Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi et ole ottanut koronarokotetta?

Vierailija
16.09.2021 |

Minua kiinnostaisi tietää, miksi et ole rokotuttanut itseäsi koronaa vastaan. Tiedetään, että terveydelliset syyt, jotka estävät rokotteen ottamisen, ovat äärimmäisen harvinaisia. Uskotko valepropagandaan vai onko kyse vain välinpitämättömästä asenteesta?

Kommentit (661)

Vierailija
321/661 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon myös sairastaneen koronan viime talvena. Lähipiirissä jo 2 vakavaa haittavaikutusta rokotteista (veritulppa, sydänlihastulehdus.) Olen nuori ja perusterve, jos en yhtä influenssaa kestä niin en kyllä sitten muustakaan elämässä selviä.

Lisäksi olen lukenut liikaa mm. Pfizerin oikeusjutuista ja lääkeyhtiöiden toiminnasta, jotta voisin niihin tarpeeksi luottaa.

Arvostan kyllä terveydenhuoltoa ja yhteiskuntaa, en ole salaliittoteoreetikko, mutta tässä menee minun henk.koht rajani. Voin olla hyvä kansalainen muilla tavoin, mutta tähän rokotteella juoksemiseen en aio osallistua.

Vierailija
322/661 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole ottanut koska tarkkailen maltilla tilannetta

Sama. Varsinkin kun passi ratkee vasta joulun jälkeen ja enemmistön 2 rokote vanhenee siinä vaiheessa. Se vähän ratkaisee asiat. Ottaako koko porukka 3 jne. Jos ottaa voi itse hivuttautua rauhakseen kohti 1 jos siis tulee pakolliseksi ja jos ei tule passia niin mitäpä sitä ensimmäistäkään ottamaan. Tai sitten voisi hommata tartunnan kautta passin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/661 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ota rokotetta koska koen sen itselleni täysin turhaksi. Minun ikäisen ihmisen todennäköisyys joutua sairaalaan koronan takia on olemattoman pieni joten minulle se rokote on täysin turha.

En ole rokotevastainen, olen ottanut vauvana/lapsena rokotteet sekä armeijassa minuun piikitettiin joku piikki enkä edes tiedä mikä piikki se oli mutta koronarokotetta en ota.

Ihmettelen näin sivustaseuraajana koronapassitouhua sekä sitä miksi perusterveet aikuiset pitäisi rokottaa.

Baareissa en käy sekä pystyn olemaan poissa yleisötapahtumista joten koronapassi ei minuun oikeastaan vaikuta millään tavalla, ehkä koen jopa että rokotteella uhkailu ja painostaminen saa minut ajattelemaan entistä enemmän niin että "rokotetta minä en ota".

Vierailija
324/661 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syynä tyhmyys ja laiskuus. Mutta ainakin olen rehellinen, enkä selittele.

Vierailija
325/661 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olinkin aikeissa ottaa, mutta kun tämä meni passilla pelleilyksi ja painostukseksi niin antaa olla, en ota. Eikä tuosta näytä mitään hyötyä edes olehan.

Eikai kukaan oikeasti aio jatkuvasti seisoa rokote jonossa että saa voimassa olevan passin =2kk mitkä resurssit

Voi varata ajan. Ei tarvitse jonottaa.

Vierailija
326/661 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisestä rokotteesta seurauksena todella kivulian gynekologin rokotteen aiheuttamaksi toteama munasarjakysta. En koskaan ole ollut niin kipeä ja pahoinvoiva kuin muutaman rokotteen jälkeisen kuukauden. Gynekologin mukaan myös seuraavasta rokotteesta tulisi mitä todennäköisemmin kysta, joten olen nuorena ihmisenä ilomielin ilman rokotetta. Olen asiantuntijatyössä, joten voin tehdä etätöitä ihan niin kauan kuin tämä maskihomma jatkuu.

