Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Näkökulma Rautavaaran kolariin

Vierailija
29.10.2014 |

Oletteko ajatelleet sitä tilannetta konkreettisesti, mikä on ollut päällä kun nainen on ajanut bussin keulaan? Jos oletetaan että matkaan on lähdetty pikaistuksissa, lapset ovat reagoineet väkisinkin äidin stressiin ja todennäköisesti itkeneet koko matkan. Nainen on jo valmiiksi pois tolaltaan, silmittömän raivon vallassa ja kantaa järjetöntä kaunaa miehelleen. Nainen ajaa kymmeniä kilometrejä bussin perässä, ja pysäyttää sen. Lapset ovat koko ajan autossa, aikaa tähän kaikeen kuluu kymmeniä minuutteja, jopa tunteja (jos aloitetaan siitä kun lapsia on alettu sullomaan autoon). Olet siis jo muutenkin sekaisin, siihen päälle KOLMEN PIENEN LAPSEN LOHDUTON ITKU? Jos ajattelette tätä äitinä, niin voitte myös miettiä sen naisen psykoosin kun on sieltä bussista tullut heitetyksi ulos. On sanomattakin selvää, että miehen ON täytynyt ymmärtää ja nähdä että nainen on sekaisin, ja mies on siis ollut menossa töihin, eikä sairas ihminen käy töissä. Mies on ollut siis terve. Syyttämättä miestä, puolustelematta naista, niin asettukaa hetkeksi itse siihen autoon. Miten järkevä ihminen toimisi? Siinä vaiheessa kun lapset parkuvat hysteerisenä, äiti rauhoittelisi lapsiaan. Mutta miten itsekin hysteerinen ihminen voi ketään rauhoitella?

Autossa oli neljä lasta, kolme alaikäistä ja yksi täysi-ikäinen joka oli siinä tilanteessa hysteerinen lapsi. Aikuinen, terve ihminen ei käyttäydy noin. Siinä vaiheessa kun nainen on heitetty bussista, on hän kiihdyttänyt autonsa bussin ohi lujaa, ja ajanut pidemmän matkaa (niin että katoaa bussin näkyvistä) ja kääntänyt autonsa kohti tulosuuntaa. Bussin nopeus oli piirturin mukaan 50 km/h, eli ilmeisesti bussi on seisonut hetken aikaa paikallaan ja silminnäkijöiden mukaan mies on puhunut senkin jälkeen naisen kanssa puhelimessa, edelleen kiivaasti riidellen. Mies siis JATKAA PUHELUAAN NAISEN KANSSA vaikka tietää että nainen kaahaa muksut kyydissä bussia pakoon? Mies on tietänyt että lapset ovat kyydissä, sillä riita on koskenut nimenomaan lasten hoitoa ja sitä että nainen ei aksa lapsia hoitaa, eikä suostu siihen.

Jos valmiina psykoosissa oleva ihminen ei tarvitse tuon kummaisempia eväitä perhesurmaan, ja lasten kohtalo sinetöitiin siinä vaiheessa kun isä jäi bussiin. Ja juuri siitä syystä isä on nyt psykoosissa sairaalassa, ja kärsii lopun elämäänsä valinnastaan jäädä bussiin. MISSÄÄN NIMESSÄ LASTEN KUOLEMA EI OLE ISÄN SYY, HÄN EI OLE PSYKIATRI EIKÄ KYKENEVÄ PARANTAMAAN IHMISEN MIELENSAIRAUKSIA, mutta omien lastensa puolia hänen olisi pitänyt pitää.

Voitte vaan kuvitella, millainen kaaos siinä autossa on ollut päällä, ja kuinka etupenkillä istuva kuusivuotias on itkenyt. Nainen on todennäköisimmin ollut turta, ja kadottanut äitiytensä tyystin ja toiminut raivokkaiden impulssiensa varassa. Selvää on, että nainen ei ollut kykenvä huoltajaksi, kumpikaan näistä vanhemmista ei ollut. Lapset olisi pitänyt ottaa huostaan jo aikaa sitten.

Kommentit (130)

Vierailija
81/130 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti tämä tapaus avaisi hieman uutta keskustelua perheen sisäisistä työnjaoista, molempien vanhempien osallistumisesta lastenhoitoon, mielenterveys- ja lastensuojelun palveluiden turvaamisesta jne. Lisäksi esimerkiksi nuorille pariskunnille pitäsi järjestää enemmän apua ja perehdytystä ihmissuhdeasioihin. Työtä ja panostusta tarvittaisiin myös perhesuunnitteluun. Eli työsarkaa riittää monella rintamalla.

