Miksi et ole ottanut koronarokotetta?
Minua kiinnostaisi tietää, miksi et ole rokotuttanut itseäsi koronaa vastaan. Tiedetään, että terveydelliset syyt, jotka estävät rokotteen ottamisen, ovat äärimmäisen harvinaisia. Uskotko valepropagandaan vai onko kyse vain välinpitämättömästä asenteesta?
Kommentit (661)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liian monta vakavaa haittaa rokotteesta lähipiirissä.
Kumma juttu, joidenkin LÄHIpiirissä on vakavia haittoja pilvin pimein, minä tunnen työn kautta satoja rokotettuja ja tuttavapiiriin kuuluu muuten kymmeniä-satoja ihmisiä. Yksi anafylaktiselta sokilta vaikuttava tapaus on jonka tiedän
Sama. En tiedä yhtä ainutta jolla olisi tullut edes lieviä haittavaikutuksia, muuta kuin se seuraavan pvän kipeä olo. Ja sitten joku tuntee legioonan verran ..😅 minä myyn monimuukin sairaalatarvikkeita, joten jokusen henkilön tiedän.
Moni uukin tuntee henklöitä jopa yhteensä 100 rokotettua 20 heistä kärsii edelleen rokotteista heitä törkeesti vähätellään ovat valehtiljoita vaikka oireet yhtenevät ulkomaisten kokemustn perusteella ihan sub.kokemuksia kiva tietää mitä heille kuuluu10v kuluttua
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kumma juttu, joidenkin LÄHIpiirissä on vakavia haittoja pilvin pimein, minä tunnen työn kautta satoja rokotettuja ja tuttavapiiriin kuuluu muuten kymmeniä-satoja ihmisiä. Yksi anafylaktiselta sokilta vaikuttava tapaus on jonka tiedän
Sama. En tiedä yhtä ainutta jolla olisi tullut edes lieviä haittavaikutuksia, muuta kuin se seuraavan pvän kipeä olo. Ja sitten joku tuntee legioonan verran ..😅 minä myyn sairaalatarvikkeita, joten jokusen henkilön tiedän.
Sama juttu.. tunnen varmaan 50 rokotettua ja kenellekään ei ole ollut mitään ongelmia rokotteiden kanssa. Huhuina olen kuullut vain jotain...
Alun perin aioin katsella, mitä siitä tulee, koska en ole koronan riskiryhmää eikä tauti hyvin suurella todennäköistysellä olisi minulle vaaraksi.
Nyt on kuitenkin käynyt ilmi, että tähän rokotteeseen liittyy ennennäkemättömän sairasta painostusta ja pakotusta, jopa sellaista, jolla ei ole taudin leviämisen kanssa mitään tekemistä (Latvian äänestyskielto rokottamattomille kansanedustajille, Italian passipakko yksinyrittäjälle ja etätyöntekijälle). En voisi ikinä uskoa todeksi, jollen itse näkisi. Olen alkanut itsekin pelätä, mitä on vielä tulossa, koska kuten sanottu, nämä toimet eivät enää edes liity koronaan. Aiempi varovainen odottavaisuuteni on vaihtunut siihen, että olisin valmis pakkotilanteessa jäämään pois työstäni ja käytyämään viime kädessä vaikka omankädenoikeutta puolustautuakseni rokottamiselta. En halua mitenkään omalla toiminnallani osoittaa, että hyväksyn tavat, joilla tätä rokotetta on yritetty jakaa epäröiville ihmisille tai että painostus toimisi minuun. Eli omalla kohdallani päätön syyttely, uhkailu ja painostaminen muutti asenteeni kielteiseksi tätä yksittäistä rokotetta kohtaan, vaikka en ole yleisesti rokote/lääkekriittinen enkä usko salaliittoihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama. En tiedä yhtä ainutta jolla olisi tullut edes lieviä haittavaikutuksia, muuta kuin se seuraavan pvän kipeä olo. Ja sitten joku tuntee legioonan verran ..😅 minä myyn monimuukin sairaalatarvikkeita, joten jokusen henkilön tiedän.
