Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Itsemurhakolarit piinaavat kuljetusalaa: "Saattaa tulla hymy huulilla eteen"

Vierailija
29.10.2014 |

http://www.mtv.fi/uutiset/kotimaa/artikkeli/itsemurhakolarit-piinaavat-kuljetusalaa-saattaa-tulla-hymy-huulilla-eteen/4441948

Isäpuoleni ajaa rekkaa ja hänen entinen työkaverinsa on joutunut tällaiseen tilanteeseen. Jäi niin kamalat traumat että joutui vaihtamaan alaa.
Raskaan kaluston kuljettajia ja veturinkuljettajiakin voisi vähän ajatella kun suunnittelee sitä itsemurhaa!

Kommentit (124)

Vierailija
41/124 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 17:38"]Ja kun se rekkakuskikin voi kaikesta huolimatta kuolla siinä leikissä.

Eräs väistänyt kuski kuoli ja itsarintekijä jäi henkiin.
[/quote]
Jumaliste kun ottaa päähän edes ajatella. Niin itsekästä.

Vierailija
42/124 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua säälittävät lähinnä nuo itsemurhien tekijät. Täytyy myös muistaa, että joskus syynä on sairaskohtaus.
Rekkojen määrää teillä pitäisi huomattavasti vähentää siirtämällä kuljetukset pääosin junaan. Todella vaarallisia pommeja nuo rekat ovat maanteillä. Niihin pitäisi kehittää ja vaatia kunnolliset turvapuskurit. Samanlaiset kuin joskus on siltojen tolppien edessä. Kunnollinen vaimennus, jos tulee nokkakolari.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/124 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se rekkakuski voisi väistää ojaan, niin henki säästyisi.

Vierailija
44/124 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs rekkakuski kertoi myös tapauksesta, jossa väisti rekalla metsään itsarin yrittäjää. Taisi selvitä se yrittäjäkin, ja kuulemma perheensä lähetteli vuosien päästä joulukortteja kuskille, en sitten muista muistiko itsaria yrittänytkin kiittäen.

Itse olen ollut mielisairaalassa kun siellä oli eräs tyttö joka yritti jatkuvasti kaikin ihan hulluin keinoin tappaa itsensä, kaipa siihen oli jotenkin autolla hurjastelukin liittynyt alunperin, ja vielä sairaalassa yritti ties mitä.

Hän oli aivan sekaisin, ja epäili esim. että me kaikki muut olemme näyttelijöitä ja kaikki on " järjestetty vain häntä varten". Mutta oikealla lääkityksellä hän toipui ihan muutamassa viikossa kotiutuskuntoon.

Valitettavasti uskon että tällaisia psykoottisia itsemurhaajia ei yleisellä tuomitsemisella eikä järkipuheella estetä. Jotain ihan muuta pitäisi tehdä.

Itse olen kokenut sen että pienten lasten äitinä hoitoa on helpompi saada, vaikka väkisin kunhan nyt joku  soittelee sossuun, mutta nähnyt sen että keskuudessamme on ihmisiä jotka ovat todella vaarallisessa tilassa eikä se kiinnosta ketään, ja vaikka joku yrittäisi saada heitä hoitoon ennen kuin jotain tapahtuu niin se ei vaan onnistu.

Ja ilmeisesti tilanne on huonontunut vuosi vuodelta siitä yli kymmenen vuoden takaisesta, jolloin suljetulla oli mielestäni aika lieviä tapauksia.

Vierailija
45/124 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Appiukko oli konduktööri VR:llä melkein koko ikänsä. Ei ollut kerta eikä ensimmäinen kun ns vastuukonnarina hän joutui käydä tsekkaamassa kuskin kanssa raadonjämät. Kuskille seuraavalta asemalta välittömästi kaksi viikkkoa saikkua, vastuukonnarille pääteasemalta viikko.

Ei kuulemma ollut koskaan kivaa saada saikkua tuollaisen takia ja vielä vähemmän jos kyseessä oli ollut nuori ihminen, jolla elämä edessään. Turhan monta teinityttöä tehnyt sen viimeisen ratkaisun kun se muutaman kuukauden kanssaan ollut poikaystävä oli jättänyt...