Vierailija
327/661 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

MikaK kirjoitti:

Näistä kirjoituksista tulee mieleen että Suomessa tulee aktivoida tartuntatautilain mukainen pakkorokotuspykälä ja ottaa pakkorokotukset käyttöön. Ei näistä "odottajista" muuten mitään tule. On lapsellista kuvitella että rokote voi vuosien jälkeen aiheuttaa jotain haittoja. Ja kyllä niistä riskeistäkin on puhuttu täysin avoimesti että ei voida sulkea pois jos jokin harvinainen haitta jollekin tulee.

Tuon tapahtussa ainakin itse muutan Venäjälle.

No problem.  Oma valintasi ja itse vastaat seurauksistakin.

Hus ei ole tilanteenteentasalla ollut kok o pandemian aikana joten päätelmänä eivät selviydy tulevistakaan kriiseistä edes uudella maalla muutama teho paikka koko maa kriisisä heidän takia sama rannikolla e.v.v.k eivät slviä muistakaan tulevista kriiseistä tämä skolu osoittaa sen hvä näyttö sinänsä ei meejakeluun uhkailut

Vierailija
328/661 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensimmäisestä rokotteesta seurauksena todella kivulian gynekologin rokotteen aiheuttamaksi toteama munasarjakysta. En koskaan ole ollut niin kipeä ja pahoinvoiva kuin muutaman rokotteen jälkeisen kuukauden. Gynekologin mukaan myös seuraavasta rokotteesta tulisi mitä todennäköisemmin kysta, joten olen nuorena ihmisenä ilomielin ilman rokotetta. Olen asiantuntijatyössä, joten voin tehdä etätöitä ihan niin kauan kuin tämä maskihomma jatkuu.

näin

Vierailija
329/661 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itse ole millään mittarilla rokotevastainen. Minulta löytyy valtakunnalliseen rokotusohjelmaan sisältyvien rokotusten lisäksi myös vapaaehtoisia rokotteita (esim. puutiaisaivokuumetta vastaan). Sikainfluenssarokotteenkin sain silloin kun sitä tarjottiin, enkä onneksi saanut itse siitä narkolepsiaa. 

Olin jo varannut ajan koronarokotukseen, mutta jouduin perumaan ajan. En heti varannut uutta aikaa ja seurattuani median viestintää ja asiantuntijoiden epäjohdonmukaisia lausuntoja aloin vasta aidosti epäilemään asiaa. Toisaalta epidemian alettua sairastin koronan, joten omaa immuniteettia myös löytyy.

Lisäksi nyt meno hyvinkin Orwell monessakin maassa ja rokottamattomia demonisoidaan ja haukutaan foliohatuiksi. Nyt olen myös huomannut että rokotetut tuttuni ovat jatkuvasti kipeänä, mutta itse olen pysynyt terveenä. En vedä vielä johtopäätöksiä rokotteeseen, mutta tarkkailen trendejä. 

Vierailija
330/661 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olinkin aikeissa ottaa, mutta kun tämä meni passilla pelleilyksi ja painostukseksi niin antaa olla, en ota. Eikä tuosta näytä mitään hyötyä edes olehan.

Eikai kukaan oikeasti aio jatkuvasti seisoa rokote jonossa että saa voimassa olevan passin =2kk mitkä resurssit

Voi varata ajan. Ei tarvitse jonottaa.

kuinka monta kertaa rokottaa että passi voimassa juhannusjuhlilla hyvä jos ei tartte jonottaa ettei tartte ajatella että estää bailaamista tms.saa vaikka portsArilta rokote+leima hyvä no proplem sopii

Vierailija
331/661 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mercx ei päässyt edes markkinoille

J & J sai täystyrmäyksen alkumetreillä

Astra Zeneca loi termin "clotshot"

Moderna oikein loisti nuorten sydänvaurioiden aiheuttajana

No otatko tästä tästä Phaizerii? Phizer oikein tilastokunkku siinä, miten paljon vahinkoa ovat maailmassa aikaisemminkin aiheuttaneet... 

nii, että otanko... no en helvetissä ota! Jos terve ihminen ei moisesta flunssasta selviä, niin se on vaan hyvä joutaa pois. Tällä pallolla on porukkaa jo kylliksi. No haukkukaa vaan itsekkääksi minä minä ihmiseksi... 