Nykyisin korostetaan sitä yksilön vapautta vähän liikaa. Siitä seurauksena on juuri se ajattelu, että jos suhteessa on ongelmia, niitä ei edes lähdetä korjaamaan, vaan paetaan seuraavaan suhteeseen.Huolestuttavaa on juuri nuorten aikuisten tyyli tehdä lapsia ilman minkäänlaista suunnittelua ja sitten siirtyä seuraavaan liittoon lapsista välittämättä. En tarkoita sinnittelyä kulissiavioliitoissa, mutta jonkinlainen yhteisvastuu pitäisi kantaa yhdessä maailmaan saatetuista lapsista.

Vierailija
82/130 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 12:04"]

[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 11:46"]

Eikö tuo paskanjauhaminen voisi jo vähitellen loppua.

[/quote]

Juuri näin! Nainen oli mielisairas, hullu, narsisti, sekopää murhaaja. Ei se miksikään muutu vaikka tästä jauhettaisiin vuosia. Hullu mikä hullu!

[/quote]

Anteeksi nyt, mutta enemmän huolissani olen kaltaisistasi jotka kuvailevat ihmisiä termeillä: hullu sekopää murhaaja.

Nuo eivät ole kovinkaan valideja diagnooseja, ja eivät kerro mistään muusta kuin omista patoutumistasi. Todennäköisesti tulkitset sairaassa päässäsi tämänKIN viestin perhesurmaajaa PUOLUSTAVAKSI kirjoitukseksi. Sen voit toki tehdä, jos et muuhun kykene.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/130 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti emme saa ikinä tietää, mitä puhelu pariskunnan välillä sisälsi, joka käytiin siis bussiepisodin jälkeen. Hirveää ajatella, että nainen on kiihdyttänyt bussin ohi ja samalla puhunut miehen kanssa. Onko mies provosoinut naista? "Eroan, menen naisen luo ja otan lapset mukaani"? Ja pam. Kolmen lapsen murha on naisen syytä täysin. Mutta mikä tässä kotoota lähtemisen ja puhelun välillä oli sellaista, että nainen päätti ajaa bussia päin?

Vierailija
84/130 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 13:27"]

[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 13:23"]

Siinä yhessä Savon Sanomien sensuroimattomassa kuvassa näkyy selkä menosuuntaan lastenistuimessa istuvan lapsen kasvot, ja ne on ihan vääristyneet suu ja silmät auki). Se kuva on mun verkkokalvoilla ikuisesti, ja mä niin yritän olla ajattelematta sitä hätää ja parkua mikä autossa on ollut. Silti mä vaan mietin sitä, ja niitä lapsiparkoja.

[/quote]

Ne ei ole lapsen kasvot...moni on olevinaan nähnyt ne niissä auton täytteissä ja ikkunan heijastuksissa, mutta tosiasiassa toimittajat ei saaneet ottaa YHTÄKÄÄN KUVAA ennen kuin ruumiit oli poistettu. On vain suht yliluonnollinen sattuma, että täytteet ja ikkuna ovat ikuistaneet siihen yhteen kuvaan kärsiviä lapsenkasvoja muistuttavan heijastuman.

t. paikalla ollut

[/quote]

Siis siinä kuvassa on kyllä lapsen kasvot, tai oletan että lapsi. Selkä menosuuntaan. Toisessa kuvassa näkyy nainen puristuneena vöissä, naisella tumma tukka ja musta takki.

Vierailija
85/130 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 13:52"]

Siinä yhessä Savon Sanomien sensuroimattomassa kuvassa näkyy selkä menosuuntaan lastenistuimessa istuvan lapsen kasvot, ja ne on ihan vääristyneet suu ja silmät auki). Se kuva on mun verkkokalvoilla ikuisesti, ja mä niin yritän olla ajattelematta sitä hätää ja parkua mikä autossa on ollut. Silti mä vaan mietin sitä, ja niitä lapsiparkoja.

[/quote]

Ne ei ole lapsen kasvot...moni on olevinaan nähnyt ne niissä auton täytteissä ja ikkunan heijastuksissa, mutta tosiasiassa toimittajat ei saaneet ottaa YHTÄKÄÄN KUVAA ennen kuin ruumiit oli poistettu. On vain suht yliluonnollinen sattuma, että täytteet ja ikkuna ovat ikuistaneet siihen yhteen kuvaan kärsiviä lapsenkasvoja muistuttavan heijastuman.

t. paikalla ollut

[/quote]

Siis siinä kuvassa on kyllä lapsen kasvot, tai oletan että lapsi. Selkä menosuuntaan. Toisessa kuvassa näkyy nainen puristuneena vöissä, naisella tumma tukka ja musta takki.

[/quote]

missä muka tollasia kuvia...