Vierailija
46/124 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 17:46"]Appiukko oli konduktööri VR:llä melkein koko ikänsä. Ei ollut kerta eikä ensimmäinen kun ns vastuukonnarina hän joutui käydä tsekkaamassa kuskin kanssa raadonjämät. Kuskille seuraavalta asemalta välittömästi kaksi viikkkoa saikkua, vastuukonnarille pääteasemalta viikko.

Ei kuulemma ollut koskaan kivaa saada saikkua tuollaisen takia ja vielä vähemmän jos kyseessä oli ollut nuori ihminen, jolla elämä edessään. Turhan monta teinityttöä tehnyt sen viimeisen ratkaisun kun se muutaman kuukauden kanssaan ollut poikaystävä oli jättänyt...
[/quote]
Surullista :(

Vierailija
47/124 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 17:45"]Kyllähän se rekkakuski voisi väistää ojaan, niin henki säästyisi.
[/quote]

kuinka idiootti oikein olet?

Vierailija
48/124 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 17:27"]

Telkkarissa just haastateltiin kuskia, jonka rekan alle ajanut oli vielä nostanut käden tervehdykseen, kammottavaa.

[/quote]

Vittu miten itsekäs ihminen.

Vierailija
49/124 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 17:45"]

Kyllähän se rekkakuski voisi väistää ojaan, niin henki säästyisi.

[/quote]

Millä helvetillä sinä kuvittelet että kukaan ehtii väistää yhtään minnekään, kun kohtaamistilanteessa joku ohjaa auton rekan keulan eteen?! Sinulla tuskin on edes ajokorttia, niin typerä oli kommenttisi.

Vierailija
50/124 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisään vielä että muistan erään henkilön yrittäneen itsemurhaa kaivamalla kaulaansa auki kynsisaksilla, enkä usko jonkin vessanpesuaineen juomisenkaan olevan loppuun asti harkittu tapa.

Luuletteko että tuossa tilassa olevat ihmiset ymmärtävät jotenkin sen tavan seuraukset tai "järkevyyden", kun mielenhäirössään vain tekevät jotain.

14

Vierailija
51/124 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 17:45"]Kyllähän se rekkakuski voisi väistää ojaan, niin henki säästyisi.
[/quote]
No mitäpä siinä vaiheessa kun ei ole ojaa, vaan vaikkapa kallio? Siis kuskinko pitää vaarantaa oma henkensä toisen erittäin itsekkään teon takia? Ja huonolla tuurilla myös muiden sivullisien hengen uhalla? Kuljettajan henki on uhattuna jo siinä vaiheessa kun joku päättää rysäyttää keulaan.

Vierailija
52/124 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 17:25"]Uutisten kirjoittajatkin voisivat ottaa opikseen. Jos itsemurhakandidaatti ajaa rekan alle, ei otsikoida uutista "Auto jäi rekan alle" vaan "Auto ajoi rekan alle", oli syy sitten jo tiedossa tai ei. Ensimmäisestä vaihtoehdosta saa sen kuvan, että auto ajoi rauhassa ja jäi rekan alle sattumalta, vaikka todellisuus on täysin päinvastainen.

Minua ovat muutenkin aina oksettaneet nämä rekkojen ja junien alle menevät itsemurhaajat. Jos haluat tappaa itsesi, se on oma asiasi, mutta älä helvetissä sotke sivullisia tekoosi.
[/quote]

Niinpä! Pahimmassa tapauksessa aletaan syytellä rekkakuskia kun "ajoi yli".

Vierailija
53/124 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]
niin ja pahimassa tapauksessa kuolla itse.. kun auto kaatuu tmv..toisekseen miten sä kuvittelet rt kuski väistää kun joku vetää juuri nokan edessä alle?

Vierailija
54/124 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä noissa tilanteissa enemmän säälin sitä kuollutta ja hänen läheisiään.

Vierailija
55/124 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Ai oman henkensä kustannuksella?

Vierailija
56/124 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon ollut tukena ystävälle, jonka veli päätti päivänsä rekan eteen. Voi sitä siskon tuskaa sillon ja voi tätä tuskaa nyt kun sisko suree, mitkä traumat jää kuskeille joiden eteen osuu kamikaze autoilija. Hattua nostan raskaankaluston kuljettajille.

