut kenellekään selitellä syytä maahan saapumiseen.

Enemmän kai brexit siihen vaikuttaa, että maahantulon syitä nykyään kysellään.

Tottaksi nykyään voidaankin kysellä, mutta ensimmäisessä lainatussa viestissä puhutaan ajasta ”ennen epidemiaa joku vuosi sitten”.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tottaksi nykyään voidaankin kysellä, mutta ensimmäisessä lainatussa viestissä puhutaan ajasta ”ennen epidemiaa joku vuosi sitten”.

Nyt ei ymmärrä. Mikä hyvä tuuri sillä vastaajalla oli siis? 

Vierailija
24/49 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänne tuloon tarvitset 2 rokotusta, alle 72h vanhan negatiivisen testituloksen, 48h ennen maahansaapumista täytetyn passenger locator formin jossa täytyy olla Day 2 testin varauskoodi kirjattuna. Eli sen testin jonka teet tänne saavuttuasi, UK gov-sivuilta löytuu lista hyväksytyistä firmoista joista voi tämän tilata ja hinnat ja palvelun taso vaihtelee rutkasti. Osa ihan täysin cowboyta.

Testeihin kannattaa budjetoida pari sataa euroa per nenä.

Muuten elämä täällä suht normaalia vihdoin, julkisessa liikenteessä maskipakko.

Toistaiseksi tosiaan näin, muttaa suunnitteilla on mahdollisia muutoksia maahantuloon lokakuussa (ehkä vähemmän testejä). Kannattaa siis seurata viranomaisten sivuja, tilanne voi hyvinkin muuttua näiden ohjeiden ja sinun reissusi välillä.

Vierailija
25/49 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varo happohyökkäyksiä, ne ovat räjähdysmäisessä kasvussa Britanniassa.

Vierailija
26/49 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkailija kirjoitti:

Mitä tarkoitat varautumisella? Ei se ole sen kummoisempi paikka kuin mikään muukaan.

On kai se erilainen nyt, kun eivät enää ole EU:ssa?

Itse mietin samaa, pitääkö rajalla ilmoittaa esim missä hotellissa yöpyy, missä aikoo matkustella. Näinhän on USA:ssa.

Vierailija
27/49 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkailija kirjoitti:

Mitä tarkoitat varautumisella? Ei se ole sen kummoisempi paikka kuin mikään muukaan.

höpsis!

-se töpseli härpäke jotta saat puhelimen latautumaan

-sadevaatteet

-käytöstavat

Vierailija
28/49 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tänne tuloon tarvitset 2 rokotusta, alle 72h vanhan negatiivisen testituloksen, 48h ennen maahansaapumista täytetyn passenger locator formin jossa täytyy olla Day 2 testin varauskoodi kirjattuna. Eli sen testin jonka teet tänne saavuttuasi, UK gov-sivuilta löytuu lista hyväksytyistä firmoista joista voi tämän tilata ja hinnat ja palvelun taso vaihtelee rutkasti. Osa ihan täysin cowboyta.

Testeihin kannattaa budjetoida pari sataa euroa per nenä.

Muuten elämä täällä suht normaalia vihdoin, julkisessa liikenteessä maskipakko.

Toistaiseksi tosiaan näin, muttaa suunnitteilla on mahdollisia muutoksia maahantuloon lokakuussa (ehkä vähemmän testejä). Kannattaa siis seurata viranomaisten sivuja, tilanne voi hyvinkin muuttua näiden ohjeiden ja sinun reissusi välillä.

Juu todellakin kannattaa seurata viranomaisten sivuja, tilanne voi elää mihin suuntaan tahansa varsin nopeasti.

Vierailija
29/49 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen ystävällinen maa on muuttunut vihamieliseksi.

Vierailija
30/49 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvitset ainakin lämpimät yövaatteet. Eräässä hotellissa (Kensingtonissa) verhot lepatti ja tuuli tuiversi sisälle vaikka ikkunat oli kiinni :)

Vierailija
31/49 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Matkailija kirjoitti:

Itse mietin samaa, pitääkö rajalla ilmoittaa esim missä hotellissa yöpyy, missä aikoo matkustella. Näinhän on USA:ssa.

Nämä on molemmat ihan tavallisia kysymyksiä rajamuodollisuuksissa. Ei voi olla kauhean vaikeaa kertoa hotellin nimi ja kertoa missä aikoo käydä. Tyyliin parit museot ja muut nähtävyydet jne.