Näin

Vierailija
332/661 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska rokote ei toimi. Rokotetut sairastuvat ja levittävät. Koska rokotetut ovat asiasta fanaattisia, vaikkei tuloksena ole kuin max. vähemmin oirein sairastaminen. Fanaattisuus saa mut takajaloille.

Koska elämäni ei ole niin hyvää, että väkisin haluaisin täällä kituuttaa, jos korona koituisi kohtaloksi niin fain.

Samasta syystä en kaipaa rokotteen aiheuttamia mahdollisia loppuiän terveyshäikkiä.

Koska uutisointi on fanaattisesti puolueellista, herää vahva epäily aivopesusta - tietokupla, jossa kuulee vain yhtä asiaa, saa uskomaan valheenkin todeksi.

Siinä pari syytä.

Näin

Vierailija
333/661 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En itse ole millään mittarilla rokotevastainen. Minulta löytyy valtakunnalliseen rokotusohjelmaan sisältyvien rokotusten lisäksi myös vapaaehtoisia rokotteita (esim. puutiaisaivokuumetta vastaan). Sikainfluenssarokotteenkin sain silloin kun sitä tarjottiin, enkä onneksi saanut itse siitä narkolepsiaa. 

Olin jo varannut ajan koronarokotukseen, mutta jouduin perumaan ajan. En heti varannut uutta aikaa ja seurattuani median viestintää ja asiantuntijoiden epäjohdonmukaisia lausuntoja aloin vasta aidosti epäilemään asiaa. Toisaalta epidemian alettua sairastin koronan, joten omaa immuniteettia myös löytyy.

Lisäksi nyt meno hyvinkin Orwell monessakin maassa ja rokottamattomia demonisoidaan ja haukutaan foliohatuiksi. Nyt olen myös huomannut että rokotetut tuttuni ovat jatkuvasti kipeänä, mutta itse olen pysynyt terveenä. En vedä vielä johtopäätöksiä rokotteeseen, mutta tarkkailen trendejä. 

Täysin sama minun näkökulmani ja muutenkin kokemus yhtenäinen ( aina koronan sairastamista ja varattua rokoteaikaa ja sen perumista muista syistä myöten). Olenkohan itse kirjoittanut tämän!?!

Vierailija
334/661 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska päätän elämäni vuoden sisällä. Resurssien tuhlaamista enää panostaa yhtään mihinkään.

Vierailija
335/661 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen terve nuori ihminen ja en koe rokotetta tarpeelliseksi itselleni eikä joku yhteiskunnan hyvä ole rokotteen mahdollisten riskien ottamisen arvoinen. Ja en käy missään baareissa jne. eikä tarviikkaan. Rokote on niin uusi, että jotenkin se varmaan pelottaa ja sitten en luota noihin lääkeyhtiöihin pätkääkään kun niiden prioriteettina on vain oma tilipussi. Suomessakin yleisesti ottaen lääkkeitä tuputetaan ihmisille aivan liikaa ja liian helposti. Ja ne on koukuttavia. Että aina kannattaa kriittisesti miettiä, jos lääkäri tarjoaa jotain lääkettä, että onhan tämä varmasti tarpeellista ja kannattaisiko ensin vaikka miettiä ravitsemuksellisia puutteita. Meni vähän sivu aiheen 🥰 sama pätee myös lemmikkieläimiin.

Näin

Vierailija
336/661 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selkäni on niin kipeä että joutuisin menemään taksilla rokotuspaikalle.  Nyt kun on ollut näitä pop up -rokotuspisteitä niin sellaisessa kävin hakemassa ensimmäisen piikin.  Nyt on varattuna aika rokotukseen Jätkäsaareen.  Siellä on liian pitkä matka ratikkapysäkiltä, joten joudun menemään taksilla.

Nyt valitettavasti jää marraskuun lopun ja joulukuun alun ajan tapahtumat ja ravintolat käymättä kun tuo passipakko alkaa.  Siirryn harrastamaan pelkkiä kalsarikännejä.  Onneksi Alkoon pääsee ratikalla niin lähelle että selkävaivainenkin pystyy asioimaan.