Moni uukin tuntee henklöitä jopa yhteensä 100 rokotettua 20 heistä kärsii edelleen rokotteista heitä törkeesti vähätellään ovat valehtiljoita vaikka oireet yhtenevät ulkomaisten kokemustn perusteella ihan sub.kokemuksia kiva tietää mitä heille kuuluu10v kuluttua
Niin eli edelleen minä en valtavasta otannasta tiedä yhtään tapausta ja sinä 100:sta jopa 20. Onpa merkillistä🤭
Vierailija kirjoitti:
Alun perin aioin katsella, mitä siitä tulee, koska en ole koronan riskiryhmää eikä tauti hyvin suurella todennäköistysellä olisi minulle vaaraksi.
Nyt on kuitenkin käynyt ilmi, että tähän rokotteeseen liittyy ennennäkemättömän sairasta painostusta ja pakotusta, jopa sellaista, jolla ei ole taudin leviämisen kanssa mitään tekemistä (Latvian äänestyskielto rokottamattomille kansanedustajille, Italian passipakko yksinyrittäjälle ja etätyöntekijälle). En voisi ikinä uskoa todeksi, jollen itse näkisi. Olen alkanut itsekin pelätä, mitä on vielä tulossa, koska kuten sanottu, nämä toimet eivät enää edes liity koronaan. Aiempi varovainen odottavaisuuteni on vaihtunut siihen, että olisin valmis pakkotilanteessa jäämään pois työstäni ja käytyämään viime kädessä vaikka omankädenoikeutta puolustautuakseni rokottamiselta. En halua mitenkään omalla toiminnallani osoittaa, että hyväksyn tavat, joilla tätä rokotetta on yritetty jakaa epäröiville ihmisille tai että painostus toimisi minuun. Eli omalla kohdallani päätön syyttely, uhkailu ja painostaminen muutti asenteeni kielteiseksi tätä yksittäistä rokotetta kohtaan, vaikka en ole yleisesti rokote/lääkekriittinen enkä usko salaliittoihin.
Olisiko luotettavia lähteitä Latvian äänestyskieltoon ja Italian passipakkoon etätyöläisillekin? Kiinnostaa oikeasti mutta google ei löydä mitään (??), haluan jakaa tietoa näistä verkostoilleni!
Vierailija kirjoitti:
Rokotepakottajat eliminoitava kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Te rokotepakottajat olette sadisteja jotka eivät väitä muusta kuin omasta itsestänne ja omasta lompakostanne.
Toivottavasti teidät tapetaan.
Täys kymppi! Rokotepakottajat kuopanreunalle ja luotisade kohti.
Ja tällainen keskusteluilmapiiri helpottaa rokottamattomien ja rokotettujen välillä?
Ainoa oikea toiminta malli joka toimii
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin eli edelleen minä en valtavasta otannasta tiedä yhtään tapausta ja sinä 100:sta jopa 20. Onpa merkillistä🤭
Riippuu siitä miztä 100 otannan otat tutkmusarvoa ei sinun kaveripiirilläsi eikä kokemusperäisellä 20/100 välttämättä ole 20 kpl potee silti ja todennäköisesti sinä väität että tuo eivo olla koska otannassasi100lla ei ollut mitään ongelmia mutta mutta edelleen 20kpl oireilee
elämää haittaavasti siinä edellisessä otannassa
Vierailija kirjoitti:
Realism ia järkiperäistä
Varmasti jo kahdeskymmenes rokotuspiikki auttaa 💉💉💉💉☣️☣️☣️☣️☣️🙄
En ole ottanut siksi, koska en koe sitä tarpeelliseksi. Työskentelen kotona, en käy ravintoloissa tai elokuvissa tms. En näe kovin järkevänä ottaa rokotetta jonka tarkoitus on vain se että tauti ei ehkä tule niin pahana. Lapseni on sen ikäinen ettei vielä rokotettaisikaan.
Täällä missä asun, on tosi vähän koronaa. Tuttavapiirissä ei ole ketään koronan sairastanutta.
Rokotevastainen en ole, olen ottanut "ylimääräisiä" rokotteita. Lääkevastaiseksi minua ei voi sanoa millään, otan lääkettä vaivaan kun vaivaan jos mahdollista. Tartuntatauteja minulla eikä lapsella ole ollut vuosiin.
