Toisenlaiset äidit tänään 29.10
Tällainen pari illalla luvassa.
http://www.iltasanomat.fi/perhe/art-1288756978536.html
"30-vuotias Evaleena ja 18-vuotias Mikko eivät kainostele kertoessaan, kuinka heidän rakkaustarinansa sai alkunsa. Pari kohtasi netissä ja sopi treffit, joiden tarkoitus oli harrastaa seksiä. - Mehän etsittiin molemmat fyysistä suhdetta. Sen piti olla sellainen, että nähdään silloin tällöin. Se meni vähän pieleen heti alusta. Ei mennyt kauaa, kun pirauteltiin edes takaisin ja oltiin melkein 24-h yhdessä, pariskunta kertoo.
Satunnaiseksi suunniteltu suhde syveni, ja pian Evaleena huomasi olevansa raskaana. Näin ei todellakaan pitänyt tapahtua, sillä ehkäisystä oli huolehdittu. Tuleva äiti oli myös lähdössä pitkälle matkalle, josta oli unelmoinut kauan.
Katso, kuinka hauskassa ja epätavallisessa tilanteessa Evaleena sai tietää raskaudesta ja kuinka Mikko asiaan suhtautui!
Toisenlaiset äidit -sarjan viimeinen jakso nähdään keskiviikkona 29. lokakuuta kello 21 Livillä."
Oma ajatukseni on.. olen 27 vuotias ja musta tuntuis ihan sairaalta harrastaa seksiä tai kehitellä suhdetta (17, Oliko hän silloin kun he tapasivat vai jo täysi-ikäinen?) 18 vuotiaan kanssa.. Mun mielestä sen ikäiset ovat todella lapsellisia poikasia.. En nyt tarkoita yleisesti vaan ajattelen omasta näkökulmasta tätä asiaa, ettäkö olisi mahdollisuus harrastaa seksiä pojan kanssa tai parisuhteesta puhumattakaan. Mitä se kertoo tästä naisesta?? Enkä puhu myöskään yleisesti ikäerosta, vaan kun toinen osapuoli on vasta kehittymässä lapsesta nuoreksi aikuiseksi!
Kommentit (151)
[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 22:57"]Pätisiköhän sama periaate sitten tupakointiin? Että on puolusteltavaa äidin tupakointi raskausaikana, että ei tarvitsisi lopettaa kun on aiemminkin polttanut?
[/quote]
siis miten siivet on vaaraksi vauvan terveydelle? Tupakka nimittäin on ja pahasti.
Tässä ylipainoisten maassa on tuhansia huomattavasti lihavampia naisia raskaana kuin Eve, raskausdiabeeteksellä ja ilman.
[quote author="Vierailija" time="30.10.2014 klo 12:09"]HÄÄÄÄH ? Olin lentää pyrstölleni kun googletin tuon äidin nimeä. Tässä kai sitten sama ihminen ? Huh.
http://www.hiphophouse.fi/opettajat.php?taso1=5
[/quote]
Omg?? Menin sanattomaksi :D onko oikeasti sama kun eilisessä? Sit ymmärrän miks toi äijä sen ottikin..
Äitihän on muuten yhden Suomen kovimman tanssiryhmän "pomo", Pakko tanssia ohjelmassa finaaliin päässyt ryhmä.
[quote author="Vierailija" time="30.10.2014 klo 12:29"]Mitä siitä ? No on vähän muuttunut. Vai eikö muiden mielestä ?
[quote author="Vierailija" time="30.10.2014 klo 12:13"]
[quote author="Vierailija" time="30.10.2014 klo 12:09"]HÄÄÄÄH ? Olin lentää pyrstölleni kun googletin tuon äidin nimeä. Tässä kai sitten sama ihminen ? Huh. http://www.hiphophouse.fi/opettajat.php?taso1=5 [/quote] Juu niin on. Mitä siitä?
[/quote]
[/quote]
Minusta näytti ainakin ihan samalta. Toki 30kg tuo vähän muutosta, mutta ei nyt mitenkään tunnistamattomaksi.
Äitihän söi siipiravintolassa myös salaattia.
Kyseinen mamma on itse tullut tänne kirjoittelemaan. Eihän tämä jakso saanut yhtään sen enempää krittiikkiä kuin aemmatkaan jaksot. Jos tälläiseen lähtee mukaan (itse en lähtisi!), täytyy kestää myös avoin keskustelu ja kritiikki. Äiti nimenomaan itse jaksossa kertoi syöneensä viikottain samassa ravintolassa "siipiä", ei ollut mitään ohjelman lavastusta. Myös mies oli lihonut raskausaikana 30kg, joten kyllähän se jotain kertoo raskausajan elämäntavoista ja ruokailuista. Ja ohjelmassa vielä kerrottiin parin harrastuksen olevan herkuttelu.
Ja toisekseen, raskausajan diabetes ja myrkytys johtuvat usein liiasta painonnoususta. Eli syy- seuraus suhteet tässäkin asiassa! (Ei aina johdu, mutta usein johtuu.) Ja nainen tiesi lihonneensa liikaa ja hänellä olevan jo diabeteskin ja siltikin ei tullut mitään radikaalia muutosta ruokailuihin.
Joo kyse on nyt kuitenkin 18-vuotiaasta ja 30-vuotiaasta ja ihmiset nostaa tälläisen haloon. Jos haluaa ensinnäkin vaan seksiä niin eikö se nyt oo ihan sama kenen kanssa sitä harrastaa. Toi poika ainakin kantaa vastuun ja haluaa huolehtia lapsestaan. Vaikutti kuiteniin ikäisekseen kypsältä.