Vierailija
57/124 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 17:57"]Kyllä minä noissa tilanteissa enemmän säälin sitä kuollutta ja hänen läheisiään.
[/quote]
No tietenkin asia on surullinen kaikille osapuolille, mutta vielä surullisempaa että täytyy pilata kuskin ja hänen läheistensä elämä.

Vierailija
58/124 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet rekkakuskit sanoo, että ennemmin tai myöhemmin se tulee kohdalle. Harva siltä säästyy. Yksi kertoi takavuosina, että alamäessä vaan vastaantuleva auto kruisasi alle ja sinne rusentui parikymppinen nainen. Oli jättänyt kirjeen, että lähtee nyt ajamaan suuntaan xxx ja sopivassa ylämäessä menee rekan alle. Että ei tarvinnut miettiä kuskin, oliko vahinko...:(

Kerran jossain ajankohtaisohjelmassa oli juuri näistä ja siinä oli vammautunut rekkakuski. Rekka oli väistänyt metsään ja siinä hytäkässä rekkakuski sai selkäydinvamman ja istuu nyt pyörätuolissa. Itsemurhaaja jäi henkiin ja on ihan kunnossa.

Vierailija
59/124 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 17:46"]Appiukko oli konduktööri VR:llä melkein koko ikänsä. Ei ollut kerta eikä ensimmäinen kun ns vastuukonnarina hän joutui käydä tsekkaamassa kuskin kanssa raadonjämät. Kuskille seuraavalta asemalta välittömästi kaksi viikkkoa saikkua, vastuukonnarille pääteasemalta viikko.

[/quote]

Ihan kamalaa! :( Juuri harkitsin konduktöörin alaa, mutta tässä huomaa senkin ammatin varjopuolet. Itse en kestäisi nähdä.

Vierailija
60/124 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 17:46"]Eräs rekkakuski kertoi myös tapauksesta, jossa väisti rekalla metsään itsarin yrittäjää. Taisi selvitä se yrittäjäkin, ja kuulemma perheensä lähetteli vuosien päästä joulukortteja kuskille, en sitten muista muistiko itsaria yrittänytkin kiittäen.

Itse olen ollut mielisairaalassa kun siellä oli eräs tyttö joka yritti jatkuvasti kaikin ihan hulluin keinoin tappaa itsensä, kaipa siihen oli jotenkin autolla hurjastelukin liittynyt alunperin, ja vielä sairaalassa yritti ties mitä.

Hän oli aivan sekaisin, ja epäili esim. että me kaikki muut olemme näyttelijöitä ja kaikki on " järjestetty vain häntä varten". Mutta oikealla lääkityksellä hän toipui ihan muutamassa viikossa kotiutuskuntoon.

Valitettavasti uskon että tällaisia psykoottisia itsemurhaajia ei yleisellä tuomitsemisella eikä järkipuheella estetä. Jotain ihan muuta pitäisi tehdä.

Itse olen kokenut sen että pienten lasten äitinä hoitoa on helpompi saada, vaikka väkisin kunhan nyt joku  soittelee sossuun, mutta nähnyt sen että keskuudessamme on ihmisiä jotka ovat todella vaarallisessa tilassa eikä se kiinnosta ketään, ja vaikka joku yrittäisi saada heitä hoitoon ennen kuin jotain tapahtuu niin se ei vaan onnistu.

Ja ilmeisesti tilanne on huonontunut vuosi vuodelta siitä yli kymmenen vuoden takaisesta, jolloin suljetulla oli mielestäni aika lieviä tapauksia.
[/quote]

http://fi.wikipedia.org/wiki/Capgrasin_oireyhtym%C3%A4

''Capgrasin oireyhtymä on harvinainen neurologinen häiriötila, josta kärsivä luulee, että läheiset ihmiset on korvattu heitä esittävillä huijareilla, roboteilla tai ulkoavaruuden olennoilla.'' Ei mulla muuta. Tuli mieleen myös Reduplicative paramnesia, mutta siitä en löytänyt mtn sivua suomeksi. Lyhyesti, sen oireryhmän ihminen kuvittelee paikan, tai sijainnin olevan ''kopioitu'', eli sijaitsevan kahdessa paikassa samaan aikaan, eli ei ehkä ihan sovi tähän yhteyteen. t. 16v

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi viisi