Lontooseen matkustaminen. Mihin kannattaa varautua?
Kommentit (49)
Miten mä niiku sit meen ulkomaille? Pitääx mun tietää siel jotain jos joku kysyy niiku tiäxä? Tarttenxmä jotain ihme papereita ja pärjääx siellä suamen kiälel ja saahan kaupast ruisleipää ja kirnupiimää?
Horttanaiset taas suunnittelemassa reissuja, voo jumalavita. 😂
Vierailija kirjoitti:
Miten mä niiku sit meen ulkomaille? Pitääx mun tietää siel jotain jos joku kysyy niiku tiäxä? Tarttenxmä jotain ihme papereita ja pärjääx siellä suamen kiälel ja saahan kaupast ruisleipää ja kirnupiimää?
Horttanaiset taas suunnittelemassa reissuja, voo jumalavita. 😂
Euroopassa jos haluaa reissata, niin esim. Ranska, Saksa, Italia, Espanja, Kreikka, Tšekki, Itävalta ym. ovat hienoja kohteita.
Vierailija kirjoitti:
Varo happohyökkäyksiä, ne ovat räjähdysmäisessä kasvussa Britanniassa.
Xylitol-purkkaa siis mukaan matkalaukkuun.
Vierailija kirjoitti:
Tänne tuloon tarvitset 2 rokotusta, alle 72h vanhan negatiivisen testituloksen, 48h ennen maahansaapumista täytetyn passenger locator formin jossa täytyy olla Day 2 testin varauskoodi kirjattuna. Eli sen testin jonka teet tänne saavuttuasi, UK gov-sivuilta löytuu lista hyväksytyistä firmoista joista voi tämän tilata ja hinnat ja palvelun taso vaihtelee rutkasti. Osa ihan täysin cowboyta.
Testeihin kannattaa budjetoida pari sataa euroa per nenä.
Muuten elämä täällä suht normaalia vihdoin, julkisessa liikenteessä maskipakko.
Suomi on siirretty vihreälle listalle eli ei tarvitse enää todistuksia rokotteista. Pelkät testit riittävät. Day 2 testi pitää olla vain varattuna/tilattuna ja maksettuna, mutta kukaan ei valvo tekeekö testiä oikeasti. Eli ei haittaa, vaikka haksahtaisi "cowboy" firmaan eikä testi koskaan saavu majapaikkaasi. Voi rauhassa valita sen kaikista halvimman kunhan saa tilausvahvistuksen passenger location formia varten.
Ulkoministeriön matkustustiedotteet ovat maakohtaisia, ja sisältävät ajankohtaista tietoa kaikista maista. Siellä on mainintoja mm. yleisestä turvallisuudesta ja asioista, joita kannattaa ottaa huomioon. Löytyy helposti googlaamalla.
Hajuun, typeryyteen ja siihen möngerrykseen jota ne sanoo puheeksi.
Kannattaa varautua brittienglantiin ja kello viiden teehen.
Mikä tässä on niin vaikeaa? Kerrot matkasuunnitelmasi, jos sitä kysytään. Et perseile, huolehdit että matkustusasiakirjasi ovat kunnossa etkä kuljeta huumeita perseessäsi tai tee muita laittomuuksia, niin mitään ongelmaa ei tule. Ei matkailu mitään rakettitiedettä ole, ongelma on enimmäkseen siinä että jotkut ihmiset ovat aivan käsittämättömän typeriä.
Kaikilta ei välttämättä kysellä rajatarkastuksessa yhtä tarkkaan kuin toisilta, jos sinulle suomalaisella mammapalstalla joku pölvästi väittää kokeneensa yhtä niin sinun kohtelusi voi olla ihan toista. Riippuu monesta asiasta.