Tuolla jossain muissa kulttuureissa pakko naitetaan oikeasti lapsia ja täällä me suomessa tuomitaan muiden täysi-ikäisten tekemisiä huhhuh iha ku olis joku pahakin synti :----D
Kukaan normaali ja ajatteleva aikuinen, yli kolmekymppinen nainen ei ajaudu suhteeseen kahdeksantoistavuotiaan nuoren kanssa, saati hankkiudu raskaaksi.
Veikkaa efebofiliaa.
Jotenkin musta tuntuu, että suhtautuminen ikäeroon olisi vähän erilaista, jos tyttö olisi ollut 18 ja mies 30-vuotias esim maahanmuttajataustainen.
Tuo ikä on hassu juttu, kun vielä näin "nuorena aikuisena" se ikä merkitsee monille paljon.
Moni siis ihmettelee 18 ja 30 vuotiaan suhdetta. Mutta kuinka moni ihmettelee 50 ja 62 vuotiaan suhdetta?.
Ikä menettää merkitystään mitä vanhemmiksi tullaan.
Ihan mukavan oloinen pariskunta, vaikka myönnän, että olin itsekkin vähän epäluuloinen tuon ikäeron vuoksi. Mutta eipä heistä näin ulkoisesti tuota ikäeroa huomannut, mielestäni tuo isä oli vanhemman oloinen, kuin äiti.
Mutta minua jäi tuossa jaksossa häiritsemään se, että lahja oli osoitettu äidille!. Tokihan sitä voisi molemmat jollakin tapaa hyödyntää, mutta kyllä se silti osoitettiin suoraan äidille. Muissa jaksoissa on kuitenkin koko perhettä muistettu.
Jotenkin vielä enemmän se särähti, koska isä tuntui ottavan hoitovastuun lapsesta, jää koti-isäksi jne.
Ja sitten äitiä muistetaan, jollakin hyvinvointilaihdutus jutulla, vaikka on palaamassa töihin tanssinopettajaksi, joten uskoisin osaavan liikkua ja laihtua ihan omin päinkin.
Isä olisi taas ansainnut kyllä jotakin muistamista. Tai sitten koko perhe yhdessä.
En ymmärrä yhtään miksi näin.
Ei mies ollut lihonut 30kg vaan he yhdessä lihoi sen..
"Olen käynyt tämän Evaleenan tanssitunneilla ja pakko sanoa että aivan äärimmäisen ihana, sympaattinen ja ennenkaikkea taitava tanssija ja opettaja. Kaikkea hyvää heidän perheelle :) !"
Joo, olen itsekin käynyt Even tunneilla ja lähinnä hänestä tulee mieleen ylimielinen kakara vailla ammattitaitoa...ja osaa muuten olla ilkeä itsekin! Mutta kieltämättä aloin jopa tuntemaan myötätuntoa Eveä kohtaan näitä keskusteluja katsellessa. Toivotaan, että äitiys kypsyttäisi häntä. Ihan vilpittömästi toivon kaikkee hyvää heille! :)
[quote author="Vierailija" time="31.10.2014 klo 19:43"]
[quote author="Vierailija" time="31.10.2014 klo 13:49"] http://www.iltasanomat.fi/perhe/art-1288758006855.html?pos=ksk-trm-life-ospu [/quote] Jokseenkaan ei yllätä :D
[/quote]
Voi hyvänen aika...
voi että mua ärsyttää tuon naisen puhetyyli. tuon k-kirjaimen lausuminen jotenkin ottaa korvaan
[quote author="Vierailija" time="31.10.2014 klo 21:49"]
voi että mua ärsyttää tuon naisen puhetyyli. tuon k-kirjaimen lausuminen jotenkin ottaa korvaan
[/quote]
Jep. Juuri sellainen lyyli, että häntä en suin surminkaan haluaisi omaan ryhmääni, jos pitäisi jotain ryhmätyötä tehdä. En jaksaisi hetkeäkään sitä puhetapaa. Ihminen on sentään jo yli kolmenkymmenen ja puhuu kuin joku aivoton teini.
eikö tuo välitä yhtään itsestään? "joo saattaa olla toinen tulossa, toivottavasti ei". NO ÖÖ voi vitun kakara
[quote author="Vierailija" time="31.10.2014 klo 19:43"]
[quote author="Vierailija" time="31.10.2014 klo 13:49"] http://www.iltasanomat.fi/perhe/art-1288758006855.html?pos=ksk-trm-life-ospu [/quote] Jokseenkaan ei yllätä :D
[/quote]
Jahas. Tämän ensimmäisen "ehkäisystä huolimatta syntyneen yllärivauvan" alkuperäkin taitaa olla tällä selvitetty.
Eihän Even ja Mikon ikäero ole edes paha verrattuna tähän erääseen suomalaiseen 38 vuotiaaseen kehonrakentajaan joka sai tänä vuonna lapsen puolta nuoremman tytön kanssa. Ja kyllä, lapsen äiti on -95 syntynyt eli 19 vuotias.
Mitä siitä ? No on vähän muuttunut. Vai eikö muiden mielestä ?
[quote author="Vierailija" time="30.10.2014 klo 12:13"]
[quote author="Vierailija" time="30.10.2014 klo 12:09"]HÄÄÄÄH ? Olin lentää pyrstölleni kun googletin tuon äidin nimeä. Tässä kai sitten sama ihminen ? Huh. http://www.hiphophouse.fi/opettajat.php?taso1=5 [/quote] Juu niin on. Mitä siitä?
[/quote]