Vierailija
86/130 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä oliko äiti perusluonteeltaan äkkipikainen ja tasapainoton, vai liittyivätkö nämä luonteenpiirteet unen puutteeseen?

Väsymys ja kuukausien valvominen laittaa ainakin itselläni pinnan kireäksi. Kun kuopus oli vauvaikäinen, nukuin yöt ½-1 tunnin pätkissä, ja unta saattoi kertyä vain 4-5 tuntia. Vauvan ollessa neljän kuukauden, olin jo täysi tuittupää, raivostuin pikkuasioista eivätkä miehen pitkät työpäivät ja sen jälkeiset harrastukset auttaneet oloa. Olin varmasti kamala puoliso ja kamala äiti, vaikka yritin parhaani mukaan olla rähjäämättä lapsille. Unenpuute saattaa järkyttää tasapainoistakin ihmistä, saatika masennukseen taipuvaista.

Vierailija
87/130 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen sairastunut vakavaan masennukseen, ja ollut hoidossa sen vuoksi. Olen myös saanut veret seisauttavan raivokohtauksen auton ratissa kun mies istui pelkääjän paikalla (kirjaimellisesti). Mie provosoi voimakkaasti, vaikka näki että olen pois toltaltani. Halusin tappaa mieheni, että hän lopettaisi. Itsestäni en piitannut yhtään, mutta hänelle halusin kostaa. Ajoin suoralla tiellä ja äkkijarrutin ja käänsin auton tiensivuun, koska olisin ohjannut sen vastaantulevien kaistalle. Nousin autosta huutamaan tienposkeen ja vannoin että mieheni kuolee vielä. Voin sanoa, että se tilanne oli elämäni mustin hetki. Kuukausien ahdistus ja epätoivo purkautui, ja pelko siitä että en pääse koskaan siitä tuskasta eroon. Se oireili silmissä saakka, toistuvina sumentumina ja black outeina. Tuosta tilanteesta oikeastaan mieheni ymmärsi vasta että voin niin pahoin, että en välittänyt itsestäni. Ja SE on pahin merkki, ja enteilee loppua. Kun ihminen lakkaa välittämästä itsestään, hän voi tehdä pahaa myös toisille. Tässä Nurmeksen tapauksessa naisen avunhuuto on ollut konkreettista, hän on kiivennyt bussiin miehen luo. Mitä teki mies? Jos mun mieheni olisi tuolloin jättänyt mut tien poskeen ja tilannut taksin, olisin kuollut. En olisi nähnyt mitään syytä jatkaa matkaani yksin. Periaatteessa tekoni pelasti minut, ja siten myös avioliittoni.

Tapahtumia edelsi pahoja asioita, minuun kohdistunutta seksuaalistä väkivaltaa vieraan ihmisen taholta ja työpaikkakiusaamista jotka yhdessä tekivät minusta sekopäisen.

Tässä Nurmeksen keississä taustalla on mitä todennäköisemmin muutakin kuin masennus, on kaltoinkohteluja, pieleen menneitä parisuhteita, huoltajuusriitoja exän kanssa ja ilmeisesti sisarpuolia, ja yh äidin kasvattama.. Lopputulos on kammottava, mutta ei yhdestä tekijästä johtuva. Miehen käytös on toiminut tässä tapauksessa laukaisijana.

Vierailija
88/130 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

t. paikalla ollut

[/quote]

[/quote]

Miten sä voit NÄHDÄ äidin puristuneena yhtään mihinkään, kun auto on näin murskana nokasta?

www.savonsanomat.fi/uutiset/kotimaa/matkustaja-aanitti-avoparin-riidan-bussissa/1922770

Vierailija
89/130 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 13:55"]

[/quote]

t. paikalla ollut

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Ruumiithan olivat vaikeasti puristuneet auton syövereihin, joten auto ruumiineen on kuljetettu salaiseen paikkaan irrotettavaksi.  Ja kyllä, minäkin erehdyin zoomaamaan kuvaa niin paljon, että tosiaankin näkyy harmaat lapsen kasvot takapenkillä. Ei olisi pitänyt, tosiaankin näky on syöpynyt verkkokalvoille. Naista en ole kuvista erottanut.

Vierailija
90/130 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 11:57"]Jos tuo on totta, että sillä oli toinen muualla, niin turha haukkua naista sairaan mustasukkaiseksi. Syytähän oli ja se on sitten tervettä. Tosin en tiedä. Mistä luit, että toinen nainen muualla?
[/quote]

Pelkkää arvailua.