Ohis, aina ihmetyttää noissa Australian rajalla yms. ohjelmissa se, ettei laittomasti väärällä viisumilla maahan yrittävät ole yhtään vaivautuneet kehittämään itselleen uskottavaa tarinaa. Kuten miettii muutaman kohteen missä aikoo käydä ja varaa vaikka jonkun halvan hotellihuoneen matkan ajaksi. Rahaakin olis hyvä olla mukana sen verran että edes Mäkkäristä saa aterian ostettua. Noh, noihan on niitä surkeimpia tapauksia. Läpi menee ovelampia että suhahtaa.

Vierailija
32/49 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt ei ymmärrä. Mikä hyvä tuuri sillä vastaajalla oli siis? 

Eiku nyt ymmärrän, sorry pitkät piuhat. 

Vierailija
33/49 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Matkailija kirjoitti:

Nämä on molemmat ihan tavallisia kysymyksiä rajamuodollisuuksissa. Ei voi olla kauhean vaikeaa kertoa hotellin nimi ja kertoa missä aikoo käydä. Tyyliin parit museot ja muut nähtävyydet jne.

Ohis, aina ihmetyttää noissa Australian rajalla yms. ohjelmissa se, ettei laittomasti väärällä viisumilla maahan yrittävät ole yhtään vaivautuneet kehittämään itselleen uskottavaa tarinaa. Kuten miettii muutaman kohteen missä aikoo käydä ja varaa vaikka jonkun halvan hotellihuoneen matkan ajaksi. Rahaakin olis hyvä olla mukana sen verran että edes Mäkkäristä saa aterian ostettua. Noh, noihan on niitä surkeimpia tapauksia. Läpi menee ovelampia että suhahtaa.

Mutta mitään tuollaisia ei kyllä aikaisemmin ainakaan minulta ole kyselty.

Siksi kysyin, että pitääkö se matkasuunnitelma kertoa rajatarkastuksessa nyt Brexitin aikana.

Vierailija
34/49 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävin Lontoossa vuosikausia sitten ja tosiaan nuo maahantulokyselyt yllättivät minutkin. Onko niitä edelleen, vaikka enkku oli pitkän aika jopa eu-maa.

Olin ryhmän mukan opintomatkalla. Silti tiukkailmeinen, jopa töykeä tyyppi kyseli erittäin tarkkaan ja kauan kaikenlaista.

Vierailija
35/49 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin toissa vuonna eikä kukaan kysellyt miksi tulit maahan. Lontoo on mahtava paikka, todellakin menisi toistekkin😍

Vierailija
36/49 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kävin Lontoossa vuosikausia sitten ja tosiaan nuo maahantulokyselyt yllättivät minutkin. Onko niitä edelleen, vaikka enkku oli pitkän aika jopa eu-maa.

Olin ryhmän mukan opintomatkalla. Silti tiukkailmeinen, jopa töykeä tyyppi kyseli erittäin tarkkaan ja kauan kaikenlaista.

Tätä tosiaan aiemmin omalta osaltani hämmästelin, minulla käynyt ilmeisen hyvä tuuri myös silloin kun maa vielä kuului EU:hun enkä joutunut ”tentattavaksi”.

Nyt toki kaikilta maahan saapuvilta vaaditaan koronatodistus, mutta jatko näyttänee kuinka tarkka linja tulee olemaan.

Vierailija
37/49 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole koronavaivan arvoista.

Vierailija
38/49 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko oikeasti noin hankalaa? Eli ei kannata mitään viikonloppureissuja varailla

Mikä tuossa on hankalaa? Kaksi piikkiä käsivarteen niinkuin jokaisen vastuullisen aikuisen kuuluu tehdä muutenkin?

Vierailija
39/49 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suht iso päiväbudjetti kannattaa varata, Lontoossa oikeastaan mikään ei ole halpaa. Yhteen päivään ei kannata aikatauluttaa kuin 2-3 vierailukohdetta; jonotus vie aikansa ja esim. museot ovat suuria. Ravintolasuositusta en oikein osaa antaa, mutta esim. Harrodsilla oli maukkaat leivonnaiset iltapäiväteen kanssa.

Vierailija
40/49 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paskapuhetta, ellet ole itse alivalottunut ja jollain Nigerian passilla liikkeellä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kaksi