Mutta en ota rokotteita enkä lääkkeitä jotka on juuri keksitty ja niitä testataan vasta, jos kyse ei ole sellaisesta sairaudesta joka on oikeasti todella vakava kaikille siihen sairastuneille. Jos kysymys olisi vaikka ebolasta tai rabieksesta, ottaisin rokotteen.
En ymmärrä mitä se ketään haittaa että minä en ota rokotetta. Noudatan turvatoimia muuten, siis maskit, välimatka, kun käyn kerran viikossa ihmisten ilmoilla eli kaupassa. Eli en tartuta ketään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
--
Saattaisin myös olla myötämielisempi rokotetta kohtaan, jos siitä uutisoitaisiin hieman puolueettomammin, puhuttaisiin rehdisti mahdollisista riskeistäkin. Nyt uutisointi on pelkkää kritiikitöntä hehkuttamista ja rokotteen ottamista empimien sättimistä foliohatuiksi ja hulluiksi, mikä vasta lisääkin epäluottamustani.
Tässä minun tarinani.
Näin viisasta
Tämä minuakin epäilyttää vaikka en salaliittoteoreetikko olekaan. On huolestuttavaa, että on olemassa ns vain yksi totuus ja kaikki riitasoinnut niputetaan foliohattuiluksi.Myös rokotettujen pelot ja aggressiot rokottamattomia kohtaan tuntuvat käsittämättömiltä.
Rehellisesti sanoen vähän pelottaa. Mutta ei pandemia vaan nämä lieveilmiöt.
Sama täällä. Tuntuu pelottavasti toisen maailmansodan aikaiselta kehitykseltä. Ehkä olen vain liian nuori, mutta en muista, että mihinkään aiempaan rokotteeseen olisi liittynyt tällaista painostamista ja kahtiajakoa. Otin HPV-rokotteet ja otin sikapiikin, josta paras ystäväni sai narkolepsian. En muista, että kummankaan kohdalla asenneilmapiiri olisi ollut tällainen. Tuntuu, että tämä on mennyt siihen pisteeseen, että emme me rokottamattomat uskalla enää tosielämässä olla omia itsejämme, koska heti ajetaan puolustuskannalle, haukutaan foliohatuksi ja vaaditaan perusteluja, jos saadaan kuulla, että joku ei ole rokotusta ottanut. Rokotettu sen sijaan ei joudu perustelemaan kenellekään päätöstään. Itse en varmaan kysyttäessä uskaltaisi esim. työpaikalla kertoa, etten ole rokotettu, niin painosyava ilmapiiri on.
Ei se kuitenkaan minun vikani ole, että kehittivät heikon rokotteen, joka vuotaa avaten riskin varianteille ja jonka teho lakkaa nopeasti. Ja nyt ilmeisesti rokotetut näkevät meidät rokottamattomat uhkana ja syypäänä, koska meitä on helppoa syyttää tästä päätöksestämme jättää liian hyödyttömäksi näkemämme rokote ottamatta. Ihmiset voisivat myös suunnata senkin pelon fiksummin ja vaatia toimivampaa rokotetta. Sellaisen toimivan rokotteen minkäkin ottaisin, jos vain tämä yleinen painostusilmapiiri tajutaan täysin kaheliksi ja siirrytään neutraalimpaan lähestymiseen, jossa ei suunnitella kahta kansalaisluokkaa sen mukaan, ottaako vapaaehtoisen rokotteen vai ei.
Näin viisasta
En halua kokeellista rokotetta, vaan odotan pitkäaikaisvaikutuksien tutkimustuloksia. Alustavia tuloksia saadaan kenties vuoden 2023 aikana kun Pfizerin kolmas faasi päättyy. Normaalisti kestäisi ainakin sinne asti ennen kuin väestöä alettaisiin rokottamaan. Tämäkin vasta sitten kun rokotetta on kehitetty muutamia vuosia. Nämä kokeelliset rokotteet kehitettiin alle vuodessa. Kyllä ajatteleva ihminen tässä vaiheessa miettisi moneen kertaan, että mikä tämä juttu oikein, mitä tapahtuu koko ajan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ensimmäisestä rokotteesta seurauksena todella kivulian gynekologin rokotteen aiheuttamaksi toteama munasarjakysta. En koskaan ole ollut niin kipeä ja pahoinvoiva kuin muutaman rokotteen jälkeisen kuukauden. Gynekologin mukaan myös seuraavasta rokotteesta tulisi mitä todennäköisemmin kysta, joten olen nuorena ihmisenä ilomielin ilman rokotetta. Olen asiantuntijatyössä, joten voin tehdä etätöitä ihan niin kauan kuin tämä maskihomma jatkuu.