Vierailija
337/661 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä mielummin hautaan ajallaan vanhempani kuin että mun vanhemmat joutuis hautaamaan mut alle 40 vuotiaana. Mulla on ilmeisesti sydämessä jotain häikkää, viimeksi rutiini ekg:ssä hoitaja rutisteli kulmiaan ja mutristeli suutaan, muttei sanonut ääneen mitään. Ja oletan, että k-piikki olis lähtölaskenta hengenmenolle, kun sydän ei ilmeisesti ole ihan ok. 

Ole varovainen. Koronavirus on vielä ainakin 17x vaarallisempi kuin rokote, joten muista maski. Voimia!

Jos osuu kohdalle epätodennäköistä jos ei riskikäyttäydy mutta mitäs sinulla 17× rokotteita riskikäyttäytymisellä sairastutat kaikki rokotetut ja longvcovid jo 3 kierroksella voimavaraa vielä jää

Vierailija
338/661 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aluksi ajattelin katsoa hetken, ja ottaa rokotteen sitten, jos se todetaan turvalliseksi ja tehokkaaksi. Kumpaakaan ei ole tapahtunut ja painostus ja kahtiajako on jotain, mitä en ole omana elinaikana koskaan todistanut. Historiahan näitä kyllä tuntee ja minä tunnen historian.

Sikainfluenssarokotteen otin nuorena silloisen työpaikan painostuksesta. Silloinkin oli samat fraasit "tämä on täysin turvallinen, tässä ei ole mitään mikä voisi aiheuttaa mitään vakavaa". Samaa toistelivat työkaverit, ihan kuin olisivat asiasta mitään tienneet, eivätkä tienneetkään, narkolepsiathan tuli kaikille "yllätyksenä". Itselle puhkesi sen jälkeen migreeni ja ibs. Sattumaako? Nykymenoa katsellessa en olisi siitä ollenkaan varma. Nytkin tavalliset tallaajat toistelevat sitä miten rokote on turvallinen. Mistä te tiedätte kun ei lääkkeen kehittäjätkään tiedä? Voidaan elää vaan tämän hetken tiedon varassa ja pitäisi ottaa keskusteluun myös kriittiset äänet. Sillä tavalla demokratia ja länsimainen yhteiskunta toimii.

Niin kauan kun ei pakkorokotuksia tule, en varmaan uskalla ainakaan näitä nykyisiä rokotuksia ottaa. Jos saadaan oikeasti toimiva ja tehokas rokote, olen valmis ottamaan rokotteen ja myös sivuvaikutusten riskin. Minulla on kyllä liuta rokotteita jo ennestään, hepatiittirokotteet ym. on itse maksettu matkoja varten eli mikään rokotevastainen en todellakaan ole.

Jännä, kun ihmiset syyllistää niitä rokottamattomia, jotka ovat huolissaan omasta terveydestään. Eiköhän jokainen rokotettukin ole nimenomaan omasta ja läheisen terveydestä huolestunut, miksei rokottamaton saisi olla.

Vierailija
339/661 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastustan perusoikeuksien rajoittamista. Ihan periaatteesta kapinoin pakkorokottamista vastaan.

Vierailija
340/661 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Selkäni on niin kipeä että joutuisin menemään taksilla rokotuspaikalle.  Nyt kun on ollut näitä pop up -rokotuspisteitä niin sellaisessa kävin hakemassa ensimmäisen piikin.  Nyt on varattuna aika rokotukseen Jätkäsaareen.  Siellä on liian pitkä matka ratikkapysäkiltä, joten joudun menemään taksilla.

Nyt valitettavasti jää marraskuun lopun ja joulukuun alun ajan tapahtumat ja ravintolat käymättä kun tuo passipakko alkaa.  Siirryn harrastamaan pelkkiä kalsarikännejä.  Onneksi Alkoon pääsee ratikalla niin lähelle että selkävaivainenkin pystyy asioimaan.

Zuosittelen kalsarikännejä turvallisilla matkoilla olet terve edelleen tammikuun puolivälissä tuskin ravinteli normi pataanlyöntikilpailuihi vaivaudut ihan terve päiseltä vaikutat uskon että selviät kevät keirrokselle tsemppiä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi neljä