Vierailija
91/130 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 14:02"]

[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 13:55"]

[/quote]

t. paikalla ollut

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Ruumiithan olivat vaikeasti puristuneet auton syövereihin, joten auto ruumiineen on kuljetettu salaiseen paikkaan irrotettavaksi.  Ja kyllä, minäkin erehdyin zoomaamaan kuvaa niin paljon, että tosiaankin näkyy harmaat lapsen kasvot takapenkillä. Ei olisi pitänyt, tosiaankin näky on syöpynyt verkkokalvoille. Naista en ole kuvista erottanut.

[/quote]

voin lohduttaa et sieltä kasvoja näe, mielikuvitus tekee tepposet. Minua ei hirveästi kauhistuta tuollaiset kuvat, joten uskalsin zoomata paljon ja kasvoja ei siellä näy, ei mitään tunnistettavaa ihmisen osaa.

Vierailija
92/130 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

t. paikalla ollut

[/quote]

[/quote]

Miten sä voit NÄHDÄ äidin puristuneena yhtään mihinkään, kun auto on näin murskana nokasta?

www.savonsanomat.fi/uutiset/kotimaa/matkustaja-aanitti-avoparin-riidan-bussissa/1922770

[/quote]

Jos et kyseenalaistaisi sitä mitä minä olen nähnyt, kun et ole vieressäni katsomassa samaa kuvaa? Tämä kuva oli otettu toisesta kulmasta, viistosti sivusta ja siinä näkyy selvästi nainen puristuneena penkkiin, kädet vielä rattia kohti ojentuneena.

Vierailija
93/130 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 14:17"]

[/quote]

t. paikalla ollut

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Jos et kyseenalaistaisi sitä mitä minä olen nähnyt, kun et ole vieressäni katsomassa samaa kuvaa? Tämä kuva oli otettu toisesta kulmasta, viistosti sivusta ja siinä näkyy selvästi nainen puristuneena penkkiin, kädet vielä rattia kohti ojentuneena.

[/quote]

http://www.savonsanomat.fi/incoming/2014/10/26/rautavaara2.jpg/binary/w800/rautavaara2.jpg

Tuosta kuvastako näet naisen?

Vierailija
94/130 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.savonsanomat.fi/incoming/2014/10/27/rautavaara8_.jpg/alternates/LANDSCAPE_960/rautavaara8_.jpg

Miksi tästä on sitten sensuroitu, jos ei mitään näy? Itse nään sensuroimattomassa versiossa takapenkillä kasvot

Vierailija
95/130 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisillä mielikuvitus laukkaa

Vierailija
96/130 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

t. paikalla ollut

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Jos sellaista kuvaa ei ole olemassa, niin miksi suurimmassa osassa lehtikuvia kuljettajan kohta on sumennettu tai miksi peittivät romun pressulla? Totta hitosta on olemassa kuvia joita ei ole sumennettu.

Vierailija
97/130 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 14:24"]

http://www.savonsanomat.fi/incoming/2014/10/27/rautavaara8_.jpg/alternates/LANDSCAPE_960/rautavaara8_.jpg

Miksi tästä on sitten sensuroitu, jos ei mitään näy? Itse nään sensuroimattomassa versiossa takapenkillä kasvot

[/quote]

Tosta mä olen nähnyt sensuroimattoman version, ja siinä on tossa sumennoksen kohdalla kuljettaja erotettavissa, hiukset takki ja veriset kasvot. Näkyy sumennoksen läpikin tosin toi hahmo.

Vierailija
98/130 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 14:27"][quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 14:24"]

[/quote]

Tosta mä olen nähnyt sensuroimattoman version, ja siinä on tossa sumennoksen kohdalla kuljettaja erotettavissa, hiukset takki ja veriset kasvot. Näkyy sumennoksen läpikin tosin toi hahmo.
[/quote]

sama. Tosin mielestäni se on takapenkillä

Vierailija
99/130 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti emme saa ikinä tietää, mitä puhelu pariskunnan välillä sisälsi, joka käytiin siis bussiepisodin jälkeen. Hirveää ajatella, että nainen on kiihdyttänyt bussin ohi ja samalla puhunut miehen kanssa. Onko mies provosoinut naista? "Eroan, menen naisen luo ja otan lapset mukaani"? Ja pam. Kolmen lapsen murha on naisen syytä täysin. Mutta mikä tässä kotoota lähtemisen ja puhelun välillä oli sellaista, että nainen päätti ajaa bussia päin?

[/quote]

Joo, ei ehkä tule iltapäivälehtiin, mutta nauhoitehan on olemassa.

Vierailija
100/130 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://murha.info/phpbb2/download/file.php?id=216

Zoomatkaas tuo ihan vaikka sivun suurennoksella, eli ctrl + ja ihan suureksi eli 500 prosenttiseksi. Kyllä siinä naama ja musta takki ja hiukset näkyvät. Joku sanoi että tossa olisi turvaistuinkin mutta itse en erota