Miten gyne pystyi toteamaan sen johtuneen rokotteesta? Oliko sulla siis ultrattu munasarjat juuri ennen rokotteen ottamista ja silloin ei vielä ollut mitään siellä?
Uskon henkkoht että vaikka mitä kipuja ja vaivoja voi rokotteesta tulla, mutta vaikea uskoa, että lääkäri vetäisi kausaliteettiviivan rokotteen ja kystan välille ihan helposti.
Värititkö tarinaa siis sen osalta, mitä lääkäri oikeasti sanoi?
Siis suomesta löytyy tuo asenteesi mutta potilas oikeassa lääkäri selvensi mitä ulrassa tapahtunut rokotteen jälkeen siis muutoksia ei e nnen ollut
Olen niin masentunut, että en jaksa.
Vierailija kirjoitti:
En halua kokeellista rokotetta, vaan odotan pitkäaikaisvaikutuksien tutkimustuloksia. Alustavia tuloksia saadaan kenties vuoden 2023 aikana kun Pfizerin kolmas faasi päättyy. Normaalisti kestäisi ainakin sinne asti ennen kuin väestöä alettaisiin rokottamaan. Tämäkin vasta sitten kun rokotetta on kehitetty muutamia vuosia. Nämä kokeelliset rokotteet kehitettiin alle vuodessa. Kyllä ajatteleva ihminen tässä vaiheessa miettisi moneen kertaan, että mikä tämä juttu oikein, mitä tapahtuu koko ajan.
Ja sitten kun tottunut kotimaisessa politiikassa siihen että mitään ei saada etenemään kun aina joku jossain pahoittaa mielensä ja siitä mielensäpahoittajasta kymmenet journalistit ottavat selkoa ja julistavat tämän perusoikeuksien olevan niin vahvat, että alkuperäinen idea tulee haudata.
Nyt tämän koronan tiimoilta tätä narratiivia ei käydä ollenkaan. Yhtäkkiä alkaa asioita tapahtua ja kritiikki on täysin olematonta.
Vierailija kirjoitti:
Aika jännä juttu että rokottamattomat pelkäävät sairaalloisesti rokotteesta tulevia sivuvaikutuksia mutta eivät yhtään kanna huolta vakavasta koronasta. En ole kertaakaan lukenut viestiä rokottamattomilta että pelkäävät vakavaa muotoa covidista. Eri asia on ne onnekkaat joilla se on ilmennyt vain kuumeena ja yskänä.
Tämä on valinta kahden pahan välillä, minä valitsen riskin sairastua koronaan. Perusteluna se että tuttavapiirissä erittäin vakavia rokotehaittoja, myös nuorilla, aivoveritulppaa, sydänlihastilehusta,aivotulehdusta jne.
Sitten taas koronan saaneet perheet ovat sairastaneet sen suurin osa erittäin lievillä oireilla, kuten kurkun karheutta, nenän vuotamista jne. Eli valinta on tällä näkemyksellä erittäin helppo. Jos taas uskoo median lööpit, niin ymmärrän, se valinta vaikenee huomattavasti.
piikkikammo+kirjotan työssäni päivittäin koronarokotteen sivuvaikutuksista joten pelkään niitä
Koska olen terve. Muutenkin tauti joka vaikuttaa jokavuotiselta influenssalta ei riitä syyksi että lähtisin ottamaan parin kuukauden välein ties kuink monta kertaa jotakin uuden sukupolven lääkeinjektioilta
Vierailija kirjoitti:
piikkikammo+kirjotan työssäni päivittäin koronarokotteen sivuvaikutuksista joten pelkään niitä
näin
Näin